وکیل سرقفلی در تهران

وکیل سرقفلی در تهران

وکیل سرقفلی در تهران


امروز با معرفی وکیل سرقفلی در تهران با شما هستیم.

سرقفلی مغازه در بین بازاریان و کسبه در دو معنا به کار می‌رود. معنای اول سرقفلی مغازه به دلیل سابقه کسب و پیشه در مغازه‌ای برای صاحبان مشاغلی ایجاد می‌شود که قبل از سال ۱۳۷۶، اجاره نامه واحد تجاری با مالک امضا کرده باشند.

این نوع سرقفلی، حقوق مستاجر ملک تجاری است که از وقتی به دست بعدی منتقل می‌شود و عامه مردم، آن را سرقفلی نام گذارده‌اند.

معنای دوم سرقفلی

 حالتی است که مالک ملک تجاری و مغازه با سند رسمی اجاره سرقفلی، با شرایط معین، حق کسب و پیشه در ملک تجاری خود را برای مدت نامحدود منتقل می‌نماید.

دارنده سرقفلی مغازه یا ملک تجاری، بدون داشتن مالکیت ملک، حق کسب و پیشه در مغازه را به دست می‌آورد و طبق شرایط خاصی، مالکیت سرقفلی را به اشخاص دیگر هم می‌تواند واگذار نماید.

آثار حقوقی دو نوع سرقفلی ذکر شده، در مختصر نگارش قبلی متفاوت است.

از این رو وکیل سرقفلی مغازه در تهران، لازم است بداند، سرقفلی حاصل از حق کسب و پیشه، یعنی حق سرقفلی که در ابتدای امر و یا توافق مالک ملک و مستاجر ایجاد نمی‌شود، تابع قانون روابط موجر و مستاجر سال ۱۳۵۶ می‌باشد و سرقفلی مغازه که از ابتدا، توسط مستاجر، با پرداخت مبلغ مورد توافق، به دست می‌آید، تابع اراده خریدار و فروشنده سرقفلی می‌باشد.

مشاوره حقوقی کمیسیون ماده صد

با توجه به اینکه دارندگان سرقفلی در تهران و سایر شهرها، که از طریق حق کسب و پیشه، مالک سرقفلی شده‌اند، دارای توافقات رسمی یا عادی، با مالک نیستند، لازم است جهت مشاوره با بهترین وکیل سرقفلی در تهران، اقدام نمایند.

چرا که عدم اطلاع از قوانین و مقررات سرقفلی و عدم رعایت آن‌ها، مالک، امکان در خواست صدور حکم تخلیه ملک تجاری، حتی با عدم پرداخت حق کسب و پیشه را دارد.

دفتر وکالت محمد رضا مهری وکیل پایه یک دادگستری در تهران و بهترین وکیل ملک در تهران و ایران، با انتشار مقاله پیش رو، به معرفی وکیل سرقفلی در تهران، بهترین وکیل دعاوی ملکی در تهران و کرج، بهترین وکیل ملک در مشهد و شمال ایران و بررسی تفاوت‌های سرقفلی مغازه و حق کسب و پیشه مغازه و اماکن تجاری خواهد پرداخت.

مطالب مرتبط با معرفی وکیل سرقفلی در تهران

مشخصات و ویژگی‌هایی بهترین وکیل سرقفلی ایران و بهترین وکیل ملکی در ایران چیست؟

جهت جستجوی وکیل پایه یک دادگستری و یافتن بهترین وکیل پایه یک دادگستری چه باید کرد؟

جهت مشاوره درباره سرقفلی در تهران و اعتراض به حکم تخلیه اماکن تجرای چه اقدامی لازم است؟

تنظیم دادخواست های مرتبط با سرقفلی در تهران و شهرستان‌ها چگونه امکان‌پذیر است؟

نکات حقوقی جهت خرید سرقفلی مغازه در تهران و سایر شهرها

مواردی را که وکیل متخصص سرقفلی در تهران و سایر شهرها، جهت خرید سرقفلی مغازه باید در قرارداد انتقال سرقفلی مد نظر قرار دهد، عبارتند از :

بررسی نوع سند سرقفلی مغازه

دارنده سند رسمی سرقفلی، هنگام انتقال سند رسمی سرقفلی بر اساس مفاد و شرایط مندرج در سند رسمی سرقفلی عمل نموده و تابع شرایط مقرر در آن می‌تواند نسبت به انتقال رسمی سند سرقفلی اقدام نماید.

اما اگر سند سرقفلی مغازه در تهران یا هر شهر دیگری عادی باشد، حتی با داشتن حق انتقال به غیر، بهتر است ابتدا رضایت مالک را اخذ نموده و سپس قرارداد انتقال و فروش سرقفلی تنظیم و امضا شود. توجه داشته باشید قبل از جلب رضایت مالک، پرداخت مبلغ خرید سرقفلی، جایز نیست.

تجدید نظرخواهی

شغل مندرج در سند رسمی سرقفلی

اجاره نامه‌های تجاری مبتنی بر انتقال رسمی سرقفلی یا انتقال عادی سرقفلی، با قید شغل در آن معتبر است.

در صورت داشتن حق انتقال سرقفلی رسمی و عادی و عدم قصد در تغییر شغل، مشکلی پدید نخواهد آمد، اما اگر قصد تغییر شغل در سند اجاره سرقفلی جدید دارید، اخذ رضایت مالکانه قبل از انعقاد قرارداد بهترین تصمیم است.

حق انتقال سند سرقفلی

وکیل سرقفلی در تهران باید توجه داشته باشد که آیا مالک سرقفلی، حق انتقال سرقفلی را به غیر دارد یا خیر.

اگر دارای حق انتقال سرقفلی به غیر است، آیا مدت اجازه انتقال سرقفلی را می‌دهد یا خیر.

نکات حقوقی جهت فروش سرقفلی مغازه در تهران و سایر شهرها

ارسال اظهارنامه قانونی به مالک

در صورتی که حق انتقال به غیر وجود ندارد، نکته مهم قابل رعایت از سوی وکیل سرقفلی در تهران، تنظیم و ارسال اظهارنامه قانونی به مالک است.

اجازه انتقال سرقفلی مغازه از دادگاه

وکیل سرقفلی در تهران، در صورت عدم توفیق در جلب رضایت مالک جهت انتقال سرقفلی با مراجعه به دادگاه حقوقی، دادخواست تجویز انتقال سرقفلی مغازه را تقدیم دادگاه نموده و با اجازه حاصل از رای دادگاه انتقال سرقفلی بلا مانع است.

طرح دعوای الزام به تنظیم اجاره نامه

در صورتی که مالک ملک دارای سرقفلی، از تمدید اجاره نامه امتناع ورزد و دارنده حق کسب و پیشه یا سرقفلی، خواهان انتقال سرقفلی به غیر باشد، وکیل سرقفلی در تهران و سایر شهرها، بهتر است ابتدا با تقدیم دادخواست الزام به تنظیم سند اجاره سرقفلی، اقدام به تمدید قرارداد  از طریق دادگاه نماید و سپس قرارداد انتقال سرقفلی را تنظیم نماید.

هر چند در حالتی که مدت اجاره قرارداد سرقفلی منقضی شده است، انتقال آن مجاز است، ولی بهترین راه عدم انتقال تا اطمینان از امکان تمدید می‌باشد.

انواع سند سرقفلی در تهران و شهرستان ها

سند رسمی سرقفلی

دارندگان سند رسمی سرقفلی، یعنی کسانی که سند سرقفلی مغازه آن‌ها در یکی از دفاتر اسناد رسمی تنظیم شده است، می‌توانند در قالب عقد بیع (خرید و فروش) یا عقد صلح با سند رسمی، می‌توانند حق کسب و پیشه و سرقفلی خود را به هر شخص که مایل هستند انتقال دهند.

استرداد سند

سند سرقفلی عادی

رایج‌ترین راه انتقال سرقفلی در تهران و سایر مناطق ایران، که در بین تجار معمول است، انتقال سرقفلی با سند عادی است.

گاهی ممکن است اصلا اجاره‌نامه‌ای وجود نداشته باشد و تصرف مستاجر در ملک تجاری با اذن شفاهی مالک باشد.

در این صورت انتقال بعدی نیز فقط از طریق سند عادی امکان‌پذیر است که غالبا مشکلاتی را در پی دارد.

برای حل این مشکل، لازم است که از طریق دادگاه، الزام به تنظیم سند رسمی سرقفلی درخواست شود.

موارد اسقاط حق کسب و پیشه در سرقفلی

انتقال سرقفلی به غیر

وکیل سرقفلی در تهران، باید بداند، اگر مستاجر، با مسکوت بودن حق انتقال به غیر در سند اجاره سرقفلی یا منع صریح از انتقال به غیر در سند سرقفلی، با اعطای نمایندگی یا وکالت به غیر یا انتقال به غیر، در واقع خلاف رضایت و توافق مالک، مورد اجاره را انتقال دهد.

یک دوم از حق کسب و پیشه یا سرقفلی ساقط شده و مالک می‌تواند، با پرداخت نیم دیگر به نرخ روز، نسبت به تخلیه ملک تجاری اقدام نماید.

تغییر شغل مندرج در سند سرقفلی

در صورتی که هنگام انتقال سرقفلی یا به وجود آمدن حق کسب و پیشه توافقی بین مالک و مستاجر صورت گرفته و بر اساس شغل مورد توافق، ملک دراختیار مستاجر و مالک سرقفلی قرار گرفته باشد، تغییر شغل باعث اسقاط کامل حق کسب و پیشه و سرقفلی و حق تخلیه مالک میشود.

تعدی و تفریط نسبت به ملک تجاری

یکی از موارد دیگری که باعث اسقاط حق کسب و پیشه و سرقفلی می‌شود فراتر از اذن متعارف مالک و اقدامی خلاف مصالح ملک و مالک در مورد اجاره می‌باشد.

تعدی یا تفریط مستأجر از حدود اذن مندرج در سند سرقفلی، باید توسط کارشناس رسمی دادگستری که توسط دادگاه تعیین می‌شود، تایید شود.

وکیل کیفری بابلسر

نپرداختن اجاره بها به مالک

مالک سرقفلی در ملک تجاری، مکلف است تا دهم هر ماه نسبت به پرداخت اجاره بها اقدام نماید در صورت عدم پرداخت اجاره بها از سوی مالک سرقفلی، ارسال اظهارنامه قانونی توسط مالک ملک، جهت استفاده از حق تخلیه ملک تجاری، ضرورت دارد.

اگر دو باردر طول مدت اجاره، اجاره بها پرداخت نشود و منجر به ارسال اظهارنامه قانونی توسط مالک شود و این امر برای بار سوم تکرار شود مالک ملک می‌تواند نسبت به تقدیم دادخواست مطالبه اجور معوقه و تخلیه ملک تجاری از دادگاه اقدام نماید و یا از طریق دایره اجرای اسناد رسمی ثبت اقدام نماید.

مسائل و موضوعات مطرح شده درباره سرقفلی مغازه در تهران

سوال: آیا اجاره دادن مغازه توسط مالک سرقفلی انتقال مورد اجاره محسوب می‌شود؟

پاسخ توسط وکیل سرقفلی در تهران: یکی از مصادیق بارز انتقال سرقفلی به غیر، اجاره دادن ملک تجاری بدون اذن و اجازه مالک می‌باشد.

اگر قصد اجاره دادن ملک تجاری را با سند سرقفلی دارید، بهترین راه در صورت عدم توافق مالک، مراجعه به دادگاه حقوقی و تقدیم دادخواست تجویز انتقال سرقفلی به غیر می‌باشد.

در غیر این صورت، مالک می‌تواند با پرداخت نصف حق کسب و پیشه، نسبت به درخواست تخلیه ملک تجاری اقدام نماید.

سوال: آیا تعمیر ملک تجاری توسط مالک سرقفلی و تبدیل به احسن، باز هم تعدی و تفریط صورت گرفته است؟

پاسخ توسط بهترین وکیل ملک در ایران: اشتباه معمول در پرونده‌های تعمیر ملک موضوع سرقفلی این است که بسیاری از وکلای پایه یک دادگستری و وکیل سرقفلی در ایران، مدعی هستند که حتی زدن یک میخ به دیوار ملک مورد اجاره سرقفلی، باعث ایجاد حق تخلیه بدون پرداخت حق کسب و پیشه خواهد شد.

در صورتی که اصلا این گونه نیست و تعدی و تفریطی که به اساس و بنای ملک لطمه وارد آورد و از مصادیق تغییر به واسطه تعدی و تفریط باشد، موجب حق تخلیه برای مالک خواهد شد.

اما برای اطمینان بیشتر، قبل از هرگونه عملیات ساختمانی در ملک تجاری، حتما با بهترین وکیل سرقفلی تهران و ایران مشاوره فرمایید.

سوال: در صورت انتقال مالکیت ملک توسط مالک، وضعیت سرقفلی و مالک ان چیست؟

اعاده دادرسی مجدد

پاسخ توسط بهترین وکیل سرقفلی تهران: در صورت انتقال مالکیت ملک تجاری به غیر، تمامی حقوق مالک سرقفلی محفوظ است و مالک جدید، تعهدات مالک قبلی ر اجرایی خواهد کرد. دقت بفرمایید که هیچ تغییری در وضعیت مالکیت و یا حق انتفاع از سرقفلی، پدید نخواهد آمد.

بهترین وکیل سرقفلی در ایران

دفتر وکالت محمد رضا مهری بهترین وکیل ملک در ایران با داشتن سابقه موفق در پرونده‌های ملکی در سراسر ایران، با همکاری بهترین وکیل ملک در کرج، بهترین وکیل ملک در مشهد و بهترین وکیل ملک در شمال ایران، آماده پذیرش وکالت در کلیه پرونده‌های ملکی در سراسر ایران می‌باشد.

تنظیم دادخواست الزام به تنظیم سند سرقفلی، دادخواست تجویز انتقال سرقفلی به غیر، دادخواست تعدیل اجاره بهای سرقفلی، اعتراض به حکم تخلیه سرقفلی، انجام امور حقوقی سرقفلی مغازه ورثه ای در تهران و سراسر کشور، دادخواست تجویز تغییر شغل در سرقفلی، دادخواست تخلیه اماکن تجاری.

تنظیم اظهارنامه قانونی مطالبه اجاره بهای ملک تجاری، پاسخ به اظهارنامه قانونی مالک در مطالبه اجاره بها، به صورت تخصصی، توسط بهترین وکیل ملک در تهران و ایران، همکار موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان انجام خواهد شد.

جهت انتخاب بهترین وکیل ملکی در ایران و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

سرقفلی چیست؟

حق مالی است که با اجاره املاک تجاری و پرداخت سرقفلی، برای مستأجر ملک تجاری ایجاد می‌شود.

تفاوت سرقفلی و حق کسب و پیشه چیست؟

هر دو حق مالی مرتبط با املاک تجاری هستند و تفاوت آنها در نحوه ایجاد آنها است، حق سرقفلی با اراده طرفین و تنظیم قرارداد اجاره با پرداخت حق سرقفلی توسط مستاجر ایجاد می‌شود اما حق کسب و پیشه با فعالیت مستمر و ایجاد شهرت در ملک تجاری به وجود می‌آید.

 

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۹۱۲۱۲۸۱۰۱۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

۵/۵ - (۳ امتیاز)

۲ دیدگاه

  • سلام من محمد نوده فرانی می خواستم بدومنم سرقفلی خریداری شده در سال حدودسال ۱۳۶۰ وتخریب آن توست شهرداری تهران به دلیل که می گفتن فضای سبز است که به دیوان شکایت کردیم ولی جوابی نگرفتیم آیا می شود پیگیری کرد.
    دوم من به عنوان خریدار سرقفلی با ملک طرف هستم آیا می تونم خسارت این ۲۸ سال را از مالک طلب کنم مادر آن زمان شکایت نمودیم و ملک قرار شد هرزمان که اجاز ساخت دهند ملک را به صورت قبلی به ما تحویل دهد ولی با در گذشت ایشان وراث ایشان زیر این قرار زده اند ومی خواهند ملک را بفروشند وبه ما مبلق ناچیزی بدهند- شماره تماس :۰۹۱۹۷۲۱۸۲۳۵

    • برای دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، همکار دفتر وکالت دکتر محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی، همه روزه از ساعت‌های ۱۹ الی۹ و پنجشنبه‌ها۱۵ الی۹ با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.
      راههای ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری
      ۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸
      ۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳
      شماره های همراه
      ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱
      ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲
      ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳
      ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴
      ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵
      تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.
      ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹
      دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *