تحصیل داروسازی در چک

تحصیل داروسازی در چک

جمهوری چک، در اروپای مرکزی واقع شده، زبان رسمی این کشور چکی و مذهب ان مسیحی می‌باشد. این کشور در سال 1990 میلادی از کشور چک اسلواکی جدا شده است. نظام سیاسی حاکم بر جمهوری چک، دموکراسی است. جمهوری چک دارای آب و هوای قاره ای و چهار فصل است. به دلیل جاذبه طبیعت بسیار زیبا جزو کشور های توریستی اروپای مرکزی می باشد و به عروس اروپا معروف است. پایتخت این کشور شهر پراگ است. واحد پول رسمی جمهوری چک کروناجک می باشد،  این کشور از نظر اقتصادی دارای رشد بالا و کشور صنعتی در اروپا می‌باشد. راه‌های مهاجرت به جمهوری چک، از طریق ازدواج، ثبت شرکت، ویزای کار، ویزای تخصص و ویزای تحصیلی می‌باشد. ویزای تحصیلی برای اخذ اقامت، نسبت به سایر طرق ها آسان تر و مقرون به صرفه تر می‌باشد. جمهوری چک دارای دانشگاه های معتبر در اروپا، آسیا، آمریکا، انگلستان و کانادا در رشته داروسازی می‌باشد. دانشگاه چارلز چک یکی از دانشگاه های مورد تایید اتحادیه اروپا می‌باشد. تحصیل داروسازی در چک، به دلیل هزینه کمتر نسبت به سایر کشورهای اروپایی و امکان تحصیل در رشته داروسازی به زبان انگلیسی، مورد استقبال بسیار زیاد دانشجو یان بین‌المللی قرار گرفته است. تحصیل داروسازی در جمهوری چک به دلیل اعتباری که دانشگاهای جمهوری چک در جهان دارند و فارغ التحصیلان این رشته به راحتی می‌توانند در سراسر جهان کار پیدا کنند. گروه وکلای مهر، تخصصی ترین گروه مشاور حقوقی مهاجرت و دفتر وکالت محمدرضا مهری، راه مهاجرت به جمهوری چک از طریق تحصیل علوم پزشکی به خصوص رشته داروسازی برای عزیزان تشریح خواهد نمود.

4 کشور بی‌دردسر برای مهاجرت

سوالات متداول در رابطه با تحصیل داروسازی در چک

  • آیا بدون مدرک زبان می توان برای تحصیل داروسازی در چک اقدام نمود؟
  • آیا امکان تحصیل رایگان داروسازی در دانشگاه های جمهوری چک وجود دارد؟
  • آیا امکان کار برای دانشجو یان بین‌المللی در رشته داروسازی جمهوری چک در مدت تحصیل وجود دارد؟
  • هزیه زندگی و تحصیل داروسازی در جمهوری چک چه میزان است؟
  • آیا بعد فارغ التحصیلی دانشجو یان بین الملی در رشته داروسازی امکان کار در جمهوری چک و سایر کشورها وجود دارد؟
  • برای پذیرش داروسازی در چک چه مدارکی لازم است؟
  • بهترین وکیل مهاجرت به چک در تهران کیست و چه ویژگیهایی دارد؟

شرایط تحصیل داروسازی در چک

متقاضیان می‌بایست دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی تجربی یا ریاضی ومعدل بالای 16داشته باشند. دانشجو یان می‌توانند هم به زبان انگلیسی و هم به زبان چکی تحصیل کنند و اگر بخواهند در دانشگاه های دولتی چک تحصیل کنند ابتدا دوره پری مدیکال یا پیش دانشگاهی به زبان چکی بگذرانند. طول دوره ی پری مدیکال 9 ماه است. دروسی که در این دوره ها ارائه می‌شود فیزیک، شیمی، بیولژی و زیست شناسی است. در این دوره باید نمره بالایی اخذ کند و در آزمون ورودی دانشگاه علوم پزشکی در رشته داروسازی ثبت نماید و اگر بخواهند به زبان انگلیسی تحصیل کند با ارائه مدرک زبان آیلتس 5/5 می‌توانند به دانشگاه ورود پیدا کنند ولی اگر مدرک زبان نداشته باشند می‌توانند دوره زبان بگذرانند و بعد از این دوره وارد دانشگاه شوند. طول دوره تحصیل داروسازی در جمهوری چک 5 ساله است و منجر به به اخذ مدرک کارشناسی ارشد می‌شود وپس از فارغ التحصیلی به دانشجو یان مدرک master داروسازی داده می‌شود.

وصول چک پس از فوت صاحب آن

هزینه تحصیل رشته داروسازی و زندگی در جمهوری چک

هزینه تحصیل در رشته داروسازی به زبان انگلیسی حدودا  بین  7500 تا 12 هزار یورو در سال در دانشگاه های چک می باشد، هزینه زندگی در سال حدودا بین 400 تا 600 یورو در سال می‌باشد. هزینه خوابگاه دانشگاه بین 100 تا 200 یورو در ماه و هزینه اجاره آپارتمان حدودا 400 یورو در ماه (البته بستگی به تعداد نفرات دارد) می‌باشد. هزینه مواد غذایی 150 یورو در ماه و هزینه بهداشت در ماه 13 یورو می‌باشد. و در صورت داشتن این بیمه هزینه درمانی مجانی می‌شود.

دانشگاه های معتبر پزشکی جمهوری چک که مورد تایید ایران

University of chorles: در سال 1348تاسیس شده یکی از دانشگاه های قدیمی در جهان و از نظر علمی رتبه بالایی دارند وحدودا 40 هزار دانشجو دارد.

University of Masaryk: دومین دانشگاه بزرگ جمهوری چک و در سال 1919 تاسیس شده است، و حدودا 38 هزار دانشجو دارد.

University of palackyolomouc: در سال 1573تاسیس شده، و حدودا 25 هزار دانشجو دارد.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش داروسازی در جمهوری چک

  • اصل دیپلم متوسطه به همراه ریز نمرات به همره ترجمه رسمی.
  • کپی پیش دانشگاهی و ریز نمرات (ترجمه انگلیسی)
  • تصویر پاسپورت با اعتبار حداقل شش ماهه
  • گواهی سلامت پزشکی از پزشک معتمد
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • مدرک زبان آیلتس 5/5
  • تمکن مالی حدودا 12هزاریورو و اخذ گواهی از بانک
  • 6 قطعه عکس

مزایای تحصیل داروسازی در چک

  • هزینه تحصیل داروسازی در چک نسبت به سایر کشور ها پایین تر است.
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای دانشجو یان بین‌الملل وجود دارد.
  • امکان تحصیل رایگان در دانشگاه دولتی چک، به زبان چکی وجود دارد.
  • مدارک تحصیلی دانشگاه های جمهوری چک مورد تایید اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا و انگلستان است.
  • مدارک دانشگاه های پزشکی جمهوری چک مورد تایید وزارت علوم بهداشت ایران می‌باشد.
  • دانشجو یان بین‌المللی در مدت تحصیل اجازه 20ساعت کار در هفته دارند.
  • امکان بورس تحصیل در مدت تحصیل برای دانشجو یان وجود دارد.
تحصیل پزشکی در چک

امکان تحصیل در رشته پزشکی و دندان پزشکی در دانشگاه های جمهوری چک همانند رشته داروسازی به زبان انگلیسی وجود دارد، مدت تحصیل پزشکی در چک 6 سال می‌باشد. مدت تحصیل در رشته دندانپزشکی 5 ساله است. دانشجو یان بین‌المللی بعد از فارغ التحصیلی در رشته پزشکی دانشگاه های جمهوری چک به دلیل اعتبار بالایی که برخوردارند به راحتی می‌توانند در اتحادیه اروپا بدون اینکه مدارکشون ارزشیابی بشود، امکان کار در بیمارستان ها و مطب های شخصی خود را دارند.

شرایط پذیرش داروسازی در چک

جهت اخذ پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاههای علوم پزشکی چک، می توانید از طریق ارسال ایمیل به دانشگاه درخواست پذیرش نمایید. بیشتر دانشگاههای علوم پزشکی چک، نماینده ای جهت دریافت پذیرش داروسازی در پک و سایر رشته ها دارند. اما امکان تماس مستقیم با خود دانشگاه نیز وجود دارد. پس از اخذ پذیرش داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی چک مدارک مورد نیاز ترجمه و به نشانی دانشگاه ارسال می‌شود تا پس از بررسی پذیرش نهایی صادر شود. پس از اخذ پذیرش نوبت به تکمیل مدارک و دریافت ویزای تحصیلی چک از طریق سفارت جمهوری چک در تهران می‌رسد.

بهترین وکیل مهاجرت به چک در تهران

با توجه به عدم وجود وکیل مهاجرت به اروپا در تهران و جعلی بودن این عنوان توسط موسسه های حقوقی بی اعتبار، دقت در ثبت رسمی موسسه حقوقی و همچنین دارا بودن پروانه وکالت که از سایت کانون وکلای دادگستری قابل استعلام می باشد، از مراحل انتخاب بهترین وکیل مهاجرت به اروپا در تهران جهت دریافت مشاوره حقوقی صحیح می‌باشد. گروه وکلای مهر و دفتر وکالت محمد رضا مهری با همکاری برترین موسسه حقوقی کشور که توسط وکلای پایه یک دادگستری تاسیس و راه اندازی شده است، پاسخگوی نیاز مشاوره حقوقی مهاجرتی عزیزان خواهد بود.

سرمایه گذاری در چک

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *