مهاجرت به ایران

مهاجرت به ایران

مهاجرت به ایران


امروز با موضوع مهاجرت به ایران با شما هستیم.

کشور جمهوری اسلامی ایران، با جغرافیایی کم نظیر در دنیا، و با داشتن همه چهار فصل به صورت همزمان، یکی از مقاصد، گردشگران اروپایی و سایر کشورها، می‌باشد.ایران مهد عظیم ترین تمدن های بشری است و تاریخ کهن سرزمین ایران، در طول تاریخ پرفراز و نشیب کشورهای منطقه، برتری و امتیاز خاصی داشته و دارد.

وجود آثار تاریخی و بقایای تمدن های بزرگ آریایی در شهرهایی چون شیراز، اصفهان، تهران، مشهد و شوش، که معروفیت جهانی دارند، نوع غذای ایرانی، ظرفیت بالای سرمایه گذاری در ایران و سایر جاذبه های کشور عزیزمان ایران، همیشه مورد توجه سرمایه گذاران خارجی و افرادی است، که خواهان مهاجرت به ایران می‌باشند.

نکات مهم راههای مهاجرت به ایران

  • راههای مهاجرت به ایران، چیست؟
  • اخذ اقامت ایران، چه شرایطی دارد؟
  • آیا با تولد در خاک ایران، امکان اخذ تابعیت، وجود دارد؟
  • ازدواج با تبعه ایرانی، موجب اخذ اقامت و یا تابعیت ایران، می‌شود؟
  • سرمایه گذارای در ایران، چه شرایطی دارد؟
  • ثبت شرکت توسط افراد غیر ایرانی، در ایران، امکان‌پذیر است؟
چگونه وکیل مهاجرت شویم

با مطالعه این مقاله، که توسط وکلای متخصص در مهاجرت و وکلای پایه یک دادگستری در ایران تهیه و تنظیم شده است، از راههای مهاجرت به ایران و قوانین مهاجرتی ایران، آگاهی کامل یافته و با شرایط سرمایه گذاری و سایر راههای مهاجرت به ایران، آشنا خواهید شد.

مؤسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، برترین مؤسسه حقوقی کشور، در زمینه مشاوره حقوقی و مشاوره سرمایه گذاری، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می‌باشد.

مهاجرت به ایران
مهاجرت به ایران

سیستم اعطاء تابعیت ایران

قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران، جهت اعطاء تابعیت اصلی، سیستم خون را پذیرفته است.

هر شخصی که در هر کجای دنیا، متولد شود و پدر وی ایرانی باشد، می‌تواند، تابعیت ایران را داشته باشد.سیستم اعطاء تابعیت ایران از طریق خون یا اصل خون، حاکمیت مطلق دارد ولی در بعضی از موارد و به صورت فرعی و استثنایی، اعطاء تابعیت از طریق خاک، در ایران پذیرفته شده است.

البته پذیرش تابعیت کودک متولد شده که پدر وی ایرانی است، به شرطی قابل پذیرش در ایران است که نسبت کودک در رابطه با پدر، مشروع باشد، و اصل بر مشروعیت و طهارت مولد طفل است، مگرانکه خلاف ان ثابت شود.

استثنائات اصل خون در ایران

با توجه به اینکه هر طفلی در ایران یا خارج از ایران متولد می‌شود و لازم است که فقط از طریق پدر، تابعیت ایران را اخذ نماید، طفل متولد شده از مادر ایرانی و یا طفل متولد شده از پدر و مادر خارجی در ایران، به شرح زیر، امکان اخذ تابعیت ایرانی را بدون داشتن نسب ایرانی از سوی پدر، دارند:

سرمایه گذاری خارجی در ایران

 کودک متولد شده در ایران، که پدر و مادر وی معلوم و مشخص نباشد.

 کودک متولد شده در ایران از پدر و مادر خارجی که یکی از آن‌ها، متولد ایران باشند، به شرط اینکه، بعد از سن ۱۸ سالگی، درخواست تابعیت ایران نماید.

هر زنی که با تبعه ایرانی ازدواج کند، تابعیت ایرانی را کسب می‌نماید، اما ازدواج زن ایرانی با تبعه خارجی، موجب اخذ تابعیت ایرانی برای شوهر وی نمی‌باشد.مگر با رعایت شرایط مقرر در قانون

شرایط تحصیل تابعیت ایران

 رسیدن به سن هجده سالگی تمام، یعنی ورود به نوزده سال

 داشتن سابقه اقامت در ایران به مدت پنج سال که می‌تواند به صورت متداول یا متناوب باشد

 عدم ترک خدمت نظامی و فراری نبودن از خدمت نظام وظیفه

 داشتن گواهی عدم سوء پیشینه و عدم محکومیت به جنایت و جرائم مهم

اعطاء تابعیت ایرانی، بدون رعایت شرط اقامت در ایران

 افرادی که در خارج از ایران، در خدمت دولت ایران باشتد، در حکم افراد مقیم ایران هستند

 اشخاصی که به امور عام المنفعه ایران خدمات قابل توجهی داشته و موجب رشد و پیشرفت کشور شده باشند

 اشخاصی که دارای زن ایرانی هستند و دارای فرزند از وی می‌باشند

مزایای تحصیل تابعیت ایرانی و محرومیت از تصدی در برخی مشاغل

الف:مزایا
۱) برخورداری از کلیه حقوقی که افراد تابع ایران دارند
۲) حق برخورداری از شغل، تحصیل و سرمایه گذاری
۳) حق مالکیت اموال غیر منقول
۴) حق برخورداری از امکانات رفاهی و بانکی در ایران

ب: محرومیت های تابعیت اکتسابی ایران

عدم انتخاب به عنوان رئیس جمهور یا معاونین رئیس جمهور

مهاجرت به هلند

 عدم عضومیت در فقهای شورای نگهبان و ریاست قوه قضائیه

 عدم امکان عضویت در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری، وزارت، کفالت وزارت و استانداری و همچنین عدم امکان عضویت در شورای اسلامی، شهر، استان و شهرستان

 عدم امکان استخدام در مشاغل وزارت خارجه، قضاوت، سمت های امنیتی و اطلاعاتی و نیروی انتظامی، ارتش و سپاه

آیا دریافت تابعیت ایران، توسط سرپرست خانواده، به همسر و فرزتدان نیز سرایت می کند؟

در صورت اخذ تابعیت ایرانی، توسط سرپرست خانوار، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال وی نیز مشمول این تابعیت شده ولی فرزندان بالای ۱۸ سال، به هیچ وجه از این امتیاز، نمی‌توانند استفاده نمایند.

ترک تابعیت ایران

اتباع ایران، فقط با شرایط ذیل، می‌توانند تابعیت ایرانی خود را ترک نمایند:
۱) رسیدن به سن ۲۵ سال تمام
۲) اخذ مجوز ترک تابعیت از هیأت دولت
۳) تعهد مبنی بر انتقال حقوق اموال غیر منقول خود، ظرف یک سال پس از ترک تابعیت
۴) انجام خدمت وظیفه عمومی برای آقایان
۵) تعهد به ترک ایران ظرف مدت سه ماه از تاریخ ترک تابعیت. در صورت عدم ترک ایران ظرف سه ماه پس از صدورمجوز ترک تابعیت، فرد ازایران، اخراج می‌شود

امکان کاریابی اتباع خارجه در ایران

تمامی اتباع کشورهای خارجی، که به تخصص وخدمات آن‌ها، نیاز باشد، امکان کاریابی واشتغال در ایران را دارند، به شرطی که در موضوع کاراتباع خارجی، فرد ایرانی واجد شرایط استخدام دران شغل، موجود نباشد.اتباع افغانی، در ایران، با داشتن کارت اقامت موقت ومجوز کار، در ایران اشتغال به کاردارند.
کشور ایران، عضو کنوانسیون ژنو می باشد وپناهنده های بسیاری ازکشورهای افغانستان، سوریه، لبنان وعراق، در ایران پناهنده شده ومشغول به زندگی در ایران هستند.

مهاجرت به کانادا

درخواست بازگشت به تابعیت ایرانی

در صورتی که هریک ار اتباع ایرانی، که خود و یا پدرش، ترک تابعیت کرده است، خواهان بازگشت به تابعیت ایرانی خود باشد، این درخواست، به محض وصول، قابل پذیرش می باشد، مگراینکه دولت جمهوری اسلامی ایران، بازگشت وی به تابعیت ایرانی را به صلاح نداند.

موسسه حقوقی معتبرجهت انجام مشاوره مهاجرت و سرمایه گذاری در ایران

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با بهره گیری ازتوان وکلای پایه یک دادگستری و آشنا به امور سرمایه گذاری خارجی و همچنین قبول وکالت ایرانیان خارج از کشور و ایرانیان داخل کشور و همچنین قبول وکالت سرمایه گذاران خارجی در ایران، با استفاده از تیم تحقیقاتی، متخصص و معتبر، همه مسائل و موضوعات مربوط به راههای مهاجرت به ایران، سرمایه گذاری در ایران، تحصیل در ایران و ازدواج در ایران و شرایط اخذ اقامت و تابعیت ایرانی برای اتباع خارجی، تحت نظر محمدرضا مهری، وکیل پایه یک دادگستری، خدمات گسترده حقوقی در سطح ایران و بین‌الملل را دارد.

گروه وکلای مهر، تحت نظر مستقیم موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، امکان ارائه کلیه خدمات مشاوره حقوقی و مهاجرتی به شما عزیزان را دارد.

برای دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی،  همه روزه از ساعت‌های ۱۹ الی۹ و پنجشنبه‌ها۱۵ الی۹ با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راههای ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

شماره های همراه

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

ازدواج اتباع خارجی با اتباع ایرانی

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

۵/۵ - (۱۶ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *