ویزای کار آمریکا


ویزای کار آمریکا – مهاجرت کاری به آمریکا – انواع ویزای کار آمریکا
همانطور که می دانید به دلایل بسیار زیاد از جمله شرایط مطلوب کار در آمریکا، درآمد حاصل از کار در آمریکا در اکثریت رشته ها مناسب است و این امر افراد متقاضی ویزای کار در آمریکا را مهیج نماید تا شانس خود را جهت پذیرش کار در آمریکا امتحان کنند. از همین رو دوستان بسیار زیادی جهت دریافت ویزای کار در آمریکا، شرایط کار در آمریکا در تماس با موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، خواستار اطلاعاتی در خصوص ویزای کار در آمریکا، مهاجرت کاری به آمریکا هستند. دوستان عزیز سوالات عدیده و متداولی در باب انواع ویزای کار در آمریکا، شرایط مهاجرت کاری به آمریکا پرسیده اند از جمله اینکه:
 شرایط کار در آمریکا چگونه است؟
 انواع ویزای کار در آمریکا؟
 راه‌های مهاجرت به آمریکا و بهترین راه مهاجرت به آمریکا چیست؟
 ویزای کار در آمریکا به چه اشخاصی تعلق خواهد گرفت؟
 کار در آمریکا در چه رشته هایی مورد نیاز است؟
 مهاجرت به آمریکا از طریق کار در چه سنینی امکان‌پذیر است؟
 شرایط ویزای همراه در خصوص مهاجرت کاری به آمریکا چگونه است؟
 آیا مهاجرت کاری به آمریکا منجر به اخذ گرین کارت آمریکا می‌شود؟
 مدارک مورد نیاز جهت ویزای کار آمریکا چیست؟
 وکیل مهاجرت به آمریکا کیست؟
این سوالات متداولی است که علاقمندان مهاجرت به آمریکا از طریق کار به دنبال پاسخ ان بوده اند و وکیل موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان را بر ان داشت تا مقاله ای جامع و کامل در خصوص ویزای کار آمریکا، شرایط مهاجرت کاری به آمریکا و اخذ گرین کارت آمریکا تهیه و تنظیم نماید.
زمانی که صحبت از کشور ایالات متحده آمریکا می‌شود این جمله به ذهن خطور می کند که آمریکا سرزمین فرصت ها است. کشور آمریکا با دارا بودن بهترین فرصت های شغلی، شرایط ویژه ای را جهت کار در رشته های مهندسی، مدیریت و تجارت فراهم نموده است. از بهترین اواع ویزا، ویزای کار می باشد چرا که شانس متقاضی کار در آمریکا جهت اخذ گرین کارت آمریکا بیشتر است. کشور آمریکا به دلایل زیاد من جمله نظام رقابت اقتصادی که دارد ویزاهای کار متفاوتی را در خود جای داده است. وکیل موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان در این مقاله به شرایط اخذ ویزای کار در آمریکا اشاره می‌نماید.

ویزای ازدواج و نامزدی آمریکا

انواع ویزای کار در آمریکا
اقامت در آمریکا از طریق ویزای کار H1B
از معروف ترین ویزای کار در آمریکا اخذ ویزای H1B است. ویزای H1B تحت شرایطی می‌تواند منجر به اخذ اقامت دائم در آمریکا شود. متقاضیان اخذ ویزای کار در آمریکا تحت عنوان H1B الزاما بابد پیشنهاد شغلی معتبری داشته باشند تا ویزای کار آمریکا به آن‌ها تعلق گیرد..
شرایط اخذ ویزای کار H1B
1. تکمیل فرم دعوتنامه جهت استخدام و جذب نیروی کار مورد نظر و ارسال دعوتنامه کاری به آدرس نیروی کار مورد نظر
2.تکمیل اطلاعات و فرم های مربوط به وزارت کار آمریکا و همچنین اداره کار و اداره مهاجرت آمریکا
3. کارفرمایی که قادر باشد پیشنهاد کاری ارائه دهد می‌بایست اولا کد مالیاتی از اداره دارایی آمریکا دریافت نماید، ثانیا توانایی کارفرما جهت اعطا پیشنهاد کاری به اداره مهاجرت آمریکا اثبات شود.
4. نیروی متقاضی کار جهت دریافت دعوتنامه ویزای H1B می‌بایست حداقل مدرک لیسانس مرتبط با مهارت حرفه ای خود داشته باشد.. در واقع مرجع استعلام اینکه متقاضی چه مدارکی داشته باشد اداره مهاجرت آمریکا است.
5. نیروی کار با اخذ دعوتنامه می‌تواند به سفارت های آمریکا مراجعه نموده تا مدارک مورد نیاز را به سفارت ارائه نماید تا ویزای کار او صادر شود.
6. در ابتدا، پس از ورود متقاضی به خاک آمریکا، یک ویزای سه ساله به وی تعلق خواهد گرفت که این ویزای سه ساله به مدت سه سال دیگر قابل تمدیدخواهد بود.
7. پس از انقضای مدت شش ساله متقاضی می‌تواند درخواست گرین کارت آمریکا را دهد. در واقع چنانچه مطابق قوانین مهاجرت آمریکا متقاضی به طور متوسط ماهانه 2150 دلار آمریکا حقوق دیافت نماید به وی گرین کارت ایالات متحده آمریکا داده می‌شود والا باید خاک آمریکا را ترک کند.
در موارد نادری برخی از متقاضیان کار در آمریکا، فاقد مدرک تحصیلی در خصوص مهارت مورد نظر می‌باشند که البته این امر چندان تاثیر منفی بر روی پرونده این متقاضیان نخواهد داشت چرا که متقاضی کار با اثبات تجارب فنی و حرفه ای کافی و اثبات دارا بودن حداقل دو ازده سال تجربه منحصر به فرد در رشته کاری مورد نظر، فقدان مدرک تحصیلی مورد نیاز را پوشش خواهد داد. البته که باید ثابت نماید در شغل و حرفه مورد نظر متخصص است.
.ویزای کار H1B معمولا هرساله در ماه اکتبر صادر می‌شود اما بهترین زمان جهت درخواست ویزای H1B ماه اپریل می باشد که سالیانه 87 هزار نفر قادر خواهند بود ویزای کار در آمریکا از طریق H1B را اخذ نمایند که حدود 70 هزار نفر از آن‌ها اتباع خارج از ایالات متحده آمریکا هستند.
همانطور که گفته شد ویزای کار H1B یک نوع ویزای شش ساله است که تحت شرایطی قابلیت تمدید و یا تبدیل ان به گرین کارت آمریکا تحت شرایطی میسر است منتها بحث در اینجاست که آیا به همراه دارنده ویزای کار آمریکا H1B اجازه کار داده می‌شود؟ مطالعه قوانین مهاجرتی آمریکا جواب این سوال را منفی می داند. سوال دیگر پیش می‌آید این است که چنانچه نیروی کار توسط کارفرما اخراج می‌شود در پروسه اقامت او چه اتفاقی رخ خواهد داد که در جواب باید گفت نیروی کار اخراح شده دو هفته کاری فرصت دارد تا با کارفرمای جدید به توافق برسد و شغل داشته باشد و الا باید از آمریکا خارج شود.
ویزای کار آمریکا H1B1
اداره مهاجرت آمریکا یک نوع ویزای کار تنها برای اتباع کشورهای سنگاپور و کشور شیلی در نظر گرفته است که اتباع واجد شرایط سنگاپور و شیلی می‌توانند به صورت موقتی در مشاغل تخصصی استخدام شوند. از شرایط اختصاصی مهم این است که اولا اتباع شیای یا سنگاپور باشند ثانیا مدارج لیسانس مرتبط با رشته کار داشته باشند ثالثا برای شیلی چهارده هزار و برای سنگاپور حدود 54 هزار ویزا جهت ویزای H1B1 صادر می‌شود و همانند ویزای H1B ابتدا یک ویزای سه ساله است و قابل تمدید به شش سال و اخذ اقامت دائم آمریکا نیز هست.
ویزای کار آمریکا H1B2
از الزامات اخذ ویزای H1B2 ایالات متحده آمریکا این است که نیروی کار باید ثبات نماید که هدف او از باب مهاجرت کاری به آمریکا این است که او اولا می خواهد اقامت موقت داشته باشد ثانیا در راستای مطالعه در باب پروژه و یا توافق نامه فی مابین کشور متقاضی و ایالات متحده آمریکا درخواست ویزای H1B2 داده است و این درخواست توسط وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا تایید شود. ویزای H1B2 نیز در ابتدا سه ساله است و تا شش سال قابل تمدید است.
ویزای کار آمریکا H1B3
ویزای کار H1B3 در خصوص کار در رشته های مدل های مد می باشد که در این نوع ویزا نیز کارفرما باید به نیروی مورد نیاز خود پیشنهاد کاری ویژه ارائه دهد. جهت تقاضای ویزای H1B3 باید شرایط کاری مناسب یا labor condition application وجود داشته باشد.
ویزای کار آمریکا H1C :
شرایط کار و پیشنهاد شغلی برای پرستارانی که به صورت حرفه ای تحصیل و کار کرده اندتحت شرایطی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد بنابراین پرستاران مشتاق به کار در ایالات متحده آمریکا می‌توانند با شرکت در آزمون nclex-rn و قبولی در این ازمون که بسیار سخت هم می باشد ویزای h1c را از اداره مهاجرت دریافت نمایند. سالانه حدود 450 الی 600 پرستار متقاضی کار ویزای H1C را دریافت می کنند. از معایب این نوع ویزا این می باشد که به هیچ عنوان قابلیت تمدید در خاک آمریکا را ندارد.
ویزای کار آمریکا H2A
اداره مهاجرت آمریکا برای کشاورزان ماهر و حرفه ای که برای مدت موقت هدف کار در آمریکا و مهاجرت به آمریکا را دارند به وسیله ویزای H2A چاره اندیشی نموده است. البته این نوع ویزا برای کشاورزان و اتباع هر کشوری صادر نمی‌شود و معمولا کشاورزان کشورهایی مثل اندونزی، استرالیا، آرژانتین، ترکیه، مکزیک، برزیل شانس اخذ ویزای کار آمریکا H2A را دارا می‌باشند. ویزای H2A از جمله ویزاهای اصطلاحی غیر مهاجرتی می‌باشند که در فصول مختلفی از سال جهت توسعه و رشد اقتصاد کشاورزی ایالات متحده آمریکا صادر می‌شود چرا که اتباع کشورهای مذکور هر ساله کمک شایان توجهی به بخش اقتصاد کشاورزی آمریکا می‌نمایند. عنایت داشته باشید با اخذ این ویزا کشاورزان اجازه اقامت به مدت یکسال در آمریکا خواهند داشت.

هزینه های زندگی در آمریکا

مزایای ویزای کار آمریکا H2A:
کشاورزان اتباع کشورهای مذکور با اخذ ویزای H2A اجازه اقامت یک ساله در خاک آمریکا را خواهند داشت.
کشاورزان با دریافت ویزای H2A می‌توانند همسر و فرزندان زیر 21 سال خود را با ویزای مخصوص H4 به همراه داشته باشند ضمن اینکه همراه نیز می‌تواند در آمریکا کار و تحصیل کند که این از مهمترین مزایای این نوع ویزا است.
ویزای کار آمریکا H2B
از جمله ویزا های غیر مهاجرتی که در رشته ها و تخصص های غیر کشاورزی کاربرد دارد. در آمریکا برخی از شغل ها در فصول مختلف نیاز به نیروی کار دارد به عنوان مثال در فصل سرما کار در پیست اسکی و یا در فصل گرما کار در پارک های تابستانی نیاز کارگر را به خود می بیند. دولت آمریکا برای حل مشکل به کارگران فصلی ویزای ورود به آمریکا را تحت عنوان ویزای H2B اعطا می‌نماید. مدت این نوع ویزای کار در آمریکا یک ساله است که تا سه سال قابل تمدید است. ویزای همراه نیز برای این برنامه مهاجرتی تحت عنوان H4 صادر می‌شود.
در این مقاله سعی بر ان شده است تا انواع ویزای کار در آمریکا و شرایط و مزایا و معایب ویزای کار در آمریکا بررسی شود. البته ویزای کار در آمریکا به همین موارد ختم نمی‌شود و انواع دیگر ویزا را سعی کرده ایم در مقاله ای دیگر برای شما عزیزان تشریح نماییم. اخذ ویزای کار در آمریکا بسیار امر تخصصی است. لذا اگر شرایط شما شرایط مناسب جهت اخذ ویزای کار در آمریکا است و مصمم به مهاجرت از طریق کار به آمریکا هستید حتما با وکیل مهاجرت به آمریکا تماس حاصل بفرمایید. موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با بهره گیری از وکلای مجرب و با تشکیل گروه وکلای مهر شما را در امر مهاجرت کاری به آمریکا یاری خواهند نمود.

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *