مهریه زن زنا‌کار

مهریه زن زنا‌کار

مهریه زن زنا‌کار


امروز از مهریه زن زنا‌کار با شما سخن خواهیم گفت.

در ازدواج دایم و همچنین ازدواج موقت مالی به عنوان مهریه تعیین می‌شود و مرد مکلف به پرداخت آن به زن می‌شود. در پرونده‌هایی که وکلای موسسه حقوقی مهر پارسیان در دعاوی خانوادگی و مهریه قبول وکالت نموده یا مشاوره حقوقی ارایه نموده‌اند شاهد این بحث بوده‌ایم که مرد مدعی این بوده است که همسر وی با مرد دیگری زنا کرده یا رابطه نامشروع داشته است و با استناد به زنا‌کار بودن زن، خواهان آن بوده که از پرداخت مهریه امتناع نماید.

گروه وکلای مهر از همکاران موسسه مهر پارسیان در این نوشتار به بررسی مواردی که آیا مهریه به زن زنا‌کار تعلق می‌گیرد یا خیر پرداخته اند.

سوالات متداول در خصوص مهریه زن زناکار

  • آیا به زنی که زناکار است مهریه تعلق می‌گیرد؟
  • مجازات زنای زن شوهردار چیست؟
  • بهترین وکیل مطالبه مهریه کیست؟ مزایای داشتن وکیل در مطالبه مهریه چیست؟
  • خدمات گروه وکلای مهر در خصوص معرفی وکیل مطالبه مهریه چیست؟

مهریه و انواع آن

مهریه مالی است که ضمن عقد نکاح تعیین می‌شود و مرد مکلف به پرداخت آن است. چنانچه مهریه عندالمطالبه تعیین شود زن هر زمان اراده کند می‌تواند از طریق ادارات اجرای ثبت و یا دادگاه خانواده از مرد مطالبه نماید اما چنانچه مهریه عندالاستطاعه باشد ابتدا زن باید دارایی مرد را ثابت کند یا مالی از مرد معرفی نماید تا بتواند جهت وصول مهریه اقدام نماید.

در مهریه عندالمطالبه اگر مرد قادر به پرداخت نباشد می‌تواند دادخواست اعسار از پرداخت مهریه تقدیم دادگاه نماید و دادگاه با توجه به شرایط مالی می‌تواند حکم به تقسیط مهریه نماید.

وکیل کوچک کردن سن

وقوع جرم زنا

مطابق قانون مجازات اسلامی زنا عبارت است از نزدیکی مرد و زن نامحرم به طوری که دخول آلت تناسلی مرد تا ختنه‌گاه در قبل یا دبر زن واقع شود. اثبات زنا در دادگاه بسیار سخت می‌باشد.

چرا که مطابق قانون مجازات راه‌های اثبات زنا این است که زانی یا زانیه 4 مرتبه نزد قاضی اقرار نمایند یا اینکه افرادی شهادت بر زنا دهند.

شهادت بر زنا هم به راحتی پذیرفته نیست به عبارت دیگر شاهد زنا علاوه بر داشتن شرایط شهادت از جمله ایمان، عقل، بلوغ، نداشتن رابطه خصومت و غیره باید عمل دخول را مشاهده نموده باشد.

تاثیر زناکار بودن زن در پرداخت مهریه

سوال اصلی این نوشتار این است که چنانچه زن مرتکب جرم زنا شود مهریه به وی تعلق خواهد گرفت یا خیر؟

مهریه حق زن است و پس از وقوع عقد نکاح، تعهد به پرداخت مهریه برای مرد به وجود می‌آید. تعهد ایجاد شده با هیچ چیزی ساقط نخواهد شد به غیر از ابرای مهریه توسط زن در دفاتر اسناد رسمی یا هبه مهریه. هرچند چنانچه زن مهریه خود را هبه نماید می‌تواند از هبه مهریه رجوع نموده و مهریه را به اجرا بگذارد.

بنابراین حتی اگر زنای زن شوهردار ثابت گردد یا وی مرتکب رابطه نامشروع با مردی شود هرچند مجازات می‌شود و مجازات زنای زن شوهردار اعدام است اما مانع این امر نیست که وی نتواند مهریه را مطالبه کند.

وکیل متخصص مهریه در تهران

چنانچه در خصوص مطالبه مهریه یا اثبات زنا سوال یا ابهامی دارید حتما با وکیل پایه یک دادگستری که مسلط به قوانین کیفری و همچنین اشراف به مسایل حقوق خانواده دارد مشاوره حقوقی داشته باشید. موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان همکار گروه وکلای مهر با دارا بودن کادر تخصصی وکیل کیفری و همچنین وکیل خانواده این افتخار را دارد که به شما عزیزان مشاوره حقوقی ارایه نموده و در تمامی پرونده‌های کیفری و خانواده قبول وکالت می‌نمایند.

وکیل خانواده در سعادت آباد

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری در رشته تصادفات و تعیین خسارت در تصادفات رانندگی، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل مهریه در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

  • 021-88795408
  • 021-88796143
  • 09120067661
  • 09120067662
  • 09120067663
  • 09120067664
  • 09120067665
  • در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین با وکیل متخصص مهریه بیش از صدوده سکه نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *