لیست موسسات حقوقی مجاز

لیست موسسات حقوقی مجاز

لیست موسسات حقوقی مجاز


امروز با موضوع بررسی لیست موسسات حقوقی مجاز و بررسی شرایط تاسیس موسسه مجاز داوری با شما هستیم.

برای ثبت موسسه حقوقی بین المللی و داوری در ایران، طبق بخشنامه ای که البته خلاف قانون و عرف از سوی مدیر کل اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی صادر شده بود، هیچ پیش نیازی لازم نبود.

این موضوع اعتراض کانون وکلای دادگستری و وکلای پایه یک دادگستری را به دنبال داشت و اکنون رویه ثبت موسسه حقوقی بین المللی و داوری  و یا موسسه حقوقی داخلی، تا حدی محدودیت هایی به خود دیده است.

اما لیست موسسات حقوقی مجاز به این راحتی قابل دسترسی نیست و توجه به نکاتی که در ادامه این نوشتار که توسط وکلای پایه یک دادگستری و عضو موسسه حقوقی بین المللی و داوری طلیعه عدالت و مهر پارسیان تهیه شده است، می توانید به لیست موسسات حقوقی مجاز در ایران دسترسی پیدا نمایید.

نکات مهم در بررسی لیست موسسات حقوقی مجاز

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

در بررسی صلاحیت موسسه حقوقی چه نکاتی لازم است مد نظر قرار گیرد؟

آیا تاسیس موسسه حقوقی و داوری توسط افراد غیر وکیل دادگستری می تواند منطبق با قانون باشد؟

وکیل دادگستری چیست و تفاوت آن با وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی چیست؟

آیا برای ثبت موسسه حقوقی و داوری لازم است تا موسسین پروانه وکالت دادگستری را دارا باشند؟

[/stextbox]

 

شرایط ثبت موسسه حقوقی و داوری

یکی از مشاغل حساس در جامعه که علاوه بر جان و مال و اسرار مردم، می تواند با سلامتی و موفقیت آنها نیز عجین باشد، حرفه شریف وکالت است.

اعاده دادرسی کیفری

اما همانگونه که دخالت غیر مجاز در امور پزشکی، باعث ورود ضرر وزیان جانی و سلامتی به مردم شده است، دخالت غیر مجاز در امر وکالت و تظاهر به وکالت نیز ضربه جبران ناپذیری بر پیکر اجرای عدالت خواهد زد.

در نظام های قضایی و حقوقی جهان سوم، دلالی و کارچاق کنی و وصل بودن به کانون های قدرت همواره مفسده انگیز بوده و هست، از اینرو، بهتر است متولیان امر، تاسیس و ثبت موسسه حقوقی و داوری را جز برای وکلای پایه یک دادگستری که دارای تعهد اخلاقی و علمی هستند مجاز نشمرده و نسبت به تعطیلی و ابطال جواز موسسات حقوقی فاقد وکیل اقدام نمایند.

لیست موسسات حقوقی مجاز

مرجع اعلام لیست موسسات حقوقی مجاز، سایت روزنامه رسمی کشور و اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی می باشد، اما برای اطمینان از اعتبار موسسه حقوقی، استعلام مشخصات موسسین و مدیران موسسه حقوقی و داوری می باشد، که آیا دارای پروانه وکالت دادگستری هستند یا خیر.

مرجع استعلام از وضعیت مدیران موسسه حقوقی نیز سایت کانون وکلای دادگستری و یا صندوق حمایت از وکلا و کارگشایان دادگستری است.

علاوه بر این در مراجعه به موسسه حقوقی جهت مشاوره و یا انتخاب وکیل نیز می توانید، مجوزهای ثبت موسسه و پروانه وکالت وکلای مدیر موسسه را مطالبه نموده و از اعتبار آن مطمئن شوید.

نحوه شکایت از موسسات حقوقی غیر مجاز

در صورتی که مدیران موسسه حقوقی که فاقد پروانه وکالت پایه یک دادگستری هستند با عنوان مجعول وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی با شما عقد قرارداد نمودند، دادسرای عمومی محل وقوع جرم، صلاحیت رسیدگی و صدور دستور قضایی جهت بررسی موضوع را دارد.

دعوای تصرف عدوانی

طرح شکایت از موسسه حقوقی غیر مجاز در تهران و مراکز استانها از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قابل انجام است و در این رهگذر، ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک قوه قضاییه نیز قبل از ثبت شکایت الزامی است.

خدمات موسسه حقوقی مهر پارسیان در معرفی لیست موسسات حقوقی مجاز

در صورتی که نیاز به اخذ استعلام درباره فعالیت های موسسه حقوقی مهاجرتی در ایران و خارج از کشور دارید، وکلای پایه یک دادگستری عضو موسسه حقوقی مهر پارسیان، آمادگی تحقیق و استعلام در این باره را دارند.

آیا موسسه حقوقی بین المللی و داوری می تواند شعبه دایر نماید؟

در صورتی که موسسه حقوقی مجاز ثبت شده در ایران، قصد راه اندازی و تاسیس شعبه در شهرهای ایران و یا سایر کشورهای دنیا داشته باشد، می تواند با ثبت شعبه موسسه، به این امر اقدام نماید.

اما معرفی دفاتر همکار در سایر شهرهای ایران و سایر مناطق شهر محل فعالیت، بدون ثبت شعبه قابل انجام است و هیچ منع قانونی ندارد.

مسئولیت های شعبات تابع اساسنامه موسسه است که به تصویب هیات مدیره موسسه خواهد رسید.

موسسه حقوقی بین المللی و داوری طلیعه عدالت و مهر پارسیان

موسسه حقوقی مهر پارسیان در لیست موسسات حقوقی مجاز قرار داشته و تمامی مدارک تاسیس و راه اندازی موسسه از طریق وب سایت ما قابل دسترسی است.

مدیران  موسسان موسسه همگی از برترین وکلای پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی از کانون وکلای دادگستری مرکز می باشند.

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

وکیل متخصص ملکی در تهران

021-88795408

021-88796143

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

09120067665

روابط عمومی موسسه حقوقی مهر پارسیان

[/stextbox]

 

3.7/5 - (3 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *