قیمت خرید شلاق و زندان

قیمت خرید شلاق و زندان

قیمت خرید شلاق و زندان


همراهان گرامی امروز در کنار ما باشید تا به بررسی موضوع قیمت خرید شلاق و زندان بپردازیم.

قبل از هر چیز اگر درگیر پرونده و دعاوی حقوقی مانند دعاوی خانوادگی و یا دعوای کیفری مانند کلاهبرداری ، هک حساب بانکی ، هک شدن وب سایت شرکت ها و غیره هستید یا نیازمند مشاوره تخصصی با وکیل مهاجرت در تهران هستید، جهت دسترسی به بهترین وکیل پایه یک دادگستری از طریق شماره تماس های درج شده در این مقاله با ما در تماس باشید.

سخن را با شعری نو از سروده‌های “ابوذرمهری” آغاز می‌کنیم، شَلاق ابتکار خوبی نیست  شکنجه یعنی اُفتادن از چشمان “تو” . . . .  خریدن شلاق و زندان دو اصطلاحی است که به غلط در میان مردم رواج یافته است، چنان که برخی اینچنین می‌پندارند که جرمی را انجام دهند و سپس هزینه آن را به دادگاه بپردازند و از مجازات رهایی یابند، نتیجه زیانبار این تفکر منتج به این می‌شود که اغنیا و افراد سرمایه‌دار بتوانند به راحتی مرتکب جرایم عدیده شوند و هزینه آن را بپردازند و از این طریق با قدرت نامشروعی که از طریق پرداخت پول به محاکم بدست می‌آورند.

سایر اعضای جامعه را از پای درآورند، صرفنظر از مطالبی از این دست، به استحضار شما سروران گرامی می‌رسانیم در صورت وجود شرایطی خاص احتمال اینکه محکومین به زندان و شلاق بتوانند از این مجازات رهایی یابند تحت شرایطی (با توجه به ظرفیت‌های پیش بینی شده در قانون جدید مجازات اسلامی و قانون جدید آیین دادرسی کیفری )فراهم است و اصطلاحا در برخی موارد مجازات‌ها قابل تخفیف، تبدیل، ویا تعویق و تعلیق هستند.

نکات مهم قیمت خرید شلاق و زندان

  • آیا امکان خرید شلاق وجود دارد؟
  • آیا می‌توان شلاق را تبدیل به جزای نقدی کرد؟
  • آیا امکان خرید زندان(کیفر حبس) وجود دارد؟

آیا بیماری مانع اجرای حکم شلاق می‌شود؟

خواننده گرامی باید آگاه باشد که هر بیماری‌ای مانع اجرای شلاق نیست، اما چنانچه اجرای حکم شلاق باعث ورود لطمه‌های سنگین جانی برای برخی بیماران خاص گردد حکم شلاق قابل اجرا نیست وباید مجازات جایگزینی برای شخص درنظر گرفته شود، افسردگی نیز تحت شرایطی می‌تواند باعث جلوگیری از حکم شلاق شود.

هر روز حبس معادل چند ضربه شلاق و چه میزان جزای نقدی است؟

وفق ماده ۲۷ از  قانون محازات اسلامی در باب نحوه تعیین و اعمال مجازات ها  که اینچنین بیان می‌دارد: …در صورتی که مجازات مورد حکم، شلاق تعزیری یا جزای نقدی باشد، هر روز بازداشت، معادل سه ضربه شلاق یا سیصد هزار(۳۰۰.۰۰۰) ریال است. چنانچه مجازات متعدد باشد به ترتیب نسبت به حبس، شلاق و جزای نقدی محاسبه می گردد.

به موجب مصوبه مورخ ۱۶ آبان ۹۵ هیأت وزیران، مجازات نقدی بدل از حبس، مندرج در ماده (۲۷) قانون مجازات اسلامی -مصوب ۱۳۹۲، از مبلغ سیصدهزار ریال به مبلغ چهارصدهزار تعدیل شده است.

شلاقی که در قانون در نظر گرفته شده است از چه جنسی است؟

اجراي شلاق به وسيله نوار چرمي به هم تابيده بطول تقريبي يک متر و به قطر تقريبي 5/1 سانتي متر انجام مي شود.

نحوه اجرای حکم شلاق در نواحی مختلف آب و هوایی طبق قانون به چه شکل انجام می‌شود؟

مجازات شلاق چنانچه در فضاي سرپوشيده اجراء شود بايد دماي هواي آن معتدل باشد و چنانچه در فضاي باز اجراء شود نبايد دماي هوا بسيار سرد يا بسيار گرم باشد. در نقاط سردسير سعي مي شود در ساعات گرمتر و در نقاط گرمسير در ساعات خنکتر حکم اجراء گردد.

اجرای حکم شلاق برای بانوان به چه نحو است؟

اجراي حد محکومين اناث به نحو نشسته و با لباسي که بدن آنها بسته باشد اجرا مي‌شود.

شلاق هاي حدي محکومين ذکور (آقا) به چه شکل اجرا می‌شود؟

به نحو ايستاده اجراء مي شود و در حد زنا و تفخيذ و شرب خمر در حالي است که پوشاکي غير از ساتر عورت نداشته باشد و در حد قوادي و قذف از روي لباس معمولي اجراء مي‌شود.

اگر دو نفر بر اثر شکایت متقابل محکومیت شلّاق داشته باشند، آیا تهاتر قهری صورت می‌گیرد مثلاً زید به عمرو فحش داده و عمرو به زید و دادگاه هریک از این دو نفر را به سی ضربه شلّاق محکوم کرده، آیا در مرحله اجرا این دو مجازات با تهاتر قهری کأن لم یکن و اجراء نمی‌شوند؟

آیا دادگاه می‌تواند در زمان صدور حکم این تهاتر قهری را مراعات و مجازات برای هیچ‌یک صادر ننماید؟

آیا در موارد فوق، بین جرایم مشابه و جرایم غیر مشابه فرق است؟

آیا بین حدود (مانند حدّ قذف) و غیر حدود (مانند سرقت تعزیری) فرق است؟

آیا در صورتی که زید به 40 ضربه و عمرو به 30 ضربه محکوم شده است به 30 ضربه تهاتر قهری صورت می‌گیرد؟ آیا تهاتر قهری در دیات و سایر مجازات‌ها نیز جاری می‌شود؟

طبق نظر آیت الله گلپایگانی در مورد سؤال تهاتر به صورت(اتومات) قهری نیست. بلی، آن دو نفر می‌توانند همدیگر را عفو کنند.

وکیل قیمت خرید شلاق و زندان

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل دادگستری شمال تهران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی، همه روزه از ساعت‌های 19 الی 9 و پنجشنبه‌ها 15 الی 9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راه های ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

021-88663925

021-88663926

021-88663927

شماره همراه وکیل دادسرای ارشاد

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

وکیل پایه یک دادگستری

4.3/5 - (7 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *