تحصیل در کانادا


تحصیل در کانادا مورد علاقه بسیاری از دانش آموزان و دانشجو یان در سراسر دنیا است. بسیاری از خانواده ها علاقه مندند که فرزندشان در کشور کانادا تحصیل کند و مایلند در این مسیر برای فرزندشان سرمایه گذاری نمایند. بدون شک کشور کانادا یکی از بهترین انتخاب ها برای تحصیل فرزندتان می‌تواند باشد و به دلیل استاندارد بالای جهانی در کیفیت آموزشی، مورد توجه اکثریت دانش آموزان و دانشجو یان در دنیا قرار گرفته است. سیستم آموزشی کشور کانادا، فدرالی نیست و سیستم ملی آموزش و پرورش ندارد. در واقع استان ها و مناطق کانادا، هر یک سیستم آموزشی خود را راه اندازی نموده اند اگرچه تفاوت های اندکی دارند اما همگی از یک نظام کلی پیروی می کنند.

آیا شما تاکنون به تحصیل در کانادا اندیشیده اید؟ آیا تمایل به ادامه تحصیل درکانادا را دارید؟ آیا می دانید جهت تحصیل در کانادا می‌بایست چه شرایطی داشته باشید؟ آیا می دانید مزایای تحصیل در کانادا چیست ؟ آیا از هزینه‌های تحصیل در کانادا مطلع هستید؟ آیا می دانید هزینه‌های زندگی در کانادا چقدر است؟ آیا از قوانین تحصیل در کانادا اطلاعاتی دارید؟ آیا موسسه حقوقی معتبر جهت انجام امور تحصیل در کانادا می شناسید؟ شرایط وکیل متخصص در امر پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا چیست؟ در مقاله پیش رو که توسط مشاورین و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان برای شما عزیزان تهیه شده است به اختصار شرایط اخذ ویزای تحصیلی در کانادا و به طور کلی شرایط و چگونگی تحصیل در کانادا تشریح خواهد شد.

تمدید ویزای توریستی کانادا

تحصیل ابتدایی و متوسطه در کانادا:

طبق قانون کشور کانادا، کودکان باید به مدرسه بروند. بسته به استان و یا منطقه، کودکان ممکن است در سن 5 یا 6 سالگی تحصیل را شروع و تا زمانی که بین 16 تا 18 سال هستند ادامه دهند. دانش آموزان برای رفتن از دبستان به دبیرستان می‌بایست نمراتی بین 6 و 8، بسته به استان و یا منطقه کسب نمایند. دانش آموزانی که مدرسه را با موفقیت به اتمام می رسانند، دیپلم کامل متوسطه دریافت می‌نمایند. شروع سال تحصیلی در کانادا معمولا در پایان ماه اوت است و اتمام ان در اواخر ژوئن است. کودکان در طول سال تحصیلی از دوشنبه تا جمعه (به جز تعطیلات) به مدرسه می روند.

از انجا که کانادا یک کشور دو زبانه است، زبان انگلیسی و مدارس فرانسه زبان در سراسر کشور (حتی در مناطقی که از یک زبان است که معمولا بیشتر از دیگر صحبت می‌شود) در دسترس هستند.

شما  می توانید انتخاب کنید که تحصیل فرزندانتان در مدارس دولتی آزاد کانادا و یا مدارس خصوصی کانادا باشد. در بسیاری از مناطق، پدر و مادر می‌توانند بین زبان انگلیسی و مدارس فرانسوی، یکی را انتخاب نمایند.

شرایط تحصیل در کانادا برای افراد زیر 18 سال:

اشخاص با شرایط سنی زیر 18 سال، جهت تحصیل در مدارس و کالج های کانادا می‌بایست مدرک زبان انگلیسی (در حد آیلتس 5 تا 5/5 ) ارائه دهند. دانش آموزان می‌توانند در هریک از مدارس دولتی روزانه، مدارس شبانه روزی و یا مدارس خصوصی کانادا ثبت نام نمایند و تحصیل خود را مطابق با نظام آموزشی کانادا آغاز کنند. هزینه‌های تحصیل در مدارس ذکر شده متفاوت است و از نظر کیفیت تحصیلی سطح تقریبا یکسانی دارند.

  • هزینه‌های تحصیل در مدارس دولتی روزانه کانادا : از حدود سالی 000/000/35 تومان به بالا
  • هزینه‌های تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا : از حدود سالی 000/000/60 تومان به بالا
  • هزینه‌های تحصیل در مدارس خصوصی روزانه کانادا : از حدود سالی 000/000/50 تومان به بالا
تحصیل پزشکی در چک

ذکر این نکته قابل توجه است که امکان اخذ پذیرش از مدارس کانادا، برای دانش آموزان ایرانی از سن 8 سال به بالا وجود دارد.

همچنین والدین دانش آموز می‌توانند از طریق ویزای توریستی 5 ساله کانادا، اقدام نمایند و ممکن است یکی از والدین به صورت هم زمان بتواند با فرزندش به کشور کانادا وارد شود و بدون شک این امر با رعایت شرایط قانونی و مشورت با وکیل متخصص مهاجرت به کانادا تحقق می یابد.

تحصیلات دانشگاهی در کانادا:

دانشگاه های کانادا، برنامه هایی در بسیاری از رشته ها ارائه می‌دهد که منجر به انواع مختلف درجه برای افراد می‌شود. سه نوع درجه در دانشگاه های کانادا وجود دارد:

  • درجه لیسانس: درجه اساسی داده شده توسط دانشگاه های کانادا است که سه تا چهار سال طول می کشد تا کامل شود.
  • درجه کارشناسی ارشد: درجه های پیشرفته تر است که معمولا یک تا سه سال تحصیلی طول می کشد.
  • مدرک دکترا: پیشرفته ترین درجه ارائه شده توسط دانشگاه های کانادا است. به طور کلی نیاز به سه سال یا بیشتر مطالعه و پژوهش بعد از اخذ مدرک کارشناسی ارشد دارد.

در حرفه های کنترل شده، مانند پزشکی، حقوق و تربیت معلم ، دانشجو یان باید دوره ی کارآموزی را تکمیل و تمام این مراحل را کامل نمایند و سپس می‌توانند مجوز به کار در حرفه خود را اخذ نمایند.

متقاضیانی که علاقه مند به تحصیل در کشور کانادا هستند، ملزم به ارائه مدرک زبان انگلیسی می‌باشند.:

  • مدرک زبان مورد نیاز برای پذیرش مقطع لیسانس در کانادا ( حداقل آیلتس 6 )
  • مدرک زبان مورد نیاز برای پذیرش مقطع فوق لیسانس در کانادا ( حداقل آیلت 5/6 )
  • مدرک زبان مورد نیاز برای پذیرش مقطع دکتری در کانادا ( آیلتس 7 به بالا )
ویزای کانادا از ترکیه

همچنین متقاضیان نباید بیشتر از 4 تا 5 سال فاصله ی تحصیلی داشته باشند.

شما عزیزان می توانید در خصوص شرایط اخذ پذیرش در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف در دانشگاه های کانادا، به مقالات تحصیلی کشور کانادا در همین سایت مراجعه و یا با مشاورین ما در موسسه حقوقی مهر پارسیان تماس حاصل فرمایید.

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه های کانادا سالانه حدود 000/15 الی 000/20 دلار کانادا است که معمولا دانشگاه ها قبل از ورود دانشجو به کشور کانادا، %30 الی 70% مبلغ شهریه را به عنوان پیش پرداخت دریافت می‌نمایند. در صورتی که متقاضی در سفارت کانادا، موفق به اخذ ویزا نشود دانشگاه مربوطه شهریه ی واریز شده را به حساب دانشجو عودت می‌دهد.

هزینه  های زندگی دانشجویی در کشور کانادا، به طور متوسط 800 دلار کانادا در ماه است که شامل هزینه‌های اقامت، خورد و خوراک ، بیمه و حمل و نقل یک دانشجو می‌شود. همچنین معمولا دانشجو یان در کانادا، بسته به مقطع تحصیلی 10 تا 30 ساعت در هفته اجازه ی کار دارند و می‌توانند تاحد زیادی هزینه‌های زندگی خود را از این طریق تامین نمایند. به ازای هر ساعت کار پاره وقت در کانادا، حدودا ساعتی 7 تا 14 دلار به دانشجو پرداخت می‌شود.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی کانادا :

  • پاسپورت متقاضی و همراهان
  • مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات
  • مدرک پیش دانشگاهی و یا ماطع بالاتر به همراه ریز نمرات
  • نامه تمکن مالی ( حدود 30000 دلار )
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت
  • و غیره
  • ترجمه تمام مدارک ذکر شده می‌بایست به زبان انگلیسی و ممهور به مهر دادگستری و وزارت امور خارجه باشد.
تحصیل در ژاپن

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کانادا ، اخذ ویزای تحصیلی و اقامت دائم کانادا ، می توانید با وکیل متخصص مهاجرت به کشور کانادا در موسسات حقوقی معتبر مشورت نمایید. موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با تشکیل گروه وکلای مهر و به کارگیری وکلای پایه یک دادگستری در سطح ایران و در سطح بین‌الملل آماده ی ارائه مشاوره حقوقی و قبول وکالت در تمامی زمینه ها می‌باشد. گروه وکلای مهر تحت سرپرستی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با بیش از 15 سال سابقه قضایی و وکالت می باشد و یکی از موسسات حقوقی پیشرو در وکالت تخصصی در داخل و خارج از کشور است. لذا شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کشور کانادا و تحصیل در کانادا  ، مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند ، ثبت شرکت در کانادا و غیره با وکلای متخصص در این امر مشورت نمایید و از مشاوره رایگان تلفنی و در صورت لزوم مشاوره حضوری توسط کارشناسان ارشد و مشاورین متخصص در امر مهاجرت در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان  بهره مند شوید.

نگارنده : الناز رحیمی _ کارشناس ارشد حقوق خصوصی

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *