نمونه دادخواست الزام به تسلیم مبیع

نمونه دادخواست الزام به تسلیم مبیع

نمونه دادخواست الزام به تسلیم مبیع


امروز با موضوع نمونه دادخواست الزام به تسلیم مبیع با شما هستیم.

قرار دادن نمونه دادخواست الزام به تحویل ملک و الزام به تحویل مبیع غیر منقول، در وب سایت گروه وکلای مهر، تخصصی ترین گروه وکلای ملکی تهران و ایران، در هفته اخیر، مورد درخواست کاربران شبکه های مجازی دفتر وکالت محمدرضا مهری بوده است.

با توجه به مشاوره مستقیم دکتر محمد رضا مهری بهترین وکیل الزام به تحویل مبیع غیر منقول در ایران، با داشتن سوابق متعدد پرونده‌های ملکی و الزام به تحویل ملک، بهتر دیده شد تا نمونه ای از لایحه الزام به تسلیم مبیع غیر منقول که در دادگاه‌های حقوقی توسط ایشان ارائه شده است به شکل مقاله پیش رو تقدیم عزیزان گردد.

سوالات مرتبط با نمونه دادخواست الزام به تسلیم مبیع

  • جهت تقدیم دادخواست الزام به تسلیم مبیع و تحویل مبیع غیر منقول چه مدارک و مستنداتی مورد نیاز است؟
  • مرجع صالح جهت رسیدگی به دادخواست تحویل و تسلیم مبیع غیر منقول کجاست و هزینه دادرسی این گونه دعاوی چگونه تعیین می‌شود؟
  • نمونه دادخواست الزام به تحویل مبیع غیر منقول، در چه مواردی کاربرد دارد؟
  • بهترین وکیل ملک در ایران و تهران کیست و چه ویژگیهایی دارد؟
اظهارنامه قانونی

مدارک لازم جهت طرح دادخواست الزام به تحویل مبیع غیر منقول

  1. مبایعه نامه مابین طرفین.
  2. کارت ملی و یا شناسنامه.
  3. در صورت وجود شهادت شهود.
  4. ظهارنامه ارسالی به مستنکف و پاسخ ان در صورت وجود.
  5. تقدیم دادخواست الزام به تسلیم مبیع غیر منقول.

متن نمونه دادخواست الزام بع تسلیم مبیع غیر منقول

ریاست محترم شعبه دوم دادگاه حقوقی رودهن

موضوع: لایحه دفاعیه

با سلام و احترام، درباره پرونده کلاسه فوق، موضوع دعوای موکل به طرفیت آقایان م- گ، امیر حسین ر و نوروز علی ر به خواسته تسلیم مبیع و تحویل مورد معامله، به شرح زیر در توضیح خواسته و دفاع از دعوا، مطالبی به عرض می‌رسد:

اول: به حکایت مبایعه نامه شماره ۳۱۲۰۷ مورخ ۱۵ فروردین ۱۳۹۶، خوانده ردیف اول، آقای مسعود گ، اقدام به فروش شش دانگ یک دستگاه آپارتمان مسکونی در پلاک ثبتی ۴۳۳ فرعی از ۱۴ اصلی واقع در بخش آبعلی را به بیع قطعی به موکل واگذار نموده و کلیه ثمن معامله به مبلغ صد و نود و هشت میلیون تومان نیز توسط فروشنده دریافت گردید.

موضوع دریافت ثمن معامله، بنا به مندرجات مبایعه نامه رسمی، مورد اقرار خوانده ردیف اول قرار گرفته و در ماده ۳ قرارداد مابین نیز به این موضوع تصریح شده است.

دوم: موعد تحویل مورد معامله و تسلیم مبیع، بر اساس توافق طرفین معامله، طبق قرارداد استنادی، ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ تعیین گردید و هیچ توافق بعدی نیز در این خصوص وجود ندارد.

لذا قبل از موعد مقرر جهت تحویل گرفتن مبیع، جهت انتخاب کابینت و سایر لوازم، به محل وقوع ملک مراجعه نمود که متصرفین اظهار داشتند آقای گ در ملک مالکیتی ندارد و ملک متعلق به آقای نوروز علی ر می‌باشد.

درخواست تصحیح رای داور

با اطلاع از این موضوع، شکایت فروش مال غیر در شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری ۲ رودهن مطرح گردید.

سوم: با توجه به دستور رییس محترم شعبه کیفری، کلانتری آبعلی به تحقیق از مالک ملک پرداخت و آقای نوروز علی ر به شرح صورتجلسه مورخ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ در کلانتری آبعلی( تصویر پیوست و اصل ان در پرونده استنادی کیفری موجود است).

واگذاری ملک مورد ترافع به آقای مسعود گ را پذیرفته و ضمن تنفیذ مبایعه نامه مورد اسناد آقای گو درزی، به صحت معامله اقرار نمود.

چهارم: با توجه به ارائه تصویر مصدق مبایعه نامه شماره ۱۴۵۸۴۹۱۳مورخ ۶ بهمن ۱۳۹۵ که توسط دفتر اسناد رسمی شماره ۶۹ تهران برابر اصل بودن ان تایید شده و در پرونده کیفری مضبوط است، و خوانده ردیف اول در شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری ۲ رودهن جهت دفاع از اتهام فروش مال، ارائه نموده و همچنین مورد قبول آقای نوروز علی ر ( مالک رسمی ملک بر اساس استعلام ثبتی در پرونده کیفری به شماره۵۰۴۲ مورخ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶) قرار گرفته است، ایادی قبل از خوانده ردیف اول در آپارتمان مورد نزاع، بر مالکیت آقای گ صحه گذاشته اند.

بنا به مراتب فوق و با توجه به قراردادهای استنادی که ذکر ان پیشتر رفته است، و بر اساس قانون، تقاضای رسیدگی و صدور حکم به محکومیت خوانده های محترم به تسلیم آپارتمان ابتیاعی موکل در پلاک مورد ترافع و محکومیت خوانده ردیف اول به پرداخت هزینه‌های دادرسی و حق الوکاله وکیل از باب تسبیب را دارم.

منوط به نظر و امر عالیست.

با احترام مجدد- محمد رضا مهری وکیل خواهان

بهترین وکیل ملکی تهران

پی نوشت نمونه دادخواست الزام به تسلیم و تحویل مبیع غیر منقول

تقدیم دادخواست الزام به تسلیم و تحویل مبیع غیر منقول هیچ ملازمه ای با دادخواست الزام به اخذ صورت مجلس تفکیکی، دادخواست الزام به اخذ پایانکار ساختمان، الزام به انجام تعهدات قراردادی و غیره ندارد.

دعوای الزام به تسلیم و تحویل مبیع غیرمنقول به تنهایی قابل طرح است.

هزینه دادرسی دادخواست الزام به تسلیم و تحویل مبیع غیر منقول، بر اساس قیمت منطقه ای و معاملاتی ملک تعیین می‌شود و به هیچ عنوان در صلاحیت شوراهای حل اختلاف قرار ندارد.

اگر قیمت ارزش معاملاتی ملک کمتر از بیست میلیون تومان باشد، تغییری در مرجع رسیدگی ایجاد نشده و دادگاه حقوقی محل وقوع ملک صلاحیت رسیدگی به موضوع را دارد.

در صورتی که ملک مورد ترافع در دعوای الزام به تحویل و تسلیم مبیع غیر منقول، مالک رسمی طرف دعوا نباشد و خریدار یا ایادی قبلی ملک را واگذار نموده باشند، دعوا لازم است به طرفیت همگی ایادی قبلی طرح گردد.

اشتباه در تعیین خوانده های و اشتباه در تعیین منجز دعوا می‌تواند باعث صدور قرار رد دعوا و یا قرار عدم استماع دعوا و ورود ضرر وزیان به خواهان شود. بنابر این تعیین نوع دعوا کاملا ضروری است.

خسارات و هزینه‌های دادرسی و حق الوکاله وکیل فقط از خوانده بلا فصل قابل مطالبه است بنابر این وکیل خواهان یا خواهان باید مشخص و منجز تعیین نماید که مسوول پرداخت خسارت کدام یک از خوانده های دعواست؟

بهترین وکیل الزام به تحویل و تسلیم مبیع غیر منقول

جستجوی بهترین وکیل دادگستری در ایران، با توجه به عدم تخصصی بودن وکالت در ایران، کاری دشوار به نظر می‌رسد.

آثار حقوقی قولنامه

دفتر وکالت محمد رضا مهری بهترین وکیل پایه یک تهران و ایران بنا به اذعان موکلین، تمامی امور مربوط به تنظیم نمونه دادخواست الزام به تسلیم مبیع و الزام به تحویل مبیع غیر منقول و سایر درخواست ها و دادخواست های حقوقی به صورت تخصصی می‌نماید.

بهترین وکیل ملکی در تهران، کرج، رشت، قزوین، شیراز، اصفهان، ارومیه، کرمانشاه، همدان، ساری، بابل، گرگان و رامسر، همکار گروه وکلای مهر، آماده پذیرش وکالت در محاکم دادگستری می‌باشند.

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل دادگستری شمال تهران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی، همه روزه از ساعت‌های ۱۹ الی۹ و پنجشنبه‌ها ۱۵ الی ۹ با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راه‌های ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

موبایل وکیل متخصص پرونده شهرداری

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

۵/۵ - (۵ امتیاز)

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *