سرمایه گذاری در چک

سرمایه گذاری در چک

سرمایه گذاری در جمهوری چک، یکی از زیباترین کشورهای اروپایی، می‌تواند موجبی برای اخذ اقامت دائم اروپا باشد. زبان رسمی مردم جمهوری چک، زبان چکی است که از جمله زبآن‌های اسلاو می‌باشد. واحد پول کشور چک کرونای چک و همچنین یورو نیز در این کشور رواج دارد. پس از پیوستن جمهوری چک به اتحادیه اروپا، شرایط سرمایه گذاری در جمهوری چک نیز بهبود یافت. پایتخت چک، شهر زیبای پراگ، یکی از بزرگترین شهرهای پذیرنده سرمایه گذاری خارجی است. اخذ اقامت چک از طریق سرمایه گذاری، ثبت شرکت در چک، ازدواج در چک، کاریابی در چک از طریق کاریابی های بین‌المللی، مهاجرت تحصیلی به چک و البته پناهندگی در چک، از جمله راههای مهاجرت به جمهوری چک در اروپاست. دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی، اقدام به تدوین مقاله های متعدد در زمینه مهاجرت به چک و آگاهی رسانی درباره شرایط سرمایه گذاری در چک نموده که این مقاله نیز به همت مشاورین حقوق بین‌الملل گروه وکلای مهر تهیه شده و در اختیار عزیزان قرار می گیرد.

سوالات متداول درباره شرایط سرمایه گذاری در چک و اخذ اقامت دائم چک از طریق سرمایه گذاری

  • شرایط سرمایه گذاری در جمهوری چک چگونه است و چه میزان سرمایه لازم دارد؟
  • اخذ اقامت دائم جمهوری چک از طریق سرمایه گذاری امکان‌پذیر است؟
  • مدت اقامت در جمهوری چک پس از ثبت شرکت در چک و سرمایه گذاری در چک چه میزان است؟
  • انواع سرمایه گذاری در جمهوری چک چگونه انجام می‌شود؟
  • برای ثبت شرکت در جمهوری چک کدام یک از شرکت ها قابل گزینش است؟
  • سرمایه گذاری در جمهوری چک چه مزایایی برای سرمایه گذار خارجی دارد؟
  • وکیل مهاجرت به چک و سرمایه گذاری در چک چه ویژگیهایی دارد و چگونه قابل دسترسی است؟
تحصیل داروسازی در چک

انواع سرمایه گذاری در چک

  1. ثبت شرکت در چک: ثبت شرکت در جمهوری چک به صورت شرکت با مسوولیت محدود که یکی از محبوب ترین راههای سرمایه گذاری در چک محسوب می‌شود، برای هر شخص خارجی امکان‌پذیر می‌باشد. برای ثبت شرکت در جمهوری چک، تقریبا شرایط آسانی در نظر گرفته شده است و اما نیاز به مدارکی و مراحلی دارد. سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت در چک که لازم است در حساب متقاضی قرار داشته باشد حدود ده هزار یورو می‌باشد. پس از درخواست متقاضی برای ثبت شرکت در جمهوری چک، تنظیم بیزنس پلان و تصویب ان ضرورت دارد. متقاضی لازم نیست که مدرک زبان یا مدرک تحصیلی خاصی داشته باشد. ولی تسلط به زبان انگلیسی یا زبان چکی و داشتن کار و کسب مرتبط با شرکت مورد درخواست، از مزایایی برخوردار خواهد بود. پس از ثبت شرکت در جمهوری چک، سرمایه گذاری در جمهوری چک آغاز می‌شود، در صورت سرمایه گذاری در چک پس از ثبت شرکت در این کشور، می توان درخواست اقمت دائم مدیر و مالک شرکت و اعضای خانواده وی شود.
  2. خرید ملک در چک: نوع دیگر از سرمایه گذاری در چک، خرید املاک و مستغلات در جمهوری چک می‌باشد. اما خرید ملک در چک، به تنهایی امکان اخذ اقامت چک از طریق سرمایه گذاری را به متقاضی نمی‌دهد. خرید هر نوع ملک در چک، اعم از مسکونی، تجاری و یا خرید زمین برای سرمایه گذاری در چک، باید با سکونت و اقامت در چک همراه باشد. برای خرید ملک در چک مبلغ حداقلی در قانون تعیین نشده است.
تحصیل پزشکی در چک

صدور ویزای سرمایه گذاری در چک

برای تکمیل فرم های ویزای سرمایه گذاری در چک، لازم است که ابتدا شرکت در چک ثبت شده باشد. مدارک زیر برای درخواست ویزای سرمایه گذاری یا بیزنس در چک لازم است:

  • مدارک مربوط به ثبت شرکت در چین و ارائه شماره ثبت شرکت و آگهی ان.
  • مدرک ثابت کننده اجاره محل سکونت و محل شرکت و یا خرید ملک در چک.
  • خرید بیمه درمانی و حوادث در جمهوری چک.
  • گواهی تمکن مالی صادر شده از بانک برای متقاضی اصلی و همراهان.
  • گواهی نداشتن پیشینه موثر کیفری.

مزایای سرمایه گذاری در چک

  • اخذ اقامت جمهوری چک از طریق سرمایه گذاری برای همسر و فرزندان زیر 18 ساله مالک شرکت و سرمایه گذار.
  • امکان درخواست اقامت دائم اتحادیه اروپا پس از پنج سال برای همه اعضای خانواده.
  • امکان دسترسی به بازارهای اروپا و افتتاح حساب بانکی در اروپا و تبادل راحت تر وجوه.
  • امکان درخواست شهروندی جمهوری چک و اتحادیه اروپا پس از ده سال اقامت در چک.

شرایط دریافت اقامت دائم چک از طریق سرمایه گذاری

برای اقامت طولانی مدت در جمهوری چک، باید ویزای اقامت طولانی در چک درخواست شود. با سرمایه گذاری در چک، ابدا ویزای شش ماهه به نتقاضی و همراهان وی اعطا می‌شود و پس از ان برای مدت دو سال تمدید می‌شود. با تمدید سالانه اقامت اروپا، اقامت دائم به متقاضی و همراهان وی داده می‌شود که پس از گذشت ده سال، امکان درخواست شهروندی و پاسپورت چک وجود دارد. دارنده حق اقامت دائم جمهوری چک، امکان سفر به همه کشورهای حوزه شنگن و اقامت سه تا شش ماهه در همه کشورهای شنگن وجود دارد.

وصول چک پس از فوت صاحب آن

هزینه‌های زندگی در کشور چک، بسیار به صرفه است و گرانی کشورهای بزرگ اروپا، در چک مشاهده نمی‌شود.

مقایسه راههای مهاجرت به چک

از بین راههای مهاجرت به چک، شرایط مهاجرت تحصیلی به چک  و تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی . داروسازی در چک، در صورت داشتن شرایط لازم برای پذیرش تحصیلی در چک، بهترین و ارزانترین راه مهاجرت به چک می‌باشد. در صورت داشتن پیشنهاد شغلی در چک و کاریابی در چک از طریق موسسات کاریابی بین‌المللی در چک نیز یکی دیگر از راههای مهاجرت به چک است. ازدواج در چک، نیز به عنوان یکی دیگر از گزینه های مهاجرت به چک محسوب می‌شود. از بین راههای مهاجرت به چک، تولد فرزند در چک به دلیل حاکمیت قانون خاک در این کشور و پناهندگی در چک به دلیل مشکلات مهاجرت غیر قانونی به چک و مهاجرت قاچاقی به چک قابل توصیه توسط وکیل مهاجرت نیست. سرمایه گذاری در چک نیز به عنوان گزینه ای برای مهاجرت به جمهوری چک قابل توصیه است.

وکیل مهاجرت به جمهوری چک

وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در ایران، صلاحیت ورود به همه حوزه های حقوقی و مشاوره حقوقی را دارند. با توجه به عدم وجود وکیل مهاجرت در ایران، گروه وکلای مهر، متشکل از وکیل سرمایه گذاری خارجی، وکیل و دانش آموخته حقوق بین‌الملل، وکیل خانواده، وکیل شرکت های خارجی و سایر وکلای متخصص دادگستری، اقدام به ارائه مشاوره حقوقی مهاجرت به جمهوری چک برای هم وطنان نموده است. جهت اطالع از قوانین سرمایه گذاری در چک و انتخاب وکیل متخصص در جمهوری چک، با موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی مهر پارسیان تماس بگیرید و از مشاوره وکلای متبحر ما برخوردار شوید.

4 کشور بی‌دردسر برای مهاجرت

 

5/5 - (16 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *