نمونه شکایت در دادسرای فرهنگ و رسانه

نمونه شکایت در دادسرای فرهنگ و رسانه

نمونه شکایت در دادسرای فرهنگ و رسانه


بررسی نمونه شکایت در دادسرای فرهنگ و رسانه موضوع بحث امروز ماست.

نقض حقوق پدید آورنده اثر ادبی و هنری و استفاده غیر مجاز از اثر هنری در کارهای تبلیغاتی، مورد حمایت قانون حقوق مصنفان، مولفان و نویسندگان قرار گرفته است.

سوالات موکلین محترم دفتر وکالت محمد رضا مهری بهترین وکیل کیفری تهران و وکیل پرونده‌های هنرمندان در تهران، نحوه طرح شکایت در دادسراهای تهران و تبیین صلاحیت دادسرای فرهنگ و رسانه، تشریح مجازات نقض حقوق پدید آورنده اثر ادبی و هنری می باشد که توسط بهترین وکیل کیفری تهران و همکار گروه وکلای مهر پاسخ داده شده است.

در ادامه این نوشتار، به طرح نمونه شکایت در دادسرای فرهنگ و رسانه تهران، که با وکالت محمدرضا مهری بهترین وکیل کیفری تهران مطرح شده است می‌پردازیم.

سوالات درباره نمونه شکایت در دادسرای فرهنگ و رسانه تهران

  • آیا نمونه شکایت در دادسرای فرهنگ و رسانه تهران در همه موارد کاربرد دارد و یا فقط الگویی جهت طرح شکایت در دادسراهای تهران است؟
  • رسیدگی به جرم سرقت آثار ادبی و سرقت علمی در صلاحیت دادسرای فرهنگ و رسانه تهران می باشد؟
  • نمونه شکایت در دادسرای فرهنگ و رسانه تهران، در جرم سرقت علمی و جرم سرقت ادبی چگونه قابل دسترسی است؟
  • بهترین وکیل کیفری تهران و بهترین وکیل پرونده‌های هنرمندان در تهران چگونه قابل دسترسی است؟

متن کامل نمونه شکایت در دادسرای فرهنگ و رسانه

 شاکی : محمد جواد س،  فرزند: علی اکبر، به شماره شناسنامه: 16008، صادره از: تهران، متولد: 08/12/ 1300 ،  به شماره ملی:   000000000 ، مجرد شیعه ،  به نشانی : تهران-

شورای حل اختلاف ویژه پرونده‌های مطبوعاتی

وکیل شاکی: محمد رضا مهری متانکلایی فرزند حسینعلی به شماره ملی 0064096807، شماره پروانه 23750، متاهل، شیعه، اهل و ساکن تهران- گاندی جنوبی- خیابان 14-پلاک14- طبقه4- واحد9

  مشتکی عنهما :

  • گروه صنایع غذای س به مدیریت آقای غ س به نشانی : تهران
  • کانون تبلیغات با مدیریت آقای م ح به نشانی : تهران،

موضوع شکایت :

تغییر و نشر اثر بدون اجازه پدید آورنده.

استفاده از اثر در کارهای تبلیغاتی بدون اجازه پدید آورنده.

تاریخ و محل وقوع جرم : از 15 مهر ماه سال 1396 تاکنون – پخش از شبکه های مختلف سیما (  تهران ) .

معاون محترم دادستان تهران و سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه

با سلام و احترام ، با احازه حاصله از وکالتنامه پیوست ملصق به تمبر مالیاتی، به وکالت از آقای شاکی، به شرح ذیل از مشتکی عنهما به دلایل و مستنداتی که ذکر خواهد شد شکایت خود را مطرح می نمایم :

اول : موکل، یکی از مجریان معروف و صاحب برند در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

به اعتبار شهرت موکل، توسط کانون تبلیغاتی به نمایندگی از شرکت صنایع غذایی جهت اجرای مراسم قرعه کشی برندگان جوایز این گروه، از وی دعوت به عمل آمد و مقرر گردید، طی مراسمی خصوصی، قرعه کشی مذکور توسط موکل انجام شده و نتایج از طریق سایت گروه اطلاع رسانی شود.

دوم : شرکت تبلیغاتی، به عنوان نماینده تبلیغاتی شرکت، اقدام به تصویر برداری و ضبط فیلم مراسم نمود تا بنا به ادعای خودشان در صورت تشکیک در نتایج قرعه کشی، که در محل هتل اسپیناس پالاس برگزار شده است، موضوع قابلیت پیگیری و استناد داشته باشد.

بهترین وکیل کیفری تهران

 سوم: با توجه به اینکه موکل به عنوان مجری و هنرمند، صرفأ جهت اجرای مراسم قرعه کشی دعوت شده بود، به هیچ عنوان قصد شرکت در تیزرهای تبلیغاتی که با تغییر و تحریف در فیلم مراسم به شرحی که خواهد آمد، نداشته است.

نمونه شکایت در دادسرای فرهنگ و رسانه، جهت درج در سایت گروه وکلای مهر تهیه شده است و هرگونه برداشت اثر بدون ذکر منبع قابل پیگیری قضایی می‌باشد.

چهارم: پس از اتمام مراسم قرعه کشی، شرکت صنایع غذایی و گروه تبلیغاتی، اقدام به تغییر فیلم مراسم و استفاده تبلیغاتی از چهره و اثر به وجود آمده از سوی موکل،  طی 26 نوبت در شبکه های تلویزیونی نموده و با ساخت تیزرهای تبلیغاتی بدون اطلاع موکل و بدون عقد قرارداد رسمی با موکل، اقدام به پخش این فیلم در شبکه های مختلف سیمای جمهوری اسلامی ایران نمودند.

پنجم: با توجه به اینکه موکل، تا کنون در هیچ فیلم تبلیغاتی حضور نیافته و تهیه و پخش فیلم های تبلیغاتی از افرادی نظیر موکل که دارای شهرت و محبوبیت بین آحاد جامعه می‌باشند.

همچنین با توجه به اینکه در اثنای پخش تیزرهای تبلیغاتی موکل، بدون قرارداد و بدون مجوز ایشان از سوی شرکت مشتکی عنه، مشغول همکاری با شرکت دیگری جهت تهیه فیلم های تبلیغاتی بوده که با پخش تیزرهای تبلیغی بدون کیفیت و بدون رعایت استانداردها، موجب فسخ قرارداد شرکت، با موکل و ورود ضرر و زیانی معادل هشت میلیارد ریال به موکل شده است.

ششم : ماده 1 قانون حمایت از حقوق مؤلفان، مصنفان، و هنرمندان  اشعار می دارد « اثر »، متعلق به شخصی است که با هنر شخص، خود ان را پدید می آوررد و هر اثری مورد حمایت این قانون قرار دارد. بند 3 ماده 2 نیز به صراحت آثار سمعی و بصری را مشمول همین قانون قرار داده است.

وکیل دادسرای ناحیه چهار تهران

ماده 3 از قانون مذکور، حقوق پدید آورنده اثر را شامل حق انحصاری نشر و پخش و حق بهره‌برداری مادی و معنوی از نام و اثر هنرمند برشمرده است.

بر اساس بند 4 ماده 5 قانون پیش گفته، پخش اثر یا تصویر از رادیو و تلویزیون و وسایل دیگر، منحصرأ از حقوق مادی و معنوی صاحب اثر می‌باشد.

با توجه به منع قانونی استفاده از اثر در کارهای تبلیغاتی، مطابق بند 6، ماده 5 قانون حمایت از حقوق مؤلفان، مصنفان و هنرمندان و ورود ضرر و زیان مادی و معنوی به موکل، با پخش اثر متعلق به وی بدون اذن و اجازه و بدون انعقاد قرارداد با وی ، به استناد مواد مذکور و مواد 23 – 25 و 28 قانون حمایت از حقوق مؤلفان، مصنفان، هنرمندان و مادتین 3 و 2 مقررات و ضوابط کلی تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما در سال 1396، پس از بررسی دلایل و مستندات و اثبات صدق عرایض، تعقیب کیفری مشتکی عنهما و جبران خسارت وارده به موکل، بر اساس نظریه کارشناسی را دارم.

 منوط به امر و نظر عالیست.

با احترام مجدد محمد رضا مهری- وکیل شاکی

نحوه طرح شکایت در دادسرای فرهنگ و رسانه تهران

پس از تنظیم شکواییه و تهیه مدارک و مستندات، به محل دادسرای فرهنگ و رسانه تهران، به نشانی: تهران- میدان پانزده خرداد (ارگ)- دادسرای عمومی و انقلاب تهران، طبقه همکف مراجعه نموده و پس از ابطال تمبر هزینه دارسی، شکواییه توسط سرپرست دادسرا به یکی از شعب بازپرسی ارجاع می‌شود.

با توجه به تخصصی بودن شکایت در دادسرای فرهنگ و رسانه، معمولا موضوع به کارشناس رسمی دادگستری ارجاع می‌شود و یا از طریق اخذ استعلامها توسط شعبه بازپرسی، رسیدگی آغاز می‌شود.

قتل خطای محض

در موارد نادری پرونده از سوی بازپرسی به ضابطین قضایی ارجاع می‌شود.

بهترین وکیل کیفری تهران و ایران

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل دادگستری شمال تهران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی، همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها 15 الی 9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راه‌های ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

021-88663925

021-88663926

021-88663927

موبایل وکیل متخصص پرونده شهرداری

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

5/5 - (41 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *