دادسرای ناحیه یک شمیران

دادسرای ناحیه یک شمیران

دادسرای ناحیه یک شمیران


امروز با معرفی دادسرای ناحیه ۱ شمیران با شما هستیم.

صلاحیت محلی و ذاتی دادسرای ناحیه یک شمیران تهران

منطقه یک تهران، که از ان به عنوان شمیران نیز یاد می‌شود، یکی از وسیع ترین مناطق شهری تهران می‌باشد.

وجود کارگاههای ساختمانی و باغ های سر سبز در این منطقه نیاز به نیروی کارگر ماهر و غیر ماهر را افزایش داده است. به واسطه وجود نواحی حاشیه ای شهر تهران در منطقه یک شهرداری، امکان وقوع جرایم نیز در این مناطق گسترش می یابد.

این دادسرا صلاحیت رسیدگی به کلیه جرایم واقع شده در این منطقه می‌باشد. اکثر سفارت های خارجی در منطقه یک تهران مستقر هستند و وجود مراکز خارجی و منازل بیشتر مسوولین در این منطقه، حساسیت بیشتری را بر می انگیزد.

به واسطه تقسیم بندی منطقه ای دادسراهای تهران، دادسرای ناحیه ۱ شمیران تهران فقط به جرایم عمومی واقع شده در این منطقه را پذیرفته و به ان رسیدگی می‌نماید.

رسیدگی به جرایم تخصصی واقع شده در منطقه یک تهران با دادسرای شمیران نیست و مانند تمامی مناطق تهران، رسیدگی به جرایم تخصصی که در بند بعدی توضیح داده خواهد شد در صلاحیت دادسراهای تخصصی تهران می‌باشد.

جرایم غیر قابل رسیدگی در دادسرای ناحیه ۱ شمیران تهران

رسیدگی به جرایم خاص نظامی، رسیدگی به جرایم کارکنان دولت، رسیدگی به جرایم شهرداری ها، رسیدگی به جرایم روحانیون، رسیدگی به جرایم پزشکی، رسیدگی به جرایم پولی و بانکی، رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز، رسیدگی به جرایم مربوط به مواد مخدر، رسیدگی به جرایم خاص فرهنگ و رسانه مانند سرقت علمی و ادبی و مالکیت فکری و معنوی، رسیدگی به جرم قتل عمد و سرقت، رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان، رسیدگی به جرایم بین‌المللی، رسیدگی به جرایم امنیتی، در صلاحیت دادسرای ناحیه ۱ شمیران تهران قرار ندارد. شاکی در مواردی که یکی از جرایم خاص اتفاق افتاده و خواهان طرح شکایت می باشد، لازم است در دادسرای تخصصی مربوطه طرح شکایت نماید.

تحقیقات محلی و معاینه محل

نشانی دادسرای ناحیه ۱

تهران- خیابان دکتر شریعتی- پل تقاطع صدر شریعتی- خیابان الهیه

دادگاه کیفری ۲ شمال تهران

مرجع رسیدگی به کیفرخواست های صادر شده از سوی دادسرای ناحیه ۱ شمیران تهران، مجتمع قضایی عدالت واقع در میدان تجریش- خیابان فناخسرو می‌باشد. البته در مواردی که دادگاه کیفری ۱ مرجع رسیدگی به کیفرخواست های صادره از دادسرای ناحیه یک تهران می باشد، پرونده‌ها به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال می‌شود.

رسیدگی به اعتراض به قرار منع تعقیب، قرار موقوفی تعقیب و یا قرار اناطه و بازداشت موقت در صلاحیت دادگاه کیفری دو تهران می‌باشد. دادسرای ناحیه ۱ شمیران تهران، به عنوان دادسرای شمال تهران، اقدام به قبول کلیه پرونده‌های کیفری در صورت احراز صلاحیت خواهد  نمود.

وکیل دادسرای ناحیه یک تهران

بهترین وکیل کیفری تهران، همکار گروه وکلای مهر، در موضوعات کیفری قابل طرح در دادسرای ناحیه ۱ شمیران تهران، قبول وکالت در دادسرای ناحیه ۱ شمیران تهران خواهد نمود. جرایم قابل طرح در دادسرای ناحیه ۱ شمیران تهران، جرایم عمومی مانند کلاهبرداری، خیانت در امانت، فروش مال غیر، تصرف عدوانی، مزاحمت ملکی، تخریب اموال منقول و غیر منقول و سایر جرایم عمومی در حوزه خانواده می‌باشد. جهت دریافت مشاوره حقوقی با بهترین وکیل کیفری تهران و قبول وکالت در دادسرای ناحیه یک شمیران تهران با ما تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی،  همه روزه از ساعت‌های ۱۹ الی۹ و پنجشنبه‌ها۱۵ الی۹ با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راههای ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

وکیل کیفری شبانه روزی

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

شماره های همراه

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

۵/۵ - (۱۱ امتیاز)

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *