تحصیل رایگان در ترکیه

تحصیل رایگان در ترکیه

تحصیل رایگان در ترکیه


امروز با موضوع تحصیل رایگان در ترکیه با شما خواهیم بود.

کشور ترکیه از کشورهای بسیار پهناور و وسیع واقع در دو قاره‌ی اروپا و آسیا است. راه و پل ارتباطی این دو قاره فقط از طریق شهر توریستی و زیبای استانبول به یکدیگر میسر می‌باشد. علاوه بر جاذبه‌های توریستی، تحصیل رایگان در ترکیه از موضوعات قابل بحث دیگر در دنیای مهاجرت است.

کارشناسان ارشد مهاجرت در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با توجه افزایش تبلیغات با عنوان تحصیل رایگان در ترکیه، لازم دانستند اطلاعاتی را با نتیجه گیری از اینکه آیا امکان تحصیل در ترکیه رایگان وجود دارد و یا خیر، به همراهان خود ارایه دهد.

نکات مهم تحصیل رایگان در ترکیه

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

شرایط تحصیل رایگان در ترکیه چگونه است؟

آیا امکان تحصیل رایگان در ترکیه وجود دارد؟

در چه حالت امکان اخذ امتیاز تحصیل در ترکیه، به صورت رایگان مهیا می‌شود؟

بهترین مشاور تخصصی در زمینه مهاجرت تحصیلی به ترکیه چه کسی است؟

[/stextbox]

 

معرفی کشور ترکیه

کشور ترکیه به لحاظ تاریخی جزء کشورهای با اصالت و تمدن‌دار و دارای فرهنگ ریشه‌ای بسیار غنی است.

این کشور در سال‌های اخیر با وجود تحریم‌ها و شرایط اقتصادی نامتعادل که به طور پیوسته در حال تغییر و دگرگونی بوده است، از رشد و پیشرفت قابل توجهی برخوردار می‌باشد.

اقامت ایرانی‌ها در فرانسه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه به سبب امکانات و شرایط ایده آل آموزشی و استانداردهای کیفی مطلوب علمی آموزشی در سطح بین‌المللی، مورد توجه اشخاص بسیاری به منظور تحصیل در این کشور قرار گرفته است.

مدرک بین‌المللی از دانشگاه‌ها و کالج‌های آموزشی کشور ترکیه مورد تایید اکثر دانشگاه‌های برتر جهان می‌باشد و همین امر موجب گردیده که در سال‌های اخیر کشور ترکیه مورد استقبال افراد بسیاری به منظور تحصیل و اخذ مدرک بین‌المللی معتبر قرار گیرد؛ به گونه‌ای که پس از سال ۲۰۰۶ میلادی  تعداد دانشجویان بین‌المللی به دلیل محبوبیت تحصیلات عالی در بین افراد، از اقصی نقاط دنیا در حال افزایش بوده است.

مطابق با آخرین اطلاعات کسب شده در سال ۲۰۱۷ میلادی تعداد دانشگاه‌های برتر و ممتاز ترکیه که در سطح جهانی از اعتبار بالایی برخوردار هستند به ۱۸۰ دانشگاه رسیده است.

آموزش عالی در ترکیه

کشور ترکیه بنابر موقعیت قرارگیری در دو قاره ی آسیا و اروپا درصدد این می‌باشد که به اتحادیه اروپا ملحق شود.

کشورهای اروپایی به منظور افزایش رقابت، تقویت روحیه‌ی علمی و بهبود بخشیدن به کیفیت مدارک علمی و تحصیلی توافقی را به نام توافق بولونیا به امضا رسانیده‌اند و بر اساس مفاد این قرارداد باید تمامی کشورهای عضو نهایت سعی و تلاش خود را برای اثر بخشی بیشتر انجام دهند.

کشور ترکیه عضو پیمان و توافقنامه‌ی بولونیا بوده و همواره در کنار کشورهایی مانند آلمان قرار گرفته است.

آموزش عالی در ترکیه به پنج  دسته تقسیم می شود که شامل موارد زیر است:

۱- کالج‌ها و دانشگاه‌ها

۲- موسسات آموزشی تحصیلات عالی.

نحوه محاسبه مهریه به نرخ روز

۳- موسات علمی و تکنولوژی پیشرفته.

۴- موسسات علمی و آموزشی دوره‌های امنیتی.

۵- موسسات فنی و حرفه‌ای بعد از پایان دوره‌ی متوسطه.

از دانشگاه های برتر ترکیه که در رنکینگ جهانی از رتبه‌ی بالایی برخوردار هستند می‌توان به دانشگاه‌های bilkent university  و met universit  اشاره کرد.

تحصیل در دانشگاه‌های بین‌المللی کشور ترکیه مانند دانشگاه آیدین استانبول به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ترکی استانبولی برای دانشجویان بین‌المللی بوده و دانشجویان با در نظر گرفتن رشته‌ی تحصیلی خود و همچنین میزان شهریه‌ای که دانشگاه برای رشته‌ی مربوطه به زبان‌های مختلف آموزشی در نظر می‌گیرد، تحصیل می‌نمایند.

تحصیل رایگان در ترکیه! آیا ممکن است؟!

تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه برای مقاطع مختلف آموزش عالی، برای دانشجویان بین‌المللی فراهم است. لازم به ذکر است تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه برای دانشجویان ترکیه رایگان بوده و این در حالی است که دانشجویان بین‌المللی مستلزم پرداخت شهریه متناسب با رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل هستند و ضمنا دانشجویان بومی از پرداخت هزینه‌ی مربوط به بیمه نیز معاف می‌باشند.

از آنجایی که تحصیل در این مقاطع برای دانشجویان بین‌المللی رایگان نمی‌باشد، متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های بین‌المللی به طور کلی باید مبلغ ۱۰-۳۰ هزار لیر برای پرداخت شهریه به دانشگاه در نظر داشته باشد.

چنانچه متقاضی بتواند از دانشگاه‌هایی که به صورت نیمه خصوصی و نیمه دولتی پذیرش بگیرد، می‌تواند از پرداختن شهریه با مبالغ پایین‌تری بهره‌مند گردد.

بورسیه تحصیلی در ترکیه

تحصیل رایگان در ترکیه زمانی میسر خواهد بود که متقاضی، بورسیه‌ی تحصیلی دریافت نماید که از جمله شرایطی که دانشجو برای اخذ بورسیه باید در نظر داشته باشد، داشتن رزومه‌ی تحصیلی بسیار مطلوب و عالی، کسب معدل با تراز عالی و داشتن مقاله‌های علمی چاپ شده می‌باشد که برای مقطع دکتری برای دانشجویان بین‌المللی امکان اخذ بورسیه‌ی فول فاند با در نظر گرفتن شرایط فوق برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌باشد.

لاتاری 2020

وکیل مهاجرت تحصیلی رایگان به ترکیه

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری با توجه به همکاری با برترین وکلا و موسسات حقوقی و مهاجرتی بین‌المللی ترکیه و نیز با حضو کارشناسان ارشد حقوق بین الملل، همواره موثق ترین اطلاعات پیرامون آخرین قوانین مهاجرتی ترکیه را در اختیار مخاطبان خود در سراسر دنیا قرار می دهد.

در حال حاضر موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان آماده‌ی پاسخگویی به کلیه سوالات مهاجرتی و حقوقی شما مخاطبان محترم می‌باشد. برای اخذ مشاوره‌ی تخصصی با کارشناسان ارشد در دپارتمان مهاجرت در تماس باشید.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

جهت انتخاب بهترین وکیل مهاجرتی در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۸ و پنج شنبه از ساعت ۹ الی ۱۴ با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

دپارتمان حقوق مهاجرت گروه وکلای مهر

 

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *