مهاجرت غیر قانونی به انگلستان

مهاجرت غیر قانونی به انگلستان

مهاجرت غیر قانونی به انگلستان، بدترین روش مهاجرت به انگلستان است. آمار دقیقی درباه مهاجران غیر قانونی به انگلیس وجود ندارد، اما ممکن است یک میلیون مهاجر غیر قانونی در انگلستان وجود داشته باشند. در تعریف یک مهاجر غیرقانونی به انگلستان باید گفت که یک مهاجر غیرقانونی به انگلستان، کسی است که بدون اجازه به انگلستان وارد شده و کیس پناهندگی اعلام نموده است. مهاجرت غیر قانونی به انگلستان و سایر کشورهای جهان، معضلی است که سالها کشورهای اروپایی، استرالیا، کانادا و ایالات متحده آمریکا را درگیر نموده است. اگر خواهان اطلاعاتی درباره آثار مهاجرت قاچاقی به انگلستان هستید و از خطرات مهاجرت غیر قانونی به انگلستان بی‌اطلاع هستید، با مطالعه این مقاله که توسط وکیل پایه یک دادگستری، همکار گروه وکلای مهر، در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، تهیه و تدوین شده اطلاعاتی درباره مهاجرت غیر قانونی به انگلستان، جمعیت مهاجران غیر قانونی در انگلستان، اقامت مهاجران غیر قانونی در انگلستان، دریافت خواهید کرد.

سوالات متدوال مهاجرت قاچاقی به انگلستان

  • راه‌های مهاجرت غیر قانونی به انگلستان چیست؟
  • چگونه مهاجران غیر قانونی به انگلستان می‌توانند در انگلستان اقامت کنند؟
  • جمعیت مهاجران غیر قانونی در انگلستان که با مهاجرت قاچاقی به انگلستان رسیده اند، چقدر هستند؟
  • وکیل مهاجرت قانونی به انگلستان، کیست و چه ویژگی هایی دارد؟
  • مهاجرت غیر قانونی به انگلستان، چه معایبی در پی دارد؟

راه‌های مهاجرت غیر قانونی به انگلستان

چهار راه اصلی برای مهاجرت غیر قانونی به انگلستان وجود دارد که یک فرد به یک مهاجر غیر قانونی در انگلستان تبدیل می‌شود (گاهی اوقات نیز به عنوان یک مهاجر نامشروع در انگلستان نامیده می‌شود):

  1. با ورود به کشور انگلستان از یک راه مخفی غیر قانونی، مانند قاچاق در یک کامیون از بندرکاله فرانسه.
  2. با ورود به کشور انگلستان به صورت قانونی یا برای بازدید کوتاه یا برای کار ، تحصیل یا به دلایل خانوادگی به انگلستان، و پس از انقضای ویزای توریستی انگلستان، مهاجران در انگلستان باقی می مانند.
  3. درخواست متقاضی برای پناهندگی در کشور انگلستان پس از درخواست در اداره پناهندگی توسط مقامات در انگلستان و یا در مورد درخواست تجدید نظر توسط دادگاه ها در انگلستان رد شده باشد ولی پناهجو در انگلستان بماند.
  4. در انگلستان یک کودک متولد از مهاجران غیرقانونی به انگلستان حق ندارد در انگلستان اقامت کند .
وکیل سرمایه گذاری در انگلستان

جمعیت مهاجران غیرقانونی در انگلستان

با توجه به مهاجرت غیر قانونی به انگلستان در سالهای اخیر، طبیعتا آمارگیری مهاجران غیرقانونی در انگلستان بسیار دشوار است. سرشماری، وضعیت مهاجران در انگلستان را ثبت نمی کند و حذف چک های خروج باقی مانده در سال ۱۹۹۸ به این معنی است که از ان زمان تاکنون مشخص نشده است که چه کسی هنوز در کشور به عنوان مهاجرغیر قانونی در انگلستان حضور دارد.

دولت از مدتها پیش، از تلاش برای برآورد جمعیت مهاجران غیرقانونی انگلیس دور شده بود. با این حال، در سال ۲۰۰۵، اداره کل دفتر مهاجرین، گزارش داد که برآورد می کند که در سال ۲۰۰۱ جمعیت مهاجران غیر قانونی در انگلستان تقریبا ۴۳۰۰۰۰هزار نفر بود، این آمار، به جز کودکان متولد از مهاجران غیر قانونی در انگلستان می‌باشد. در سال ۲۰۰۹، مدرسه اقتصاد لندن روشی برای تخمینی از جمعیت مهاجران غیر قانونی در انگلستان را در سال ۲۰۰۷ تولید کرد، آن‌ها یک رقم مرکزی از ۶۷۰۰۰۰هزار نفر را با استفاده از یک روش مشابه برای تخمین  مهاجران غیر قانونی در انگلستان در سال ۲۰۰۵ پیشنهاد کردند. آن‌ها پیشنهاد کردند که دو عامل بر میزان جمعیت مهاجران غیر قانونی در انگلستان در سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ تاثیر می گذارد:

  1. برخی از جریان درخواست مداوم پناهجو یان در انگلستان از پناهندگی در انگلستان رد شده و از این رو مهاجرین غیرقانونی به انگلستان محسوب می‌شوند.
  2. مهاجران به انگلستان، می‌توانند ویزای خود را در انگلستان بیش از حد تمدید کنند.

این دو عامل، باعث افزایش جمعیت مهاجران غیر قانونی به انگلستان شد.

هزینه مشاوره حقوقی چقدر است

در سال ۲۰۱۰  سازمان مهاجرت دیده بان بریتانیا جمعیت مهاجران غیر قانونی به انگلستان  را در ۱.۱ میلیون نفر تخمین زد .این احتمال وجود دارد که در پنج سال از زمان تخمین، این تعداد از مهاجران غیر قانونی به انگلستان همچنان افزایش یافته باشد. مهاجرت غیر قانونی به انگلستان، یکی از نامناسب ترین روش ها  برای مهاجرت است. دولت انگلستان، اکنون مجددا کنترل خروج را از کشورهای دیگر آغاز کرده که به مقامات اجازه می‌دهد تا از این طریق،کسی که کشور انگلستان را ترک کرده و کسی که در انگلستان باقی مانده است، تشخیص دهد تا با پدیده مهاجرت قاچاقی به انگلستان، جلوگیری نماید.

اقامت مهاجران غیر قانونی در انگلستان

برخی مهاجران غیر قانونی در انگلستان وضعیت مهاجرت خود را در انگلستان “قانونی” کرده اند، به این معنی که مهاجران غیر قانونی در انگلستان، از این حق که به عنوان مهاجر قانونی در انگلستان باقی بماند یا به طور موقت در انگلستان باقی بمانند، برخوردار می‌باشند. مهاجرت غیر قانونی به انگلستان، در شرایط بسیار سختی، قابل تبدیل به اقامت دائم انگلستان می‌باشد.

موانع ورود مهاجران غیر قانونی به انگلستان

تعداد مهاجران غیر قانونی که از کشورهای دیگر خارج می‌شوند، نسبت به اندازه جمعیتشان بسیار کم است. در سال ۲۰۱۳، مقامات بریتانیایی ۳،۸۰۰ مجرم مهاجر غیر قانونی به انگلیس، ۴،۶۷۰ مجرم ملی خارجی در انگلیس و ۴،۸۴۰ پرونده پناهندگی در انگلیس را شکست دادند.

پشتیبانی گسترده مردم برای از بین بردن مهاجران غیر قانونی در انگلستان بسیار زیاد است: نظرسنجی سال ۲۰۱۳ نشان می‌دهد که ۸۲ درصد خواهان اقدام قوی تر برای حذف مهاجران غیرقانونی در انگلستان هستند.

مجازات ارتشاء

 یکی از موانع عمده کمبود بودجه مهاجرت در انگلستان است. در سال مالی ۲۰۱۴/۱۵، کل بودجه برای کنترل مهاجرت در انگلستان ۱.۸ میلیارد پوند بود که حدود ۰.۲۵ درصد کل هزینه‌های دولت انگلستان را از ۷۰۰ میلیارد پوند است.

یکی دیگر از موانع عمده، اندازه بازداشتگاه در انگلستان است. در حال حاضر فقط حدود ۳۵۰۰ نفر در هر زمان می‌توانند در بازداشت نگه داشته شوند. این نسبت به اندازه جمعیت مهاجران غیرقانونی در انگلستان واضح است.

عدم توافق نامه بازگشت بین انگلیس و کشورهای مبدا، مانع دیگری است. متاسفانه اغلب کشورهایی هستند که مهاجران غیرقانونی از ان کشورها مهاجرت کرده اند  که با بریتانیا توافق ندارند. موافقتنامه بازپرداختی است که به موجب ان دو کشور موافقت می کنند که اتباع خود را به یکدیگر بازگردانند، زمانی که آن‌ها به طور غیرقانونی در سرزمین یکدیگر قرار گرفته اند.

در حال حاضر انگلستان هیچ توافقی با برزیل یا هند ندارد، هر دو که به عنوان منابع قابل توجهی از مهاجرت غیر قانونی به انگلستان هستند.

یکی دیگر از عواملی است که فرایندهای بازده را پیچیده تر می کند عدم مستند سازی است. برخی از مهاجران غیر قانونی در انگلستان اسناد و مدارک ندارند مانند گذرنامه، زمانی که آن‌ها وارد می‌شوند، در حالی که مهاجران غیر قانونی در انگلستان  به طور هدفمند اسناد خود را نابود خواهند کرد تا روند بازده را مختل سازند.

وکیل مهاجرت قانونی به انگلستان

مهاجرت غیر قانونی به انگلستان و مهاجرت از طریق قاچاقچیان انسان به انگلستان، موانع جدی برای مهاجرت محسوب می‌شوند. ورود غیر قانونی و یا اقامت غیر قانونی در انگلستان، هر دو مانع مهاجرت قانونی به انگلستان هستند. جهت آگاهی از روند مهاجرت قانونی به انگلستان و جلوگیری از خطرات مهاجرت غیر قانونی به انگلستان، با موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی محمدرضا مهری، وکیل پایه یک دادگستری و استاد دانشگاه و همکار وکیل مهاجرتی رسمی در انگلستان، تماس حاصل فرمایید.

۵/۵ - (۳۲ امتیاز)
وکیل شکایت از پزشک عمل دماغ

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *