مرجع شورای ‌عالی حفاظت فنی

مرجع شورای ‌عالی حفاظت فنی

مرجع شورای ‌عالی حفاظت فنی


بهترین وکیل اداره کار در این نوشتار به بررسی مرجع شورای ‌عالی حفاظت فنی پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

بررسی ماهیت، وظیفه ­ها، اعضاء و مرجع صالح اعتراض به تصمیم ­های شورای ‌عالی حفاظت فنی

شورای ‌عالی حفاظت فنی

شورای عالی حفاظت فنی به منظور اجرای قوانین مربوط به حفاظت فنی کارگاه ها و رعایت دستوالعمل های موجود در این زمینه، از طرف اداره کار و رفاه اجتماعی تشکیل می ­شود. شورای مذکور وظیفه نظارت و رسیدگی بر اجرای صحیح قوانین و مقررات مربوط به رعایت حفاظت فنی در کارگاه ها را برعهده دارد. شورای عالی حفاظت فنی به صورت پیوسته و مستمر اقدام به بازرسی و نظارت از کارگاه ­ها نموده و اگر تخلفاتی در زمینه عدم اجرای صحیح قوانین حفاظت فنی مشاهده نماید، تذکرهای لازم را داده و اگر نیاز باشد از طریق مراجع صالح قضایی پیگیری می­ نماید و طبق قوانین دستورالعمل ­های شورای حفاظت فنی در تمامی موارد بهداشتی و فنی توسط کلیه افراد شاغل در کارگاه ­ها مثل کارگران کارفرمایان و نیز کارآموزان الزامی می ­باشد و با هرگونه تخلف در اجرای قوانین مربوطه مشاهده شود، طبق قانون با تخلف مورد نظر برخورد می ­گردد.

سیاست­ گذاری کشوری کارهای سخت و زیان‌ آور موضوع آئین ­‌نامه و رسیدگی به درخواست کمیته ­های بدوی و تجدیدنظر استانی و همچنین نظارت و هماهنگی بر فعالیت کمیته‌ های مذکور در این آئین‌ نامه برعهده شورای‌ عالی حفاظت فنی است.

دستورالعمل­ اجرایی نحوه فعالیت کمیته ‌­های مذکور و نظارت بر آن ها به پیشنهاد وزارتخانه ­‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کار و امور اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی به تصویب شورای‌ ­عالی حفاظت فنی خواهد رسید، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی یا معاون وی یا معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حق رای در زمینه کارهای سخت و زیان­‌ آور عضو شورای ‌عالی حفاظت فنی خواهند بود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص مرجع شورای ‌عالی حفاظت فنی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

شورای عالی حفاظت فنی

برای صیانت نیروی انسانی و منابع مادی کشور رعایت دستورالعمل ­هایی که از طریق شورای عالی حفاظت فنی (‌جهت تامین حفاظت‌ فنی) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (‌جهت جلوگیری از بیماری حرفه‌ ای و تامین بهداشت کار و کارگر و محیط کار) تدوین می ‌شود، برای‌ کلیه کارگاه ‌ها، کارفرمایان، کارگران و کارآموزان الزامی است.

اعسار از اجراییه ثبتی

شورای عالی حفاظت فنی هر ماه 1 بار به دعوت دبیر شورای عالی و به ریاست وزیر کار و امور اجتماعی و یا معاون ایشان در وزارت کار و امور اجتماعی تشکیل می­ شود، جلسه ­های شورا با حضور حداقل 10 نفر از اعضاء رسمیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می ‌یابد و تصمیمات شورا با آراء 7 نفر از اعضای حاضر در جلسه معتبر‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌ باشد.

جلسه­ های شورای عالی با حضور حداقل 7 نفر از اعضاء رسمیت خواهد داشت و تصمیم­ های شورای عالی با اکثریت آراء اعضای حاضر در جلسه معتبر می ‌باشد و اگر هر یک از اعضای شورا 3 جلسه متوالی و یا 5 جلسه متناوب در سال بدون عذر موجه در جلسه شرکت ننمایند، وزیر کار و امور اجتماعی جهت اتخاذ تصمیم مقتضی مراتب را به سازمان مربوطه اعلام‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می ‌نماید.

شورا‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می ‌تواند در موارد ضروری و به منظور انجام بررسی ‌‌‌های لازم نسبت به ‌مسائلی که نیاز به اظهارنظر کارشناسی دارد اقدام به تشکیل کمیته ‌‌‌های تخصصی نماید.

نکته: حضور مشاورین رئیس و اعضاء شورای عالی و کمیته ‌های تخصصی و نماینده سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت و بهداشت کار در جلسات شورا بدون حق رای بلامانع است.

نکته: شورای عالی می ‌تواند در موارد ضروری و به منظور انجام بررسی­ های لازم نسبت به مسائلی که نیاز به اظهارنظر کارشناسی و یا بازدیدهای میدانی دارد، اقدام به تشکیل کمیته ‌های تخصصی نماید.

موارد تشکیل شورای عالی حفاظت فنی

موارد ضرورت تشکیل شورای عالی حفاظت فنی به ­شرح ذیل عبارتند از؛

  1. در موارد ضروری حسب تصمیم رئیس شورای عالی،
  2. یا با تقاضای حداقل 5 نفر از اعضاء.

جهت دریافت مشاوره در خصوص مرجع شورای ‌عالی حفاظت فنی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

وظایف شورای عالی حفاظت فنی

وظایف شورای عالی حفاظت فنی به شرح ذیل عبارتند از؛

  • نظارت بر قوانین و مقرراتی که به منظور رعایت شرایط خاص کار و یا به منظور دستورالعمل های حمایتی، مثل مقرراتی که برای اجرای کار های سخت و زیان­ آور و یا فعالیت­ هایی که از خطرهای بالایی برخوردار هستند وضع شده ­اند.
  • نظارت بر اجرای صحیح آئین نامه ­ها و دستورالعمل­ های مرتبط با حفاظت فنی محل کار و همچنین مقرراتی موجود در قانون کار است،
  • اجرای برنامه­ های آموزشی برای یادگیری مسائل فنی کارگاه توسط کارگران و یا کارفرمایان و همچنین کلیه افرادی که ممکن است در معرض حوادث و عوامل خطرساز در اجرای کار باشند،
  • ارائه برنامه ­هایی برای پیشبرد و ارتقاء سطح رعایت حفاظت فنی در کارگاه­ ها و استفاده از نظرها و راه ­کار های به­ روز و جدید برای اجرای بهتر و دقیق­ تر برنامه ­های حفاظت فنی،
  • بررسی و رسیدگی در زمینه حوادثی که در راستای اجرای کار در کارگاه ­ها به وجود می ­آید،
  • بررسی دقیق و تهیه آمار از این حوادث جهت جلوگیری و پیش گیری در موارد مشابه در کارگاه ­ها،
  • شورای عالی حفاظت فنی به صورت مستمر و متوالی اقدام به بازرسی و نظارت از کارگاه ها می ­نماید،
  • مسئولیت تدوین و تصویب مقررات و دستورالعمل­ های حفاظت فنی کارگاه­ ها برعهده شورای­ عالی حفاظت فنی می باشد.
طلاق توافقی در دوران بارداری

نکته: طبق قانون کلیه کارگاه ­ها اعم از کارگاه­ های تولیدی، صنعتی و کارگاه ­های خانگی نیز ملزم به رعایت دستورالعمل ­های مربوط به قوانین حفاظت فنی و بهداشتی هستند.

اعضاء شورای عالی حفاظت فنی

اعضاء شورای عالی حفاظت فنی متشکل از افراد ذیل است که عبارتند از؛

  1. وزیر کار و امور اجتماعی یا معاون او که رئیس شورای عالی خواهد بود،
  2. معاون وزارت صنایع و معادن،
  3. معاون وزارت جهاد کشاورزی،
  4. معاون وزارت نفت،
  5. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست،
  6. 2 نفر از استادان با تجربه دانشگاه در رشته های فنی، (معرفی 2 نفر به عنوان عضو علی البدل)
  7. 2 نفر از مدیران صنایع، (معرفی 2 نفر به عنوان عضو علی البدل)
  8. 2 نفر از نمایندگان کارگران، (معرفی 2 نفر به عنوان عضو علی البدل)
  9. مدیر کل بازرسی کار وزارت کار و امور اجتماعی به عنوان دبیر شورای عالی.

جهت دریافت مشاوره در خصوص مرجع شورای ‌عالی حفاظت فنی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

دبیرخانه شورای عالی

شورای­ عالی حفاظت فنی دارای دبیرخانه ‌‌ای تحت نظر و اداره مدیر کل بازرسی کار خواهد بود که تهیه و تنظیم دستور جلسه ­ها، ‌‌صورتجلسه ها، دعوت از اعضاء، تنظیم امور اجتماعی، انجام تصمیم­ های­ لازم، حفظ و نگهداری و ثبت‌‌ اوراق و اسناد و مصوبه ­ها به صورت مکتوب و تهیه فایل الکترونیکی و توضیح ­های لازم برای دستور جلسه­ های و اعلام آگهی و اعلام تصمیم ­های شورای عالی را عهده ‌‌دار خواهد بود.

دبیر شورای عالی حفاظت فنی دستور جلسه­ ها را با نظر رئیس شورای عالی تنظیم و 15 روز قبل از تشکیل هر جلسه و در مواقع ضروری 72 ساعت قبل از تشکیل جلسه به اطلاع اعضاء می‌ رساند. رئیس شورای عالی می‌ تواند در صورت فوریت موضوع ­های جدیدی را در جلسه به عنوان دستور جلسه مطرح نماید.

دادخواست مطالبه قیمت زمین از شهرداری

دبیر شورای عالی موظف است خلاصه مذاکره ها و تصمیم ­های شورا را در دفتر ثبت و به امضاء اعضاء شورا حاضر در جلسه برساند.

تشکیلات مورد نیاز دبیرخانه شورای عالی و نیاز های پرسنلی و پشتیبانی توسط دبیر شورا به معاون روابط کار پیشنهاد و پس از تایید توسط وزیر کار و امور اجتماعی جهت اقدام، ابلاغ می ‌گردد.

موارد معرفی عضو جدید شورای عالی حفاظت فنی

دبیر شورای عالی در موارد ذیل مراتب را به رئیس شورای عالی اعلام و تصمیم متخذه را به دستگاه مربوطه به منظور معرفی عضو جدید اعلام می ‌نماید که عبارتند از؛

  • اگر در خلال عضویت هر یک از اعضاء فوت نماید،
  • شرایطی را که به اعتبار آن برای عضویت شورای عالی معرفی شده ‌اند از دست بدهند، مثل: استعفاء، بازنشستگی، خاتمه خدمت،
  • خروج از عضویت تشکل‌ های قانون کار و کانون عالی مربوطه،
  • غیبت غیر موجه در 2 جلسه متوالی یا 3 جلسه متناوب در طول سال تقویمی،
  • عضویت آن ها در شورا خاتمه یافته است.

نکته: موجه یا غیر موجه بودن غیبت در ماده مذکور بر عهده رئیس شورای عالی می ‌باشد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص مرجع شورای ‌عالی حفاظت فنی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

مرجع صالح رسیدگی اعتراض به تصمیم­ های شورای ­عالی حفاظت

طبق قواعد عمومی آئین دادرسی مدنی، دادگاه ­های صالح برای رسیدگی به موضوع­ مصوبه­ های شورای­ عالی حفاظت فنی، موظف هستند در صورت اعتراض اشخاص حقیقی یا حقوقی که از مصوبه ­های شورای مذکور متحمل ضرر و خسارت شده­ اند، رسیدگی به موضوع مطرح شده را خارج از نوبت انجام دهند.

وکیل جرایم پزشکی کرج

ولی طبق قانون دیوان عدالت اداری مرجع صالح رسیدگی به اعتراض ­ها و شکایت­ ها از تصمیم ­های قطعی شورای ­عالی حفاظت فنی، دیوان عدالت اداری است.

همانطور که ملاحظه نمودید، پرونده ‌های شورای ‌عالی حفاظت فنی پیچیدگی ­های زیادی دارند. با بهره ‌گیری از وکلای با تجربه‌ و مجرب موسسه حقوقی مهر پارسیان می ­توانید، در این خصوص گام موثری در رسیدن به هدف نهایی (پیروزی در پرونده خود) برداشته باشید. وکلای مبرز موسسه حقوقی مهر پارسیان، در حوزه دعاوی اداره کار، با کلیه قوانین موجود و مربوط آشنایی کاملی دارند و به دلیل همین شناخت و تسلط، پس از بررسی پرونده یک راهکار مناسب جهت رسیدن به هدف نهایی، یعنی پیروزی انتخاب نموده و شما را در کلیه مراحل دعاوی خود، با مشاوره و راهنمایی موثرشان، همراهی می ­نمایند. مطمئن باشید با انجام این امر شانس پیروزی در پرونده مذکور چند برابر خواهد شد و از این بابت خیالتان راحت خواهد بود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص مرجع شورای ‌عالی حفاظت فنی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل مرجع شورای ‌عالی حفاظت فنی در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
مرجع شورای ‌عالی حفاظت فنی

خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه

  • سلام بزرگوار اگر کسی زیانی از مصوبات شورای عالی حفاظت ببینه و نزد مرجع صالح طرح دعوا کنه خیلی طول میکشه یا رسیدگی ها خارج نوبتن؟

    • سلام وقت شما بخیر
      طبق قواعد عمومی آئین دادرسی مدنی، دادگاه‌های صالح برای رسیدگی به موضوع مصوبه های شورایعالی حفاظت فنی، موظف هستند در صورت اعتراض اشخاص حقیقی یا حقوقی که از مصوبه های شورای مذکور متحمل ضرر و خسارت شده اند، رسیدگی به موضوع مطرح شده را خارج از نوبت انجام دهند.

    • سلام وقت شما بخیر طبق قانون دیوان عدالت اداری مرجع صالح رسیدگی به اعتراض ها و شکایتها از تصمیمهای قطعی شورای عالی حفاظت فنی، دیوان عدالت اداری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *