نمونه اعتراض به رای دیوان عدالت اداری

نمونه اعتراض به رای دیوان عدالت اداری

نمونه اعتراض به رای دیوان عدالت اداری


امروز با ارائه نمونه اعتراض به رای دیوان عدالت اداری همراه شما عزیزان هستیم.

دیوان عدالت اداری، مرجع رسیدگی به شکایت اشخاص از تصمیمات و اقدامات مراجع دولتی، عمومی و حاکمیتی، در حدود قانون تشکیلات دیوان عدالت اداری، می‌باشد.

در جریان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در دیوان عدالت اداری، ممکن است رای دیوان پس از ابلاغ مورد قبول شاکی یا طرف شکایت نباشد. در این حالت امکان اعتراض به رای دیوان عدالت اداری توسط ذینفع (اشخاص دارای سود و نفع) یا وکیل وی وجود دارد.

در بعضی از مواقع نیز رای قطعی دیوان عدالت اداری قابل اعاده دادرسی در همین دیوان می‌باشد.

شرایط و صلاحیت های رسیدگی در دیوان عدالت اداری و مرجع اعتراض به رای دیوان عدالت اداری در مقالات مختلفی که در وب سایت رسمی گروه وکلای مهرپارسیان، تخصصی ترین گروه وکلای ایران منتشر شده، به صورت مفصل آورده شده است.

دفتر حقوقی محمد رضا مهری بهترین وکیل دعاوی اشخاص علیه دولت به معنی اعم، نمونه اعتراض به رای دیوان عدالت اداری را برای مطالعه هر چه بیشتر عزیزان در سایت گروه وکلای مهرپارسیان قرار خواهد داد.

وکیل ملکی در هروی

مباحث قابل طرح در موضوع نمونه اعتراض به رای دیوان عدالت اداری

نمونه اعتراض به رای دیوان عدالت اداری در چه مواردی کاربرد دارد؟

آیا می توان به هر نوع رأیی که از دیوان عدالت اداری صادر می‌شود اعتراض نمود؟

مرجع رسیدگی به اعتراض به رای دیوان عدالت اداری کجاست و اعاده دادرسی در دیوان عدالت اداری در چه مرجعی رسیدگی می‌شود؟

بهترین وکیل جهت تهیه اعتراض به رای دیوان عدالت ادرای در تهران کیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

چگونه می توان به اطلاعات تکمیلی جهت تنظیم نمونه اعتراض به رای دیوان عدالت اداری دست یافت؟

متن نمونه اعتراض به رای دیوان عدالت اداری

ریاست محترم شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری

در اعتراض به رای شعبه ۵۸ دیوان عدالت اداری به رد شکایت موکل این جانب م ت فرزند ر، در مورد اعتراض به رأی بدوی ( نخستین) دیوان عدالت اداری به طرفیت سازمان تأمین اجتماعی، مبنی بر محاسبه ی حقوق بازنشستگی بر اساس میانگین پنج سال آخر دستمزد، به جای محاسبه ی میانگین دو سال آخر حقوق.

دادخواست تجدیدنظر خواهی به شرح دفاعیات زیر مبنی بر محق بودن این جانب، در استحقاق پرداخت میانگین دو سال آخر حقوق برای بازنشستگی، توسط سازمان تامین اجتماعی، تقدیم می گردد:

با توجه به مدارک موجود، محاسبه ی حقوق این جانب، براساس میانگین پنج سال آخر حقوق محاسبه گردیده و بر اساس قانون پنجم توسعه مصوب سال۱۳۸۹، باید محاسبه ی مزبور برای پرداخت حقوق بازنشستگی براساس میانگین دو سال آخر محاسبه گردد.

با توجه به مستندات و تصاویر فیش های حقوقی بازنشستگی توسط سازمان تامین اجتماعی، بر خلاف قانون پنجم توسعه ی کشور بوده و محاسبه بر اساس میانگین پنج سال آخر  لحاظ گردید است.

وکیل ملکی در زرگنده | وکیل در زرگنده

لذا این مستندات، اگرچه حاکی از افزایش حقوق در سال های آخر کاری بنده می باشد و طبق قانون، این افزایش حقوق، موجب اعمال محاسبه ی میانگین پنج سال آخر دستمزد می گردد؛

ولی شرط دیگری که افزایش حقوق هم موجب محاسبه ی میانگین دو سال آخر و سازمان تامین اجتماعی مکلف به محاسبه ی آن می باشد.

افزایش حقوق بر اساس ارتقای شغلی است که با توجه به حکم موجود در پرونده، به جهت فارغ التحصیلی موکل این جانب در مقطع کارشناسی در رشته ی مهندسی تکنولوژی مخابرات (مدرک مزبور پیوست پرونده گردیده است)، منجر به ارتقای شغلی با سمت مدیریت آزمایشگاه الکترونیک شرکت م ف از اول فروردین ۱۳۹۲ به حکم مدیر عامل شرکت، گردیده است.

لذا از این تاریخ حقوق موکل تا اردیبهشت سال ۱۳۹۵ که سال آخر کاری بوده، افزایش حقوق حادث شده است.

بنابراین افزایش حقوق موکل بنده به عنوان مهندس با مدرک کارشناسی، بر اساس ارتقای شغلی و منطبق با ماده ۳۱ قانون پنجم توسعه کشور بوده است و لذا منشا مطالبات حقوقی در دادخواست بدوی، قانونی و منطبق با قانون می باشد.

سازمان تأمین اجتماعی بنا به قانون فوق الذکر، مکلف به محاسبه و پرداخت میانگین دو سال آخر حقوق می‌باشد. برخورداری بنده از حق ارتقای شغلی و افزایش حقوق، از باب داراشدن عادلانه و دارای سبب است که غیر قانونی نمی‌باشد.

دلیل دیگری که می‌تواند موجب بهره مندی بنده در دریافت میانگین دو سال آخر حقوق گردد، به موجب ماده ی۳۳۶ قانون مدنی استیفا (استفاده) از عمل دیگری که بر حسب امر شخصی باشد، او را مستحق دریافت حقوق و اجرت می داند.

کاهش مجازات حبس جرم نشر اکاذیب

بر همین اساس با توجه به بهره مندی از بنده در جهت کاری مشخص و با ارتقای شغلی، حقوق دریافتی، قانونی و معتبر بوده است، مستمری بازنشستگی بنده با توجه به ماده ۷۷ قانون تامین اجتماعی و تبصره ی ذیل آن باید بر اساس میانگین دوسال آخر بازنشستگی باشد.

از جهتی دیگر با توجه به تمدید قانون پنجم توسعه مصوب ۱۵/۱۰/۱۳۸۹ تا پایان سال ۱۳۹۵ و اینکه حقوق بنده از فروردین ۱۳۹۲ تا اردیبهشت ۱۳۹۵ افزایش چشمگیری داشته است و این افزایش هم بر اساس ارتقای شغلی بوده است.

بنابراین مرور زمان جهت مطالبه‌ی میانگین دو سال آخر حقوق رعایت گردیده و منشا اثر می‌باشد.

نمونه اعتراض به رای دیوان عدالت اداری

قانون پنجم توسعه و اجرایی شدن قانون ششم توسعه، بر اساس ماده ۸۲ قانون ششم توسعه که بیان می دارد:

برقراری مستمری بازنشستگان برای کلیه بیمه شدگان صندوقهای بازنشستگی (اعم از کشوری، لشکری، تأمین اجتماعی و سایر صندوقهای بازنشستگی دستگاه ها، نهادها و بانکها) بر مبنای میانگین دو سال آخر دریافتی که دارای کسور بازنشستگی می‌باشد.

بنابراین بر اساس قانون فوق الذکر، محاسبه ی مستمری حقوق بازنشستگی بر اساس میانگین دو سال آخر بازنشستگی به صورت مطلق و بدون هیچ شرطی، ملاک اعتبار خواهد بود.

حتی اگر افزایش حقوق نا معتبر باشد، حال انکه افزایش حقوق موکل، قانونی و ناشی از ارتقای شغلی بوده است؛ فلذا بر اساس ممنوعیت اجتهاد برابر نص صریح قانونی، سازمان تامین اجتماعی مکلف به محاسبه ی مستمری بازنشستگی بر اساس میانگین دو سال آخر می‌باشد.

بر همین اساس، اگر در قانون جدید، مقرراتی وضع گردد که از جهاتی متناسب با حال شخص باشد و به گونه ای حقوق وی را تامین نماید، قانون جدید در مورد وی لازم الاجرا خواهد بود.

مشاوره حقوقی قوانین شهرداری

بر اساس ماده ی ۶ قانون احکام دائمی توسعه کشور

کارکنان تحت پوشش صندوق‌های بازنشستگی می‌توانند در صورت انتقال به سایر دستگاهها یا بازخریدی، اخراج، استعفاء و استفاده از مرخصی بدون حقوق، بدون محدودیت زمان کماکان مشمول صندوق بازنشستگی خود باشند.

در این صورت حق بیمه سهم بیمه‌ شده و کارفرما به ‌استثنای افراد منتقل‌شده به ‌عهده بیمه‌ شده است.

بر همین اساس قانون مربوط به محاسبه میانگین مستمری دو سال آخر حقوق بازنشستگی، طبق قانون ششم توسعه ماده، ۸۲ قانون مزبور لازم الاجرا و قانونی می‌باشد.

با توجه به مراتب فوق، تقاضای نقض دادنامه و صدور حکم بر اساس دادخواست تقدیمی اولیه را دارم.

محمد رضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

وکیل اعتراض به رای دیوان عدالت اداری

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل دادگستری شمال تهران و همکار

دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی، همه روزه شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

نمونه اعتراض به رای دیوان عدالت اداری

راههای ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

شماره های همراه

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط

وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه

حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

۵/۵ - (۴ امتیاز)

۲ دیدگاه

  • سلام . اینجانب با موضوع ترک فعل توسط وزارت راه و شهرسازی در رابطه با قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ، آئین نامه همین قانون و آئین نامه ماده ۳۳ قانون مذکور در نظارت عالیه بر اجرای این اسناد به دیوان عدالت شکایت کردم ولی شعبه بدوی رای به رد دادخواست براساس ماده ۱۱ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان داد و شعبه تجدیدنظرخواهی هم آن را تایید کرد در حالیکه این ماده اصلا به موضوع شکایت بنده مرتبط نیست زیرا وزارت مذکور با عدم توجه به شکایات بنده هیچ اقدامی ننمود که رای و یا اثر بگذارد که براساس ماده ۱۱ نقض آن را درخواست کرده باشم و اتفاقاً باید رای و یا اثر میگذاشت که با بی اعتنایی به شکایات من به سطوح مختلف مدیریت وزارت روبرو شدم فلذا درخواست کردم وزارت را مکلف کنند به تکلیف خود در برخورد با تخلف و متخلفین ساختمانی که برای من مشکل ایجاد کرده اند ، اقدام کنند . ساختمان در یک روستای بخش مرکزی شهرستان نور در طرح هادی است که اگر بنده بخواهم خودم را با متخلفین هماهنگ کنم باید هزینه هایی متحمل شوم ضمن اینکه موضوع اشراف به حریم خصوصی من و خانواده ام نیز برای همیشه باقی خواهد ماند ، حال از شما عزیزان درخواست دارم راهنمایی فرمائید چگونه میتوانم به رای اشتباه دیوان اعتراض کنم . رای در تاریخ ۱۴۰۰/۹/۲۹ به بنده ابلاغ شد .

    • سلام رای قطعی دیوان قابلیت اعتراض ندارد.
      در موارد مشخص شده امکان تقدیم اعاده دادرسی از رای قطعی دیوان وجود دارد.
      پیشنهاد می کنیم با وکیل تخصصی دیوان عدالت اداری مشاوره بفرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *