شکایت از مدیر مسئول سایت

شکایت از مدیر مسئول سایت

شکایت از مدیر مسئول سایت


امروز با موضوع شکایت از مدیر مسئول سایت با شما عزیران همراه هستیم.

حکم شکایت از مدیر مسئول سایت چیست؟

امروزه با گسترش حوزه‌ی اینترنت و شبکه‌ها و فضای مجازی و به دنبال آن ایجاد و افزایش کسب و کارهای اینترنتی، 61میلیون کاربر گوشی‌های هوشمند در جامعه‎ی ما وجود دارد.

همین موضوع سبب شده است که سرمایه گذاران زیادی وارد حوزه‌ی اینترنت شده‌اند و در حال ارائه‌ی خدمات از این طریق هستند.

این موضوع با اقبال عمومی مواجه شده است تا حدی که امروز بسیاری از نیازها وامورات ما از طریق اینترنت و گشت و گذار در فضای مجاری و خواندن سایت‌های مربوط مرتفع می‌شود.

نکات مهم مربوط به شکایت از مدیر سایت

  • مدیر سایت کیست و چه وظایفی به عهده دارد؟
  • برای شکایت از مدیر مسئول سایت اینترنتی چه باید کرد؟
  • بهترین وکیل و مشاور حقوقی رسانه های مجازی کیست؟

مدیر سایت یا ادمین سایت به شخصی گفته می‌شود که مسئولیت نگهداری، توسعه و اداره‌ی سایت را بر عهده داد. مهم‌ترین هدف او اطمینان حاصل کردن از درست کار کردن وب سایت است.

از وظایف مدیر سایت می‌توان به ایجاد هماهنگی میان بخش‌های مختلف، برقراری ارتباط با مخاطبان و مشتریان، آنالیز بازدیدکنندگان سایت و معرفی محصولات و خدمات به کاربران اشاره کرد.

در چه مواردی می‌توان از یک سایت و مدیر آن شکایت کرد؟

در بعضی موارد می‌خواهیم از یک سایت یا فروشگاه اینترنتی شکایت کنیم که در این حالت بسته به موضوع پیش آمده راه‌های متفاوتی وجود دارد که در اینجا انحصرا به آن‌ها خواهیم پرداخت:

1) با توجه به اینکه اکثر فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند در صورت عدم پاسخ‌گویی مناسب و در مواردی عدم استرداد کالا در مدت زمان هفت روز بر اساس شرایط قانونی می‌توان از طریق سایت ای‌نماد اقدام به شکایت مود.

بهترین وکیل جرایم مالی و اقتصادی در تهران

2) در کنار ثبت شکایت در سایت ای‌نماد می‌توان از طریق اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی نیز تخلف صورت گرفته را پیگیری کرد.

3) اقداماتی از قبیل گران فروشی، کم فروشی، عدم صدور فاکتور، عدم تحویل کالا، فروش اجباری و تقلب از مواردی هستند که علاوه بر طرق مذکور از طریق سازمان تعزیرات هم قابل پیگیری و شکایت می‌باشد.

4) نقض حقوق مصرف کننده، نقض قواعد تبلیغ، نقض حقوق علائم تجاری و… اگر از سوی سایت یا فروشگاه اینترنتی واقع شود در دادسرای جرائم رایانه‌ای قابل تعقیب قضایی می‌باشد.

یکی دیگراز مواردی که ممکن است پیش بیاید حالتی است که یک سایت بخواهد از سایتی دیگر شکایت نماید به عنوان مثال به جرم دسترسی به داده‌های سایت شاکی.

در این حالت طبق مواد قانونی سه قانون می‌توان اقدام قانونی به عمل آورد.

الف) قانون جرائم رایانه ای

ماده 12هرکس به طور غیرمجاز داده ای متعلق به دیگری را برباید، چنانچه عین داده‌ ها در اختیار صاحب آن باشد، به جزای نقدی از یک تا بیست میلیون ریال و در غیر این صورت به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج تا بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

ماده 25 هرکس مرتکب اعمال زیر شود، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج تا بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد:ا

الف) تولید یا انتشار یا توزیع یا معامله داده ها یا نرم افزارها یا هر نوع ابزار الکترونیکی که صرفاً به منظور ارتکاب جرائم رایانه ای به کار می روند.

شورای حل اختلاف ویژه پرونده‌های مطبوعاتی

ب) فروش یا انتشار یا در دسترس قرار دادن گذرواژه یا هر داده ای که امکان دسترسی غیرمجاز به داده ها یا سیستم های رایانه ای یا مخابراتی متعلق به دیگری را فراهم می کند.

ج)  آموزش  نحوه ارتکاب جرایم دسترسی غیرمجاز، شنود غیرمجاز، جاسوسی رایانه‌ ای و تخریب و اخلال در داده‌ ها یا سیستم‌ های رایانه‌ ای و مخابراتی.

تبصره ـ چنانچه مرتکب اعمال یاد شده را حرفه خود قرار داده باشد، به حداکثر هر دو مجازات مقرر در این ماده محکوم خواهد شد.

قانون حمایت از حقوق پدیدآورندگان

ماده ۲ نرم‌افزار عبارتست از مجموعه برنامه‌های رایانه‌ای، رویه‌ها، دستورالعملها و مستندات مربوط به آنها و نیز اطلاعات مربوط به عملیات یک سیستم رایانه‌ای که دارای کاربری مشخص بوده و بر روی یکی از حاملهای رایانه‌ای ضبط شده باشد.

ماده ۱۵ اشخاصی که نرم‌افزاری را با تغییراتی که عرفاً نتوان آن را یک نرم‌افزار جدید به حساب آورد، به نام خود ثبت، تکثیر، منتشر، عرضه و یا بهره برداری نمایند، حقوق پدیدآورنده نرم‌افزار یاد شده را نقض کرده‌اند.

ماده ۱۷ اشخاصی که با علم و اطلاع از عدم رعایت حقوق پدیدآورنده، نرم‌افزاری را که بدون اجازه پدیدآورنده منتشر یا عرضه شده‌است تهیه و مورد بهره برداری قرار دهند، ناقض حقوق پدیدآورنده محسوب می‌گردند.

ماده ۱حق نشر، عرضه، اجرا و حق بهره‌برداری مادی و معنوی نرم‌افزار رایانه‌ای متعلق به پدیدآورنده‌ی آن است. نحوه‌ی تدوین و ارائه‌ی داده‌ها در محیط قابل پردازش رایانه‌ای نیز مشمول احکام نرم‌افزار خواهد بود. مدت حقوق مادی سی (۳۰) سال از تاریخ پدید آوردن نرم‌افزار و مدت حقوق معنوی نامحدود است.

پلیس امنیت اقتصادی چیست؟

نحوه‌ی تنظم شکواییه برای شکایت از مدیر سایت چگونه است؟

اولین گام ارائه دادخواست به دادسرای مربوطه می‌باشد که حسب مورد می‌توان به دادسرای فرهنگ و رسانه و دادسرای ویژه جرائم رایانه‌ای مراجعه نمود.

در موارد سرقت می‌توان به دادسرای جنایی مراجعه نمود و دادسرا موضوع را به پلیس آگاهی ارجاع می‌دهد و در نهایت به پلیس فتا ارجاع داده می‌شود.

در مراحل بعدی متهم احضار می‌شود و در انتها موضوع در دادگاه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

مشاوره حقوقی با وکیل دادسرای فرهنگ و رسانه

تهران- گاندی جنوبی- خیابان 14- پلاک14- طبقه4- واحد 9- دفتر وکالت محمدرضا مهری

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل دادگستری شمال تهران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی، همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راه‌های ارتباطی با دفتر وکیل محمد رضا مهری

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88795408

021-88796143

شماره های همراه وکیل دادسرای فرهنگ و رسانه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق شماره های اعلامی امکان پذیر است.

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *