ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

برای ثبت شرکت در ترکیه، مطالعه و بررسی قوانین ثبت شرکت در ترکیه، آگاهی از قانون تجارت ترکیه و مطالعه قانون سرمایه گذاری خارجی در ترکیه، در اولویت متقاضیان مهاجرت به ترکیه می‌باشد. سرمایه گذاری در ترکیه پس از ثبت شرکت در ترکیه تحت شرایط خاصی موجب اخذ اقامت ترکیه می‌شود. اما دارا بودن اقامت ترکیه، فواید و مزایای چندانی برای متقاضی اخذ اقامت دائم و یا تابعیت ترکیه ندارد. کشور ترکیه، یکی از کشورهای مهاجر فرست به اروپاست که در رده دوم کشورهای مهاجر فرست قرار دارد. قرار داشتن ترکیه در بخش اقتصادهای پو یا، این کشور را به مقصدی برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی مبدل کرده است. راههای مهاجرت به ترکیه، در مقاله ای تحت همین عنوان، قبلا در وب سایت تخصصی گروه وکلای مهر و موسسه بین‌المللی حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان منتشر شده است. در این مقاله شرایط ثبت شرکت در ترکیه و سرمایه گذاری در ترکیه، که به همت دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمد رضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی سرمایه گذاری خارجی تهیه شده است، پرداخته خواهد شد و حتی الامکان پاسخ سوالات عزیزان درباره ثبت شرکت در ترکیه، خواهد آمد.

مباحث قابل طرح درباره ثبت شرکت در ترکیه

  • با ثبت شرکت در ترکیه و راه اندازی تجارت مورد نظر، مدیران شرکت و اعضای خانواده وی می‌توانند از اقامت در ترکیه برخوردار شوند؟
  • برای ثبت شرکت در ترکیه چه مدارک و شرایطی لازم است و کدام شرکتها قابل ثبت در ترکیه هستند؟
  • شرایط برخورداری از امتیاز سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ترکیه چیست؟ سرمایه گذاری در چه بخش هایی از ترکیه با اقبال سرمایه گذاران خارجی روبروست؟
  • برای ثبت شرکت در ترکیه چه مقدار سرمایه لازم داریم؟
  • هزینه‌های زندگی و تحصیل در ترکیه چه میزان است و آیا خرید ملک در ترکیه مقرون به صرفه است؟
کار در ترکیه 2018

انواع ثبت شرکت در ترکیه

کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی در ترکیه باید کامل مطلع باشند که قانون تجارت جدید در ترکیه که خدمات ثبت شرکت در ترکیه بر اساس ان انجام می‌شود، از ابتدای ژوییه سال 2012 به اجرا در آمده است. کد بازرگانی و سرمایه گذاری در ترکیه، اشخاص حقوقی زیر را به رسمیت می شناسد:

  • ثبت شرکت با مسوولیت محدود در ترکیه. (limitet Sirkit)
  • ثبت شرکت سهامی در ترکیه. Anonim Sirkit))
  • شرکت های تعاونی در ترکیه.
  • شرکت های جمعی و سهامی عام

مشارکت در ترکیه

علاوه بر ثبت شرکت در ترکیه و راه اندازی کسب و کار بر اساس ثبت شرکت در ترکیه، مشاغل تجاری در ترکیه وجود دارند که امکان سرمایه گذاری و مشارکت خارجی دارند. Komandit sirkit)  و kollektif sirkit) قابل مشارکت و سرمایه گذاری در شرکت هستند که کمتر مورد استقبال سرمایه گذار خارجی در ترکیه قرار می گیرد. در کنسرسیوم مشارکت تجاری هر کدام از شرکا مسوول همه عملیات شرکت در ترکیه هستند و از این باب متقاضی کمتری دارند.

Kollektif sirkit، یا مشارکت عمومی در ترکیه، شرکتی است که همه اعضا و شرکا در قبال اعمال شرکت مسوولیت صد در صدی دارند.

Komandit sirkit ، یا مشارکت با مسوولیت محدود، در این نوع شرکت، هر شریکی به میزان سهام خود مسوولیت در قبال اشخاص ثالث دارند و مسوولیت هر کدام به نسبت سهم آن‌ها می‌باشد.

شرکت سهامی مشترک در ترکیه

برای ثبت شرکت در ترکیه در قالب شرکت سهامی خاص، حداقل یک سهامدار لازم است و مبلغ 50000 لیر ترکیه به عنوان سرمایه ثابت و 100000 لیر ترک به عنوان آورده موسس، باید در حساب شرکت کارسازی شود. شرکت سهامی عام در ترکیه، می‌تواند سهام خود را در معرض عرضه به عموم قرار دهد و لازم است حداقل یک میلیون لیره ترک، به عنوان آورده اولین سهامداران و موسسان تامین نماید. اعضای هیات مدیره از بین سهامداران انخاب می‌شوند و سهامدار بودن، لازمه انتخاب در هیات مدیره شرکت نیست. امکان انتخاب مدیر عامل شرکت سهامی در ترکیه خارج از اعضای هیات مدیره نیز وجود دارد.

ویزای کار ترکیه

شرکت مسوولیت محدود در ترکیه

ثبت شرکت در قالب مسوولیت محدود در ترکیه، نیاز به حداقل یک سهامدار و آورده نقدی به میزان 10000 لیر ترک دارد که باید یکجا پرداخت و تامین شود. امکان ارزیابی آورده غیر نقدی و یا پرداخت اقساطی سرمایه شرکت وجود ندارد. شرکت مسوولیت محدود در ترکیه، حتما باید دارای وب سایت اختصاصی باشد و تعیین مدیر عامل خارج از سهامداران و اعضای هیات مدیره بلا اشکال است.

شرکت کاماندیت در ترکیه

همان گونه که در بالا عرض شد، komandite sitkit یک شرکت تجاری با سهامداران و شرکای نامحدود است. در این نوع شرکت ها، حد اقلی برای سرمایه گذاری وجود ندارد و در واقع نوعی شرکت تعاونی است که با عضویت در ان و پرداخت حق عضویت در کنسرسیوم، اعضا در قبال اشخاص ثالث مسوولند. اما مدیران مسوولیت بیشتری دارند.

شرکت جمعی در ترکیه

نوعی از مشارکت مدنی که هیچ نوع حداقل سرمایه گذاری و الزامی ندارد و در واقع نوعی از مشارکت اجتماعی در کسب و کار می‌باشد. سهامداران شرکت جمعی در ترکیه باید اشخاص حقیقی باشند و اشخاص حقوقی و شرکت ها، امکان سرمایه گذاری و عضویت در شرکت جمعی در ترکیه را ندارند. مسوولیت هر یک از اعضا نیز به میزان سرمایه و سهام آن‌ها می‌باشد.

مراحل ثبت شرکت در ترکیه

  • ارائه مدارک شناسایی مدیران شرکت در ترکیه که به تایید دفتر اسناد رسمی رسیده باشد.
  • ارائه گواهی بانکی مبنی بر داشتن تمکن مالی و توان تامین سرمایه مورد نیاز شرکت.
  • تدوین اساسنامه و طرح توجیهی اقتصادی به همراه بیزنس پلان شرکت.
  • اخذ شماره از اداره امور مالیاتی شهری که درخواست ثبت شرکت در ترکیه در ان شرکت ثبت خواهد شد.
  • تعیین مدیران شرکت و تعیین بازرس قانونی شرکت و پلمپ دفاتر.
  • معرفی حسابدار جهت انجام امور مالی شرکت. تعیین نشانی شرکت و در نهایت ثبت شرکت در ترکیه و انتشار آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی ترکیه.
خرید پاسپورت ترکیه

مشاور حقوقی ثبت شرکت در ترکیه

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با دارا بودن صدها تجربه موفق در موضوع سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ترکیه و بسیاری از کشورهای اروپایی، با در اختیار داشتن وکلای بین‌المللی، امکان تنظیم قراردارهای خارجی و بین‌المللی، توسط وکیل امور بین‌الملل و متخصص ثبت شرکت در ترکیه و سایر کشورها، آماده ارائه مشاوره حقوقی تخصصی سرمایه گذاری خارجی برای هم وطنان عزیز را دارد. قبول داوری در قراردادهای سرمایه گذاری خارجی، قبول پرونده‌های خانواده ایرانیان خارج از کشور، ارائه مشاوره حقوقی و قبول وکالت پرونده‌های ازدواج و طلاق ایرانیان خارج از کشور، تنها بخشی از خدمات حقوقی گروه وکلای مهر می‌باشد. در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی از وکلای متخصص دفتر حقوقی محمد رضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی با موسسه تماس بگیرید.

5/5 - (26 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *