حقوق تجارت در اتریش

حقوق تجارت در اتریش

آیا درباره حقوق تجارت در اتریش نیاز به مشاوره دارید؟ حقوق تجارت در اتریش با حقوق تجارت ایران چه تفاوت هایی دارند؟ مزایای تحصیل در حقوق تجارت بین‌الملل اتریش چیست؟ آیا رشته حقوق تجارت بین‌الملل و حقوق تجارت در اتریش رایگان است؟ وکیل ثبت شرکت در اتریش کیست و چه میزان تسلط بر حقوق تجارت در اتریش لازم است؟ نمونه بیزنس پلان برای ثبت شرکت در اتریش منطبق با حقوق تجارت در اتریش چگونه قابل دسترسی است؟ پیرو تماس های مکرر شما عزیزان با موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان  و گروه وکلای مهر، در خصوص کسب اطلاعاتی در باب حقوق تجارت در اتریش، ثبت شرکت در اتریش، تجارت الکترونیکی در اتریش و تحصیل حقوق تجارت بین‌الملل در اتریش در صدد ان بر آمدیم که مقاله ی حاضر را برای شما عزیزان به رشته تحریر در آوریم. امید است که با نگارش این مقاله، در جهت افزایش اطلاعات حقوقی شما سروران گرامی در باب قوانین تجارت در کشور اتریش، کمک شایانی نموده باشیم.

نظام حقوقی اتریش، براساس تفکیک قواعد قانون‌گذاری، قضاوت و مدیریت است.  کشور اتریش پس از ورود به اتحادیه اروپا، چهارچوب قانونی اروپا را تصویب کرد.

قانون قراردادها در اتریش

چارچوب قانونی در قانون قراردادها، در قانون مدنی اتریش و یک قانون بازرگانی تجاری (UGB) که اخیرا تصویب شده است، مطرح شده است. UGB متعلق به همه معاملات تجاری از تاریخ 1 ژانویه 2007 است.

اصل آزادی قراردادها در اتریش:

آزادی قرارداد مهم ترین اصل قانون قرارداد در اتریش است. بنابراين، طرفين قرارداد در اتریش حق انتخاب هر شرطي مناسب برای معامله را دارند، مگر اينكه شرط قرارداد يا پذيرش اين قرارداد را ناديده انگاشته و يا غير قانونی سازد. قرارداد به عنوان اعلامیه های موافقت نامه ای از یک ایجاب و قبول تعریف می‌شود و به طور کلی، نه ایجاب و نه قبول نیاز به یک تشریفات خاص در قانون اتریش ندارد. همچنین موافقت نامه های مورد اشاره از طریق توافق ضمنی قانونی و الزام آور هستند.

تحصیل رایگان در اتریش

البته استثنائات خاصی نیز برای  اصل آزادی قرارداد دراتریش مطرح است که در رابطه با اوراق بهادار و قرارداد های حقوقی، قرارداد های بیمه و توافقنامه های خاصی است که تحت قوانین حفاظت از مصرف کنندگان، اعمال می‌شود. این قرارداد ها باید به صورت کتبی تنظیم گردد تا جنبه ی اثر بخشی داشته باشد.

معاملات تجاری می‌بایست مطابق شرایط و ضوابط هر یک از طرفین قرارداد و ضمانت های قانونی اتریشی انجام منعقد شوند و شرایط عمومی یک معامله ی عادلانه را داشته باشد که به طرف دیگر امری تحمیل نگردد.

تجارت الکترونیکی در اتریش :

قانون تجارت الکترونیکی اتریش، دستورالعمل تجارت الکترونیک اروپا را اجرا کرد و با خدمات ارائه شده از طریق سیستم پردازش الکترونیکی و ذخیره سازی اعمال می‌شود. تلفن های صوتی، تلفکس و یا خدمات تلکس از محدوده قانون های دیگر حذف می‌شوند. این وسایل ارتباطی تحت مفاد قراردادهای راه دور که در قانون حفاظت از مصرف کننده اتریش موجود است، تحت پوشش قرار می گیرند.

طبق دستورالعمل تجارت الکترونیک و قانون تجارت الکترونیک اتریش، درکشور مبدأ مقرراتی که در ان ارائه دهنده خدمات محل اصلی کسب و کار را است، اعمال می‌شود. در نتیجه، یک فروشنده می‌بایست با دفتر ثبت نام در اتریش ، قانون تجارت اتریش و مقررات مربوط به عرضه و توزیع کالاها و خدمات مطابقت داشته باشد. با این حال، هنگامی که شرایط و الزامات قانونی اتریش برآورده می‌شود، فروشنده می‌تواند فعالیت های خود را در کشورهای عضو اتحادیه اروپا بدون نیازهای اضافی انجام دهد. برعکس، هر دفتر تجارتی ای که در یکی دیگر از ایالت های عضو اتحادیه اروپا تاسیس می‌شود، می‌تواند فعالیت های خود را در اتریش، اگر ان را مطابق با مقررات کشور مبدا تشخیص دهد، انجام دهد.

شرایط زندگی در اتریش

نتیجه قرارداد از طریق اینترنت :

به طور کلی، قراردادها را می توان بر روی اینترنت انجام داد و تحت قوانین مشابه سایر فعالیت های قرارداد های سنتی قرار می گیرند. با این حال یکی از جنبه های مهم این است که ارتقاء کالاها در اینترنت فقط به عنوان پیشنهاد برای مشتری است. قرارداد تنها زمانی کامل است که مشتریان دریافت پذیرش یا تایید صریح از تامین کننده کالا را اعلام نمایند و یا اگر کالا سفارش داده شده پس از تحویل به مشتری، قرارداد کامل است.

ثبت شرکت تجاری در اتریش:

اشخاص خارجی می‌توانند آزادانه یک شرکت را تاسیس کنند، کسب و کارهای اتریش را انجام دهند و کارکردی مدیریتی داشته باشند.

قانون ثبت شرکت در اتریش انواع مختلفی از شرکت ها را بیان نموده است. به دلیل ساختار ساده ی شرکت با مسوولیت محدود، شرکت با مسوولیت محدود (Gesellschaft mit beschränkter Haftung) معمولا برای راه اندازی کسب و کار در اتریش استفاده می‌شود. حداقل سرمایه متعلق به ثبت این شرکت 35،000 یورو است که 50 درصد ان باید به عنوان پرداخت نقدی انجام شود. در تاریخ 1 مارس 2014، قانون اتریش در شرکت های سهامی عام نیز یک «امتیاز» برای بنیانگذاران فراهم کرد که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا یک شرکت با مسوولیت محدود ایجاد کنند که دارایی سهام ان فقط 10000 یورو باشد (که باید 5000 یورو ان  به عنوان پرداخت پول نقد باشد) با این حال، اگر این نوع از شرکت برای ثبت در اتریش انتخاب شود، می‌بایست حداقل سرمایه شرکت در عرض 10 سال تا 35000 یورو افزایش داده شود.

همچنین مسوولیت شرکت در برابر اشخاص ثالث، محدود به مقدار سهام سرمایه گذاری شده است. اتباع و اشخاص خارجی می‌توانند بدون محدودیت در موقعیت سهامدار یا موسس قرار بگیرند. سهامداران یک شرکت می‌توانند مستقیم اعمال هیئت مدیره خود را تحت کنترل قرار دهند.

ازدواج در اتریش

ایجاد شرکت سهامی در اتریش (Aktiengesellschaft )کمی پیچیده تر و پر هزینه تر است. حداقل سرمایه ثابت به 70000 یورو می‌رسد، هیئت مدیره توسط هیئت نظارتی نظارت می‌شود که حداقل سه عضو دارد.

با این حال، قبل از شروع کسب و کار در اتریش، نهاد یا شرکتی که می خواهد ثبت گردد باید برای مجوز تجارت درخواست دهد. همچنین در خصوص بعضی از فعالیت های تجاری می‌بایست شواهدی وجود داشته باشد که ثابت نماید مدیریت یک نهاد تجاری دارای مهارت ها و توانایی های لازم برای انجام چنین کاری است. یک مدیر تجاری در اتریش (مدیر عامل) مسئول نقض مقررات تجاری قابل اجرای شرکت است.

طبق قانون تجارت فدرال اتریش، برخی از خرید های خارجی یا ثبت شرکت های مربوط به صنایع خاص اتریش، نیازمند تأیید وزارت اقتصاد اتریش است. محدوده ی صنایع یا بخش هایی که تحت این قانون نیازمند تایید می‌باشند، نسبتا وسیع است که ذیلا به نمونه ای از ان ها اشاره می کنیم:

  • تولید کنندگان تجهیزات نظامی
  • شرکت های انرژی و آب
  • خدمات امنیتی
  • بیمارستان ها
  • و دیگر شرکت ها که به منافع عمومی مربوط می گردند

ثبت هرگونه شرکتی در این موارد نیازمند به دست آوردن حداقل 25 درصد از دارایی یا سرمایه سهام چنین سازمانی است. ایجاد کسب و کار در اتریش می‌تواند به شکل خرید یک شرکت یا معامله ی سهام شرکت ها نیز انجام شود.

وکیل آشنا به حقوق تجارت در اتریش :

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با تشکیل گروه وکلای مهر و به کارگیری بیش از 100 وکیل پایه یک دادگستری در سطح ایران و در سطح بین‌الملل آماده ی ارائه ی مشاوره حقوقی و قبول وکالت در تمامی زمینه ها می‌باشد. گروه وکلای مهر تحت سرپرستی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با بیش از 15 سال سابقه قضایی و وکالت می باشد و یکی از موسسات حقوقی پیشرو در وکالت تخصصی در داخل و خارج از کشوراست. لذا با توجه به امور تخصصی مشاوره در خصوص حقوق تجارت در کشور اتریش، شما عزیزان می توانید با وکلا و مشاورین زبده موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان مشورت و اطلاعات لازمه را از ما دریافت نمایید. همچنین می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مباحث دیگر حقوق تجارت در اتریش به مقالات بعدی در همین سایت مراجعه نمایید.

اطلاعات جامع مهاجرت به اتریش

نگارنده: الناز رحیمی-کارشناس ارشد حقوق خصوصی

5/5 - (16 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *