مجازات مزاحمت با چاقو

مجازات مزاحمت با چاقو

مجازات مزاحمت با چاقو


 اگر تمایل دارید درباره مجازات مزاحمت با چاقو بیشتر بدانید توصیه می کنم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

به طور قطع در دنیای سراسر پر استرس امروزی، یکی از موضوعاتی که می تواند جوامع بشری را از اختلافات شخصی و جمعی در امان بدارد، آشنایی با حقوق متقابل افراد با یکدیگر و قانون است که مهمترین پیامد های این آشنایی و آگاهی را می توان در پیشگیری از وقوع بسیاری از مشکلات حقوقی دانست.

جرم تهدید به معنای ترساندن افراد چیست؟

جرم تهدید به این معناست که  وا داشتن دیگری به ارتکاب جرم یا گرفتن مال وی.

به این معنا که ترس از عاقبت کار یا ترک کار مذکور، شخص را مطیع تهدید کننده کرده باشد. تهدید از جمله جرایمی است که بزهکاران برای رسیدن به مقاصد خود به آن متوسل شده و تمام قوانین کیفری دنیا از جمله قانون مجازات اسلامی ایران، آن را جرم دانسته است.

اخاذی با چاقو

تهدید به طور قطع باید ناظر به موضوعی معین باشد و در این امر، واقعی یا غیر واقعی بودن تهدید بی ‌تاثیر است اما هدف فرد انجام دهنده کار از تهدید، به طور قطع باید به دست آوردن منفعت نامشروع باشد همچنین نوع وسیله تهدید اعم از کتبی، شفاهی، علنی یا غیر علنی بودن آن در وقوع جرم مطرح نخواهد بود.

نکته‌ ای که باید به آن توجه داشت این است ‌که جرم تهدید نسبت به آینده است؛ نه گذشته و اینکه در تهدید، فاعل برخلاف میل باطنی خود دست به اقدام عمل مجرمانه می ‌زند اما اراده هیچ گاه از او سلب نشده است.

این در حالی است که گاهی اوقات، علاوه بر اینکه تهدید شونده راضی به انجام فعل مورد نظر تهدید کننده نیست، از او سلب اراده نیز می ‌شود که در این صورت هیچ مسئولیتی متوجه فاعل و مباشر جرم نخواهد بود و مسئول، شخص اجبار کننده خواهد بود.

مجازات مزاحمت با چاقو

مجازات تهدید به قتل یا ضرر های نفسی یا افشای سری نسبت به خود یا بستگان، در ماده ۶۶۹ بخش قانون مجازات اسلامی، از موضوعات تهدید تلقی می شود.

تصور اشتباهی که بعضی افراد در بحث حمل چاقو دارند، به ویژه اشخاصی که چاقو را یک ابزار دفاعی تلقی و از آن استفاده می کنند، سبب شده در مورد هایی این حمل، منجر به قتل هم بشود، زمانی که خود قاتل ارتکاب قتل را مد نظر نداشته باشد به همین دلیل در یک لحظه غلبه خشم و هیجانات که برای شخص به وجود می آید، سبب می شود کنترل آن شی را از دست داده و سبب ایجاد جراحت شدید و قتل شود.

مجازات اخاذی و تهدید با چاقو

یکی از جرم هایی که در مورد توجه قانون گذار است، قدرت نمایی و تهدید با چاقو است.

طبق ماده 617 تعزیرات در صورت احراز و ارتکاب ارکان جرم انتصابی، قانون گذار مجازات درجه 6 را برای اشخاصی که با چاقو یا هر ابزار دیگری قدرت نمایی و دیگران را تهدید می کنند، در نظر می گیرد که این مجازات شامل حبس از شش ماه تا دو سال و 74 ضربه شلاق است.

در صورتی که این قدرت نمایی و تهدید با چاقو باعث جرح و چنانچه که باعث به نقص عضو دائمی شود، مرتکب، به دو تا پنج سال زندان و پرداخت دیه جراحات وارده به مجروح محکوم خواهد شد.

در صورتی که جرح منجر به نقص عضو نشود، علاوه بر دیه آن جراحت، شخص به سه ماه تا یک سال زندان محکوم می شود.

تهدید در فضای مجازی

همچنین لازم به ذکر است که روند قضایی در این موارد غالبا قرار بازداشت موقت را صادر می شود و برخورد محکم و سخت صورت می گیرد.

مانع شدن از اقامت در شهر و اجبار به اقامت در محل معین می تواند یکی از مجازات هایی باشد که بسته به روحیات و سابقه های مجرم، برحسب مورد می تواند دادگاه از آن استفاده کند.

در صورت دعوا، رد معابر، تعرض به اشخاص، نزاع لفظی و راه بندان در قالب ماده 618 قابلیت مجازات را دارد و باید در اعمال مقررات قانونی ارکان سه گانه جرم از جمله رکن قانونی، مادی و روانی را احراز شود تا قادر باشیم شخص را مجازات کنیم.

به هر حال امید واریم توانسته باشیم بخشی از سوالات شما را در باره مجازات مزاحمت با چاقو برطرف کرده باشیم.

معرفی بهترین وکیل پایه یک دادگستری در موضوع مجازات مزاحمت با چاقو

مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری.

مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، از خدمات دفتر وکالت مهر است.

موسسه حقوقی مهر پارسیان تحت نظر دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری هیچ شعبه دیگری در تهران ندارد.

 تبلیغات دفتر وکیل همکار موسسه حقوقی مهر پارسیان مورد تایید این دفتر نیست.

وکیل تلفنی

جهت هماهنگی مشاوره با برترین وکلای ایران،

از روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری وکلای پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

شماره تلفن دفتر وکیل

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

021-88663925

021-88663926

021-88663927

شماره همراه وکیل آنلاین در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با دفتر حقوقی محمدرضا مهری از طریق شماره موبایل های اعلامی امکان پذیر است.

جرم تهدید

دفتر وکیل پایه یک دادگستری تهران

5/5 - (1 امتیاز)
فرق وکیل پایه یک و دو

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *