تحصیل دندانپزشکی در کانادا


تحصیل دندانپزشکی در کانادا

تحصیل دندانپزشکی در کانادا و یا اصولا تحصیل در کانادا یا هر کشور دیگری، یکی از راههای مهاجرت است. متخصصین حقوق بین‌الملل خصوصی، با تشریح راه‌های اخذ اقامت و تابعیت کشورهای دیگر، برای شهروندان کشورهایی که طبق قانون، دو تابعیتی را به رسمیت می شناسند، بهترین راه مهاجرت به کانادا را مهاجرت تحصیلی به کانادا می دانند. با توجه به اینکه کانادا، کشوری مهاجرپذیر است و ایرانیان هم از دیر باز، به مهاجرت به کانادا و اخد اقامت و تابعیت این کشور، علاقه بسیار زیادی نشان داده اند، شرایط تحصیل دندانپزشکی و اشتغال به شغل دندانپزشکی در کانادا، توسط گروه وکلای مهر، با مشاوره محمدرضا مهری، وکیل پایه یک دادگستری و برترین مشاور مهاجرتی در ایران، معرفی انجمن های دندانپزشکی در کانادا، شرایط اخذ پذیرش دندانپزشکی از داشگاههای کانادا و سایر مطالب مرتبط با تحصیل دندانپزشکی در کانادا، در ادامه این مقاله، برای عزیزان تشریح خواهد شد.

سوالات متداول درباره تحصیل دندانپزشکی در کانادا

  • طول دوره تحصیل دندانپزشکی در کانادا چند سال است؟
  • آیا امکان تحصیل دندانپزشکی در کانادا، بلافاصله پس از تحصیلات متوسطه امکان‌پذیر است؟
  • پس از تحصیل دندانپزشکی در کانادا، امکان اشتغال به دندانپزشکی در این کشور وجود دارد؟
  • هزینه‌های تحصیل دندانپزشکی در کانادا و هزینه‌های اقامت در کانادا، چه میزان است؟
  • آیا با اخذ ویزای تحصیل دندانپزشکی در کانادا، حق کار و همراه بردن همسر وجود دارد؟
  • وکیل مهاجرت به کانادا کیست و چه شرایطی دارد؟

برای یافتن پاسخ سوالات فوق و اطلاع از همه جزییات تحصیل دندانپزشکی در کانادا، مطالعه این مقاله به شما پیشنهاد می‌شود.

اقامت پس از تحصیل در کانادا

نظام آموزشی کانادا درباره تحصیل دندانپزشکی در کانادا

تحصیل دندانپزشکی در کانادا، DENTISTRY)) زیر مجموعه رشته پزشکی قرار دارد. شاخه های دندانپزشکی در کانادا، شامل، تشخیص بیماریهای دندان، پیشگیری و درمان بیماریهای دهان و دندان، بیماریهای لثه، بافت و استخوان مجاور دندان، و رشته های تخصصی دندانپزشکی، شامل: بهداشت عمومی دهان و دندان، درمان ریشه دندان، جراحی فک و دهان، پاتولوژی و آسیب شناسی دهان و دندان، رادیولوژی فک و دهان، دندانپزشکی کودکان، پروتز دندان، ارتودنسی و ارتوپدی فک و صورت، پریودنتولوژی یا درمان لثه، می‌باشد. تحصیل دندانپزشکی در کانادا، ابتدا با دوره پری مدیکال، یا آمادگی برای ورود به دانشکده دندانپزشکی شروع می‌شود. این دوره بین دو تا چهار سال به طول می انجامد. دوره ای که گذرانده می‌شود، منجر به اخذ مدرک کارشناسی (لیسانس) در علوم پایه، مانند زیست شناسی، انسان شناسی و علوم اجتماعی است که لازمه ورود به دانشکده دندانپزشکی در مقطع کارشناسی می‌باشد. دوره کارشناسی دندانپزشکی در کانادا، با قبولی فرد در آزمون DAT که توسط سازمان غیر دولتی دندانپزشکی کانادا ADA برگزار می‌شود آغاز شده و با صدور اولین مدرک کارشناسی دندانپزشکی در رشته های جراحی دندان و یا دندانپزشکی، خاتمه می یابد. مراحل دریافت مدرک دندانپزشکی و تحصیل دندانپزشکی در کانادا به شرح زیر است:

  • 2 تا 4 سال تحصیل در یکی از رشته های علوم پایه
  • 4 سال تحصیل در رشته تخصصی دندانپزشکی یا جراحی دندان دکترای جراحی دندان، دکترای دندانپزشکی
  • 3 سال تحصیلات تکمیلی و در یافتPHD دندانپزشکی و جراحی دندان
  • دوره های تخصصی بالینی یا فلوشیپ.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در کانادا

هزینه تحصیل دندانپزشکی در ایالت های مختلف کانادا، متغیر است. این شهریه در ایالتی مانند کبک، در کل دوره حدود000/40 دلار و در ایالت بریتیش کلمبیا حدود 000/220 دلار برآورد می‌شود. به جز هزینه‌های پرداختی به دانشگاه بابت شهریه تحصیل دندانپزشکی در کانادا، هزینه‌های زندگی دانشجویی نیز به مبالغ فوق افزون می‌شود. دانشجو حق بیست ساعت کار در هفته و همراه بردن همسر را نیز دارد.

دفتر وکیل پارک ملت

دانشگاههای ارائه دهنده رشته دندانپزشکی در کانادا

  • دانشگاه بریتیش کلمبیا با رنکینگ 23.
  • دانشگاه تورنتو با رنکینگ 48.
  • دانشگاه مانیتوبا.
  • دانشگاه آلبرتا.
  • دانشگاه دالهاوزی.
  • دانشگاه وسترن انتاریو.
  • دانشگاه مک گیل که ورود به دندانپزشکی بدون آزمون در این دادنشگاه امکان‌پذیر است.
  • دانشگاه مونترال.
  • دانشگاه لاوان و دادنشگاه ساسکاچوان.

مجوز کار پس از تحصیل دندانپزشکی در کانادا

یکی از مشاغل که بسیار مورد نیاز کاناداست و در زمره رشته های نظام مند کانادا محسوب می‌شود، تحصیل دندانپزشکی در کاناداست. امکان ورود به کانادا برای دندانپزشکانی که خارج از کانادا تحصیل نموده اند نیز وجود دارد. متقاضی علاوه بر تحصیلات و پروانه مطب در کشور دیگر، لازم است از سازمان نظام دندانپزشکی کانادا پروانه اشتغال به دندانپزشکی دریافت نماید. فارغ التحصیل دندانپزشکی در کانادا نیز، به شرط دارا بودن شرایط لازم و دریافت جو از طبابت در دندانپزشکی، امکان کار در کانادا را دارد.

مدارک لازم برای اشتغال به کار دندانپزشکی در کانادا

  1. داشتن مدرک معتبر دندانپزشکی از یکی از دانشگاههای کانادا.
  2. معادل سازی مدرک دندانپزشکی و گذراندن آزمون کتبی و عملی در کانادا برای فارغ التحصیلان خارج از کانادا.
  3. تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه.
  4. گذراندن و قبولی در آزمون اخلاق حرفه ای قوانین پزشکی.
  5. عضویت در یکی از انجمن های دندانپزشکی استانی و عضویت در سازمان نظام دندانپزشکی فدرال.

حقوق دندانپزشکان در کانادا

با توجه به گستردگی پهنه خاک کشور کانادا، حقوقی که دندانپزشک پس از تحصیل دندانپزشکی در کانادا دریافت می‌نماید، متفاوت است. درآمد سالانه میانگین دندانپزشک در کانادا، 350 هزار دلار است. اما بسته به مهارت و سابقه کار دندانپزشک، این درآمد بیشتر هم می‌شود. خدمات دندانپزشکی در کانادا، شامل، مشاوره و نظارت بر بهداشت دهان و دندان، بررسی و معاینه دندان، لثه و بافت های دهان ودندان، شناسایی آسیب و تخریب های دهان و دندان و همچنین خارج کردن دندان فاسد شده  و جراحی های دندان و فک می‌باشد.

آزادی مشروط برای محکومان به حبس

مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

فارغ التحصیلان دندانپزشکی به شرط دارا بودن حداقل یکسال سابقه کار در دندانپزشکی و تسلط کافی به یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسه، می‌توانند در گروه نیروهای متخصص فدرال FSW و از طریق سیستم اکسپرس اینتری برای مهاجرت کاری به کانادا اقدام نمایند. کمبود نیروی متخصص در رشته دندانپزشکی در کانادا، هر ساله حس می‌شود و دولت فدرال، یکی از مشاغلی که معمولا در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا اعلام می‌نماید رشته دندانپزشکی می‌باشد. دندانپزشکان باید در کانادا مراحل معادل سازی را به شرح زیر طی نمایند:

  • قبولی در آزمون آنلاین ارزیابی شخصی.
  • درخواست به سازمان ملی ارزیابی دندانپزشکی در کانادا و شرکت در آزمون های کتبی و عملی این سازمان.
  • ارزیابی دانش پایه، با برگزاری آزمون با 300 سوال در دو دفترچه که در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود.
  • داوری یا ارزشیابی دانش بالینی که دو روز به طول می انجامد. بعد از گذراندن موفقیت آمیز این 5 مرحله، شخص می‌تواند مجوز کار در دندانپزشکی کانادا را دریافت نماید.
  • درخواست برای فرآیند اخذ گواهی ازسازمان نظام دندانپزشکی کانادا

وکیل مهاجرت به کانادا

تحصیل دندانپزشکی در کانادا، به عنوان یکی از راههای مهاجرت به کانادا، مورد توجه خانواده های بسیاری قرار گرفته است. مهاجرت کاری دندانپزشکان به کانادا با توجه به چشم انداز روشن این رشته در کاریابی ، قابل توجه است. ورود دندانپزشکان به عنوان نیروی کار متخصص از طریق دولت فدرال، این امکان را به شخص می‌دهد که با کار درکانادا، از مزایای دریافت اقامت دائم و تابعیت کانادا برخوردار شود. اما راههای حقوقی تحصیل دندانپزشکی درکانادا، کاریابی پس از تحصیل دندانپزشکی درکانادا  و همچنین شرایط اخذ اقامت دائم و شهروندی کانادا در صورت تحصیل دندانپزشکی و اشتغال به حرفه دندانپزشکی درکانادا چالش های حقوقی پیش رو هستند که می‌توانند توسط وکیل متخصص در مهاجرت به کانادا، مورد ارزیابی دقیق قرار گیرند. جهت مهاجرت به کانادا و اطلاع از روش های مهاجرت آسان به کانادا، موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با وکلای خبره مهاجرتی و رسمی دولت کانادا، قرارداد منعقد نموده است و جهت مشاوره مستقیم با وکیل مهاجرتی کانادا و وکیل پایه یک دادگستری با ما تماس بگیرید.

5/5 - (26 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *