شکایت ضرب و جرح عمدى

شکایت ضرب و جرح عمدى

شکایت ضرب و جرح عمدى


امروز با موضوع شکایت ضرب و جرح عمدى و معرفی وکیل شکایت از ضرب و جرح با شما هستیم.

شتم واژه ای است به معنی فحاشی و توهین و هیچ ارتباطی با جرم ضرب و جرح عمدی ندار د. واژه غلط ضرب و شتم، که در موارد شکایت ضرب و جرح عمدی به کار می رود، غلط مصطلح است. شکایت توهین و فحاشی و شکایت ضرب و جرح عمدی ارکان و راه‌های متفاوتی برای اثبات دارند که توسط وکیل متخصص کیفری توضیح داده خواهد شد.

اگر مورد ضرب و جرح عمدی کسی قرار گرفته باشید و اطلاعات کافی درباره نحوه طرح شکایت از ضرب و جرح عمدی سوالی داشته باشید، با مطالعه این مقاله که توسط بهترین وکیل کیفری تهران و عضو گروه وکلای مهر تهیه و منتشر خواهد شد، می توانید از ارکان جرم ضرب و جرح عمدی، مرجع رسیدگی به جرم ضرب و جرح عمدی و همچنین معرفی وکیل متخصص کیفری در تهران، مطلع شوید.

 نحوه تشکیل پرونده ضرب و جرح عمدی با گزارش پلیس 110

برای تشکیل پرونده ضرب و جرح عمدی، در مواردی که جرم با تعریف مقرر در قانون آیین دادرسی کیفری به عنوان جرم مشهود شناخته می‌شود، می‌توانید به کلانتری مراجعه نموده و یا از طریق تماس با فوریته ای پلیسی 110، کلانتری را خبر کنید که در محل نزاع و دعوا حضور پیدا نموده و اتفاقی که افتاده است را صورت‌جلسه نماید.

پس از تنظیم صورتجلسه، کلانتری پرونده را به دادسرای صلاحیت‌دار، که دادسرای محل وقوع جرم است ارسال می‌کند. در این مرحله سرپرست دادسرا یا دادیار ارجاع، پرونده را به دادیار و یا بازپرس محترم ارجاع می‌دهد. وقتی ارجاع پرونده صورت‌گرفت، مرجع قضایی به شکایت شاکی و دلایل ارائه شده رسیدگی می‌نماید و در صورتی‌که وقوع جرم را محرز بداند و انتساب ان را به متهم تشخیص دهد، با صدور احضاریه از متهم می‌خواهد که در دادسرا حاضر شود.

اتهام انتسابی به چه معناست؟

پس از احراز هویت متهم و شرح ماوقع برای او و انچه به‌ منظور ان شکایت صورت‌گرفته است، تفهیم اتهام صورت می‌گیرد. تفهیم اتهام هم پس از تحقیق از متهم و شرح ماوقع برای او انجام می‌شود. پس از تفهیم اتهام به متهم، یکی از قرارهای تامین کیفری برای متهم، به تناسب جرم انجام شده، میزان ضرر و زیان احتمالی و دیه شاکی، شخصیت متهم و سایر عوامل موثر در پرونده برای وی صادر می‌شود.

همچنین در صورتی که واقعا زد و خوردی صورت‌گرفته‌ باشد، شاکی برای معاینه به پزشکی قانونی فرستاده می‌شود. البته الزامی وجود ندارد و می‌تواند نرود؛ ولی ممکن است حقش تضییع شود و قاضی برای تصمیم‌گیری با مشکل مواجه شود.

 

نحوه دفاع متهم در پرونده ضرب و جرح عمدی

متهم هم می‌تواند هنگامی که احضار می‌شود یک نفر وکیل پایه یک دادگستری، همراه خود داشته باشد. بازپرس یا دادیار پس از پایان تحقیقات و در صورت وجود دلایل کافی بر وقوع جرم، به متهم یا وکیل او اعلام می کند که برای برائت و یا کشف حقیقت هر اظهاری دارد به ‌عنوان آخرین دفاع بگوید. اگر متهم یا وکیل او در آخرین دفاع، مطلبی بگوید یا مدرکی ارائه کند که در کشف حقیقت یا برائت موثر باشد، بازپرس و یا دادیار محترم باید رسیدگی کند.

در صورت جرم بودن عمل و دلایل کافی برای انتساب جرم به متهم، قرار جلب به دادرسی صادر و پس از تایید دادستان یا دادیار اظهار نظر، کیفرخواست صادر می‌شود.

 

دادگاه رسیدگی کننده به اتهام ضرب و جرح عمدی

در مرحله بعد پرونده برای صدور حکم، معمولا به دادگاه کیفری ۲ ارسال می ‌شود. در دادگاه هم قاضی محترم پرونده را رسیدگی و در صورتی که انتساب جرم به متهم را محرز بداند، مجازات ان را تعیین می‌کند و پس از صدور حکم، دستور ابلاغ ان را به متهم و وکیل وی و شاکی و وکیل وی، صادر می کند.

وکیل ملک در بلوار دریا

همچنین دیه و یا ارش را هم در صورت درخواست بزه­دیده و نظر پزشکی قانونی، تعیین می کنند. البته از رایی که صادر می‌شود امکان تجدیدنظرخواهی نیز وجود دارد. سپس پرونده را بعد از قطعی شدن رای، به دادسرا ارسال شده و به دادیار اجرای احکام ارجاع می گردد و رای با دستور دادیار اجرای احکام دادسرا، به اجرا گذاشته می‌شود.

 

نحوه اعتراض به نظریه پزشکی قانونی

نظریه پزشکی قانونی، مانند نظریه کارشناس رسمی دادگستری به طرفین ابلاغ می‌شود. هر کدام از طرفین پرونده یا وکلای آن‌ها، می‌توانند به نظریه پزشکی قانونی اعتراض نمایند و دلایل خود را در اعتراض قید کنند. در صورتی که مقام محترم قضایی، اعتراض را موجه تشخیص دهد، دستور ارجاع به هیات پزشکی و کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی را صادر می‌نماید.

 

 وکیل طرح شکایت ضرب و جرح عمدی

در مرحله دادسرا و  دادگاه کیفری، متهم و شاکی می‌توانند با معرفی وکیل پایه یک دادگستری نسبت به پیگیری شکایت و دفاع در پرونده اقدام نمایند. موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با مشاوره مستقیم محمدرضا مهری دانش آموخته حقوق جزا و جرم شناسی، امکان ارائه مشاوره حقوقی آنلاین در پرونده‌های کیفری را برای متقاضیان عزیز فراهم نموده است. مزایای انتخاب وکیل در پرونده کیفری بر کسی پوشیده نیست و قطعا حضور وکیل دادگستری در پرونده‌های کیفری به روند رسیدگی به پرونده کمک خواهد نمود.

برای دریافت مشاوره حقوقی از وکیل پایه یک دادگستری، همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی،  همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

وکیل دادسرا غرب تهران

 

راههای ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

شماره های ثابت

  • 021-88795408
  • 021-88796143

شماره های همراه

  • 09121281014
  • 09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

  • 09120067669

دفتر وکالت و مشاوره مهاجرت محمدرضا مهری

5/5 - (21 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *