تحصیل رایگان در لهستان

تحصیل رایگان در لهستان

تحصیل رایگان در لهستان


امروز با بررسی موضوع تحصیل رایگان در لهستان با شما هستیم.

دولت کشور لهستان همواره سعی در این دارد که با پیشرفت روز افزون کشورش بستر مناسبی را برای مهاجرین فراهم کند. یکی از این اقدامات بحث تحصیلی است.

نظام آموزشی کشور لهستان با کیفیت بالا و خدمات عالی یکی از معدود کشورهای اروپایی است که هر ساله تعداد قابل توجهی از متقاضیان به تحصیل را از سراسر جهان به خود جذب می کند.

یکی از علت های این تعداد متقاضیان هزینه ی مناسب تحصیل در کشور لهستان می باشد.

اکثریت دانشگاههای کشور لهستان به زبان انگلیسی تدریس می شوند و دارا بودن مدرک دال بر تسلط زبان انگلیسی الزامی می باشد . دانشگاههای کشور لهستان داشتن ۵٫۵ آیلتس را برای ورود احتیاچ دارند.

حال ممکن است برای تعدادی از علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه های لهستان این سوال پیش بیاید که چگونه می توانند این مدرک را گرفته و به زبان انگلیسی مسلط شوند .

درحال حاضر صدور روادید لهستان تا حدودی راحت تر از سایر کشورهای اتحادیه اروپا می باشد ولی ویزای صادره برای ورود به لهستان الزاماً ویزای شینگن نبوده و ممکن است تنها شامل ویزای ورود به خاک لهستان باشد.

ثبت شرکت در لهستان

تحصیل در مقطع لیسانس کشور لهستان

بسیاری از رشته های تحصیلی در کشور لهستان به زبان انگلیسی ارائه می شود و لهستان یکی از معدود کشورهای غیر انگلیسی زبان است که در مقطع لیسانی کورس های بسیار زیادی را به زبان انگلیسی ارائه می نماید.طول دوره تحصیلات در مقطع لیسانس در دانشگاه های کشور لهستان همانند دیگر کشورهای اتحادیه اروپا ، بین ۳ تا ۴ سال می باشد.

ذکر مطلب ذیل می تواند پارامتر تاثیرگذاری برای متقاضیان اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های کشور لهستان قلمداد شود و این نکته چنین است که کشور لهستان شرایط بسیار مناسبی برای افرادی که در این کشور فارغ التحصیل میشوند محیا می سازد و ایشان را قادر میسازد که بلافاصله پس از اتمام تحصیل در مقاطع تحصیلی شانس بالایی در راستای یافتن شغلی بسیار مناسب را احراز کند.

کشور لهستان بخاطر پائین بودن میزان هزینه های تحصیلی مقصد مناسبی برای علاقه مندان می باشد.

 حق کار همزمان با تحصیل در لهستان

دانشجویان مقطع کارشناسی کشور لهستان مجوز کار در محدوده ای ۱۰ ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۳ تا ۷ یورو به ازای هر ساعت می باشد  که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی میتواند براحتی هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد.

حال این سوال مطرح میگردد که آیا هر کس می تواند در حین تحصیل خود، کار دانشجویی پیدا کند یا خیر ؟ پیدا کردن کار دانشجویی در هر کشوری به پارامترهای متفاوتی نظیر سطح آگاهی فرد از زبان کشورها، تجربه کاری، ویژگی های شخصی فرد ، زمان ورود شخص به کشور و چندین عامل دیگر وابسته است.

کار در لهستان

هزینه های زندگی در لهستان

دولت لهستان با توجه به این که به دانشجویان در هفته اجازه کار ۱۰ ساعت را داده است ، آنها می توانند بابت هر ساعت کار بین ۳ تا ۷ یورو را کسب کرده قسمتی از مخارج زندگی خود را پرداخت نمایند.

هزینه زندگی در لهستان حداقل ۳۵۰ یورو در ماه می باشد که بیشترین هزینه را مسکن در بردارد.

ذکر این مطلب از اهمیت بالایی برخوردار است که هر فرد که قصد ادامه تحصیل در کشور لهستان را داشته باشد قبل از رفتن به لهستان و برای رفتن به سفارت باید نامه ای مبنی بر پشتوانه مالی نشان دهد که مبلغ آن برابر یک سال زندگی در لهستان است.

کسانی که قصد دارند بعد از پایان تحصیل خود در کشور لهستان مشغول به کار تمام وقت شوند می بایستی به زبان لهستانی مسلط بوده و دوره ی تحصیلی خود را به خوبی گذرانده باشند تا بتوانند شغل مناسبی را پیداکنند و در نتیجه بعد از کسب شغل ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس کشور لهستان

تحصیل در کشور لهستان برای افرادی قابل توجه می باشد که توانایی پرداخت هزینه های تحصیل در کشور های آمریکا،استرالیا،کانادا و انگلستان را دارا نمی باشند به همین علت کشور لهستان را هدفی مناسب برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند.

طول دوره تحصیلات در مقطع فوق لیسانس در کشور لهستان در همه رشته ها بین ۱ تا ۲ سال می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش مقطع فوق لیسانس کشور لهستان همانند دیگر کشور های جهان می باشد که شامل مدارک سوابق تحصیلی ، مدارک دال بر تسلط به زبان انگلیسی ( یا لهستانی ) ، توصیه نامه از اساتید سابق و مدارک شناسایی به همراه گواهی اثبات استطاعت مالی از یکی از بانک های ایرانی میباشد.

مهاجرت تحصیلی به لهستان

زبان تدریس

بسیاری از رشته ها در مقطع فوق لیسانس در کشور لهستان به زبان انگلیسی ارائه میشوند.

تحصیل در مقطع دکترای کشور لهستان

کشور لهستان همانند سایر کشورهای پیشتاز در بحث تحصیل ، به دانشجویان در حال تحصیل در مقطع دکترا ، توجه ویژه ای دارد و جهت پرداخت مخارج تحصیل ایشان،شرایط ویژه ای را جهت تسهیل طول دوره ی دکترا در این کشور در این کشور فراهم آورده است.

بصورت کلی تحصیلات در مقطع دکترا در دانشگاه های کشور لهستان به ۲ صورت تحصیل با بورسیه تحصیلی و تحصیل در شرایطی که دانشجو شهریه ی دانشگاه را شخصا پرداخت می کند،صورت می پذیرد.

تحصیل در شرایطی که دانشجو مستلزم به پرداخت هزینه در دانشگاههای کشور لهستان می باشد، همانند اخذ پذیرش در مقطع فوق لیسانس کشور لهستان می باشد ولیکن در این مطلب شرایط لازم جهت اخذ فرصت تحصیل در مقطع دکترا به همراه اخذ بورسیه تحصیلی می پردازیم.

با توجه به این نکته که کشور لهستان برای افرادی که در مقطع دکترا در این کشور مشغول به تحصیل هستند،حقوقی ماهیانه به میزان تقریبا ۲ هزار دلار را مدنظر قرار می دهند، فلذا دانشجویان ایرانی رقابت بسیار سختی را در راستای اخذ بورسیه دکترا در کشور لهستان در پیش دارند.

جهت اخذ بورسیه ی تحصیل مقطع دکترا در کشور لهستان فرد متقاضی می بایست پارامترهای ذیل را احراز نماید:

۱)در دست داشتن مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر

۲)اخد مدرک دال بر تسلط کافی بر زبان انگلیسی (حداقل آیلتس  ۶٫۵)

۳)جلب نظر یک استاد مشاور (supervisor) که تز دکترا فرد را پشتبانی نماید.

زبان لهستان

۴)داشتن تالیفات از قبیل مقالات بین المللی ، کتاب و …

۵)داشتن همه و یا تعدادی از آیتم های ذکر شده،می تواند در راستای افزایش شانس فرد در جهت اخذ پذیرش نقش بسزایی ایفا نماید.

زبان تدریس

بسیاری از رشته های مهندسی در مقطع دکترا در کشور لهستان به زبان انگلیسی ارائه میشوند  .

حق کار

دانشجویان مقطع دکترا کشور لهستان مجوز کار در محدوده ای ۳۰ ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۴ تا ۸ یورو به ازای هر ساعت می باشد که که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی میتواند براحتی هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد.

هزینه های زندگی

لهستان یکی از کشورهایی است که کمترین هزینه را در اروپا دارا می باشد.

هزینه های زندگی در لهستان برای دانشجویان به صورت میانگین بین ۳۰۰  تا ۴۰۰ یورو در ماه می باشد که شامل هزینه های مسکن، غذا،  رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آن ها در زمان تحصیل و در مقطع دکترا در کشور لهستان می باشد.

وکیل و مشاور حقوقی مهاجرت به لهستان

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

اقامت کاری لهستان

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *