نحوه انتخاب مدیر ساختمان

نحوه انتخاب مدیر ساختمان

نحوه انتخاب مدیر ساختمان


امروز با بررسی موضوع نحوه انتخاب مدیر ساختمان با شما سخن خواهیم گفت.

بر اساس قانون تملک آپارتمانها و در مواردی که در ادامه این متن مطالعه خواهید فرمود، انتخاب هیات مدیره و مدیر ساختمان، الزام قانونی است و در صورت عدم اقدام و ورود هرگونه خسارت و ضرر و زیان ساکنان و مالکین مقصر هستند.

نحوه انتخاب مدیر ساختمان یکی از بحث های چالش برانگیز بین ساکنین ساختمان بوده و وظایف و اختییارات مدیر ساختمان بعضا مورد توجه قرار نمی گیرد.

دفتر حقوقی محمد رضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی ملکی در تهران، به بررسی نحوه قانونی انتخاب مدیر ساختمان خواهد پرداخت.

نکات مهم در بررسی موضوع نحوه انتخاب مدیر ساختمان

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

انتخاب قانونی و صحیح مدیر ساختمان به چه نحو است؟

برای مشاوره حقوقی درباره نحوه اداری برجهای مسکونی چه اقدامی لازم است؟

اگر مدیر ساختمان طبق ترتیبات و تشریفات قانون انتخاب شود چه آثاری دارد؟

راه دریافت شارژ از ساکنینی که شارژ ماهانه پرداخت نمی کنند چیست؟

[/stextbox]

 

شرایط تعیین و انتخاب مدیر ساختمان

اگر شما در آپارتمان و یا مجتمعی زندگی ‌می‌نمایید که حداقل از 4 واحد تشکیل گردیده می‌بایست از میان اعضا و یا غیر از مالکین شخصی را به‌عنوان مدیر انتخاب نمایید

انتخاب مدیر پیش از تنظیم اساسنامه از نظر حقوقی قابل توجیه نیست، پیشنهاد می‌گردد با جمعی از همسایه ها (ترجیحا مالکین  ) اساسنامه ای را زیر نظر وکیل و یا مشاور حقوقی مجرب در زمینه قانون آپارتمان‌ها تنظیم نمایید.

حتما در جلسه‌ای که برای مشاوره با حقوقدان دارید تمام مسایل و مشکلات موجود و یا احتمالی را با وی در میان بگذارید،

ساعت کار تامین اجتماعی

حتما یک نمونه از کروکی ثبتی یا صورت مجلس تفکیکی مجتمع را را اختیار مشاور و تنظیم کننده اساسنامه قرار دهید.

شرایط مدیر ساختمان، شرح وظایف و مسئولیت ها

برای مدیر استوارنامه‌ای تنظیم نمایید تا وی با امضای آن رسما قبول سمت و وظیفه نماید و بتواند با تمسک به این سند که به تایید و توشیح نصف به‌علاوه یک  اعضا رسیده امور مجتمع را پیگیری نماید

در استوارنامه مدت مدیریت ، نام مدیر و مشخصات سجلی وی، دارایی فعلی صندوق آپارتمان ، و یا وسایل منقولی که به امانت به مدیر سپرده شده (پس از صورت برداری) و در این سند درج نمایید و کد اساسنامه را که به امضای تمامی اعضا رسیده در استوارنامه مدیریت درج نمایید، جهت احتیاط هرچه بیشتر می‌توانید این سند تنظیمی را نزد سردفتر اسناد رسمی ثبت نمایید.

برای مدیر و زحمات او می‌توانید حق الزحمه و یا دستمزد در نظر بگیرید یا او را از پرداخت برخی هزینه‌ها معاف نمایید.

مدیر نمی‌تواند به استناد مدیریت خود استفاده شخصی از مشاعات و یا وسایل مشترک به بهانه اختیارات مدیریتی نماید.

مدیر نمی‌تواند از صندوق مالی مجتمع تنخواه برای موارد غیر ملزوم بردارد و در امور غیر ملزوم یا همان غیر فورس ماژور شایسته است که با تعیین وقت قبلی اعضا را برای جلسه مجمع دعوت نماید تا با رای اکثریت در خصوص آن تصمیم گیری شود.

مدیر باید از قوانین آپارتمان مطلع باشد تا تکالیف و وظایف قانونی خویش را به درستی انجام دهد برای مثال عدم بیمه آسانسور و یا عدم بیمه ساختمان در مقابل آتش می‌تواند برای مدیر دردسرساز گردد.

وکیل ملکی در کاشانک

اگر مدیر در طول زمان مدیریت از اجرای قوانین استنکاف نمود می‌توانید وی را عزل نمایید، برای این منظور باید اظهارنامه‌ای به ایشان بدهید و از او بخواهید تا در جلسه فوق العاده مجمع عمومی مدارک و اسناد و سایر متعلقات را به مدیر بعدی مسترد نماید.

وکیل  و مشاور حقوقی حوزه آپارتمان ها

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

اگر نیاز به خدمات مشاوره حقوقی در زمینه قانون قوانین آپارتمان ها و مباحث حقوقی دارید جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری در خصوص موضوعات کیفری، حقوقی، ملکی، خانواده، مطالبه مهریه، نفقه، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

021-88799562

021-88795408

021-88796143

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

09120067665

گروه وکلای مهر 

 

[/stextbox]

 

4.9/5 - (34 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *