مجازات قتل موبایل فروش اسلامشهری

در این نوشتار به بررسی مجازات قتل موبایل فروش اسلامشهری خواهیم پرداخت.

در هشتم فروردین ماه سال ۱۳۹۹ شمسی، ساعت ۹ صبح سه سارق که اهل اسلامشهر هم نبودند، به قصد سرقت وارد مغازه موبایل فروشی در خیابان کاشانی می‌ شوند.

این افراد از چندی قبل مغازه مذکور را شناسایی کرده بودند و آنجا را تحت نظر قرار داده بودند و روز حادثه نیز با نقشه از قبل طراحی شده به این مغازه موبایل فروشی مراجعه می کنند و یکی از آن‌ ها نیز در خیابان کشیک می‌ دهد، صاحب مغازه هم به دلیل محدودیت ایجاد شده برای کسبه به دلیل شیوع ویروس کرونا، پس از ورود این افراد و با این گمان که قصد خرید دارند، کرکره مغازه را پایین می‌ آورد!

سارقان پس از مدتی کوتاه، صاحب مغازه را به باز کردن در گاو صندوق و خارج کردن موبایل‌ ها وادار می کنند و در پی ممانعت او از این کار، با وارد کردن ضربه چاقو به گردن صاحب مغازه، او را به طرز فجیعی به قتل می‌ رسانند.

اگر به دنبال بهترین وکیل کیفری برای پیگیری پرونده های قتل ، تجاوز به عنف، رابطه نامشروع، سرقت مسلحانه …هستید ما به شما دکتر محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با سابقه قضاوت را به عنوان بهترین وکیل دادگاه کیفری یک معرفی می نماییم

نکات مهم مجازات قتل موبایل فروش اسلامشهری

آخرین وضعیت پرونده عاملان قتل فجیع در خیابان کاشانی اسلامشهر

چه مجازاتی در انتظار قاتل و همدستان موبایل فروش اسلامشهری است

بهترین وکیل قتل را از کجا پیدا کنیم

تماس با 110

در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیس 110 مأموران کلانتری 11 شهرک لاله بلافاصله وارد عمل شده و  پس از انجام اقدامات پلیسی، ظرف کمتر از 10 دقیقه دو متهم را در حین فرار، در یکی از بوستان‌های نزدیک محل وقوع جرم، شناسایی و دستگیر می‌کنند.

اعترافات دستگیرشدگان

براساس اعترافات دستگیرشدگان، 2 نفر از سارقان با نقشه قبلی وارد این مغازه شده و پس از اینکه با ممانعت و مقاومت فروشنده از تحویل تلفن‌های همراه داخل مغازه روبه‌رو شدند، اقدام به تهدید فروشنده با سلاح سرد و ضربه‌ به ناحیه گردن وی کردند که با مجروح شدن فروشنده جوان به نام فرشاد و سرقت 53 دستگاه تلفن همراه از محل حادثه متواری شدند.

سارق سوم که به عنوان دیده‌بان در خارج از مغازه بود به محض مشاهده درگیری همدستانش با فروشنده مغازه، از محل متواری و پس از مراجعه مجدد به محل وقوع جرم توسط مأموران نیروی انتظامی شناسایی و دستگیر می‌شود.

مجازات قتل موبایل فروش اسلامشهری

به این پرونده خارج از نوبت رسیدگی شد

با توجه به حساسیت موضوع، پرونده قضایی متهمان خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار گرفته و به زودی با تکمیل مراحل تحقیقاتی و بازجویی، کیفرخواست صادر و به دادگاه جهت تعیین صدور حکم ارسال می‌شود.

دستگاه قضایی با کسانی که بخواهند به هر نحوی در شرایطی که جامعه نیاز به آرامش و امنیت دارد، در امنیت منطقه و آرامش مردم اختلالی به وجود آورند به شدّت برخورد کرده و افراد متخلف را مجازات می‌کند.

کیفرخواست ظرف 3 روز به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.

تکمیل تحقیقات تکمیلی در دادسرا و رسیدگی سریع و دقیق و فوق العاده به این پرونده، از صدور کیفرخواست پرونده ظرف مدت سه روز از وقوع جنایت و ارسال آن به دادگاه کیفری یک استان تهران خبر داد.

برای متهمان از دادگاه مجازات اشد را تقاضا کرد‌ه‌ایم و در صورت تایید در دادگاه، حکم قصاص در ملاء عام در خیابانی که جرم به وقوع پیوسته، اجرا خواهد شد.

ماجرای قتل از زبان برادر مقتول

من و فرشاد در همان مغازه با هم شریک و همکار بودیم.

متهم روز چهارشنبه به ما مراجعه کرد و گفت یک گوشی برای برادرم می خواهم.

اما چون او از صبح زود تا دیروقت سرکار است فردا 8 صبح مغازه را باز کنید تا بتوانم به اتفاق برادرم گوشی مورد نظرش را بگیرم.

من بخاطر امنیت محل و همینطور توصیه اماکن مبنی بر تعطیلی واحدهای غیرضروری نپذیرفتم.

اما فرشاد برای اینکه کار او را راه بیندازد شماره همراهش را به او داد و گفت هر وقت با برادرت آمدید با من تماس بگیرید تا کار شما را انجام دهم.

برادر مقتول گفت

لحظاتی پس از این ماجرا خود فرشاد با من تماس گرفت و گفت سریع خودت را به مغازه برسان شاهرگم را زدند. پس از آن بلافاصله به مغازه رفتم و در حالی که خون زیادی از برادرم رفته بود او را به درمانگاه رساندم که پس از پانسمان اولیه با آمبولانس به بیمارستان اعزام شدیم. در آنجا عنوان کردند که به علت بالا رفتن قند خون امکان عمل جراحی وجود ندارد باید صبر کنیم تا قند خونش کاهش پیدا کند. 2 – 3 ساعت بعد کادر درمانی به ما گفتند که باید به فرشاد انسولین تزریق کنیم تا قندش پایین بیاید و بتوانیم او را به اتاق عمل ببریم. بعد هم به یکباره اعلام کردند که به کما رفته است و در ادامه هم خبر فوتش را دادند.

گزارش پرونده مددکاری مجازات قتل موبایل فروش اسلامشهری

قاتلان حس عمیقی از محبت و عاطفه درونی ندارند

در مورد پسر جوانی که مرتکب قتل در مغازه موبایل فروشی شده باید بگویم که یک فرد سالم و طبیعی به لحاظ روانشناسی نمی تواند دست به چنین اقدامی بزند. شاید چنین افرادی به لحاظ ظاهری و شکل صورت همانند اشخاص سالم باشند اما آنها به لحاظ روانی به هیچ عنوان سالم نیستند و نمی توانند هیجانات شان را مثل افراد سالم بروز دهند.

به طوری که می بینیم هیجانات این افراد اغلب پخته و بالغ نیست.

چه بسا مجرمانی که از لحاظ روانی سالم هستند.

در چنین شرایطی فقط با تهدید اقدام به سرقت می کنند و دست به جنایت نمی زنند.

نکته بعدی در مورد چنین افرادی نقشه ای است که در ذهنشان دارند. به هرحال یک مجرم می تواند برای تهدید از تفنگ های قلابی و وسایل نمایشی استفاده کنند که فقط برای حفظ ظاهر و ترساندن طرف مقابلش باشد اما در تصاویری که از این جنایت دیدیم فرد قاتل با اینکه تاکنون سابقه ای به گفته پلیس در پرونده اش نداشته اما رفتار و اعمالش نشان داد که با نقشه قبلی و بهره مندی از چاقوی بسیار تیزی که همراه دارد تنها به قصد کشتن آمده است یعنی در ذهنش چنین پرورانده که اگر موفق شدم که هیچ اگر نه برای رسیدن به اهدافم حتی آدم هم می کشم!

یادمان باشد که در اینگونه افراد زمینه نابالغی هیجانی شکل می گیرد و این رفتار بی تردید در دوران رشد و بلوغ از سوی اطرافیان برایشان مشکلاتی ایجاد شده است. این افراد در مجموع یا دچار اختلالات شخصیتی اجتماعی هستند یا خودشیفتگی.

البته نکته حائز اهمیت در مورد روابط چنین افرادی آن است که به هیچ عنوان عواطف شان دارای عمق نیست و ممکن است با دوستان و نزدیکانشان که سال ها به ظاهر رابطه خوبی داشته اند به یکباره و سر یک مسأله کوچک به جدال و حتی جنایت برسند.

چراکه این افراد همانند افراد سالم، حس عمیقی از محبت و عاطفه درونی ندارند

مجازات قتل موبایل فروش اسلامشهری

از اونجایی که صاحب مغازه شوکر همراه داشت ناگهان سارق چاقو را به گردن فرشاد فرو میکند و شاهرگ او پاره میشود، بعد با دو تا نایلون پر از موبایل فرار می‌کنند.

پلیس چند دقیقه بعد از سرقت در خیابان اسلامشهر به لباس خونی سارق شک میکند که دو نایلون پر از گوشی هم همراه داشتند. سارقین پا به فرار می‌گذارند، اما در نهایت با شلیک هوایی پلیس و تعقیب دستگیر می‌شوند .سارقین ۳نفر بودند که یک نفر جلو در کشیک می‌داد. سن سارقین ۲۴ سال بود!

قصاص چیست؟

قصاص به دو قسم قصاص نَفْس و قصاص عضو یا در اصطلاح فقه، قصاص طَرَف تقسیم می‌شود. قصاصِ نَفْس، کشتن کسی است که به‌عمد، دیگری را به قتل رسانده است.

قصاص عضو یا طَرَف درخصوص آسیب‌های عمدی (به‌جز قتل) مانند قطع عضو مطرح می‌شود

از سه راه می‌توان جنایت را اثبات کرد و به تبع آن به قصاص حکم داد:

یکم آنکه شخصی که جنایت را انجام داده است، خود به این کار اعتراف کند.

در این صورت لازم است فرد عاقل و بالغ باشد و از روی اختیار و نه به‌اجبار اعتراف کند.

دوم آنکه دو مرد عادل به جنایت او شهادت دهند.

 و سوم آنکه برضد جانی قِسامه اقامه شود؛ یعنی پنجاه نفر از اولیاء دم قسم بخورند که کسی که متهم به انجام جنایت است، جنایت را مرتکب شده است.

 تنها در زمانی می‌توان برضد کسی قِسامه اقامه کرد که دلیلی به نحو غیرقطعی یعنی به صورت ظنی دلالت می‌کند که وی جنایت را مرتکب شده است..

نکته مهم در اجرای قصاص نفس این است که اگر مجنی علیه (محجور) یا همه اولیای دم یا برخی از آنان صغیر یا مجنون باشند قانونگذار مقرر نموده که برای ولی محجور این حق را قائل شود که تا زمان بلوغ یا افاقه محجور منتظر بماند و نسبت به قصاص، مصالحه یا گذشت اتخاذ تصمیم نکند.

چه کسانی حق درخواست قصاص دارند:

ورثه مقتول بغیر از همسر او

ورثه افراد مذکور در بند الف

ولی قهری افراد مذکور در بندهای الف و ب در صورت صغیر یا مجنون بودن آنها

وصی خاص در این امر به وصایت مقتول در صورتی که افراد مذکور در بندهای الف و ب صغیر یا مجنون باشند و ولی قهری نیز نداشته باشند.

نحوه اجرای حکم قصاص

تکمیل فرم استیذان و ارسال آن برای گرفتن اذن ولی امر در قصاص، موضوع ماده ۴١٧ قانون مجازات اسلامی است.

ماده ۴١٧ قانون مجازات اسلامی مقرر می دارد:

در اجرای قصاص، اذن مقام رهبری یا نماینده او لازم است.

قاضی اجرای احکام فرمی را تهیه کرده و این فرم در بدل خاصی گذاشته شده و جهت استیذان به معاونت قضایی قوه قضاییه ارسال می گردد و شامل موارد ذیل می باشد:

مشخصات پرونده

مشخصات قاتل

مشخصات مقتول

محل وقوع جرم

تاریخ وقوع جرم

انگیزه قتل

نحوه اثبات قتل در دادگاه

اسامی اولیای دم کبیر و صغیر و مجنون

دادنامه قطعی بدوی یا رأی دیوانعالی کشور

درخواست کتبی اولیای دم برای اجرای قصاص

گواهی انحصار وراثت

تصویر شناسنامه اولیای دم و قاتل و مقتول

گواهی رشد صغیری که بالغ شده

مشخصات و امضای تنظیم کننده فرم استیذان و امضای مجری حکم

بعد از وصول پرونده به معاونت قضایی قوه قضاییه، پرونده به اداره کل پرونده های خاص ارجاع و بعد از بررسی دقیق پرونده، اگر رأی صحیح تشخیص داده شود، جهت استیذان نزد ریاست قوه قضاییه ارسال می شود اما اگر رأی دارای اشکال باشد، ماده ۴٧٧ قانون آیین دادرسی کیفری ملاک عمل خواهد بود.

زمان اجرای حکم طلوع آفتاب می باشد و به اولیای دم اعلام می گردد.

قاضی اجرای احکام نامه ای را خطاب به فرماندهی انتظامی صادر و اعلام می دارد که با توجه به تقاضای قصاص در تاریخ تعیین شده محکوم علیه را در محل اجرای حکم حاضر نمایند.

در شب قبل از اجرای قصاص، رئیس زندان، محکوم علیه را به سلول انفرادی منتقل می کند.

اگر محکوم علیه تقاضای ملاقات با اشخاصی را داشته باشد،

با این شرط که قبول تقاضا موجب تأخیر اجرای حکم نشود،

رییس زندان ترتیب آن ملاقات را خواهد داد.

هم چنین قبل از اجرای قصاص یک فرد روحانی با محکوم علیه ملاقات کرده و به او تذکراتی مبنی بر توبه، وصیت و … میدهد و مأمورین زندان یا نیروی انتظامی مکلفند که به محکوم اجازه دهند که آب سدر و آب کافور و آب خالص در اختیار داشته باشد و غسل نماید.

در روز اجرای حکم، قاضی به پزشکی قانونی دستور می دهد که محکوم علیه را معاینه نموده و اظهار نظر نماید.

اگر محکوم علیه دچار حالت شوک یا جنون یا بیماری گردد، مانع اجرای حکم نیست.

مگر اینکه بیماری به حدی باشد که مانع انجام تشریفات مربوط به اجرای حکم باشد.

در اینصورت به دستور قاضی اجرا و موافقت دادستان، اجرای حکم تا رفع مانع به تأخیر می افتد.

معمولاً اجرای حکم بصورت حلق آویز خواهد بود مگر اینکه ترتیب دیگری در حکم تعیین شده باشد.

قاضی اجرا به منشی دادگاه دستور می دهد که رأی را قرائت نموده و سپس به دستور قاضی اجرا، حکم توسط اولیای دم اجرا می شود.

بعد از اجرای حکم محکوم علیه باید به اندازه کافی بالای دار بماند که از سلب حیات او اطمینان حاصل شود که معمولاً بین ٢٠ دقیقه تا یک ساعت خواهد بود.

بعد از گذشت زمان ذکر شده به دستور قاضی اجرا، جسد محکوم علیه از چوبه دار پایین آورده شده و به پزشکی قانونی دستور داده می شود که جسد او را معاینه نموده تا از مرگ او اطمینان حاصل نمایند.

مراتب اجرای حکم صورتجلسه شده و به امضای قاضی اجرا، رئیس زندان، پزشکی قانونی، اولیای دم و نماینده دادگاه می رسد.

اگر محکوم علیه پیش از اجرای حکم، فوت نماید موضوع از مصادیق ماده ۴٣۵ قانون مجازات اسلامی خواهد بود.

مجازات قتل موبایل فروش اسلامشهری

وکیل تخصصی قتل استان تهران

خدمات تخصصی گروه وکلای کیفری تهران

موسسه حقوقی مهر پارسیان، با به کارگیری برترین وکلای کیفری در شمال تهران خدمات زیر را ارئه خواهد نمود:

مشاوره حقوقی آنلاین و حضوری با وکیل دادسرای جنایی تهران

قبول وکالت در پرونده کلاهبرداری، فروش مال غیر، خیانت در امانت

قبول وکالت در پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور و تحصیل مال از طریق نامشروع

قبول وکالت در پرونده پولشویی و جرایم مالی کارکنان دولت

تنظیم دادخواست جهت مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم

قبول وکالت در پرونده کیفری خانواده مانند شکایت ترک انفاق، تدلیس در ازدواج، کتک زدن همسر و فحاشی

تنظیم و تهیه لایحه دفاعیه جهت ارائه به دادگاه کیفری یک و دو

قبول اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور و اعمال ماده 477 کیفری

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل تخصصی قتل در تهران به یکی از راههای زیر اقدام کنید.

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی قتل تهران

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص پرونده قتل استان تهران

09120067664

09120067669

09121281014

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه قتل اسلامشهر و تهران

5/5 - (2 امتیاز)
تروریسم سایبری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *