تحصیل رایگان در فرانسه


تحصیل رایگان در فرانسه

فرانسه، یکی از بزرگترین کشورهای اروپایی، واقع شده درغرب اروپا و عضو اتحادیه اروپا است. این کشور دارای مرز مشترک با بلژیک ,آلمان , لوکزامبورگ, سوییس, ایتالیا, اسپانیا, موناکو و اندورا می‌باشد. پایتخت کشور فرانسه شهر پاریس است که بزرگترین شهر فرانسه محسوب می‌شود . فرانسه به عنوان درو ازه اروپا شناخته می‌شود. از نظر جمعیت، فرانسه در رتبه دومین کشور پر جمعیت اروپا، پس از آلمان است.
فرانسه از محبوب ترین قطب های گردشگری جهان است و این به خاطر وجود طبیعت زیبا , آب و هوای شگفت انگیز , مراکز تفریحی , موزه های هنری و آثار تاریخی است . در زمینه استانداردهای بین‌المللی، فرانسه را می‌توان از کشورهای پیشرو دانست. استانداردهای بالای زندگی، تحصیلات، سلامت، امید به زندگی، آزادی و شاخص بالای توسعه انسانی، فرانسه را از جمله کشورهای ایده‌آل برای زندگی معرفی می‌کند.
یکی دیگر از واقعیت های مهم در مورد فرانسه این است که این کشور در لیست بهترین مکان های جهان برای تحصیل در دانشگاه است. فرانسه دارای بهترین دانشگاههای دنیا می باشد و از تمام دنیا دانشجو می‌پذیرد. افراد در تمام سنین می‌توانند به هر کدام از کالج ها و دانشگاه ها ی این کشور برای تحصیل رایگان مراجعه کنند. همچنین فرانسه دارای بیش از ۳۵۰۰ موسسه آموزش عالی است. فرانسه در سال ۱۹۹۸ سیاست حمایت از دانشجو یان خارجی را در برنامه های خود قرار داد و به موسسات و مراکز آموزش عالی اعلام کرد. دلایل بسیاری وجود دارد که چرا مردم فرانسه را برای تحصیل انتخاب می کنند که هزینه ارزان زندگی و فرصت های شغلی برجسته ترین عوامل برای تحصیل در فرانسه می‌باشند . هزینه تحصیل در فرانسه به مراتب ارزان تر از هزینه تحصیل در سایر کشور های اروپایی است و صنعتی بودن فرانسه باعث شده فارغ التحصیلان از بازار کار خوبی برخوردار باشند.
عزیزانی که قصد ادامه تحصیل در فرانسه را دارند و یاخواهان اطلاع، از شرایط لازم جهت تحصیل رایگان در فرانسه، می‌باشند، متقاضیان تحصیل رایگان درفرانسه،وکسانی که سوالاتی درباب تحصیل رایگان درفرانسه از قبیل، آیا می دانید جهت اخذ پذیرش و ادامه تحصیل رایگان در فرانسه محدودیت سنی وجود دارد یا خیر ؟ آیا می دانید برای تحصیل رایگان در کشور فرانسه دانشجو یان باید چه شرایطی داشته باشند؟ آیا از هزینه‌های تحصیل در کشور فرانسه آگاهی دارید؟ آیا از رشته های پر طرفدار برای تحصیل در فرانسه اطلاعاتی دارید؟ مطالعه این مقاله راهبردی که توسط مشاورین گروه وکلای مهر تنظیم شده است، برای ایشان قابل توصیه می‌باشد.

ویزای ازدواج و نامزدی فرانسه

نظام آموزشی فرانسه

نظام تحصیلی فرانسه برمبنای تحصیل در دو مقطع قبل ازمقاطع دانشگاهی امکان‌پذیر است. دوره ابتدایی ومتوسطه در فرانسه جمعا دو ازده سال به طول می انجامد ودانش آموزان پس ازفراغت ازتحصی و در صورت داشتن امتیازات لازم، وارد دانشگاهها آموزش عالی فرانسه و یا مراکز فنی وحرفه ای می‌شوند. تحصیل رایگان فرانسه، درمقطع کالج، برای شهروندان و افراد مقیم فرانسه کاملا رایگان است ولی تحصیل درکالج های بین‌المللی و یا زبآن‌های متفاوت مستلزم پرداخت شهریه می‌باشد. تحصیل رایگان درفرانسه برای کلیه رشته های فرانسه زبان دردانشگاههای دولتی برای کلیه دانشجو یان بین‌المللی رایگان است و هیچ شهر یه ای دریافت نمی‌شود اما شرط صدور پذیرش برای تحصیل رایگان درفرانسه، تسلط کامل متقاضی به زبان فرانسه ومراجعه به بخش فرهنگی سفارت فرانسه در ایران و درخواست صدور پذیرش وویزای تحصیل رایگان درفرانسه، برای صدور ویزای تحصیلی فرانسه کافی است.

رشته های تحصیلی محبوب در فرانسه

تحصیل پزشکی درفرانسه
تحصیل حقوق درفرانسه
تحصیل فلسفه وهنر درفرانسه
تحصیل تجارت بین‌الملل
تحصیل مد وفشن

شرایط تحصیل در فرانسه

– تکمیل وارسال الکترونیکی فرم درخواست پذیرش تحصیل رایگان به یکی ازدانشگاههای فرانسه
– تمامی مدارک تحصیلی سالها ومقاطع گذشته باریز نمرات
– دارا بودن گذرنامه معتبر با ترایخ اعتبار حداقل یکسال
– اثبات تمکن مالی به میزان حداقل ده هزار یورو در یکی ازبانکهای ایران
تحصیل در دانشگاههای فرانسه، به زبان فرانسه و یا انگلیسی امکان‌پذیر است و بعضی از مراکز آموزشی به یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسه ارائه می‌شود و بعضی از رشته ها مثل حقوق و هنر به زبان فرانسه ارائه می گردد.
شما همچنین باید مدرک تحصیلی انگلیسی را ارائه دهید. این را می توان از طریق یک آزمون TOEFL بدست آورد. این آزمون را می توان به صورت آنلاین، بر روی کامپیوتر یا از طریق امتحان چاپی ارسال شده از طریق پست الکترونیکی تکمیل کرد. قبل از ارسال درخواست پذیرش به کالج باید در این آزمون پذیرفته شوید. نتایج این آزمون باید همراه با درخواست شما ارائه شود.
– مدرکی مبتنی بر پوشش کافی تمام هزینه‌هایی که در دوره تحصیل متحمل می شوید که این یک الزام قانونی در فرانسه است.

اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی

دانشگاههای برتر فرانسه

۱- Ecole Normale superieure پاری ( ENS پاریس ) یکی از برجسته ترین دانشگاه ها به خصوص در رشته علوم انسانی است
۲- Paris Tech که در سال ۲۰۱۸ در رتبه ۵۹ جهان قرار دارد و متخصص در دوره های علمی و تجاری است.
۳- UPMC که در حال حاضر بزرگترین مجتمع علمی و پزشکی در فرانسه است
۴- Ecole Normale superieure d lyon رتبه ۱۵۷ جهانی قرار دارد که بیشتر در زمینه آموزش و پرورش محققان و علوم انسانی است .
۵- Central Supelec در سال ۲۰۱۸ در رتبه ۱۶۴ جهانی قرار دارد.
۶- Sciencespo دانشگاهی که متخصص در حقوق ,علوم اقتصاد , علوم اجتماعی , سیاسی , تاریخ و علوم مرتبط با ان است

هزینه زندگی و تحصیل در فرانسه

هزینه زندگی در فرانسه حداقل ماهانه ۱۲۰۰ یورو است که این حداقل دستمزد است . اما برای دانشجو یان مزایایی قایل هستند مثل رستوران , خوابگاه که این باعث کاهش هزینه تا میزان ۸۰۰ یورو می‌شود . هزینه‌های تحصیلی در فرانسه برای دانشجو یان بین‌المللی در اکثر رشته ها رایگان است اما تحصیل در برخی رشته ها که مستلزم پرداخت شهریه است ، در طول یک سال تحصیلی حداقل ۶۰۰۰ یورو در سال می باشد . دانشجو یان بین‌المللی در کشور فرانسه در هر هفته حدود ۲۰ ساعت اجازه کار قانونی دارند. به دلیل هزینه‌های بالای زندگی برای دانشجو یان درفرانسه، معمولا دانشجو یان برای گذراندن دوره دکتری تخصصی وفوق دکترا، اقدام به تحصیل درفرانسه می‌نمایند. متقاضی تحصیل رایگان درفرانسه، امکان همراه بردن همسر وفرزندان زیر هجده سال خود راباویزای دانشجویی فرانسه دارد.

اخذ اقامت و تابعیت فرانسه از طریق تحصیل

اعطا اقامت دائم فرانسه و یا اخذ تابعیت فرانسه از طریق تحصیل، تقریبا وجود ندارد. در صورت انجام فعالیت مفید برای کشور فرانسه و یا ازدواج باتبعه فرانسه، امکان اخذ اقامت دائم این کشور وجود دارد. اما دارنده ویزای تحصیلی فرانسه با توجه به اینکه فرانسه عضو پیمان شنگن می باشد، جهت تردد درحوزه شنگن وسفر به سایر کشورهای اروپایی، مانعی درپیش رو ندارد. اخذ اقامت و تابعیت فرانسه، شرایط وپیچیدگی های خاصی دارد و دربخش مخصوص، به صورت مشروح به ان پرداخته ایم.

اقامت تمکن مالی یونان تضمینی

وکیل مهاجرت به فرانسه

اگرشما نیز مایل به ادامه تحصیل رایگان در فرانسه هستید ، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به فرانسه ، اخذ ویزای تحصیلی و اقامت دائم فرانسه ، با وکیل متخصص مهاجرت به کشور فرانسه در موسسات حقوقی معتبر مشورت نمایید. موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با تشکیل گروه وکلای مهر و به کارگیری وکلای پایه یک دادگستری در سطح ایران و در سطح بین‌الملل آماده ی ارائه مشاوره حقوقی و قبول وکالت در تمامی زمینه ها می‌باشد. گروه وکلای مهر تحت سرپرستی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با بیش از ۱۵ سال سابقه قضایی و وکالت می باشد و برترین موسسه حقوقی ایران ،پیشرو در وکالت تخصصی در داخل و خارج از کشور است. لذا شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کشور فرانسه و تحصیل در فرانسه با وکلای متخصص در این امر مشورت نمایید و از مشاوره رایگان تلفنی و در صورت لزوم ، مشاوره حضوری کارشناسان ارشد و مشاورین متخصص در امر مهاجرت در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان بهره مند گردید.

امتیاز دهی به مقاله

۱۰ دیدگاه

  • از توضیحات ممنون. من ۴۴ سالم هست داری مدرک کارشناسی زبان انگلیسی و ارشد روانشناسی عمومی هستم  برای دکتری روانشناسی میتونم پذیرش بگیرم

  • سلام من ۲۲سالمه و معدل دیپلمم۱۵ونیم هستش قصد ادامه تحصیل پزشکی فرانسه رو دارم و یکی از دوستانم با دیپلم فنی قصد ادامه تحصیل مهندسی فرانسه رو داره تا چ حد امکان داره هر دوی ما در یک شهر  و یک دانشگاه بتونیم پذیرش بگیریم؟؟؟؟

  • سلام خسته نباشید، ۲۴ساله هستم فارغ التحصیل رشته کارشناسی حسابداربا معدل۱۴ ، میخواهم کارشناسی مجدد در رشته طراحی لباس یا همان مد و فشن در دانشگاه فرانسه بطول رایگان ادامه دهم ، و حدود یک سال به طور فشرده زبلن انگلیسی و فرانسه برای پیش زمینه ،قبل رفتن آموزش ببینم ، آیا این شرایطی ک من دارم ،میتوان امیدوار بود که من پذیرش شوم؟ و اینکه با کارکردن در فرانسه مبشود هزینه خوابگاه و خوراک …. را تامین کرد؟ یا اینکه باید تامین مالی از قبل وجود داشته باشد؟ اگه از نظر  شرابطم و یا راهم اشتباه است شما راهنمایی کنید یا راه دیگه ای نشونم دهید ، خیلی لطف مبکنید کمکم کنید❤

  • سلام من ۱۷سالمه و ساله ۹۸ کنکور دارم.میخواستم بدونم معدل دیپلمم از چند به بالا باشه و از چه موقعی میتونم برای تحصیل در فرانسه درخواست بدم؟

  • سلام من ۳۱ سال و کارشناس ارشد معماری هستم .پ ۳ سال سابقه تدریس دروه کارشناسی هسو ۵ سال سابقه کار بیمه ای در شرکت مشاور نفت و گاز به عنوان هد معماری دارم. زبان فرانسه رو تا حدودی آموزش دیدم ولی هنوز امتحان ندادم
    شانسی برای گرفتن پذیرش دکتری شهرسازی دارم؟

    • سلام
      برای دریافت مشاوره و بررسی شرایطتون جهت تنظیم وقت با کارشناس مربوط لطفا با موسسه تماس بگیرید و یا از طریق فرم رزرو وقت اقدام کنید.
      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *