شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا

شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا

شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا


امروز با موضوع شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا با شما هستیم.

دریافت بورسیه تحصیلی در ایتالیا شرط سنی دارد.

برای مهاجرت به ایتالیا و دریافت اقامت این کشور از طرق مختلفی از جمله ثبت شرکت، سرمایه‌گذاری، دریافت ویزای کار و یا اخذ پذیرش از دانشگاه‌های ایتالیا می‌توان اقدام کرد. بعد از اتمام دوره تحصیل افراد می‌توانند به اخذ اقامت این کشور اقدام کنند. به طور کلی می‌توان گفت کشور ایتالیا شرایط بسیار مطلوبی برای ادامه تحصیل دانشجویان بین‌المللی در تمام رشته‌ها، فراهم کرده است.

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری، با توجه به همکاری با برترین وکلا و موسسات حقوقی و مهاجرتی بین‌المللی در ایتالیا و نیز با حضور کارشناسان ارشد حقوق بین‌الملل، در گروه وکلای مهاجرتی مهر، همواره موثق‌ترین اطلاعات پیرامون آخرین قوانین تحصیل در ایتالیا را در اختیار مخاطبان خود در سراسر دنیا قرار می‌دهد.

در حال حاضر موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، یکی از معتبرترین موسسات حقوقی مجاز در زمینه ارایه مشاوره حقوقی در زمینه مهاجرت به ایتالیا، در ایران می‌باشد که همواره با عنایت به آخرین قوانین و پیگیری امور مهاجرتی از طریق کنسولگری‌های ایران در ایتالیا، مفتخر به ارایه خدمات مشاوره حقوقی در تمامی زمینه‌های مهاجرت به ایتالیا بوده است.

نکات مهم در موضوع شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

آیا تحصیل در ایتالیا محدودیت سنی دارد؟

تحصیل در ایتالیا به چه زبانی ارایه می‌شود؟

برای پذیرش در دانشگاه‌های ایتالیا چه زمانی باید اقدام نمود؟

توکیل در نظام حقوقی ایران

آیا دانشجویان پس از اتمام تحصیل قادر به اخذ اقامت ایتالیا خواهند بود یا خیر؟

[/stextbox]

تحصیل در ایتالیا

متقاضیانی که تمایل دارند فرزندانشان تحصیلات ابتدایی خود را در ایتالیا بگذرانند، باید تا قبل از سن 5 سالگی فرزندشان برای دریافت پذیرش از مدارس ایتالیا اقدام کنند؛ زیرا شروع دوره دبستان در ایتالیا از سن 5 سالگی است.

برای پذیرش دانشگاه‌های ایتالیا محدودیت سنی وجود ندارد؛ افراد می‌توانند در هر سنی از دانشگاه‌های ایتالیا پذیرش بگیرند و در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ادامه تحصیل بدهند.

دانشگاه‌های ایتالیا در رشته‌هایی همچون معماری، هنر، باستان شناسی، پزشکی و غیره پیشرفت چشمگیری داشته‌اند، لذا مدرک دریافتی از این دانشگاه‌ها اعتبار جهانی دارد.

دانشجویان با ارایه سوابق تحصیلیشان، تحت شرایطی، می‌توانند مشمول دریافت بورسیه تحصیلی نیز بشوند.

بر خلاف سایر کشورها در دانشگاه‌های ایتالیا بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی نیز اعطا می‌گردد.

از دانشگاه‌های مطرح ایتالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه بلونیا
  • دانشگاه ساپینزای رم
  • دانشگاه پلی‌تکنیک میلان
  • دانشگاه میلان

شرایط تحصیل در ایتالیا

تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های ایتالیا محدودیت سنی ندارد.

طول دوره کارشناسی در دانشگاه‌های ایتالیا حدود 3 تا 4 سال می‌باشد و زبان تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا زبان ایتالیایی است و برای پذیرش ارایه مدرک زبان ایتالیایی لازم است؛ البته برخی رشته‌های خاص در دانشگاه‌های ایتالیا به زبان انگلیسی هم ارایه می‌شوند.

دانشگاه‌های ایتالیا برای پذیرش آزمون ورودی برگزار می‌کنند، مثل پذیرش برای رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی.

طول دوره کارشناسی‌ارشد در دانشگاه‌های ایتالیا 2 سال می‌باشد که در این مدت دانشجویان امکان کار نیز دارند. در مقطع کارشناسی‌ارشد دروس به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی ارایه می‌گردد و ارایه مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6 الزامی است. دانشجویان واجد شرایط در مقطع کارشناسی ارشد ایتالیا می‌توانند بورسیه به مبلغ 5000 یورو دریافت نمایند. تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های ایتالیا محدودیت سنی ندارد.

مهاجرت به کشورهای اسپانیایی زبان

طول دوره تحصیل در مقطع دکترا در ایتالیا 3 تا 4 می‌باشد. دانشجویان دکترا در حین تحصیل امکان کار نیز دارند. برای پذیرش در مقطع دکترا در ایتالیا، متقاضیان ملزم به ارایه مدارک زبان ایتالیایی و انگلیسی، مدرک زبان ایلتس با حداقل نمره 7، هستند. در صورت داشتن شرایط لازم دانشجویان می‌توانند بورسیه به مبلغ 8000 یورو دریافت نمایند که این مبلغ تمام هزینه‌های زندگی و تحصیل را پوشش خواهد داد.

از شرایط دریافت بورسیه در دانشگاه‌های ایتالیا می‌توان به ارایه مدارکی دال بر اینکه متقاضی توانایی پرداخت هزینه تحصیل و زندگی را ندارد و همچنین سابقه‌ی تحصیلی عالی همچون ارایه مقالات بین‌المللی نام برد. تحصیل در مقطع دکترا در ایتالیا محدودیت سنی ندارد.

زمان پذیرش دانشگاه‌های ایتالیا

مقطع کارشناسی: شروع پذیرش در این مقطع از ماه سپتامبر تا ژوئن است و یکبار در سال صورت می‌گیرد.

مقطع کارشناسی ارشد: شروع پذیرش از ماه سپتامبر تا ژوئن است. برخی از دانشگاه‌ها دوبار در سال هم پذیرش را انجام می‌دهند.

مقطع دکترا:شروع پذیرش از ماه مارس تا دسامبر است و یکبار در سال صورت می‌گیرد.

اقامت پس از اتمام تحصیل در ایتالیا

دانشجویان پس از اتمام تحصیلشان در ایتالیا می‌توانند ویزای تحصیلی خود را تمدید نمایند و در این مدت با پیدا کردن کار و عقد قرارداد کاری با کارفرما، ویزای خود را به ویزای کاری تغییر دهند. تمدید ویزای تحصیلی برای مدت 6 ماه می‌باشد ولی با اخذ ویزای کاری پس از مدت 2 سال پرداخت مالیات، می‌توانند به اقامت دایم برسند.

خدمات موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری و حضور گروه وکلای مهر، با همکاری وکلا و موسسات مهاجرتی بین‌المللی در سراسر دنیا، آماده ارایه مشاوره تخصصی و حقوقی در زمینه مهاجرت به ایتالیا، ثبت شرکت در ایتالیا، تحصیل هنر در ایتالیا ، اقامت دایم ایتالیا و دیگر امور مهاجرتی به هموطنان عزیز در سراسر ایران و سایر کشورها می‌باشد. برای اخذ مشاوره تخصصی با کارشناسان ارشد در دپارتمان مهاجرت در تماس باشید.

اقامت تمکن مالی آلمان

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای دریافت مشاوره کیفری با وکیل پایه یک دادگستری و عضو گروه وکلای مهر، همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

موسسه حقوقی مهر پارسیان

[/stextbox]

5/5 - (22 امتیاز)

6 دیدگاه

  • با عرض سلام و خسته نباشید و تشکر فراوان از مطالب فوق العاده شما
    بنده درخواست مشاوره از موسسه شما را دارم و میخواستم بپرسم برای سپردن این پروسه ها به شما چه شرایط و هزینه هایی را باید متقبل شوم ؟
    شرایط شخصی من هم دیپلم هستم دارای 34 سال سن و قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی و دریافت بورس را دارم بی نهایت ممنون میشم بفرمایید برای شروع کار چه اقدامی باید انجام دهم با سپاس فراوان al.khoob@gmail.com

    • سلام هیچ خدماتی بابت انجام پروسه ویزای تحصیلی و یا بورس نداریم . با مراکز اعزام دانشجو تماس بگیرید

  • سلام وقتتون بخیر . من ۴۶سال سن دارم و میخوام دکتری شرکت کنم . آیا سن من برای ایتالیا پذیرفته هست ؟

  • سلام من رشته کشاورزی هستم ۳۴ سال سن دارم میتونم برای مستر مجدداقدام کنم در ایتالیا؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *