نمونه رای ابطال وکالت


امروز با بررسی نمونه رای ابطال وکالت با شما هستیم.

اعطای وکالت در انتقال سند رسمی ملک و یا تفویض اختیار اصیل به وکیل جهت انجام امور اداری، گاهی باعث بروز اختلاف و طرح پرونده ابطال وکالت در دادگاه می‌شود.

اعلام عزل وکیل در وکالت نامه های عادی فقط با اراده موکل امکان‌پذیر است و نیازب به طرح دعوای ابطال وکالت نیست. اما اسقاط حق عزل وکیل، ضم وکیل، ضم امین و همچنین اعطای وکالت بلاعزل طلاق زوجه از مواردی هستند که در صورت بروز اختلاف بین طرفین، نیازمند، طرح دعوا در دادگاه حقوقی و ارائه دادخواست ابطال وکالت بلاعزل طلاق، دادخواست ابطال وکالت بلاعزل انتقال ملک و یا ابطال سند رسمی مالکیت می‌باشد.

در ادامه نمونه رای دادگاه حقوقی در رسیدگی به دعوای ابطال وکالت رسمی و ابطال سند مالکیت رسمی توسط تیم تحقیقاتی گروه وکلای مهر، تخصصی ترین گروه وکلای ملکی در ایران و تهران مورد نقد و بررسی کارشناسانه قرار خواهد گرفت.

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی املاک و دادخواست ابطال سند رسمی با بهترین موسسه حقوقی ایران تماس بگیرید.

وکیل ابطال سند رسمی

سوالات حقوقی درباره نحوه ابطال مبایعه نامه و وکالت نامه

  • جهت ابطال مبایعه نامه عادی و سند رسمی انتقال چه باید کرد؟
  • آیا با شهادت شهود می توان دادخواست ابطال مبایعه نامه را به دادگاه ارائه نمود؟
  • قبل از ابطال مبایعه نامه می توان ابطال سند رسمی انتقال و ابطال وکالت نامه را درخواست نمود؟
  • بهترین وکیل پرونده ابطال مبایعه نامه، ابطال وکالت رسمی و ابطال سند رسمی کیست؟

نمونه رای دادگاه در ابطال وکالت بلاعزل

درباره دعوی خواهان خانم ف با وکالت آقای ع به طرفیت شرکت چند منظوره ف به شماره ثبت ۱۱۱۱شده در اداره ثبت اسناد و املاک دماوند به خواسته ابطال سند قطعی غیر منقول به شماره ۳۲۷۴۱۵ مورخ ۰۲/۰۳/۱۳۷۶ ثبت شده و در دفتر اسناد رسمی شماره پنج بومهن و سند وکالت شماره ۳۲۳۱۵ مورخ ۲۵/۰۲/۱۳۷۶ ثبت شده در همین دفتر با احتساب کلیه خسارات دادرسی.

به این توضیح که خواهان در دادخواست تقدیمی و صورتجلسات دادگاه در شرح خواسته عنوان داشت که شرکت خوانده پس از انعقاد دو قرارداد صوری بین وکیل خواهان و مدیران شرکت خوانده در تاریخ های ۷ و ۲۲/۰۲/۱۳۷۶ بیست و پنج هکتار از اراضی متعلق به خواهان در پلاک ۷ فرعی از ۱۰ اصلی مهرآباد که مقرر بود پس از رفع تصرف متصرفین تجدید حدود نصب سیم خاردار با استفاده از نفوذ اعضا شرکت که از کارکنان فرمانداری دماوند می‌باشند به وی مستر نمایند.

دلایل دادگاه در ابطال وکالت بلاعزل

در تاریخ ۰۲/۰۴/۱۳۷۶ طی سند قطعی غیرمنقول مذکور به نام خود منتقل نموده اند و در جهت اثبات این ادعا به مستندات ذیل الذکر استناد جسته اند.

وکیل متخصص کمیسیون ماده 100

الف ) آقایان مصطفی ع ( عضو هیات مدیره شرکت خوانده ) و آقای بهمن ق به عنوان مطلع.

ب ) اصل و تصاویر قراردادهای مذکور که در دو نسخه تنظیم و ذیل یکی از نسخ بر صوری بودن و عدم اعتبار ان تاکید شده که به امضا طرفین و مهر شرکت ف نیز رسیده است.

ج ) گزارش بازرس اداره کل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استانداری تهران وکیل محترم شرکت خوانده نیز در دفاعیات خود اظهار داشت که با توجه به توافق طرفین معامله که در صورت حدوث اختلاف موضوع به داور مرضی الطرفین ارجاع شود.

این اتفاق در این قضیه صورت نگرفته و طرح دعوی فاقد وجاهت قانونی است و همچنین مدعی گردیده که درموارد بطلان یا فسخ بیع در قوانین احصا شده و مورد فعلی از موارد احصا شده در قانون نیست. دادگاه به دلایل ذیل ادعای خواهان را ثابت تشخیص می‌دهد.

صوری بودن قراردادهای منعقد شده بین وکیل خواهان و شرکت خوانده.

عدم رعایت شرایط اساسی برای صحت معامله به این توضیح که قصد طرفین انجام بیع بوده و می توانست در غالب عقد جعاله قرار گیرد و رضایت فروشنده در انجام معامله مشهود نیست.

بازرس محترم استانداری در صفحه سوم گزارش سطور ۲۵ – ۱۱ و صفحه چهارم صریحا به نقل از آقای ع عضو سابق هیات مدیره شرکت ف قید نموده که هیچ گونه وجهی بابت خرید مورد معامله به آقای م پرداخت نشده و تعهدات مندرج در بیع نامه نیز توسط شرکت فرمان انجام نشده و انتقال مورد معامله به نام شرکت از سال قبل از انجام تعهدات و پرداخت ثمن بوده است.

تغییرات قانون طلاق توافقی

اظهارات آقای ع عضو سابق هیات مدیره شرکت ف در پرونده کیفری که تصویر ان در صفحات ۱۵ – ۱۴۸ پرونده فعلی مضبوط است.

مبنی بر این که فقط قصد از انعقاد قرارداد انجام امور رفع صرف از ملک و تحدید حدود ان بوده و وجهی به فروشنده پرداخت نشده است و آقای ع شرکت را مستحق دریافت دستمزد می داند.

اظهارات آقای ب در پرونده کیفری به عنوان مطلع مبنی بر اینکه هیچ وجهی بابت ثمن معامله به فروشنده پرداخت نشده است و با توجه به اینکه بیع فاسد اثری در تملک ندارد دادگاه با استناد به مواد ۱۹۰ و ۲۲۳ و ۳۶۵ و ۱۲۹۲ قانون مدنی و مواد ۱۹۸ و ۵۱۹ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی با توجه به اینکه مبنا تنظیم سند رسمی انتقال ملک و سند وکالت قبل از ان بر اساس قراردادهای صوری بوده و فساد معامله به ترتیبی که گذشت ثابت می باشد.

حکم به ابطال سند قطعی غیر منقول به شماره ۳۲۷۳۱۵ مورخ ۰۲/۰۴/۱۳۷۶ ثبت شده در دفتر اسناد رسمی شماره ۵ بومهن و سند وکالت شماره ۳۲۳۱۵ مورخ ۲۵/۰۲/۱۳۷۶ همین دفتر محکومیت خوانده به پرداخت هزینه دادرسی و حق الوکاله وکیل طبق تعرفه منتشره از سوی کانون وکلا در حق خواهان صادر و اعلام می‌نماید.

رای صادره حضوری و ظرف مدت بیست روز از ابلاغ قابل تجدیدنظر در محاکم تجدید نظر استان تهران می‌باشد.

محمد رضا مهری دادرس شعبه اول دادگاه حقوقی رودهن

بهترین موسسه حقوقی ایران

با توجه به اینکه موضوعات حقوقی و طرح هرگونه دعوای حقوقی و کیفری در مراجع قضایی موضوعات تخصصی و در حیطه تخصص وکیل پایه یک دادگستری در امور ملکی می باشد، موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، بهترین موسسه حقوقی ایران و تنها موسسه حقوقی که همگی از وکلای به نام ایران می‌باشند، امکان ارائه مشاوره حقوقی ملکی در پرونده‌ها را به شما عزیزان دارد. جهت تعیین وقت مشاوره حضوری با بهترین وکیل ملکی در تهران و کرج با گروه وکلای مهر تماس بگیرید.

شکایت رابطه نامشروع در شرکت ها

برای دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی،  همه روزه از ساعت‌های ۱۹ الی۹ و پنجشنبه‌ها۱۵ الی۹ با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راههای ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

شماره های همراه

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

۴.۵/۵ - (۱۲ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *