دادگاه حقوقی و کیفری شمال تهران

دادگاه حقوقی و کیفری شمال تهران

دادگاه حقوقی و کیفری شمال تهران


امروز با معرفی دادگاه حقوقی و کیفری شمال تهران با شما هستیم.

بر اساس تقسیم وظایف و تفکیک مناطق در تهران و بعضی از کلان شهرها، مجتمع های قضایی با صلاحیت های محلی خاص و یا صلاحیت رسیدگی به پرونده‌های خاص تشکیل شده است. حوزه قضایی تهران، دارای یک دادگاه عمومی و انقلاب می باشد که با تقسیم بندی شعب بر اساسی که ذکر شد، در نقاط مختلف شهر پراکنده شده اند.

دادگاه حقوقی و کیفری شمال تهران که رسیدگی به پرونده‌های منطقه یک تهران را به عهده دارد، یکی از مجتمع های دادگاه های عمومی و انقلاب تهران است.

گروه وکلای مهر با هدف تسهیل دسترسی شهروندان تهرانی به مراجع قضایی، اقدام به معرفی دادسراهای تخصصی تهران، دادگاه های خانواده تهران، دادسراهای عمومی تهران، دادسرای انقلاب تهران و دادسرای ویژه امور بین‌الملل تهران نموده است که در وب سایت رسمی گروه وکلای مهر قابل مشاهده و استفاده می‌باشد.

اما در این نوشته قصد معرفی دادگاه حقوقی و کیفری شمال تهران و بررسی اجمالی دادسراهای تخصصی شهر تهران با صلاحیت عام حوزه قضایی تهران را داریم.

 

نکات مهم در موضوع معرفی دادگاه حقوقی و کیفری شمال تهران

  • آیا می دانید رسیدگی به چه پرونده‌هایی در صلاحیت دادگاه حقوقی و کیفری شمال تهران قرار دارد؟
  • وکیل متخصص دادگاه حقوقی و کیفری تهران را می شناسید؟
  • از هویت پنج وکیل برتر شمال تهران اطلاعی دارید؟
  • تفاوت دادگاه حقوقی با دادگاه کیفری در چیست؟ دادگاه کیفری دو صلاحیت رسیدگی به چه دعاوی را دارد؟
  • خدمات گروه وکلای مهر در دادگاه حقوقی و کیفری تهران چیست؟
وکیل ملک نور

مجتمع قضایی عدالت تهران

اولین مجتمع قضایی الکترونیکی در تهران، مجتمع قضایی عدالت نام گرفت. شعبی از دادسرای عمومی و انقلاب تهران، شعبی از دادگاه خانواده تهران، شعب دادگاه عمومی تهران، شعب دادگاه کیفری تهران و دو شعبه از دادگاه تجدید نظر تهران در مجتمع قضایی عدالت قرار داشت.

با توجه به عدم توفیق در استقرار این دادگاه ها در یک ساختمان، تصمیم بر این گرفته شد که مجتمع قضایی عدالت، به عنوان دادگاه حقوقی و کیفری شمال تهران معرفی شود. پس از اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری جدید، و تشکیل دادگاه کیفری دو در ایران، شعب جزایی مجتمع قضایی عدالت تهران، به دادگاه کیفری دو تغییر نام دادند و شعب عمومی نیز به شعب دادگاه حقوقی تغییر نام داده شد.

هم اکنون پرونده‌هایی که در دادسرای شمال تهران، یعنی دادسرای ناحیه ۱ منجر به صدور کیفرخواست می‌شوند و یا پرونده‌هایی که در رسیدگی به اعتراض به قرار منع تعقیب، موقوفی تعقیب، اعتراض به قرار بازداشت موقت، اعتراض به صدور قرار وثیقه، در دادگاه کیفری دو مجتمع عدالت رسیدگی می‌شود.

رسیدگی به تمامی دعاوی حقوقی، مانند دعاوی ملکی، الزام به تنظیم سند، فروش مال مشاع، افراز و تقسیم مال مشاع، خلع ید و قلع بنا و مستحدثات، رفع تصرف از ملک، مطالبه وجه چک، مطالبه طلب، و به صورت عام تمامی دعاوی حقوقی منطقه یک تهران در دادگاه حقوقی مجتمع قضایی عدالت رسیدگی می‌شود.

دادگاه جرایم پزشکی در شمال تهران

رسیدگی به کلیه پرونده‌های شکایت از پزشک و قصور پزشکی منجر به ایراد صدمه بدنی غیر عمدی در شمال تهران و کلیه مناطق تهران در دادسرای ویژه جرایم پزشکی انجام می‌شود. در صورتی که شکایت از پزشک در شمال تهران دارید، لازم است به دادسرای پزشکی مراجعه فرمایید.

کاهش مجازات حبس جرم خیانت در امانت

در صورت تشخیص مسوولیت پزشک، رسیدگی به جرایم پزشکی در صلاحیت مجتمع قضایی شهید قدوسی تهران قرار دارد و این صلاحیت به دلیل تقسیم کار و تخصصی شدن جرایم پزشکی انجام شده است.

دادگاه جرایم رایانه‌ای در شمال تهران

با توج به تخصصی شدن رسیدگی به جرایم رایانه‌ای در تهران و همچنین رسیدگی تخصصی و متمرکز به جرایم شهرداری و شکایت از موران شهرداری و همچنین شکایت در جرایم جنایی، رسیدگی به جرایم کارکنان دولت، رسیدگی به جرایم فرهنگ و هنر و مطبوعات، رسیدگی به جرایم بین‌المللی، جرایم پولی و بانکی، جرایم اقتصادی و قاچاق کالا و ارز، جرایم امنیتی و جرایم مرتبط با مواد مخدر، رسیدگی به رابطه نامشروع در شمال تهران، رسیدگی به جرم خرید و فروش مشروبات الکلی در دادسرای ارشاد تهران، به تمامی جرایم تخصصی ذکر شده در دادسراهای ویژه رسیدگی می‌شود.

رسیدگی به پروده های خانواده در شمال تهران نیز در مجتمع قضایی خانواده ۲ انجام می‌شود. مطالعه مطالب اختصاصی در موضوعات فوق در سایت گروه وکلای مهر به توصیه می‌شود.

وکیل متخصص دادگاه حقوقی و کیفری شمال تهران

گروه وکلای مهر با در اختیار داشتن مجرب ترین کادر وکلای تهران، تمامی پرونده‌های خانواده، ملکی و پرونده‌های کیفری در شمال تهران را در سریع ترین زمان ممکن پیگیری نموده و نسبت به مشاوره تخصصی در کلیه پرونده‌ها اقدام خواهد نمود.

جهت مشاوره با بهترین وکلای تهران و همکار گروه وکلای مهر، در ایام و ساعات اعلامی در وب سایت موسسه حقوقی و داوری مهر پارسیان تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره حقوقی از وکیل پایه یک دادگستری، همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی،  همه روزه از ساعت‌های ۱۹ الی۹ و پنجشنبه‌ها۱۵ الی۹ با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

دفتر وکیل ملکی در تهران

راههای ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

شماره ثابت

  • ۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸
  • ۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

شماره های همراه

  • ۰۹۱۲۱۲۸۱۰۱۴
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

دفتر وکالت و مشاوره مهاجرت محمدرضا مهری

۵/۵ - (۲۱ امتیاز)

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *