قرارداد انتقال امتیاز (فرانشیز)

قرارداد انتقال امتیاز (فرانشیز)

قرارداد انتقال امتیاز (فرانشیز)


بهترین وکیل در امور قراردادها در این نوشتار به بررسی قرارداد انتقال امتیاز (فرانشیز) پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

بررسی ماهیت، شرایط و ارکان قراردادهای انتقال امتیاز (فرانشیز) در نظام حقوقی ایران

امروزه قراردادهای انتقال امتیاز (فرانشیز) یكی ازمهمترین قراردادها در زمینه انتقال اموال و حقوق ناشی از مالکیت فكری قلمداد می­ گردند و از نکته­ های بسیار فراگیر و گسترده در دنیای تجارت و ارتباطات امروزی توجه به قراردادهای بهره­ برداری از حق مالکیت فکری مثل ایده­ موفقی که در کسب و کاری شکل گرفته است و یا حق بهره­ برداری از یک گواهی ثبت اختراع است. لذا در این راستا برقراری تعامل­ های موثر تر نیازمند انعقاد قراردادهایی می­ باشد، تسلط بر این قراردادها نقطه قوت و موفقیت صاحب حق یا امتیاز و دریافت کننده حق یا امتیاز محسوب می­ شود.

قراردادهای انتقال امتیاز (فرانشیز) از آن نوع قراردادهایی است که، یک شبکه ارتباطی میان کسب و کارهای مستقل با صاحبان حقوق مالکیت فکری می‌ باشد که به هر یک از این کسب و کارهای اجازه می‌ دهد، که تحت یک نام بازرگانی مشترک و یک هویت فعالیت کنند، که از یک متد موفق بازاریابی است. به­ موجب آن امتیاز گیرنده با تعهد و رعایت کلیه حقوق صاحب حق یا امتیاز دهنده، ضمن حفظ اسرار تجاری از نام، نشان علامت و یا گواهی ثبت اختراع صاحب حق بهره­ برده و با یک ساز و کار بازاریابی، که هدف آن ایجاد یک تصویر درست از فرآورده‌ ها یا خدمات یک شرکت در ذهن مشتری می‌ باشد، بدون انجام فعالیت ضد رقابتی به کسب و کار و کسب منفعت در این حوزه می­ پردازد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص قرارداد انتقال امتیاز (فرانشیز) با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

قرارداد حق امتیاز (فرانشیز)

قرارداد حق امتیاز، یک قرارداد حقوقی است که یک رابطه بین یک امتیاز دهنده و یک امتیاز گیرنده ایجاد می­ کند. در یک قرارداد حق امتیاز، حق قانونی به صاحب امتیاز برای ایجاد 1 شعبه و عملیات انتقال امتیاز داده می‌ شود که در آن، امتیاز گیرنده مجوز و حق استفاده از علائم تجاری، لباس تجاری، سیستم‌ های تجاری، کتابچه راهنمای عملیات و منابع تامین، ارائه و فروش محصول­ ها و یا خدمات تعیین شده توسط امتیاز دهنده را در اختیار می‌ گیرد.

یک قرارداد امتیاز دهنده، به­ عنوان اصلی­ ترین و مهم­ ترین سند حقوقی است که روابط حقوقی را با طرفین انتقال امتیاز تعیین می­ کند. در این نوع قرارداد انتقال­ دهنده امتیاز، به انتقال گیرندگان امتیاز خود حق قانونی برای ایجاد و توسعه مکان­ های بیشتر، حق امتیاز خود را اعطا می­ کند و در مقابل امتیاز گیرندگان متعهد می­ شوند، که عملیات انتقال امتیاز خود را طبق ضوابط و مقررات ایجاد، پرداخت و حفظ کنند.

عناصر سازنده یک قرارداد انتقال امتیاز (فرانشیز)

هر قرارداد انتقال امتیاز (فرانشیز) دارای عناصر سازنده به­ شرح ذیل است که عبارتند از؛

  • وجود یک رابطه قراردادی،
  • وجود ساز و کار و بستر فعالیت تجاری،
  • وجود یک نام یا علامت یا نشان تجاری، علامت خدماتی، گواهی ثبت اختراع و…،
  • داشتن اذن در استفاده از حقوق ناشی از مالکیت فکری صاحب حق،
  • وجود عوض در قرارداد انتقال امتیاز (فرانشیز).
نحوه مطالبه دیه

حقوق و تعهدهای ناشی از قرارداد انتقال امتیاز (فرانشیز)

پس از انعقاد قرارداد انتقال­ امتیاز حقوق و تعهدهای قانونی به­ شرح ذیل ایجاد خواهد شد، که عبارتند از؛

  1. حقوق ناشی از اعطای حق امتیاز

اعطای حق امتیاز برای ایجاد و راه­ اندازی یک مکان یا فروشگاه دارای امتیاز امری ضروری است و این حقوق ناشی از امتیاز اعطا شده شامل موارد ذیل است؛

  • مجوز استفاده از علائم تجاری،
  • مجوز استفاده از لباس تجاری،
  • مجوز استفاده از سیستم­ های تجاری.
  1. مدت اعطای حق امتیاز

بطور معمول حق­ امتیاز برای یک دوره 10 ساله اعطا می­ شود، اما این مدت ممکن است بسته به موارد ذیل متفاوت باشد، که عبارتند از؛

  • نوع تجارت،
  • نوع سرمایه­ گذاری اولیه امتیاز گیرنده،
  • مدت زمانی که دارنده امتیاز بازدهی کافی از سرمایه­ گذاری اولیه حق رای خود ایجاد می­ کند.
  1. لزوم قرارداد انتقال امتیاز (فرانشیز)

قراردادی لازم­ الوفاء و مشروع است، یعنی تا زمانی که وجود دارد طرفین بایستی متعهد و پایبند به قرارداد باشند.

  1. منجز بودن قرارداد انتقال امتیاز (فرانشیز)

نتیجه­ و آثار ناشی از آن منوط و معلق به تحقق امر دیگری نیست و ناشی از خود قرارداد است.

  1. معوض بودن قرارداد انتقال امتیاز (فرانشیز)

یعنی امتیاز دهنده در مقابل انتقال امتیاز از گیرنده مال یا تعهدی را کسب می­ کند.

  1. عهدی بودن قرارداد انتقال امتیاز (فرانشیز)

طرفین قرارداد در برابر هم تعهدی را می­ پذیرند، که مورد قبول متعهدله (کسی که به نفع او تعهد شده) است.

  1. شخصیت طرفین علت اصلی قرارداد

از آن نوع قراردادهایی است که شخصیت اصلیی طرفین علت عمده و اصلی قرارداد است.

جهت دریافت مشاوره در خصوص قرارداد انتقال امتیاز (فرانشیز) با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

  1. تعهدهای امتیاز دهنده

تعهدهای امتیاز دهنده به ­شرح ذیل عبارت است از؛

  • تعهد به اعطای امتیاز بهره ­برداری از نام، علامت، نشان تجاری و گواهی اختراع،
  • تعهد به انتقال فن ­آوری و دانش فنی،
  • تعهد به تامین مواد اولیه، محصول­ ها و سفارش ­ها،
  • تعهد به انتقال اطلاعات تجارت،
  • تعهد به پشتیبانی فنی،
  • تعهد به انجام تبلیغات.
  1. تعهدهای امتیاز گیرنده

تعهد امتیاز گیرنده برای ایجاد یک مکان یا مکان­ های دارای امتیاز و دوره زمانی تعیین ­شده که در آن امتیاز گیرنده باید فعالیت­ های تجاری روزانه خود را ایجاد و شروع کند، که عبارت است از؛

  • تعهد به بهره ­برداری از نام، علامت، نشان تجاری و گواهی اختراع طبق شرایط قرارداد،
  • تعهد به راز داری و عدم افشاء اسرار تجاری،
  • تعهد به عدم رقابت با امتیاز دهنده،
  • تعهد به تدارک برای ایجاد یک مکان یا مکان­ های لازم برای فعالیت و استخدام نیروی انسانی،
  • تعهد به تدارک تجهیزات لازم برای برای فعالیت و استخدام نیروی انسانی،
  • تعهد به رعایت دستورالعمل­ ها،
  • تعهد به فراهم آوردن امکان نظارت برای امتیاز دهنده،
  • تعهد به پرداخت هزینه­ های ثابت و دوره­ ای،
  • تعهد به بیمه مسئولیت و حوادث.
  1. آموزش اولیه و مداوم
متن قرارداد کاری

آموزش اولیه ای که امتیاز دهنده قبل از افتتاح به امتیاز گیرنده ارائه می­ دهد و هرگونه آموزش مداومی که ممکن است توسط امتیاز دهنده ارائه شود یا مورد نیاز باشد.

  1. حقوق سرزمینی (منطقه­ ای)

منظور این­که آیا به گیرنده­ امتیاز نوعی حمایت سرزمینی (منطقه­ ای) اعطا می­ شود یا خیر؟ زیرا که بطور معمول به امتیاز گیرنده­ ها یک منطقه عملیاتی داده می­ شود، که در آن ملزم و محدود می­ شوند تا عملیات کسب و کار خود را انجام دهند و قرارداد انتقال امتیاز تعیین می‌ کند، که امتیاز گیرنده میتواند کسب‌ و کار فرانشیز شده را در کجا اداره کند، او کسی است که میتواند تعیین­ کند که محصول­ ها یا خدمات را به چه کسانی بفروشد یا ندهد و هرگونه حمایتی که ممکن است در رابطه با قلمروش برای دارنده امتیاز در نظر گرفته شود.

  1. رویه­ های عملیاتی

با انعقاد قرارداد انتقال­ امتیاز، انتقال­ گیرنده ملزم به تبعیت و پیروی از سیستم‌ ها و رویه‌ های تعیین‌ شده توسط امتیاز دهنده است، به تعبیر دیگر، امتیاز­ گیرنده موظف است، فقط آن دسته از محصول­ ها و خدماتی را که توسط امتیاز دهنده مجاز است، ضمن تبعیت و پیروی از دستور ها و رویه­ های عملیاتی مندرج در دفترچه راهنمای عملیات محرمانه امتیاز دهنده، ارائه دهد و بفروشد.

  1. هزینه های اولیه قرارداد انتقال امتیاز (فرانشیز)

هزینه­ های اولیه­ ای را که باید توسط امتیاز گیرنده به امتیاز دهنده پرداخت شود، تعیین می­ کند، یعنی رایج­ ترین کارمزد حق امتیاز، هزینه اولیه­ ای است، که در زمان امضای قرارداد انتقال امتیاز توسط گیرنده به صاحب امتیاز پرداخت می­ شود. سایر هزینه­ های اولیه ممکن است شامل هزینه­ های مجوز نرم افزار اولیه، موجودی اولیه و خرید باشد.

  1. هزینه­ های جاری قرارداد انتقال امتیاز (فرانشیز)

منظور هزینه­ های مستمری را که امتیاز گیرنده باید به امتیاز دهنده بپردازد را مشخص می­ کند. متداول‌ ترین کارمزد جاری، حق امتیاز است که بطور معمول به­ عنوان هزینه ماهانه یا هفتگی توسط گیرنده امتیاز به امتیاز دهنده پرداخت می‌ شود. هزینه­ های حق امتیاز بطور معمول بر اساس درصد ثابتی (نرخ حق امتیاز) از فروش ناخالص ماهانه یا هفتگی در حال انجام انتقال امتیاز محاسبه می­ شود. با این حال، ساختارهای حق امتیاز جایگزین وجود دارد که در آن یک امتیاز دهنده حق امتیازی را پرداخت می­ کند که بر اساس مبلغ ثابت یا ساختار دیگری تعریف شده در قرارداد موجود است.

  1. هزینه های بازاریابی

این قرارداد انتقال امتیاز است که، تعیین و مشخص می‌ کند، که آیا امتیاز گیرنده ملزم به پرداخت هرگونه هزینه بازاریابی به امتیاز دهنده است یا خیر؟ متداول­ ترین هزینه­ های بازاریابی امتیاز دهنده بطور معمول به­ عنوان «صندوق توسعه نام تجاری» نامیده می­ شود، که توسط امتیاز گیرنده به آن کمک می­ کند.

  1. تعهدهای بازاریابی

این قرارداد انتقال امتیاز است که، تعیین می‌ کند آیا یک امتیاز گیرنده، باید در «صندوق توسعه نام تجاری» و سایر تعهدهایی که امتیاز دهنده باید در رابطه با تلاش‌ های بازاریابی محلی انجام دهد، مشارکت کند یا خیر؟

جهت دریافت مشاوره در خصوص قرارداد انتقال امتیاز (فرانشیز) با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

توافق­ های محدود کننده و غیر رقابتی

برای محافظت از محرمانه بودن ساز و کار یک کسب و کاری که انتقال امتیاز شده و به­ منظور جلوگیری از ایجاد مشاغل رقیب توسط امتیاز گیرنده­ ها، قرارداد انتقال امتیاز شامل توافق‌ های محدود کننده به­ شرح ذیل است؛

  • «توافق‌ های محدود کننده در مدت قرارداد» امتیاز گیرنده را از ایجاد فعالیت یا مشارکت در هر تجارت رقیب در طول مدت قرارداد انتقال­ امتیاز منع می‌ کند.
  • «توافق‌ های محدود کننده پس از خاتمه» زمانی اعمال می‌ شوند که قرارداد انتقال­ امتیاز فسخ شده و امتیاز گیرنده را از ایجاد، فعالیت یا مشارکت در هر کسب ‌و کار رقیب برای یک دوره زمانی تعیین‌ شده که پس از تاریخ فسخ قرارداد انتقال­ امتیاز منعقد می‌ شود، منع می‌ کند.
وکیل دادسرای انتظامی قضات

ارکان اصلی یک قرارداد انتقال­ امتیاز (فرانشیز)

ارکان اصلی یک قرارداد انتقال­ امتیاز (فرانشیز) را می­توان به­ شرح ذیل بیان داشت، که عبارت است از؛

  • طرفین قرارداد انتقال­ امتیاز (فرانشیز)

در این قرارداد طرفین درگیر در معامله را مشخص می­ شود، که ممکن است شامل امتیاز دهنده و امتیاز گیرنده باشد.

  • تاریخ لازم الاجرا شدن

قرارداد انتقال­ امتیاز (فرانشیز) تاریخ شروع پوشش یک بهره­ برداری از امتیاز خاص را مشخص می­ کند.

  • موضوع قرارداد

باتوجه به اینکه موضوع قرارداد انتقال­ امتیاز (فرانشیز) در چه موردی‌ است،‌ موضوع قرارداد نیز بر همین اساس تعیین می‌ شود و دومین مورد از اصول انعقاد قراردادها و یکی از بندهای بسیار مهم در تنظیم قراردادها از جمله انتقال­ امتیاز (فرانشیز) مشخص کردن درست، روشن و شفاف موضوع قرارداد توسط طرف ارائه دهنده امتیاز است.

  • مکان یا منطقه قرارداد انتقال امتیاز (فرانشیز)

مکان یا منطقه­ ای را که در آن فعالیت خواهد شد و هرگونه حقوق انحصاری را که ممکن است وجود داشته باشد را، مشخص می­ کند.

  • وظایف امتیاز گیرندگان

تعیین کننده شرح وظایف امتیاز گیرندگان، نسبت به نحوه اداره واحدهای خود در چارچوب قرارداد انتقال امتیاز (فرانشیز)، است.

  • آموزش و پشتیبانی مداوم

امتیاز دهندگان برنامه­ های آموزشی را برای امتیاز گیرندگان و کارکنان آن ها ارائه می­ دهند، که این آموزش ممکن است در دفاتر شرکت یا خارج از آن ها انجام شود و تمامی پشتیبانی­ های اداری و فنی در حال انجام نیز در این توافق­نامه مشخص می­ شود.

  • مدت زمان قرارداد انتقال امتیاز (فرانشیز)

طول مدت قرارداد انتقال امتیاز (فرانشیز) نیز به تفصیل شرح داده می­ شود.

  • تعهدهای طرفین

یکی دیگر از مهمترین بخش‌ های هر قرارداد تعهدهای 2 طرف است که بایستی به صورت تفکیک شده برای امتیاز دهنده و امتیاز گیرنده در قرارداد قید شود.

  • هزینه اولیه یا سرمایه­ گذاری

بطور معمول یک هزینه مشخص اولیه یا سرمایه­ گذاری در قرارداد انتقال امتیاز (فرانشیز) وجود دارد، که اجازه حق استفاده از علامت تجاری و سیستم عامل امتیاز دهنده را، به امتیاز گیرنده می­ دهد.

  • هزینه­ های جاری
وکیل کیفری در گیشا

به­ موجب قرارداد انتقال امتیاز (فرانشیز) اکثر امتیاز دهندگان از امتیاز گیرندگان می‌ خواهند که حق امتیاز مستمری را بپردازند، که بطور معمول درصدی از کل فروش و اغلب به صورت ماهانه پرداخت می‌ شود.

  • حق استفاده از علامت تجاری یا نام تجاری یا نشان تجاری یا گواهی ثبت اختراع

این­ بخش از قرارداد انتقال امتیاز (فرانشیز) حقوق و چگونگی استفاده از علامت تجاری یا نام تجاری یا نشان تجاری یا گواهی ثبت اختراع، امتیاز دهنده را بطور خلاصه توضیح می­ دهد.

  • بازاریابی تبلیغاتی

قرارداد انتقال امتیاز (فرانشیز) حدود تعهد و هزینه­ های بازاریابی تبلیغاتی را که امتیاز گیرنده باید بپردازد، آشکار خواهد کرد.

  • تمدید یا فسخ یا لغو

قرارداد انتقال امتیاز (فرانشیز) نحوه تمدید یا فسخ قرارداد را توضیح خواهد داد.

  • حل ‌و فصل اختلاف یا شرط داوری

در هر قراردادی این امکان وجود دارد که طرفین در تفسیر و اجرای قرارداد به اختلاف بخورند. در این حالت‌ ها باید مرجعی برای حل اختلاف در قرارداد مشخص گردد. که برخی از قرارداد انتقال امتیاز (فرانشیز) شامل یک شرط داوری هستند، که این امر مستلزم آن است که، قبل از هرگونه اقدام قانونی، داور به اختلاف قبل از مراجعه به دادگاه رسیدگی کند.

  • تاریخ، امضاء و شماره صفحه و نسخ

همه طرف‌ هایی که در ابتدای قرارداد ذکر شده‌ اند، باید در مکان‌ های تعیین‌ شده امضاء و تاریخ را امضاء کنند و به تعداد صفحه، مواد و اگر تبصره­ ای وجود دارد و نسخ در بند آخر قرارداد اشاره شود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص قرارداد انتقال امتیاز (فرانشیز) با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

دلایل اهمیت قراردادهای انتقال ­امتیاز (فرانشیز)

عمده دلایل اهمیت قراردادهای انتقال­ امتیاز (فرانشیز) به­ شرح ذیل عبارتند از؛

  • قراردادهای انتقال­ امتیاز (فرانشیز) بسیار مهم هستند، زیرا آن ها شرایط و ضوابط روابط امتیاز دهنده – امتیاز گیرنده را مشخص می­ کنند. یک قرارداد انتقال­ امتیاز (فرانشیز) به­ خوبی تنظیم شده باشد، تضمین کننده حقوق و مسئولیت­ های 2 طرف قرارداد است.
  • قرارداد انتقال­ امتیاز (فرانشیز)، به حافظت از حقوق مالکیت فکری امتیاز دهنده کمک می­ کند. زیرا علامت تجاری یا نام تجاری یا نشان تجاری یا گواهی ثبت اختراع و سایر دارایی­ های اختصاصی امتیاز دهنده ارزشمند هستند و باید از سوء استفاده محافظت شوند. بنابراین، این توافق­نامه حدود جواز استفاده امتیاز گیرندگان از این دارایی­ ها و از جمله هرگونه محدودیت در بازاریابی و تبلیغات را تعیین می­ کند.
  • قرارداد انتقال­ امتیاز (فرانشیز)، حدود تعهدهای امتیاز گیرنده را در قبال امتیاز دهنده را روشن می­ کند. که این شامل آموزش اولیه، پشتیبانی مداوم و کمک بازاریابی است. با تشریح این انتظارها در قرارداد، هر دو طرف به وضوح درک می کنند که در طول مدت رابطه حق رای از آن ها چه انتظاری می­ رود.
  • قراردادهای انتقال­ امتیاز (فرانشیز)، علاوه­ بر حفاظت از مالکیت فکری و شفاف­ سازی تعهدها، می­ توانند به کاهش خطر پذیری (ریسک) برای هر 2 طرف نیز کمک کنند.
وکیل فرجام خواهی تضمینی

امکان مذاکره در قراردادهای فرانشیز

موضوعی که اغلب مطرح می‌ شود به این موضوع مربوط می‌ شود که آیا قراردادهای فرانشیز قابل مذاکره هستند یا خیر؟ پاسخ این است که آن ها قابل مذاکره هستند، مشروط بر اینکه تغییرهای مورد مذاکره بر اساس درخواست امتیاز گیرنده باشد و شرایط و حقوق مساعد تری را در اختیار صاحب امتیاز قرار دهد.

همانطور که ملاحظه نمودید، پرونده ‌های قرارداد انتقال امتیاز پیچیدگی ­های زیادی دارند. با بهره ‌گیری از وکلای با تجربه‌ و مجرب موسسه حقوقی مهر پارسیان می ­توانید، در این خصوص گام موثری در رسیدن به هدف نهایی (پیروزی در پرونده خود) برداشته باشید. وکلای مبرز موسسه حقوقی مهر پارسیان، در حوزه دعاوی امور قراردادها، با کلیه قوانین موجود و مربوط آشنایی کاملی دارند و به دلیل همین شناخت و تسلط، پس از بررسی پرونده یک راهکار مناسب جهت رسیدن به هدف نهایی، یعنی پیروزی انتخاب نموده و شما را در کلیه مراحل دعاوی خود، با مشاوره و راهنمایی موثرشان، همراهی می ­نمایند. مطمئن باشید با انجام این امر شانس پیروزی در پرونده مذکور چند برابر خواهد شد و از این بابت خیالتان راحت خواهد بود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص قرارداد انتقال امتیاز (فرانشیز) با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل قرارداد انتقال امتیاز (فرانشیز) در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر موسسه مهر پارسیان خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات موسسه حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *