نشانی جدید اداره پنجم اجرا

نشانی جدید اداره پنجم اجرا

نشانی جدید اداره پنجم اجرا


نشانی جدید اداره پنجم اجرا مهریه

امروز با موضوع نشانی جدید اداره پنجم اجرا (مهریه) با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم ، این اداره از اسناد رسمی که در میدان ونک واقع بود پس از اجرایی شدن قانون جدید با ساختمان محدود خویش نتوانست پاسخگوی مراجعات مکرر متقاضیان مهریه باشد از این روی از 22/7/1398  اداره پنجم اجرا که مختص مهریه است به نشانی خیابان قایم مقام فراهانی بعد از خیابان مطهری ، نرسیده له خیابان بهشتی ، کوچه میرزا حسنی پلاک 3  طبقه همکف انتقال یافت ، با وکیل متخصص اداره پنجم اجرای مهریه در این مقاله همراه باشید تا برای شما از فرایند اجرای مهریه تشریح  و تبیین نماید

.بر اساس قانون برنامه ششم توسعه مقر شد تا بانوانی که متقاضی دریافت مهریه خود هستند ابتدا به اداره ثبت اسناد رسمی به جای محاکم قضای مراجعه کنند. مطالبه مهریه از طریق اجرای ثبت با مراجعه به اداره پنجم اجرای ثبت (دایره مهریه) در تهران و در شهرستان ها در اداره ثبت اسناد و املاک انجام می‌گیرد.

نکات مهم در خصوص مطالبه مهریه از طریق اجرای ثبت

چنانچه  تقاضا کننده، نماینده ( وکیل ) داشته باشد نماینده باید دلیل مثبت سمت خود را به همراه تقاضا پیوست نماید.

اگر  شوهر فوت نموده باشد زن باید اقدام به اخذ گواهی حصر وراثت نماید و تقاضای صدور اجرائیه نماید و همچنین باید ورثه متعهد را نیز معرفی نماید. در این خصوص می توانید به مقاله مطالبه مهریه بعد از فوت شوهر مراجعه فرمائید.

مدت زمان پرداخت مهریه ۱۰ روز از تاریخ ابلاغ اجراییه است مطابق ماده ۲۰ آیین نامه اجرای مفاد اسناد رسمی از تاریخ ابلاغ اجراییه متعهد باید ظرف ۱۰ روز مفاد آن را به موقع اجرا بگذارد یا ترتیبی برای پرداخت بدهی خود بدهد یا مالی معرفی کند که اجرای سند را میسر گرداند. اگر خود را قادر به اجرای مفاد اجرائیه نداند باید ظرف همان مدت صورت جامعی از دارایی خود را به مسئول اجرا بدهد و اگر مالی ندارد صریحا اعلام کند.

احضاریه آنلاین

در صورتی که زوج کارمند یکی از کارکنان ادارات، سازمانها و موسسات دولتی و یا وابسته به دولت نظایر آنها باشد زن  می‌تواند حقوق وی را توقیف کند در این صورت اگر محکوم علیه ( شوهر ) زن یا فرزند نداشته باشد یک چهارم حقوق و مزایای اوتوقیف می شود.

در غیر این صورت یک سوم حقوق و مزایای او به نفع محکوم له ( زوجه ) بازداشت خواهد شد در این صورت مدیر اجرا مراتب را به سازمان مربوطه ابلاغ می نماید و رئیس یا مدیر سازمان مربوطه مکلف است از حقوق و مزایای محکوم علیه کسر نموده و به قسمت اجرا بفرستد.

مطالبه مهریه از طریق اجرای ثبت

در مطالبه مهریه از طریق اجرای ثبت، زوجه(زن) یا نماینده قانونی وی(حتی غیر وکیل دادگستری البته به هیچ عنوان پیشنهاد نمی گردد)، با به همراه داشتن اصل سند ازدواج و مدارک شناسایی، اصل سند ازدواج را به دفتر  ازدواجی که سند ازدواج  ایشان در آن تنظیم شده است مراجعه نموده و تقاضای صدور اجراییه نسبت به مهریه می نمایند که سر دفتر  بدوا پس از احراز هویت تقاضا کننده و صلاحیت او برای درخواست اجرا اجراییه را که شامل مورد اجراست تهیه و امضاء و به اداره ثبت می فرستد.

درخواست اجراییه الزاما باید روی فرم چاپی مخصوص که از طرف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به این منظور تهیه و در دسترس ادارات ثبت و دفاتر اسناد رسمی گذاشته نوشته شود تا قابلیت اقدام داشته باشد

سر دفتر ازدواج چه تکلیفی در خصوص مطالبه مهریه دارد

موظف است پس از صدور اجراییه مراتب را توسط پست پیشتاز به اطلاع زوج برساند. زوجه پس از مراجعه به ثبت تشکیل پرونده می دهد و پس از تشکیل پرونده، اداره اجرا برگه اجرائیه را به زوج ابلاغ می کند تا ظرف ۱۰ روز نسبت به پرداخت مهریه اقدام نماید.

وکیل مهریه

در صورتی که ظرف ۱۰ روز زوج نسبت به پرداخت مهریه اقدامی ننماید، زن  می‌تواند نسبت به مسدود کردن حسابهای زوج و اموال وی ( غیر از مستثنیات دین ) اقدام نماید. بعد از آن، اموال جهت قیمت گذاری به کارشناس ارجاع می شود که پس از قیمت گذاری اموال به مزایده و حراج گذاشته می شود و از محل فروش آن مهریه زن پرداخت می شود.

مطالبه مهریه از طریق اجرای ثبت چه فایده‌‌ای دارد؟

زوجه پس از تشکیل پرونده می تواند نسبت به ممنوع الخروجی شوهر خویش اقدام نماید، در صورتی که در دادگاه ممنوع الخروج شدن زوج، منوط به صدور حکم و قطعی شدن دادنامه محکومیت وی است.

در مطالبه مهریه از طریق اجرای ثبت فقط حق الاجرا تعلق می گیرد که میزان آن ۵%  پنج درصد مبلغ مورد اجراست و از کسی که اجراییه بر علیه اوست ( زوج ) گرفته می شود.

بسیار سریعتر از دادگاه است .

اجراییه ثبتی مشمول مرور زمان نمی‌شود، ولی در دادگاه چنانچه زوجه از تاریخ صدور اجرائیه پس از ۵ سال اقدام ننماید، اجرائیه بلا اثر تلقی می شود و زوجه باید مجددا از دادگاه تقاضای صدور اجرییه نماید( مطابق ماده ۱۶۸ قانون اجرای احکام مدنی )

عملیات اجرایی به محض درخواست کتبی زن شروع می‌شود.

، به صرف تقاضای ذی نفع ( زوجه یا وکیل وی ) عملیات اجرائی بدون تعیین وقت آغازمی شود، در حالی که مطالبه مهریه از طریق دادگاه مستلزم تعیین وقت و رسیدگی ماهیتی است و فرآیند رسیدگی طولانی است.

وکیل اجرای مهریه

قبول وکالت در پرونده  مهریه مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، توسط وکلای متخصص امکان پذیر است.

 وکیل زن در شیراز

موسسه حقوقی مهر پارسیان تحت نظر دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری هیچ شعبه دیگری در تهران ندارد.

تبلیغات دفتر وکیل همکار موسسه حقوقی مهر پارسیان مورد تایید این دفتر نیست.

جهت هماهنگی از روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری وکلای پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

شماره تلفن دفتر وکیل مهریه

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

شماره همراه وکیل مهریه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با دفتر حقوقی محمدرضا مهری از طریق شماره موبایل های اعلامی امکان پذیر است.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

4.9/5 - (94 امتیاز)

10 دیدگاه

  • سلام وقت به خیر
    آیا اگر طرفین دعوی قبل از انقضای ده روز از تاریخ اجرائیه با هم سازش کرده و مراتب را به دادگاه اعلام کنند، حق‌الاجراء قابل وصول است یا خیر؟ و چنانچه بعد از انقضای ده روز توافق نمایند، وصول ‌آن چگونه خواهد بود؟

    • سلام و عرض احترام

      مستفاد از منطوق و مفهوم قسمت اول ماده ۱۶۰ قانون‌اجرای‌ احکام‌ مدنی این است که حق‌الاجراء پس از ابلاغ اجرائیه و انقضای ده روز از تاریخ ابلاغ بر عهده محکوم‌علیه تعلق می‌گیرد و قبل از ده روز تعلق نخواهد گرفت.
      بنابراین در موردی که طرفین بعد از ابلاغ اجرائیه و انقضای ده روز مذکور سازش کنند یا بین خود ترتیبی برای اجرای حکم بدهند، بر طبق قسمت دوم ماده مذکور، نصف حق اجراء باید از محکوم‌علیه دریافت گردد و در صورتی که قبل از ابلاغ اجرایی یا بعد از ابلاغ ولی قبل از انقضای ده روز مذکور طرفین سازش نمایند یا ترتیبی برای اجرای حکم بدهند، حق اجراء تعلق نخواهد گرفت.
      موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان

  • سلام وقت بخیر
    در حال حاضر برای دریافت مهریه و توقیف ملک باید از طریق سامانه نوبت وقت دهی انجام گیرد که برای اداره پنجم ثبت ارسال نیشود نوبت مثلا برای شهریور گذاشتند و مال معرفی شده ورثه ای هست چطور و چگونه میشود این وقت تغییر داد چون برای ملک تا ان زمان هر موردی را میتوان متصور شد امکان اعتراض حضوری هست؟ درصورت مثبت بودن پاسخ چگونه ؟

    • سلام وقت به خیر
      با توجه به شلوغی اداره اجرای اسناد رسمی و تعیین نوبت اینترنتی امکان تغییر نوبت وجود ندارد.
      اما میتونین با مراجعه حضوری به رئیس اداره اجرای پنجم مهریه این درخواست رو مطرح بفرمایید.

  • سلام و عرض ادب
    بنده از طریق ثبت و سر دفتر مربوطه با این با محل زندگی ه بنده فاصله داشت اقدام کردم . منتهای الان تقریبا دو ماه از اقدام بنده گذشته و هیچ کس پاسخ درستی به من نمیدهد از جمله سر دفتر . مگر قرار نیست بعد از 10 روز به من اطلاع میدادن برای پیگیری الان دو ماه گذشته و هیچ خبری نیست . با سر دفتر هم که تماس میگیرم به من میگن ما فرستادیم کارمون رو انجام دادیم مشکل از ما نیست . در سایت هم که نگاه میکنم هر تغییری برای پرونده رخ نمیدهد .اگر امکان دارد راهنمایی بفرمایید

  • سلام وقت شما بخیر..الان مدت بیست روز هست که خانم بنده که حساب بانکی من رو توقیف کرده بود از توقیفی در آورده.ولی بعد گذشت بیست روز هنوز حسابهای بانکیم باز نشده..باید چه کار کنم..ممنون

  • باسلام من از خانمم جدا شدم ما نامزد بودیم مهرش گذاشت اجرا الان طلاق گرفتیم اما مهریه اش ماه به ماه براش واریز می‌شود ایشان بار اول کلبه مهریه اجرا گزاشته و چون طرف دوشیزه است نصف مهریه تعلق می‌گیرد طبق حکم دادگاه من این حکم به اداره پنجم ببرم برای نصف مهریه یا نه خودش خودکار مهریه اش نصف میشه،ممنونم راهنمایی بفرمایید

    • سلام و عرض احترام مستندات و رای را ارسال بفرمائید تا همکاران وکیل مهر پارسیان پاسخ جامع بهتون بدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *