مشارکت در آدم ربایی


امروز با بررسی جرم مشارکت در آدم ربایی با شما هستیم.

جرم آدم ربایی یکی از جرایم علیه اشخاص است. اگر کسی را به هر وسیله‌ای اعم از تطمیع، حیله، اجبار و غافلگیری، مورد ربایش و جابجایی قرار دهند و وی را از انظار مخفی نمایند، بنا به رای اصداری از شعبه دیوان عالی کشور ایران، آدم ربایی صورت گرفته است.

همراه شدن با میل و رغبت با شخص یا اشخاصی و مورد تعرض قرار گرفتن در طول مسیر و یا شروع به آدم ربایی از جرایمی هستند که در قانون تعاریف و عناوین دیگری دارند. ارتکاب جرم آدم ربایی و مشارکت در آدم ربایی، پیشینه تاریخی دارد و از جرایم مهم به شمار می رود.

بنا به شخصیت فرد ربوده شده و یا وسیله‌ای که در مشارکت در آدم ربایی از ان استفاده می‌شود، مجازات جرم آدم ربایی متفاوت خواهد شد.

وکیل متخصص جرم آدم ربایی و تجاوز به عنف در تهران و همکار گروه وکلای مهر، پس از بررسی آرا و نظرات حقوقی درباره جرم مشارکت در آدم ربایی و جرم سرقت مقرون به آزار، نتیجه تحقیق را در قالب مقاله مشارکت در آدم ربایی جهت انتشار در وب سایت رسمی گروه وکلای مهر تخصصی ترین گروه وکلای ایران و وکلای متخصص حقوقی بین‌الملل کیفری، قرار داده است.

فروش مشروبات الکلی در فضای مجازی

مباحث مطرح شده در موضوع مشارکت در آدم ربایی

  • مجازات مشارکت در آدم ربایی چیست و جرم آدم ربایی چگونه اثبات می‌شود؟
  • راههای دفاع در پرونده مشارکت در آدم ربایی چیست؟
  • آیا تحویل معتاد به کمپ و نگهداری معتاد در کمپ بدون رضایت وی از مصادیق مشارکت و معاونت در آدم ربایی محسوب می‌شود؟
  • بهترین وکیل جرم آدم ربایی در تهران کیست و دادسرای امور جنایی تهران چه نقشی در پیگیری پرونده‌های آدم ربایی دارد؟
  • سرقت مقرون به آزار و اذیت چیست و چه تفاوتی با آدم ربایی دارد؟

مجازات مشارکت در آدم ربایی

مجازات قانونی جرم آدم ربایی محکومیت به تحمل ۵ تا ۱۵ سال حبس می‌باشد. در سه حالت، حداکثر مجازات جرم آدم ربایی مورد حکم دادگاه قرارمی گیرد و اگر جرم دیگری غیر از آدم ربایی مانند تجاوز به عنف یا ضرب و جرح هم انجام دهد به مجازات جرم دیگر هم محکوم خواهد شد.

مجازات مشارکت در آدم ربایی برای هر فرد به صورت جداگانه تعیین می‌شود.

سه حالتی که مرتکب محکوم به حداکثر مجازات می‌شود عبارتند از:

سن فرد ربوده شده کمتر از ۱۵ سال باشد.

آدم ربایی با وسیله نقلیه انجام شده باشد. وسیله نقلیه اعم از وسیله نقلیه موتوری و غیر موتوری می‌باشد.

اسیب جسمی یا حیثیتی به فرد ربوده شده وارد آید.

نمونه رای مشارکت در آدم ربایی و سرقت مقرون به آزار

مرجع رسیدگی: شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی جزایی رودهن شماره دادنامه: ۱۶۲۷ تاریخ صدور رای:۱۳ اسفند۱۳۸۴

درباره اتهام آقایان مسعود ج فرزند احمد باداشت به علت عجز از تودیع وثیقه، عدالت ن فرزند سخاوت بازداشت به علت عجز از تودیع وثیقه، رحیم م فرزند سلیم آزاد با تودیع وثیقه دایر بر مشارکت در آدم ربایی و سرقت مقرون به آزار و ایراد ضرب و جرح عمدی نسبت به شکایت آقایان اباذر دکمالی و اکبر چ ب، دادگاه با توجه به اینکه تلفن همراه سرقت شده از شاکی ردیف اول توسط اداره اطلاعات شهرستان قائم شهر ردیابی شده و مشخص شده که همسر متهم ردیف اول به هویت خانم ف ک با یکی از دوستانش در روستایی در قائم شهر تلفنی ارتباط داشته که با تلفن مذکور ارتباط برقرار شده است.

فرار پزشک از جبران خسارت

پس از انجام تحقیقات توسط اداره آگاهی شهرستان قائم شهر، مشخص شد که متهم ردیف اول و دوم با یکدیگر نسبت فامیلی دارند و هر دو از سارقین مشهور و سابقه دار منطقه هستند و در انجام سرقت های مورد ادعای شکات به اتفاق متهم ردیف سوم مشارکت و همکاری داشته اند.

دادگاه با توجه به اظهارات و اقرار صریح و مقرون به واقع متهمین ردیف اول و دوم که سردسته باند را ع ن م معرفی نموده اند و اظهارات آن‌ها کاملا منطبق با اظهارات شکات می باشد با عنایت به اینکه شکات با میل و رغبت خود به قصد عزیمت به شمال کشور به خو درو متهمین سوار شدند و آدم ربایی در کار نبوده است.

 با استناد به اصل ۳۷ قانون اساسی درباره اتهام مشارکت در آدم ربایی رای برائت هر سه متهم را صادر و اعلام می‌نماید.

درباره سرقت مقرون به آزار و منجر به جرح و صدمه بدنی عمدی نسبت به شکات ماده ۶۵۲ قانون مجازات اسلامی هر یک از متهمین را به تحمل ده سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی و تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم می نماید.

ضمنا متهمین را به پرداخت مبلغ سی و شش میلیون و نهصد و سی هزار ریال در حق آقای الف د به عنوان رد مال مسروقه و مبلغ ده میلیون و پانصد هزار ریال در حق آقای الف م ب به عنوان رد مال مسروقه و پرداخت یک درصد دیه کامل بابت حارصه گوشه لب و بیست و هفت درصد دیه کامل بابت ارش شکستگی و لقی دندان در حق آقای د و نیم درصد دیده شده کامل بابت حارصه زانوی چپ و سه هزارم دیه کامل بابت کبودی پیشانی در حق آقای چ م به عنوان دیه ( که پرداخت دیه و رد اموال مسروقه به صورت مشترک بین متهمین تقسیم می‌شود) محکوم می‌نماید.

شکایت از پزشک در نظام پزشکی

رای صادره حضوری و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدید نظر در محاکم تجدیدنظر استان تهران می‌باشد.

محمد رضا مهری دادرس شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی جزایی رودهن

انگیزه ارتکاب جرم مشارکت در آدم ربایی

اگر دختری با هماهنگی و به قصد ازدواج، تن به ربایش توسط پسر مورد علاقه خود دهد، اتهام آدم ربایی به دلیل رضایت خود دختر منتفی است.

شاید بتوان در این گونه موارد بنا به دلایل دیگری مانند ایجاد رابطه نامشروع و یا اغفال جهت تسلیم به رابطه نامشروع یا ازاله بکارت طرح شکایت نمود ولی موضوع آدم ربایی و حتی مشارکت در آدم ربایی با توجه به رضایت فرد ربوده شده منتفی است.

وجود انگیزه شرافتمندانه یا اشتباه موضوعی می‌تواند باعث دفاع از اتهام آدم ربایی باشد.

اگر نوزادی به محض تولد ربوده شود و یا اینکه با نوزاد دیگری تعویض شود، موجب محکومیت مرتکب به شش ماه تا سه سال حبس خواهد بود و در این موارد اگر ثابت شود که نوزاد مرده به دنیا آمده بود به پرداخت جزای نقدی محکوم خواهد شد.

جرم بازداشت غیر قانونی نیز از جمله جرایم در حکم آدم ربایی محسوب نمی‌شود و مصادیق خاص خود را دارد. از جهت مجازات مشارکت در آدم ربایی و بازداشت غیر قانونی نیز با هم متفاوتند.

بهترین وکیل جرم آدم ربایی در تهران

محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی،  همه روزه از ساعت‌های ۱۹ الی۹ و پنجشنبه‌ها۱۵ الی۹ با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راههای ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

شماره های همراه

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

شکایت از باشگاه ورزشی

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

۵/۵ - (۳۲ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *