مهاجرت کاری به کانادا

مهاجرت کاری به کانادا

مهاجرت کاری به کانادا


امروز با موضوع مهاجرت کاری به کانادا با شما هستیم.

در مورد اقتصاد کانادا بیشتر بدانیم.

کشور کانادا دارای اقتصاد بازار آزاد است و سیستم اقتصادی ان بر پایه ی الگوی تولید برقرار است. استاندارد های زندگی در کشور کانادا شبیه به ایالات متحده امریکا است.

کانادا از پیشرفته ترین کشورهای صادر کننده ی انرژی خالص در دنیاست و همچنین به بخش صنایع پایه اهمیت ویژه ای می‌دهد و صنایع نفت خام و چوب بری جزء مهم ترین صنایع کشور کانادا به شمار می آیند.

ذخایر وسیع گاز طبیعی و منابع بزرگ نفتی در کانادا و به خصوص آلبرتا، بریتیش کلمبیا و ساسکاچوان وجود دارد.

کشور کانادا بعد از عربستان سعودی، دومین کشور دارای ذخایر نفت و گاز در جهان است.

تجارت کانادا وابستگی بسیار زیادی با تجارت کشور آمریکا دارد و بزرگ ترین صادر کننده ی نفت به آمریکا ،کشور کانادا است.

مطابق آمار اعلام شده، نرخ بیکاری کشور کانادا در طی 30 سال گذشته 3/6 % بوده است که البته نرخ بیکاری در هر استان و ایالت ممکن است متفاوت باشد.

نکات مهم مهاجرت کاری به کانادا 

آیا تا کنون به کار در کانادا اندیشیده اید؟

آیا شما قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارید؟

آیا می دانید برای اخذ ویزای کار کانادا، چه شرایطی لازم است؟

آیا می دانید Skilled worker (اسکیل ورکر) کانادا چیست؟

آیا می دانید برای شرکت در اسکیل ورکر کانادا چه شرایطی باید داشته باشید؟

آیا از امتیازهای لازمه جهت دریافت ویزای کاری کانادا اطلاعاتی دارید؟

آیا کار در کانادا محدودیت سنی دارد؟

آیا شما به وکیل متخصص در مهاجرت کاری به کانادا نیاز دارید؟

مهاجرت به کانادا

در مقاله ی حاضر که توسط مشاورین و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان به رشته تحریر در آمده، سعی بر ان گردیده است که شما عزیزان را با چگونگی و نحوه ی مهاجرت کاری به کانادا، شرایط دریافت ویزای کار کانادا، امتیازبندی های اسکیل ورکر کانادا و به طور کلی شرایط کار در کانادا آشنا کنیم.

اسکیل ورکر کانادا (Skilled worker) چیست؟

کشور کانادا هر ساله برای متقاضیان و اشخاصی که خواهان کار در کانادا و اخذ اقامت دائم هستند، از طریق برنامه اسکیل ورکر این امکان را فراهم می‌نماید. بنابراین سایر اشخاصی که قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارند، می‌بایست از طریق اسکیل ورکر اقدام نمایند.

شرایط اقدام و ورود به برنامه اسکیل ورکر کانادا

شرایط ورود به برنامه اسکیل ورکر به این صورت است که متقاضی می‌بایست در طی 2 مرحله امتیازات لازمه را کسب نماید. شرط ورود به مرحله ی دوم اسکیل ورکر، پذیرش و قبولی متقاضی در مرحله ی اول است.

در مرحله ی اول اسکیل ورکرکانادا ، که اصطلاحا همان pool یا استخر نامیده می‌شود، درخواست دهنده باید از 100 امتیاز تعیین شده توسط دولت کانادا، حداقل 67 امتیاز را کسب نماید تا در این مرحله پذیرفته و بتواند وارد مرحله ی دوم اسکیل ورکر کانادا شود.

مرحله ی اول اسکیل ورکر کانادا (pool) 

برای وارد شدن به پروسه ی اسکیل ورکر کانادا و کسب امتیازات تعیین شده، شرایط ذیل برای متقاضی توسط اداره ی مهاجرت کانادا به تفصیل مورد بررسی قرار می گیرد:

1- سن متقاضی

2- مدرک تحصیلی دانشگاهی (حداقل مدرک لیسانس)

خاطره سفر کانادا

3- مدرک فنی و حرفه ای

4- دانش زبان انگلیسی متقاضی و لزوم ارائه مدرک زبان ( حداقل آیلتس 6 )

5- سوابق شغلی مرتبط با رشته ی تحصیل

6- دانش زبان همسر

7- انطباق پذیری فرد با محیط کانادا ( مانند انکه اقوامی در کانادا داشته و یا سابقه ی کار یا تحصیل در کانادا را دارد)

8- دانش زبان دوم (زبان فرانسه )

موارد فوق معیار کسب امتیازات لازم هستند و هر شخصی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق کار را دارد، می‌بایست شرایط فوق برای وی سنجیده شود و در صورت کسب حداقل 67 امتیاز می‌تواند در پروسه ی اسکیل ورکر کانادا شرکت نماید در غیر این صورت متقاضی واجد شرایط لازم جهت اقدام از طریق SKILLED WORKER نمی‌باشد.

مرحله ی دوم اسکیل ورکر کانادا

در مرحله ی دوم اسکیل ورکر، شرایط متقاضیان پذیرفته شده در مرحله ی اول، با هم سنجیده می‌شود به این صورت که هر متقاضی ای که دارای شرایط بهتری باشد جهت دریافت ویزای کار کانادا در اولویت قرار می گیرد.

به عنوان مثال شخصی که دارای مدرک فوق لیسانس یا دکتری است نسبت به فردی که مدرک لیسانس دارد در اولویت دولت کانادا قرار می گیرد، یا همچنین شخصی که سن کمتر یا سطح زبان بالاتری دارد به همین ترتیب.

بنابراین در مرحله ی دوم اسکیل ورکر کانادا رقابت بین متقاضیان بسیار سخت می‌شود و جالب است بدانید که مجرد بودن متقاضی در مرحله ی دوم امتیاز مثبت دارد.

فی الواقع در مرحله ی دوم اسکیل ورکر کانادا، متقاضی می‌بایست از حداکثر 1200 امتیاز تعیین شده که توسط اداره ی مهاجرت کانادا تعیین و بررسی می‌شود، حداقل 461 امتیاز کسب نماید.

دانشگاههای مورد تایید وزارت علوم کانادا

جالب است بدانید که در این مرحله از اسکیل ورکر، اگر متقاضی دارای پیشنهاد کاری از کارفرمای کانادایی باشد، به تنهایی و بدون شروط دیگر، 600 امتیاز کسب می‌نماید و تا حد زیادی قبولی متقاضی در برنامه اسکیل ورکر کانادا تضمین می‌شود.

نحوه ی ارزیابی شرایط متقاضی در برنامه اسکیل ورکر کانادا (Skilled worker)

نکته ی قابل توجه انکه بررسی و ارزیابی شرایط متقاضی ای که خواهان دریافت ویزای کار در کانادا است، توسط اداره ی مهاجرت کانادا، مجموعا در هر دو مرحله برای متقاضیان ایرانی حدود 2 سال زمان می برد.

متقاضیان باید این مهم را در نظر داشته باشند که شرکت در برنامه اسکیل ورکر کانادا و به نتیجه رسیدن ان صرف زمان زیادی را می طلبد.

شما عزیزان می توانید جهت ارزیابی شرایط خود و اینکه آیا می توانید وارد مرحله ی اول اسکیل ورکر کانادا شوید یا خیر، با مشاورین و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی مهر پارسیان تماس حاصل فرمایید و با انجام مشاوره و بررسی شرایط شغلی و تحصیلی شما توسط مشاورین به صورت کامل راهنمایی شوید.

روش EXPRESS ENTRY (ورود سریع ) در برنامه اسکیل ورکر کانادا چیست؟

اداره ی مهاجرت کشور کانادا، سیستم اکسپرس اینتری را در نظر گرفته است که هر ساله از طریق این سیستم قرعه کشی می‌نماید و اشخاص ثبت نام شده با شرایط ویژه و بهتر را بر می گزیند. این قرعه کشی طبق اعلام دولت کانادا چند بار در سال انجام می گیرد.

مطابق سیستم اکسپرس اینتری کانادا، امتیازات جدیدی توسط دولت کانادا اعلام می‌شود و متقاضی با کسب شرایط لازم و با قرعه کشی انتخاب می‌شود.

برنامه خود اشتغالی کانادا

هر ساله شرایط اعلام شده در برنامه اکسپرس اینتری تغییر می کند و شرایط جدیدی اعلام می‌شود.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کانادا ، با وکیل متخصص مهاجرت به کشور کانادا در موسسات حقوقی معتبر مشورت نمایید.

وکیل متخصص مهاجرت کانادا

گروه وکلای مهر تحت سرپرستی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با بیش از 15 سال سابقه قضایی و وکالت می باشد و یکی از موسسات حقوقی پیشرو در وکالت تخصصی در داخل و خارج از کشور است.

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل دادگستری شمال تهران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی، همه روزه از ساعت‌های 19 الی 9 و پنجشنبه‌ها 15 الی 9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راههای ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

021-88663925

021-88663926

021-88663927

شماره های همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *