خرید ملک در بلاروس

خرید ملک در بلاروس

بلاروس، یکی از جمهوری های شوروی سابق است . امروزه بازار املاک و مستغلات در جمهوری بلاروس به صورت آزادانه برای خارجی ها قابل دسترسی است. شرایط خرید آپارتمان ها و ادارات ساده و قابل درک است. املاک در بلاروس، قیمت مناسبی دارند. بازار املاک و مستغلات در حال رشد است و قوانین حاکم بر مالکیت برای سرمایه گذاران خارجی هر سال جذاب تر می‌شوند هر دو ملک مسکونی و زمین برای خرید ملک در بلاروس امکان‌پذیر است. البته، بحران اقتصادی اخیر، تاثیر مخربی بر اقتصاد بلاروس برجای گذاشته است. اما اقتصاد ان به اندازه کافی پایدار و پیش‌بینی های متخصصین برای آینده ان بسیار مثبت است. هزینه‌های زندگی، هزینه‌های مسکن، هزینه تحصیل و رویدادهای مختلف فرهنگی در بلاروس، پایین تر از اکثریت کشورهای غربی و اروپای شرقی است.

این کشور، از فرصت های کسب و کار بزرگ برای املاک خرده فروشی مانند دفاتر، مغازه ها و سایر اماکن تجاری برخوردار است. این نوع املاک و مستغلات به ویژه در مناطق مرزی کشور به منظور اجاره یا فروش مجدد در تقاضا است. متقاضی خذ=رید ملک در بلاروس، می‌تواند ملک مسکونی را خریداری کند و ان را به عنوان تجاری استفاده کند، اما فقط اگر در شهرهای بزرگ، به ویژه در مینسک واقع شده باشد. بلاروس یک محیط زیست منحصر به فرد را که مناسب برای یک سبک زندگی کامل و متنوع برای مردم است، حفظ کرده است. به همین دلیل است که خرید املاک و مستغلات در جمهوری بلاروس به عنوان یک سرمایه گذاری جذاب، امن و سودمند در نظر گرفته می‌شود.

تحصیل پزشکی در بلاروس

با مطالعه این مقاله که توسط وکیل پایه یک دادگستری، همکار گروه وکلای مهر، نگاشته شده است،  اطلاعاتی درباره نحوه خرید ملک در بلاروس، اقامت دائم در بلاروس، مالیات در بلاروس دریافت کنید.

مزایا خرید ملک در بلاروس

  • مقرون به صرفه ترین املاک برای خرید یک خانه روستایی است، چرا که گزینه های ارزان قیمت در کشور، آپارتمان های معمولی در ساختمان های چند طبقه ای از بخش دوم املاک و مستغلات هستند.
  • آپارتمان های مدرن و جدید کیفیت بسیار بالا و ارزش بالاتر دارند.
  • منزل و یا خانه های لوکس در شهرک های نخبه، که برای کشور نیز غیر معمول نیست.
  • البته محبوب ترین املاک در مینسک واقع شده است، زیرا مرکز سرمایه، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بلاروس است. بهتر است که در این نوع از اموال سرمایه گذاری شود، زیرا همیشه می توان با اجاره یا فروش مجدد این ملک سودآوری کرد.

شهرهای محبوب برای خرید ملک در بلاروس

همانطور که در هر کشوری، بستگی به منطقه، کیفیت و اندازه اموال قیمت املاک متفاوت است،  در بلاروس هم به همین گونه است. علاوه بر املاک و مستغلات شهری بزرگ، می توان برای خرید ملک در بلاروس در شهر هایی مانند برست، گومل یا ویتبسک را در نظر گرفت. آن‌ها برای اقامت دائم مناسب هستند و می‌توانند خواص خوبی با قیمت های پایین ارائه دهند. آن‌ها به خوبی توسعه یافته و می توان با خیال راحت کسب و کار و آموزش فرزندان وی را در انجا تضمین کرد.

قیمت خرید ملک در بلاروس

در آغاز سال ۲۰۱۴ قیمت آپارتمان ها و خانه های واقع در مرکز مینسک از ۱۵۰۰ دلار به ۲۵۰۰ دلار در هر متر مربع رسید. قیمت املاک و مستغلات در شهرهای کوچک دیگر مانند موگیلف، گودنو، برست، ویتبسک و گومل به طور قابل توجهی پایین تر از مینسک بود. میانگین قیمت هر متر مربع در موگیلف تقریبا ۹۰۰ دلار است.

ادامه تحصیل در بلاروس به صورت رایگان

شرایط متقاضی خرید ملک در بلاروس

هر شهروند خارجی یا شخص حقوقی، می‌تواند مالکیت قطعی ملک در بلاروس را به دست آورد. این حقوق، اختصاصی توسط قانون اساسی و قانون مدنی جمهوری بلاروس تضمین شده است. این قانون، صاحبان اموال را مجاز می داند که نه تنها مالکیت زمین را دارند، بلکه از ملک نیز برای اهداف تجاری استفاده می کنند و از ان سود می برند.

بنابراین، طبق ماده ۱۱ قانون اساسی جمهوری بلاروس، شهروندان خارجی  برای انجام وظایف خود به طور برابر با شهروندان بلاروس، دارای حق مالکیت قطعی املاک هستند.

طبق ماده ۱۲ قانون مربوط به وضعیت قانونی شهروندان خارجی و افراد بدون اقامت در جمهوری بلاروس؛ خارجی ها می‌توانند در مالکیت ملک خریداری شده در بلاروس را به دست بیاورند، به ارث برده یا ان را تحویل دهند. آن‌ها ممکن است حقوق مالکیت دیگر را به ترتیب قانونی جمهوری بلاروس، از جمله معاهده های بین‌المللی، در اختیار داشته باشند.

روش دریافت اموال توسط خارجی ها تقریبا برابر با ساکنان بلاروس است. با این حال، این محدودیت به شهروندان فدراسیون روسیه اعمال نمی‌شود. شهروندان روسیه هنگام خرید هر دو زمین و سازه به عنوان بومیان بلغارستان آزاد هستند. در هر صورت، خرید ساختمان بدون حق تقدم زمین امکان‌پذیر است.

با توجه به قانون “در مورد ثبت نام دولت از املاک و مستغلات، حقوق به ان و معاملات با ان” معاملات املاک و مستغلات لازم نیست که توسط دفتر اسناد رسمی گواهی شده است. به عنوان یک قاعده کلی بر اساس قانون مدنی جمهوری بلاروس، معاملات با املاک و مستغلات مستلزم ثبت نام دولتی است. این به این معنی است که معامله املاک و مستغلات در نظر گرفته شده در زمان ثبت نام دولت است. تنها پس از تکمیل ثبت نام، خریدار تبدیل به صاحب قانونی می‌شود و به طور قانونی عنوان خانه ای را که خریداری کرده است نگه می دارد.

تحصیل پزشکی در بلاروس

برای ثبت قرارداد خرید و فروش و حق مالکیت، خارجی باید به اداره محلی ثبت نام دولتی و کاداستر زمین اعطا کند. قطعنامه شورای وزیران شماره ۱۵۶ دستورالعمل های مربوط به روند ثبت نام و اسناد مورد نیاز را تعیین می کند.

اسناد برای خرید ملک در بلاروس

اسناد زیر باید به اداره محلی ثبت نام امور خارجه و کاداستر زمین برای مراحل ثبت نام ارسال شود:

 – درخواست در فرم تکمیل شده،

– گذرنامه یا سایر مدارک شناسایی خارجی باید ترجمه پاسپورت خود را به روسی یا بلاروسی ارسال کند.

–  اسنادی که وضعیت قانونی خارجی را در قلمرو بلاروس تأیید می کند (مثلا اقامت موقت )

– گواهی ثبت نام دولتی از شخص حقوقی (تنها در صورتی که نهادهای قانونی بخشی از قرارداد باشند)؛

– گذرنامه یا سایر اسناد شناسایی نماینده مجاز مالکیت قانونی. اگر یک شرکت در فروش یا خرید دخیل باشد، نماینده آن‌ها باید قراردادهای کاری خود را با آن‌ها به ارمغان بیاورد و شرکت های مربوطه خود را برای تأیید قدرت قانونی ارائه نمایند. اگر نماینده به عنوان نماینده عمل نماید، وکالت او باید ارائه شود.

 – قرارداد خرید و فروش، امضا شده توسط فروشنده و خریدار سه نسخه. پیش نویس قرارداد خرید و فروش توسط اداره ثبت نام برای هزینه خدمات اضافی آماده می‌شود.

 – دریافت، تایید پرداخت هزینه ثبت نام به رجیستری.

مالیات بر ملک در بلاروس

مالیات بر املاک و مستغلات توسط خارجی که  اقدام به خرید ملم در بلاروس می‌نماید، پرداخت می‌شود. نرخ مالیات سالانه زمین برای کسب و کار به عنوان ۱٪ از ارزش ساختمان ها و یا زمین محاسبه می‌شود. دوره مالیات برای املاک و مستغلات یک تقویم سال است. ۲۵٪ از مالیات زمین ۱٪ باید در هر دوره سه ماهه پرداخت شود. نرخ مالیات سالانه املاک و مستغلات برای افراد ۱ درصد از همان اصل در کسب و کار است. مالیات بر درآمد توسط شخصی که ملک را به فروش می رساند، پرداخت می‌شود. داشتن اقامتگاه های مسکونی در جمهوری بلاروس به خریداران خارجی اجازه می‌دهد که اجازه اقامت موقت دریافت کنند .

ادامه تحصیل در بلاروس به صورت رایگان

اقامت دائم بلاروس با خرید ملک

اقامت دائم بلاروس تنها برای کسانی که معادل ۱۵۰ هزار یورو یا بیشتر سرمایه گذاری کرده اند، اعطا می‌شود. املاک تجاری را می توان آزادانه به ساکنان، و همچنین به غیر از ساکنان بلاروس فروخت.لازم به ذکر است که تعدادی از محدودیت ها در مورد خرید زمین توسط غیر ساکنان بلاروس وجود دارد. چنین محدودیتی شهروندان و اشخاص حقوقی فدراسیون روسیه را پوشش نمی‌دهد. زمین به طور قانونی می‌تواند به سمت حق اجاره به اشخاص حقوقی تجاری، از جمله خارجی، انتقال داده شود.

وکیل مهاجرت به بلاروس

موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان، با در اختیار داشتن وکیل مهاجرت به بلاروس و سایر کشورها، مشاور امین شما در امر سرمایه گذاری خارجی و خرید املاک و مستغلات در سایر کشورها می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید ملک در بلاروس با موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان و مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، از طریق شماره های اعلامی، تماس حاصل نمایید.

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *