تحصیل پزشکی در استرالیا

تحصیل پزشکی در استرالیا

تحصیل پزشکی در استرالیا


امروز با بررسی شرایط تحصیل پزشکی در استرالیا با شما هستیم.

استرالیا از نظر وسعت ششمین کشور پهناور دنیا و کوچکترین قاره جهان به حساب می‌آید. استرالیا جزء کشورهای توسعه یافته به شمار می رود که پایتخت ان کامبرا است. این کشور مرز خاکی با هیچ کشوری ندارد و اطراف انرا اقیانوس آرام، هند، منجمد جنوبی و چند خلیج و دریا در برگرفته است. جمعیت استرالیا بطور تقریبی 22751014 نفر است  و در نسبت تراکم تقریبا در هرکیلومتر 14/3 نفر برآورد شده است که یکی از پایین ترین ارقام میزان تراکم را در دنیا دارد.

از نظر جغرافیایی کرانه جنوب شرق این کشور تراکم جمعیتی بیشتری دارد.

این کشور همچنین نیم میلیون بومی دارد که دو و نیم در صد جمعیت کل کشور استرالیا است.در این کشور ادیانی چون مسیحیت، اسلام، یهودیت و بهاییت در بین مردم این کشور وجود دارد اما دین غالب مردم استرالیا مسیحی است.

زبان رسمی کشور استرالیا انگلیسی با گویش استرالیایی است. از نظر اقتصادی استرالیا کشوری توسعه یافته است که اقتصادش بر بازرگانی و کشاورزی متکی است.

از شرکای بازرگانی کشور استرالیا می توان به ایالات متحده آمریکا، چین، ژاپن و کره جنوبی اشاره کرد.

کشور استرالیا یکی از کشورهای مورد توجه در امر مهاجرت بوده است. یکی از روشهای مطمئن در مهاجرت ، اخذ اقامت تحصیلی در استرالیا است. کشور استرالیا از نظر تحصیلی شرایط بسیار خوبی دارد و بسیاری از دانشگاه های این کشور در رتبه بندیQS  جزء 100 دانشگاه اول جهان قرار دارد و به همین خاطر می‌تواند مقصد مناسبی برای مهاجرت تحصیلی باشد که در این زمینه می توانید از وکیل مهاجرتی در این خصوص کسب اطلاع کنید.

اقامت استرالیا از طریق خرید ملک

نکات مهم در بررسی شرایط تحصیل پزشکی در استرالیا

آیا شما قصد مهاجرت تحصیلی به کشور استرالیا را دارید؟

در خصوص مهاجرت تحصیلی استرالیا چه می دانید؟

تحصیل در رشته پزشکی استرالیا چه مدت است؟

آیا می دانید هزینه‌های تحصیل رشته پزشکی استرالیا چه مقدار است؟

هزینه‌های زندگی دانشجویی کشور استرالیا چه مقدار است؟

آیا مدرک پزشکی دانشگاه های استرالیا از اعتبار بین‌المللی برخوردار است؟

رنکینگ دانشگاههای پزشکی استرالیا چگونه است؟

در این مقاله که به همت مشاورین و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان برای شما عزیزان به رشته تحریر درآمده است، سعی بر ان شده که به تمامی سوالات شما عزیزان در خصوص مهاجرت تحصیلی به استرالیا و اخذ پذیرش پزشکی در استرالیا ، پاسخ داده شود.

شرایط کلی تحصیل علوم پزشکی در استرالیا

طبق قوانین استرالیا در خصوص تحصیل، فرد اگر پس از دوره دیپلم بخواهد وارد دانشگاههای پزشکی استرالیا شود در ابتدا باید یک دوره 9 الی 12 ماهه به نام فاندیشین را بگذراند.

برای ورود به دوره فاندیشین در استرالیا حداقل مدرک زبان آیلتس 5/5 ضروری است. پس از این دوره و قبولی در امتحان پایان دوره فاندیشن استرالیا ، فرد می‌تواند وارد دانشگاه شود. بعد از ورود متقاضی به دانشگاه ، مشغول به تحصیل در مقطع لیسانس خواهد شد که در این مقطع دروس علوم پایه تدریس می‌شود و فرد به مدت سه سال به مطالعه سرفصلهایی چون زیست، شیمی، فیزیک و غیره می پردازد.

پس از گذراندن این دوره سه ساله فرد با دریافت نمره قبولی و موفقیت در امتحان ورودی پزشکی ، متقاضی می‌تواند به دانشگاه های پزشکی استرالیا وارد شود.

وکیل مهاجرت به استرالیا در تهران

دوره پزشکی در استرالیا بین 5 تا 7 سال است.

هزینه تحصیل در دوره پزشکی دانشگاههای کشور استرالیا مبلغی بین 25000 دلار تا 60000 دلار استرالیا در سال است. که این شهریه برحسب شهر و رنکینگ دانشگاه های استرالیا متفاوت است.

این موضوع بر روی میزان هزینه‌های زندگی دانشجویی در کشور استرالیا تاثیرگذار است.

هزینه زندگی دانشجویی در کشور استرالیا بسته به شهر و شرایط زندگی دانشجو متغیر است اما به طور کلی هزینه‌های زندگی دانشجویی در کشور استرالیا به مواردی چون شهر محل تحصیل، دانشگاه، رشته تحصیلی، مجرد یا متاهل بودن، سطح رفاهی و تفریحی، بیمه دانشجویی و… بستگی دارد.

اما بطور میانگین هزینه یکساله زندگی دانشجویی در استرالیا بین 15000 تا 30000 دلار کانادا می باشد که تمام هزینه‌های زندگی بجز شهریه دانشگاه را در بر می گیرد.

به عنوان مثال هزینه بیمه دانشجویی در کشور استرالیا برای یک فرد برای مدت یکسال حدود 800 دلار استرالیا است و داشتن بیمه دانشجویی در استرالیا اجباری است و می‌بایست دانشجو و همراهانش قبل از ورود به استرالیا برای طول مدت تحصیل حتما بیمه شده باشند.

در خصوص پوشش هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجویی در کشور استرالیا باید بگوییم بورس تحصیلی ، در مقاطعی به غیر از مقطع دکتری وجود ندارد.

برای انکه دانشجو یان بتوانند هزینه‌های تحصیل خود را تامین کنند اجازه دارند در هفته 20 ساعت کار کنند و در تعطیلات اجازه کار تمام وقت دارند اما باید بدانند حقوق دریافتی برای کار دانشجویی استرالیا فقط میتواند بخشی از هزینه‌های زندگی را پوشش دهد.

برای تحصیل در دانشگاههای استرالیا یکی از نکاتی که بسیار حائز اهمیت است، توجه به فاصله مقاطع تحصیلی است.

وکیل انحصار وراثت فرمانیه

باید توجه داشته باشید که فاصله مقاطع تحصیلی برای ورود به دانشگاههای استرالیا نباید بیش از 5 سال باشد.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی استرالیا

شناسنامه متقاضی

پاسپورت متقاضی

سند ازدواج یا سند طلاق

ارائه اسناد مالکیت

برگه اشتغال به تحصیل (در صورت دانشجو بودن) و همچنین در صورت نیاز نامه عدم منع تحصیل در مقطع مورد نظر

تهیه نامه بانکی ( مقاضی می‌بایستی نشان دهد که هزینه‌های یک سال دانشگاه خود را یعنی مبلغی در حدود 25 هزار دلار به همراه هزینه‌های زندگی خود ، درحساب دارد و توصیه می‌شود در صورت امکان به محض دریافت پذیرش متقاضی این مبلغ را در حساب خود واریز نماید )

ارائه اصل یا ترجمه مدارک کلیه مقاطع تحصیلی به همراه ریز نمرات

دارا بودن مدرک زبان آیلتس آکادمیک با حداقل نمره 5.5 که برای دریافت پذیرش  و روادید الزامی است.

نحوه آماده سازی مدارک

تمام مدارک ذکر شده باید به تایید دادگستری و وزارت امورخارجه برسند و همچنین ترجمه همه مدارک باید به زبان انگلیسی و در پانچ های جداگانه باشند.
طبق قوانین استرالیا در خصوص تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت دائم کشور استرالیا لازم است بدانید مهاجرت تحصیلی به استرالیا می‌تواند منجر به اقامت دائم در این کشور شود به این صورت که دانشجو پس از پایان دوره تحصیل در صورتی که بتواند شغل تمام وقتی پیدا کند و ویزای کاری این کشور را دریافت کند پس از 5سال می‌تواند اقامت دائم این کشور را کسب کند.

وکیل مهاجرت تحصیلی به استرالیا

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با تشکیل گروه وکلای مهر و به کارگیری بیش از 100 وکیل پایه یک دادگستری در سطح ایران و در سطح بین‌الملل آماده ی ارائه ی مشاوره حقوقی و قبول وکالت در تمامی زمینه ها می‌باشد.

ویزای توریستی استرالیا

برای دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی، همه روزه از ساعت‌های 19 الی 9 و پنجشنبه‌ها 15 الی 9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راههای ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

21-88795408

021-88796143

شماره های همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

5/5 - (16 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *