قوانین مالیاتی کانادا

قوانین مالیاتی کانادا

آیا در خصوص قوانین مالیاتی کانادا نیاز به مشاوره دارید؟ از انواع مالیات در کانادا اطلاع دارید؟ نحوه محاسبه مالیات در کانادا چگونه است؟ مالیات بر ارزش افزوده در کانادا چگونه محاسبه می‌شود؟ قوانین مالیاتی کانادا چگونه قابل دسترسی هستند؟ جهت مهاجرت به کانادا، قوانین مالیاتی چه کمکی به ما خواهند کرد؟ پیرو تماس های مکرر شما عزیزان با موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان در خصوص اطلاعاتی در باب قانون مالیاتی کانادا، مالیات بر درآمد شخصی در کانادا، مالیات شرکت ها در کانادا، مالیات بر ارزش افزوده در کانادا، مالیات بر فروش در کانادا، مالیات املاک در کانادا ومعرفی بهترین وکیل مهاجرتی کانادا در تهران ، در صدد بر آمدیم که مقاله ی حاضر را برای شما عزیزان به رشته تحریر در آوریم. امید است که با نگارش این مقاله، در جهت افزایش اطلاعات حقوقی شما سروران گرامی در باب قوانین مالیاتی در کانادا و معرفی بهترین وکیل مهاجرتی کانادا در تهران، کمک شایانی نموده باشیم.

نظام مالیاتی کانادا

در کانادا، مالیات ها، تعرفه ها و وظایف به وسیله سطوح مختلف دولت برای تامین برنامه ها و خدمات آن‌ها جمع آوری می‌شود. مالیات در کانادا از طرق بخش های مختلف جمع آوری می‌شوند که عبارتند از:

  • از طریق اداره درآمد کانادا
  • از طریق بخش های مالی یا اداری مربوط
  • از طریق دولت (شهرداری)

انواع مختلفی از مالیات های اعمال شده توسط دولت بر مصرف کنندگان، حقوق و کسب و کار انان وجود دارد. انواع اصلی این نوع مالیات در کانادا عبارتند از:

مالیات بر درآمد در کانادا حاصل از استخدام فرد یا درآمد کسب و کار شرکت طبق قوانین مالیاتی کانادا.

مصرف کننده (مالیات خرده فروشی یا فروش) و مالیات بر کالاهای مورد نیاز برای تولید، فروش یا مصرف کالاها و خدمات در کانادا

برنامه فدرال مهاجرت نیرو‌های متخصص به کانادا

مالیات بر املاک در کانادا، حاصل از فروش و انتقال اموال

مالیات واردات و صادرات در کانادا،  براساس حرکت کالا در مرزها

مقدار مالیات هر کانادایی به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله:

  • درآمد و اشتغال شما (چقدر درآمد کسب می کنید؟)
  • کجا زندگی می کنید ( استان، شهر و اینکه آیا شما مالک هستید یا خیر؟)
  • کسرهایی که شما واجد شرایط ان هستید (مبلغی است که می توانید از درآمد خود کم کنید تا درآمد مالیاتی خود را کاهش دهید)؛
  • محصولاتی که مصرف میکنید و مالیات مصرفی مرتبط با ان محصولات است

مالیات شرکت های تجاری در کانادا

با توجه به بازپرداخت مالیات بر درآمد شرکت در کانادا، تمام شرکت های ساکن در کانادا (به استثنای شرکت های دولتی، مستعمرات Hutterite و سازمان های خیریه ثبت شده که معاف از مالیات می‌باشند) باید مالیات بر درآمد شرکت (T2) را در هر سال مالیاتی پرداخت نمایند، حتی اگر مالیات قابل پرداخت نباشد. همانطور که در اداره درآمد کانادا (CRA)اشاره شده است، این شامل: سازمان های غیر انتفاعی، شرکت های معاف از مالیات و شرکت های غیر فعال است.

اکثر شرکت ها می‌توانند با استفاده از اینترنت مالیات خود را به صورت الکترونیکی پرداخت نمایند و برای شرکت های دارای درآمد ناخالص سالانه بیش از یک میلیون دلار اجباری است. برای کسب و کارهای کوچک، نوع ساختار کسب و کار، نوع بازدهی و سایر جنبه های کسب و کار شما ممکن است روی پرونده مالیاتی شما تاثیر بگذارد. قوانین مالیاتی کانادا در سایت وزارت دارایی کانادا قابل دسترسی می‌باشند.

مالیات بر سرمايه در کانادا

ثبت شرکت در منیتوبا

هنگامی که شما مالک هستید یا دارایی خود را در کانادا سرمایه گذاری می کنید، ممکن است با افزایش سرمایه یا از دست دادن سرمایه مواجه شوید. انواع مختلفی از اموال سرمایه عبارتند از زمین، ساختمان ها، سهام، اوراق قرضه، واحدهای صندوق و اعتماد و فروش که ممکن است مسئولیت پرداخت مالیات در کانادا را برای شما ایجاد کند.

مالیات بر ارزش افزوده در کانادا

مالیات بر ارزش افزوده در کانادا یک مالیات داخلی (در کشور) در فروش یا تولید برای فروش کالاهای خاص است. مالیات بر ارزش افزوده در کانادا متفاوت از مقررات گمرکی است که مالیات بر واردات کالا است.

در کانادا، محصولات گوناگون و نرخ برای مقررات گمرکی، تعرفه ها و مالیات غیر مستقیم وجود دارد. به عنوان مثال، مالیات های غیر مستقیم بر برخی از محصولات نفتی، ماشین های سنگین و تهویه مطبوع طراحی شده برای وسایل نقلیه، مالیات بر حقوق بیمه و همچنین مالیات بر ارزش افزوده بر شراب، آبجو و محصولات دخانیات اعمال می‌شود.

علاوه بر این، قانون صادرات کالاهای چوبی ، من جمله قوانین 2006 فدرال است که هزینه صادرات برخی محصولات چوب نرم که بعد از 11 اکتبر 2006 به ایالات متحده صادر می‌شوند را بین دولت های کانادا و ایالات متحده مشخص می‌نماید.

مالیات خدمات بهداشتی در کانادا

سیستم مراقبت های بهداشتی در کانادا در هر دو سطح ایالتی و فدرال به منظور ارائه خدمات بهداشتی رایگان به کانادایی ها تامین می‌شود. (البته همه مراقبت های بهداشتی رایگان نیستند). تامین مالی مراقبت های بهداشتی در استان ها و ایالت های کانادا از پرداخت مالیات های شخصی و مالیات شرکت ها نیز تامین می‌شود. بعضی از استان ها (آلبرتا، بریتیش کلمبیا، و انتاریو) نیز از حق بیمه سلامت برای تأمین بودجه بهداشتی استفاده می کنند.

منظور از برنامه مهاجرت استانی کانادا چیست؟

مالیات بر فروش در کانادا  (HST)

مالیات بر فروش هماهنگ (HST) در کانادا مالیات مصرفی کالاها و خدمات در کانادا است. در استان هایی استفاده می‌شود که هر دو مالیات کالاها و خدمات فدرال (GST) و مالیات بر فروش منطقه ای استان (PST) به یک مالیات واحد متصل شده اند.

مالیات بر کالاها و خدمات (GST) یک مالیات ارزش افزوده است که در کانادا در سال 1991 معرفی شده است. سه ناحیه شمال کانادا (یوکان، مناطق شمال غربی و Nunavut) مالیات فروش سرزمینی ندارند و در کبک، این دولت کبک است که هر دو GST فدرال و مالیات بر فروش کویتی والیتی (QST) را اداره می کند. قوانین مالیاتی کانادا جهت درج در سایت بهترین گروه حقوقی تهران تهیه شده است.

مالیات بر درآمد شخصی در کانادا

در کانادا، دولت فدرال کانادا مالیات بر درآمد شخصی را به نمایندگی از همه استان ها و سرزمین ها، به جز کبک، جمع آوری می کند. علاوه بر این دولت فدرال همچنین مالیات بر درآمد شرکت در کانادا را به نمایندگی از همه استان ها و مناطق، به جز آلبرتا و کبک، جمع آوری می کند. سیستم مالیات بر درآمد فدرال کانادا توسط اداره درآمد کانادا (CRA) اداره می‌شود. مالیات بر اساس مفاد قانون مالیات بر درآمد کانادا اعمال می‌شود.

مالیات بر درآمد فردی بر اساس درآمد حاصل از سال مالی سالانه پرداخت می‌شود. ساکنان کانادا باید مالیات و مزایای مالیات T1 را برای افراد ثبت کنند. (شرکت ها یک پرونده T2 را ثبت می کنند). مبلغ مالیات بر درآمد که باید توسط فرد پرداخت شود بر اساس درآمد مشمول مالیات ان است، یعنی تمام درآمد حاصل از خالص منفی، اعتبار و هزینه‌های مجاز برای سال مالیاتی.

ایرانی‌ها از چه طریقی می‌توانند اقامت دایم کانادا را به دست آورند؟

مالیات بر درآمد شخصی در کانادا می‌تواند از طریق مکانیسم های مختلف پرداخت شود، از جمله:

  • پرداخت در صورتحساب مالیاتی: که در ان پرداخت شخصی با پرداخت مالیات بر درآمد T1 صورت می‌گیرد
  • محاسبه در منبع: که در ان مالیات بر درآمد، توسط کارفرما به طور مستقیم از حقوق فردی کسر می‌شود و توسط کارفرما از طرف کارمند به CRA منتقل می‌شود
  • اقساط پرداخت: که در ان فرد مالیات را در فواصل زمانی در طول سال می پردازد

توجه داشته باشید که کارفرمایان همچنین می‌توانند مستمری پرداخت کارمند را از پرداخت مشمول مالیات کارکنان مستمری بگیران کارکنان کانادا (Pension Fund Plan) یا طرح بازنشستگی Quebec (QPP)، بیمه اشتغال (EI) و بیمه والدین   (PPIP)کسر نمایند.

مالیات بر کالاهای لوکس و غیر ضروری در کانادا

مالیات بر لوکس در کانادا مالیات بر کالاهای غیر ضروری محسوب می‌شود. مالیات بر لوکس ممکن است پس از یک مالیات فروش، یک مالیات بر ارزش افزوده یا دیگر موارد مدل سازی شود. این نوع مالیات لوکس نامیده می‌شود زیرا به طور عمده بر ثروتمندان تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ممکن است شامل اتومبیل های گران قیمت، طلا و جواهر، و غیره باشد و در بعضی موارد نیز ممکن است فقط برای خرید به مقدار مشخصی اعمال شود.

در کانادا چند مثال مستقیم مالیات لوکس وجود دارد. در استان بریتیش کلمبیا، مالیات بر وسایل نقلیه لوکس بدین صورت است که اگر یک وسیله نقلیه هزینه بیش از 57،000 دلار باشد، شخص باید به دولت سه برابر مالیات اضافی را پرداخت می کند. رسانه های کانادایی همچنین گزارش دادند که مالیات بر لوکس در خانه های چند میلیون دلاری، یک ابزار موقت برای بهتر نمودن بازار مسکن در ونکوور و تورنتو است.

کانادا برای جذب استعدادهای جهانی برنامه‌ریزی می‌کند.

اصطلاح مالیات بر گناه در کانادا

در مقابل، مالیات بر گناه، مالیات بر محصولات خاصی است که به جامعه آسیب می رساند که بر محصولات الکل، از جمله شراب، آبجو و همچنین سیگار و محصولات تنباکو، و قمار) اعمال می‌شود. مالیات های گناه معمولا به منظور کنترل یا کاهش مصرف این محصولات و همچنین افزایش درآمد مالیات دولتی با شناسایی منابع درآمد جدید مورد استفاده قرار می گیرد. منطق این مالیات ساده است: افزایش مالیات بر گناه برای این محصولات “مضر” اغلب برای شهروندان بیشتر از افزایش مالیات های دیگر، مانند فروش یا مالیات بر درآمد، محبوب تر است. با پیش‌بینی قانونی نمودن ماری جوانا در کانادا در آینده، شهروندان می‌توانند انتظار داشته باشند که این محصول به عنوان یک فرم جدید مالیات بر مصرف کنندگان، بیش از حد مالی شود. همانطور که انتظار می رفت، فحشا در کانادا قانونی شد و مالیات یافت.

وکیل آشنا به قوانین مالیاتی کانادا

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با تشکیل گروه وکلای مهر تحت سرپرستی محمدرضا مهری بهترین وکیل پایه یک دادگستری تهران و ایران، با بیش از 15 سال سابقه قضایی و وکالت می باشد و یکی از موسسات حقوقی پیشرو در وکالت تخصصی در داخل و خارج از کشوراست. لذا با توجه به امور تخصصی مشاوره قوانین مالیاتی کشور کانادا، شما عزیزان می توانید با وکلا و مشاورین زبده موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، بهترین مشاور حقوقی مهاجرت به کانادا در تهران، مشورت و اطلاعات لازمه را از ما دریافت نمایید.

نگارنده: الناز رحیمی _کارشناس ارشد حقوق خصوصی

5/5 - (10 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *