شرایط تاسیس رستوران در سوئد

شرایط تاسیس رستوران در سوئد

شرایط تاسیس رستوران در سوئد


امروز با بررسی موضوع شرایط و قوانین تاسیس و راه اندازی رستوران در سوئد با شما هستیم.

دریافت کارت اقامت دائم سوئد و در نهایت پاسپورت و تابعیت سوئد و سایر کشورها با سرمایه گذاری و کارآفرینی در این کشورها امکان پذیر است.

برای تاسیس رستوران و یا نانوایی در سوئد، شرایط و قوانینی وجود دارد که بدون اطلاع از آنها، قطعا به توفیق در مهاجرت از راه سرمایه گذاری به سوئد دست نخواهید یافت.

دفتر وکالت محمد رضا مهری بهترین وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی مهاجرت در تهران، به بررسی شرایط و قوانین تاسیس و راه اندازی رستوران در سوئد خواهد پرداخت.

نکات مهم در بررسی موضوع شرایط تاسیس رستوران در سوئد

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

آیا برای دریافت نمایندگی فرانچایز از رستورانهای زنجیره ای نیاز به مجوز سرمایه گذاری در سوئد داریم؟

بهترین وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی سرمایه گذاری در سوئد کیست؟

چگونه می توان بدون دریافت مجوز کار در سوئد، به تاسیس رستوران اقدام نمود؟

[/stextbox]

 

شروع تاسیس و راه اندازی رستوران در سوئد

اگر قصد فعالیت در بخش غذایی سوئد را داشته باشید، مکانی که در آنجا کسب و کار شما انجام می شود، بسته به نوع فعالیت بایستی ثبت شده یا تایید شده باشد.

تحصیل ایرانیان در اسلواکی

در بیشتر موارد، کسب و کارهای مرتبط با غذا می بایست توسط مقامات نظارتی به ثبت برسند که معمولا کمیته های حفاظت از سلامت و محیط زیست شهرداری ها این وظیفه را به عهده دارند.

در برخی موارد کسب و کار بایستی توسط آژانس ملی غذای سوئد یا هیئت مدیره ی شهرستان به تایید برسد.

کسب و کارهایی مانند رستوران ها که در آنها ماده ی غذایی مستقیما به مشتری تحویل داده می شود، جزء مواردی هستند که بایستی به ثبت برسند.

برای این که رستوران شما در سوئد ثبت شده و تاییدیه ی مورد نیاز را به دست آورد الزامات مختلفی نظیر آموزش کارکنان، بهداشت کارکنان، تمیز بودن آب مورد استفاده و عاری بودن آن از مواد شیمیایی و باکتری و عدم ورود حشرات موذی به محل کار را بایستی رعایت نمایید.

تهیه تجهیزات راه اندازی رستوران در سوئد

همچنین محیط کار و تجهیزات شما باید به خوبی نگهداری شده و تمیز باشند و مواد غذایی قبل از شروع به کار بازدید شده و به شکلی مناسب نگهداری شوند. برای ثبت رستوران در شهرداری ابتدا باید مبلغی برای هزینه ی بررسی و تایید درخواست پرداخت شود که بسته به شهر محل اقدام متفاوت است. به جز این مبلغ، باید مبلغی را هم جهت بازرسی های سالانه بپردازید. پس از ثبت رستوران، شهرداری همچنین وظیفه ی بازرسی از محل کار شما را خواهد داشت.

میانگین درآمد رستوران ها در سوئد

میانگین درآمد صاحب یک رستوران به موفقیت او در تاسیس رستوران بستگی دارد و می توان گفت که یکی از شغل های پردرآمد در سوئد است. اگرچه عده ای از رستوران داران از درآمد شش رقمی خود لذت می برند اما تنها افراد محدودی با تاسیس یک رستوران پولدار می شوند و عده ای نیز برای خودشان حقوقی در نظر نمی گیرند تا در زمان بحران کسب و کار خودشان را حفظ نمایند. با این تفاسیر مشکل است که بتوان حقوق یک رستوران دار را تخمین زد و این درآمد به نوع عملکردفرد بسیار وابسته است.

وقت سفارت فوری تهران

برای مثال رستورانی که یک میلیون دلار فروش داشته است ممکن است تنها ۲۵۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ دلار سود در سال دریافت کند در حالی که رستورانی دیگر که عملکرد خوبی دارد پس از داشتن فروشی در حدود سه میلیون دلار می تواند سودی در حدود ۷۵۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰۰ دلار داشته باشد.

در حالی که تقریبا ممانعت از تاسیس رستوران از طرف دولت بسیار کم است میزان موفقیت در این شغل نیز به همین اندازه کم می باشد. مطالعات سال ۲۰۰۵ نشان داده است که از هر چهار رستوران یک رستوران در سال اول فعالیت خود تعطیل شده و حدود ۶۰ درصد نیز در سه سال اول فعالیت خود برشکست می شوند

میزان سرمایه مورد نیاز راه اندازی رستوران در سوئد

وقتی بحث راه اندازی رستوران میشود، بسیاری از سهام داران رویای غذاهای خوشمزه در محیطی بزرگ با دکورهای زیبا در سر دارند. اما قبل از اینکه بخواهید بفکر راه اندازی رستوران باشید، باید هزینه های لازم جهت انجام این کار را بدانید. اگرچه هزینه ی دقیقی برای این کار ارائه نشده است اما هزینه های ضروری را به شما اطلاع میدهیم.

ابتدا مکان مناسبی برای تاسیس رستوران در نظر بگیرید. با توجه به سهامی که دارید مکان را انتخاب کنید (نه خیلی بزرگ نه خیلی کوچک).

برای یک رستوران که سایز متوسطی دارد در حدود ۶۰۰۰۰دلار در ۶ ماه اول ورود به کشور باید هزینه کرد. وسائل آشپزخانه و میز و صندلی باید تهیه کنید ( تعداد این وسایل بستگی به ابعاد آشپزخانه و سالن غذاخوری دارد و با توجه به منوی غذایی که در نظر دارید باید وسائل و مواد خوراکی تهیه کنید).

اقامت اروپا پارس

مجوز تاسیس رستوران و خرید وسایل کامپیوتری و کارت خوان نیز هزینه ی هنگفتی در بر میگیرد. در حدود ۱۲۰۰۰۰ دلار هزینه ی وسائل و دکور داخلی می شود.

حقوق کارگران، مالیات و کارمزد نیز باید محاسبه شود که در حدود ۲۰۰۰ دلار برای هر کارگر می شود. تبلیغات و بازاریابی هم ممکن است هزینه بر باشد اما بستگی به نحوه ی تبلیغ دارد.

اگر می خواهید بنر یا پوستر تبلیغاتی چاپ کنید هزینه ای برای این کار کنار بگذارید اما اگر از طریق روابط عمومی بخواهید تبلیغ کنید سالانه در حدود ۳۰۰۰۰ دلار باید هزینه کنید.

به یاد داشته باشید که یک شب پولدار نمی شوید و ممکن است در ماه های اول سود چندانی نداشته باشید بنابراین همیشه هزینه ی اضافه در حدود ۴۰۰۰۰ دلار برای مواقع ضروری کنار بگذارید.

شرایط خرید رستوران آماده در سوئد

برای خرید یک رستوران در سوئد چه چیزهایی را باید در نظر بگیریم؟ دلیل فروش رستوران چیست؟ ممکن است صاحب رستوران دلایل طبیعی داشته باشد به عنوان مثال میخواهد شغل دیگری را شروع کند یا میخواهد دیگر کار نکند.

شما باید بررسی کنید شاید دلایل پنهانی وجود داشته باشد که می خواهد از دست رستوران خلاص شود مثلا ممکن است رستوران به دلیل رطوبت صدمه دیده باشد یا اینکه رستوران شهرت خوبی ندارد یا به طور کلی رستوران به صرفه نیست.

از چیزی که میخرید آگاهی داشته باشید: قبل از اینکه قرارداد خرید رستوران را امضا کنید باید سابقه مالی رستوران، نتایج بازرسی های مقامات بهداشت و وضعیت مالک قبلی را بررسی کنید.

آشنایی با رتبه فاینانس

همچنین وضعیت مشتریان و امکان هر گونه گسترش را بررسی کنید. علاوه بر این قراردادهای اجاره مثل قرارداد وسایل آشپزخانه را بررسی کنید.

محدود کردن پرداخت های نقدی: اگر مبلغی را که برای رستوران هزینه میکنید را محدود کنید و در عوض تا آنجا که ممکن است در رستوران سرمایه گذاری کنید می توانید از ورشستگی نجات پیدا کنید اگر بر این اساس برنامه ریزی کرده باشید.

با دقت ساختمان را بررسی کنید: بازرسی داخلی و خارجی رستوران ضروری است. در غیر این صورت صاحب قبلی عواملی که ممکن است تعیین کننده قیمت باشد مثل نیاز به نوسازی یا جایگزین کردن تجهیزات آشپزخانه گران قیمت را در نظر نمیگیرد. با یک نقشه بردار حرفه ای می توانید اینکار را انجام دهید.

یک رستوران در یک محل خوب و با شهرت خوب انتخاب کنید: هنگامی که به دنبال یک رستوران برای خرید هستید باید یک رستوران قابل اعتماد با شهرت خوب و به خصوص در یک منطقه استراتژیک که برای مشتریان در دسترس باشد انتخاب کنید.

نکاتی جهت موفقیت در حرفه رستوران داری در سوئد

از اشتباهات مالک قبلی درس بگیرید: وقت بگذارید و در مورد تجارب و اشتباهات مالک قبلی سوال کنید. اطمینان پیدا کنید که میتوانید یک گفتگوی خوب درباره اشتباهاتی که مرتکب شده است داشته باشید و بپرسید چگونه می شود از این اشتباهات اجتناب کرد. تعیین اهداف بلند مدت: مشخص کنید که میزان فروش رستوران را تا حد امکان به اهداف خود نزدیک کنید.

محاسبه کنید چقدر طول می کشد بخشی از سرمایه شما بازگردانده شود.

وکیل مهاجرت به سوئد از راه سرمایه گذاری

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]
شرایط تبدیل اقامت پناهجویی به اقامت در ترکیه

جهت انتخاب بهترین وکیل مهاجرتی در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۸ و پنج شنبه از ساعت ۹ الی ۱۴ با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین با وکیل سرمایه گذاری در سوئد نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

دپارتمان حقوق مهاجرت گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *