لیست بهترین وکلای ملکی

لیست بهترین وکلای ملکی

لیست بهترین وکلای ملکی


با موضوع بررسی لیست بهترین وکلای ملکی همراه شما هستیم.

ادعای داشتن صورت جامعی مانند لیست بهترین وکلای ملاکی ایران و یا بهترین وکلای ملکی تهران، قطعا لازم است تا مستند به مدرکی باشد.

اما مدرک قابل ارائه وکیل تخصصی ملک و دعاوی ملکی در این موضوع چیست؟
داشتن دانش حقوقی در موضوع حقوق املاک و مستغلات.
مشاوره و قبول وکالت در دعاوی ملکی و ثبتی و حل و فصل اختلافات ملکی.

در صورتی که به همراه آپارتمان پارکینگ یا انباری فروخته نشود نمی توان فروشنده را ملزم به انتقال نمود.

نمونه لایحه توابع مبیع پارکینگ

ریاست محترم شعبه. . . دادگاه عمومی حقوقی…
سلام علیکم؛ با احترام و جواز حاصل از یک برگ وکالتنامه ملصق به تمبر مالیاتی و به وکالت از ناحیه آقای / خانم. . . در برابر دعوی مطروحه از طرف آقای / خانم… بخواسته الزام به تنطیم سند رسمی انتقال یک واحد پارکینگ جزء توابع مبیع ….

بتاریخ رسیدگی. . . موضوع کلاسه….
خاطر عالی را مستحضر میدارم:

صرف نظر از ایرادات شکلی؛ دعوی خواهان محترم در ماهیت با ایراد عدم اثبات بدلایل ذیل مواجه بوده و محکوم به بطلان خواهد بود:
بعنوان مقدمه و از باب تلمذ و نیک اندیشی مطالبی بیان داشته و سپس به ماهیت دعوی میپردازم:

ماده ۳۵۶ قانون مدنی مقرر می دارد:

« هر چیزی که بر حسب عرف و عادت جزء یا از توابع مبیع شمرده شود یا قرائن دلالت بر دخول آن در مبیع نماید داخل در بیع و متعلق به مشتری است، اگر چه در عقد صریحاً ذکر نشده باشد و اگر چه متعاملین جاهل بر عرف باشند.»

در همین رابطه اداره حقوقی قوه قضائیه در پاسخ این سوال که:

 آیا امتیاز آب و برق و گاز جزء مبیع محسوب می شود اگر چه در بیع نامه قید نشده باشد یا جزء مبیع نیست و باید در بیع نامه قید شود؟

به موجب نظریه شمار ۲۸۹۰/۷ – ۱۳/۸/۸۷

وکیل دادگستری گشایش اعتبار اسنادی

اظهار نظر نموده است که :

«نظر به اینکه امتیاز آب و برق و گاز به ملک تعلق گرفته عرفاً جزء آن محسوب می گردد و با عنایت به ماده ۳۵۶ قانون مدنی داخل در بیع و متعلق به مشتری است.»

ماده ۳۵۷ قانون مدنی بیان می نماید که :

«هر چیزی که بر حسب عرف و عادت جزء یا عادت تابع مبیع شمرده نشود داخل در بیع نمی شود ، مگر اینکه صراحتاً در عقد ذکر شده باشد.»

این مواد از جمله قوانین تخییری بوده و طرفین می توانند بر خلاف آن توافق نمایند.

ماده ۳۵۹ ق.م مقرر داشته است:

«هر گاه دخول شیئی در مبیع عرفاً مشکوک باشد، آن شیء داخل در مبیع نخواهد بود، مگر اینکه تصریح شده باشد.» این ماده بر مبنای «اصل عدم» وضع گردیده است.

لیست بهترین وکلای ملکی

 ماده ۳۶۰ قانون مدنی:

«هر چیز که فروش آن مستقلاً جائز است استثناء آن از مبیع نیز جائز است.»

به تمثیلاً چون پارکینگ یک آپارتمان بطور مستقل نیز قابل واگذاری می باشد.

پس می توان آنرا از مورد معامله آپارتمان استثناء نمود یعنی در زمان انتقال آپارتمان، پارکینگ آن را واگذار نکرد.

البته این امر منوط به رعایت یک نکته اساسی است و آن اینکه مالک آپارتمان در صورتی می تواند پارکینگ را استثناء نماید که خودش در همان ساختمان مالک آپارتمان دیگری باشد و به تبع مالکیتش بر آپارتمان دیگر مالکیت خود بر پارکینگ مزبور را ادامه دهد مع الوصف فروشنده حق ندارد آپارتمان را فروخته و بدون آنکه دارای آپارتمان یا مغازه ای در آن مجتمع باشد پارکینگ خود را استثناء کرده و مالکیت خود را فقط بر روی پارکینگ نگه دارد.

البته هر مالکی حق دارد آپارتمان خود را به دیگری بفروشد و پارکینگ آنرا به یکی از مالکین آپارتمان های همان مجتمع واگذار نماید و همچنین است انباری ساختمان ها.در همین رابطه بند ۱۶ دستور العمل تفکیک آپارتمان ها صادره از اداره کل اسناد و املاک استاد تهران مصوب ۲۰/۵/۱۳۸۲ مقرر می دارد:

«…انتقال دو واحد پارکینگ و بیشتر به مالک یا مالکین یک آپارتمان (بطوریکه مالک یا مالکین یک واحد آپارتمان دارای پارکینگ متعدد و واحد دیگر فاقد پارکینگ شود) صحیح نیست.»

افزون‌ بر آن و ملحق به این مورد،

دلیل تابعیت ملازمه عرفیه است، عرفاً می‌گویند وقتی که این را فروختی، تابعش هم داخل در مبیع است

وقتی خانه را فروختی،‌کلید خانه هم داخل در مبیع است، و اگر دهکده را فروختی، مراتعش هم داخل است، یکنوع دلالت التزامیه عرفیه است،

وکیل ملکی تهران | وکیل ملکی تهران ویلا

( یشترط فی الدلاله الالتزامیه‌، اللزوم العرفی و اللزوم العقلی )،

فلذا لازم نیست که در قباله ها و سند ها همه (ریز و درشت) را بنویسند، اصل را که نوشتند، بقیه هم بالملازمه العقلیه داخل است. مگر اینکه طرف تصریح کند و بگوید ماشین را می‌فروشم، اما ابزار و ادواتی که کارخانه به من داده نمی‌دهم چون مورد لزوم من است، مادامی که تصریح نکند، ملازمه عرفیه ایجاب می‌کند که توابع معقود هم داخل بشود.

مضافاً در شناسایی تابع از معقود، دادگاه تابع عرف است.

البته عرف هم فرق می کند، ممکن است در  یک شهر عرفی باشد و در شهر دیگری عرف دیگر، عرف هر منطقه، در آنجا حجت است.

لیست بهترین وکلای ملکی

مرجع صالح عرف است مگر اینکه دلیل بر خلافش داشته باشیم،

در این غیر این صورت عرف برای ما حجت است.

چه طرفین که معامله می‌کنند بر اساس ضوابط عرف معامله می‌کنند، این ضوابط عرفی کأنّه زیر بنای معامله است، چون بر اساس عرف، معامله واقع شده است.

و قهراً مبنای عرف حجت است. به دیگر سخن مرجع برای شناسایی تابع از متبوع عرف است .

با حفظ این مقدمه و در ما نحن فیه مستند دعوی خواهان محترم ، حکایت از معامله یک واحد آپارتمان با مشخصات مندرج در دادخواست تقدیمی را با موکل داشته و لکن دلالتی بر معامله پارکینگ نداشته و پارکینگ نیز بر طبق عرف و قانون جزء مبیع محسوب نمیگردد  و در حقیقت عقد مندرج در مبایعه‌نامه مستند دعوی که مابین خواهان به‌عنوان خریدار و موکل تنظیم گردیده موضوع آن یک واحد آپارتمان است و پارکینگ در عقد بیع موضوع  مبایعه‌نامه قید نگردیده و بهای پارکینگ‌نیز از خواهان اخذ نشده در نتیجه با عدم فروش پارکینگ به خواهان  و عرفاً پارکینگ فاقد اطلاق تابعیت از مبیع بوده و امکان انتقال رسمی آن به خواهان بدون تراضی و پرداخت بها ممکن نخواهد بود.

بنائا به مراتب و معنونه در فوق:

و با اتکال به ماده ۱۹۷ قانون آیین دادرسی مدنی، صدور حکم بر بطلان دعوی مورد استدعاست.

با تشکر و تجدید احترام

مفهوم غرامات در صورت مستحق‌للغیر درآمدن مبیع

درتاریخ : ۱۳۹۲/۰۸/۱۴ به شماره : ۹۲۰۹۹۷۰۹۰۸۹۰۰۴۹۶

موضوعات مرتبط با این نمونه رأی و مرجع صدور

این نمونه رای که در شعبه ۵ دیوانعالی کشور صادرشده است درباره این موضوعات می باشد: بیع، مستحق للغیر درآمدن مبیع، غرامت، مطالبه قیمت روز مبیع

چکیده رای

در صورت مستحق للغیر درآمدن مبیع، غراماتی که به مشتری تعلق می‌گیرد عبارتست از خسارات و مخارجی که مشتری در معامله مربوطه به‌طور مستقیم متحمل شده و شامل مطالبه قیمت روز مبیع نمی‌شود.

وکیل در کامرانیه

رای دیوان

فرجام‌خواهی نسبت به دادنامه فرجام‌خواسته در قسمتی که ناظر بر محکومیت به پرداخت مابه‌التفاوت ثمن حین‌المعامله نسبت به ۵ دانگ از ۹ دانگ به نرخ روز مبیع می‌باشد وارد و صائب است.

صدور رأی از سوی دادگاه در این جزء از دادنامه فرجام‌خواسته واجد اشکال قانونی می‌باشد.

زیرا بر طبق ماده ۳۶۵ قانون مدنی بیع فاسد اثری در تملک ندارد.

بهترین وکیل ملک در تهران

نیز در خصوص ضمان درک مبیع، بایع ضامن درک بوده و مبیع باید ثمن غرامات وارده بر مشتری پرداخت نماید.

لیکن این امر مربوط به خسارات و مخارجی است که مشتری در معامله مربوطه به‌طور مستقیم متحمل شده و غرامت شامل مطالبه قیمت روز مبیع نمی‌باشد بناء‌علی‌هذا و با توجه به وارد فوق‌الذکر مطالبه مبلغی بیشتر از ثمن معامله تحت عنوان مابه‌التفاوت قیمت حین‌المعامله و قیمت روز مبیع از سوی فرجام‌خوانده فاقد وجاهت شرعی و قانونی بوده و رأی صادره در این قسمت که برخلاف مفاهیم فوق صادرشده به تجویز بند ۲ ماده ۳۷۱ قانون آیین دادرسی مدنی نقض و در اجرای بند ج ماده ۴۰۱ قانون مارالذکر پرونده را جهت رسیدگی مجدد پرونده یا رعایت ماده ۴۰۴ همین قانون به شعبه دیگر دادگاه عمومی سبزوار ارجاع می‌نماید.

رئیس شعبه ۵ دیوان‌عالی کشور ـ مستشار

معینی ـ جلیلی تقویان

✅اساسا مبنای محاسبه سن ساختمان به چه صورت است؟

یکی از اختلافاتی که عموماً مابین خریدار و فروشنده اتفاق می‌افتد، مشکل بر سر محاسبه سن ساختمان است،

چراکه عمر مفید یک ساختمان در ایران حدود ۳۰ سال است و محاسبه سن دقیق ساختمان در تصمیم‌گیری به خرید آن تأثیر زیادی دارد. به‌علاوه اینکه بانک‌ها و مؤسسات مالی برای پرداخت وام‌ها و تسهیلات بانکی در این زمینه محدودیت‌هایی را قرار داده‌اند و این نوع از تسهیلات به ساختمان‌هایی که دارای عمر بیش از ۲۰ سال و در برخی از موارد ۱۲ سال هستند تعلق می‌گیرند.

مبنای محاسبه سن ساختمان:

سن ساختمان بر اساس چندراه موردمحاسبه قرار می‌گیرد، ۱- سن واقعی ساختمان، ۲- سن بهره‌برداری، ۳- سن سندی

سن واقعی ساختمان

لیست بهترین وکلای ملکی

بیشتر کارشناسان این حوزه بر این نظرند که سن واقعی یک ساختمان از زمان پی‌ریزی اولیه آن و تشکیل فونداسیون باید موردمحاسبه قرار بگیرد. مبنای این نوع سن بر اساس تاریخ صدور جواز و یا پروانه ساختمانی است.

سن بهره‌برداری ساختمان

از زمانی که انشعابات و امکان سکونت برای یک ملک فراهم شود، سن بهره‌برداری آغاز خواهد شد؛ و عموماً مبنای چنین محاسبه‌ای بر اساس تاریخ نصب کنتور است.

سن سندی ساختمان

زمانی که اسناد پایان کار، صورت‌مجلس تفکیکی و سند قطعی ملک صادر شود، از آن زمان سن سندی موردمحاسبه قرار می‌گیرد.

وکیل کمیسیون ماده 77 ونک

توجه داشته باشید، سن واقعی ساختمان که همان تاریخ اخذ مجوز ساختمانی است عموماً برای بانک‌ها و مؤسسات بانکی موردتوجه است و برای آن‌ها مبنای محاسبه سن ساختمان بر این اساس است. سن سندی و سن بهره‌برداری ساختمان نیز عموماً برای قیمت‌گذاری و اعلام مالکین به خریداران است و لازم است خریداران با درخواست کپی پروانه ساختمانی و یا تاریخ آن بررسی کنند تا فاصله زیادی با تاریخ نصب انشعابات و یا تاریخ سند قطعی وجود نداشته باشد

✍️هبه و شرایط قانونی

✅آیا می دانستید پس از آن که مالی را طی یک قرارداد رسمی و به صورت رایگان به شخص دیگری واگذار نمودید، می توانید مجددا آن را به مالکیت خود بازگردانید

🔹مطابق قانون مدنی وقتی یک نفر مالی را مجانا به دیگری تملیک می کند، اصطلاحا گفته می شود که مال مذکور “هبه” گردیده است.

🔹لازم است بدانیم هبه هرچند به صورت رسمی و قراردادی هم که انجام شود قابل رجوع است.

🔹بنابراین چنانچه مالی را هبه نموده باشید، هرگاه که بخواهید می توانید مجددا مال را به تملیک خود در آورید.

🔹البته مشروط به این که مال مذکور را به والدین و یا اولاد خود هبه ننموده باشید، در برابر هبه مال یا کاری برای شما انجام نشده باشد، و آخر این که مالی که هبه کرده اید، به فرد دیگری منتقل نشده باشد.

⁣✍️اقداماتی که باعث اسقاط حق کسب پیشه و سرقفلی می شوند چیست؟

⭕️ انتقال به غیر: در صورتی که با عدم وجود حق انتقال ، مالک سرقفلی اقدام به انتقال (فروش) سرقفلی نماید مالک ملک می تواند با پرداخت نصف حق سرقفلی به مالک سرقفلی یا خریدار محل را تخلیه نماید .

⭕️ تغییر شغل: تغییر شغل نیز از اقداماتی است که باعث از بین رفتن سرقفلی می شود.

اگر در سند سر قفلی (اجاره نامه) شغل خاصی قید شود و مالک سرقفلی بدون اخذ رضایت مالک اقدام به تغییر شغل نماید کل حق وحقوق قانونی وی از بین می رود و مالک ملک میتواند بدون پرداخت مبلغی ملک خود را تخلیه نماید.

لیست بهترین وکلای ملکی

⭕️ تعدی و تفریط : تعدی به معنای تجاوز از حدود اذن مالک یا اقدامی غیر متعارف علیه مال دیگری است. و تفریط به معنای عدم انجام تعهدات قراردادی یا متعارف برای حفظ مال دیگری می باشد . با این توضیح در صورتی که صاحب سرقفلی ( دارنده حق کسب و پیشه) نسبت به محل سرقفلی تعدی یا تفریط نماید حق سرقفلی وی از بین خواهد رفت و مالک ملک می تواند بدون پرداخت مبلغی ، ملک خود را تخلیه نماید.

ده وکیل برتر تهران، وکلای برتر تهران

⭕️عدم پرداخت اجاره بهاء:

یکی دیگر از اسباب تخلیه محل سرقفلی عدم پرداخت اجاره بهاء می باشد. صاحب سرقفلی مکلف است در مدت ۱۰ روز (تا دهم ماه بعد) از هر ماه نسبت به پرداخت اجاره بهای مالک اقدام نماید.

قانون هیچ بهانه ای را برای عدم پرداخت اجاره بهاء از طرف صاحب سرقفلی (مستاجر ) نمی پذیرد.

در صورت عدم پرداخت اجاره بهاء از طرف مالک سرقفلی، مالک ملک می تواند با ارسال اظهارنامه نسبت به درخواست اجاره بهاء اقدام نماید. هرگاه بعد از دو بار ارسال اظهارنامه ، مالک سرقفلی برای بار سوم اجاره بهاء را به موقع پرداخت ننماید مالک ملک می تواند نسبت به درخواست اجاره بهاء و تخلیه ملک از طریق دادگاه یا اداره ثبت اقدام نماید.

دفتر وکالت وکیل آنلاین ملکی در تهران

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی وکیل محمد رضا مهری

دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز.

مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی معرفی لیست بهترین وکلای ملکی

عضویت شهروندان در بزرگترین جامعه حقوقی آنلاین کشور و برخورداری از تخفیف مشاوره و حق الوکاله.

امکان عضویت وکلای دادگستری و کارشناسان رسمی جهت معرفی به جامعه پس از تایید هیات مدیره.

قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.

خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.

خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.

معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران.

بهترین وکیل کیفری تهران

بهترین وکیل ملکی تهران

بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران

بهترین وکیل خانواده تهران

بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر

بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور

بهترین وکیل فرجام خواهی

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک ۱۴- طبقه ۴- واحد ۹و۱۰

تلفن های تماس با دفتر وکیل آنلاین در تهران

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

تماس با دفتر وکیل آنلاین ملک خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی ملک و دعاوی ملکی

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص دعاوی ملکی تهران

لیست بهترین وکلای ملکی

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف ۱۲ ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل تخصصی ملک و دعاوی ملکی تهران

۵/۵ - (۲۲۶ امتیاز)

۲ دیدگاه

  • ما در روستا زندگی میکنیم پدرم زمینی را که سابقه ثبتی نداره به من هبه کرده با یه مبایعه نامه عادی حالا برادرام میگن که اون مبایعه نامه باطله خواستم بپرسم که ادعا برادرام درسته؟

    • سلام وقت به خیر

      موضوع شما از دو جهت قابل بررسی است یکی این که مسئله ی هبه از بیع جداست و با قبض شخصی که هبه به نفع او صورت پذیرفته است دیگر هبه قابل رجوع نیست اما اگر معامله سوری در خصوص ملکی صورت بگیرد تحت شرایطی معامله سوری امکان ابطال دارد که باید بررسی دقیق موضوع ضمن ارائه مدارک با وکیل ملکی مشاوره شوید.

      ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *