نمونه قرارداد مشاوره حقوقی

نمونه قرارداد مشاوره حقوقی

نمونه قرارداد مشاوره حقوقی


امروز با موضوع نمونه قرارداد مشاوره حقوقی با شما همراه هستیم.

اصولا شخص مشاور حقوقی به استخدام رسمی شرکت یا سازمان محل فعالیت خود در نمی‌آید و قرارداد او از نوع قرارداد مشاوره است، نه استخدام یا کار. از تفاوت‌هایی که قرارداد مشاوره با قرارداد استخدام دارد، این است که دستمزد مشاور حقوقی اصولا به‌صورت ساعتی تعیین می‌شود؛ به‌عبارت دیگر، مشاور حقوقی موظف است تعداد ساعت معینی (مثلا ۱۰۰ ساعت) را به شرکت طرف قرارداد خود اختصاص دهد و در ازای هر ساعت مبلغی دریافت کند.

نکات مهم نمونه قرارداد مشاوره حقوقی

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

قرارداد مشاوره حقوقی موسسه مهرپارسیان به چه شکل است؟

آیا مشاوران حقوقی مالیات می‌دهند؟

آیا مشاوره حقوقی فقط مختص وکلا است؟

[/stextbox]

آیا به مشاوره حقوقی مالیات تعلق می‌گیرد؟

طبق قوانین جدید، مالیات تعلق‌گرفته به قراردادهای مشاوره معادل ۱۰درصد است و سقف معافی مالیات برای این اشخاص وجود ندارد؛ درحالی‌که این مبلغ برای کارمندان متفاوت است. حقوق این اشخاص تا رقمی مشخص، معاف از مالیات است و برای حقوق بیشتر از آن، به‌صورت پلکانی به‌ترتیب معادل ۷، ۱۰ و ۲۰درصد مالیات پرداخت می‌شود؛ از طرف دیگر، مزایایی همچون سنوات، عیدی و پاداش به قراردادهای مشاوره تعلق نمی‌گیرد.

کمیسیون عفو و بخشودگی

در بعضی شرکت‌ها برای مشاوران، حق بیمه پرداخت نمی‌شود که این موضوع خلاف قانون و قابل‌پیگیری است.

مشاوره حقوقی وکلا به چه نحوه صورت می‌پذیرد؟

دارندگان پروانه‌ی وکالت، قضاوت و سردفتری نمی‌توانند به استخدام رسمی سازمان یا شرکتی در‌آیند و در این صورت لازم است پروانه‌ی خود را نزد مرجع مربوط موقتا تودیع کنند، این در حالی است که چنین الزامی برای مشاور حقوقی وجود ندارد و او می‌تواند ضمن فعالیت در نقش مشاور، در صورت امکان به‌عنوان یکی از مشاغل گفته‌شده نیز فعالیت کند.

نمونه قرارداد مشاوره حقوقی 

قرارداد مشاوره حقوقی

این قرارداد مشاوره حقوقی در تاریخ ………………………….. میان امضاء کنندگان ذیل، به موجب اصل حاکمیت اراده و آزادی قراردادها، مستنداً به ماده ۱۰ قانون مدنی تنظیم گردید.

ماده یک- طرفین قرارداد و اقامتگاه آن ها

۱-طرف اول: موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، شماره ثبت ۳۴۱۵۳، شماره تلفن: ۸۸۶۶۳۹۲۶، نشانی: تهران، خیابان گاندی جنوبی، خیابان ۱۴، پلاک ۱۴ واحد ۹

۲-طرف دوم: آقا/خانم……………………………………………………… نام پدر …………………………… شماره تلفن همراه ……………………………………………….. نشانی …………………………………………………………….

ماده دو- موضوع قرارداد

ارائه مشاوره حقوقی در زمینه ………………………………………….

ماده سه- حق المشاوره

مبلغ ………………………….. ریال بابت حق المشاوره تعیین و مورد توافق طرفین قرار گرفت.

ماده چهار – مدت

وکیل همکار موسسه، مکلف به ارائه مشاوره حقوقی در ساعت ……………………. مورخ …………………………. به طرف دوم می باشد.

ماده پنج- شروط

۱-ارائه مشاوره حقوقی به طرف دوم، به معنای انعقاد قرارداد وکالت نبوده و وکیل، تکلیفی درباره تنظیم دادخواست، شکوائیه و لایحه نیز ندارد.

۲-ارائه مشاوره حقوقی توسط وکیل پایه یک دادگستری، به موجب قوانین موضوعه، مقررات جاریه و اصول حقوقی مسلم و بر اساس اظهارات و یا دلایل و مستندات ابرازی از سوی طرف دوم انجام می پذیرد.

شرایط پارک کردن در کو چه‌هایی که بن ‌بست نیست

۳-طرف دوم با علم و اطلاع نسبت به بند «ج» ماده ۱۴ آیین نامه تعرفه حق‌الوکاله، حق‌المشاوره و هزینه سفر وکلای دادگستری مبادرت به تنظیم این قرارداد مشاوره حقوقی نموده است.

۴- طرفین حق هرگونه ادعا و شکایت اعم از حقوقی، کیفری و انتظامی را در مورد کلیه موضوعات این قرارداد از خود سلب و ساقط نمودند.

۵-طرفین توافق نمودند در صورت بروز اختلاف، طرف دوم به ایمیل مرجع نظارتی موسسه به نشانی nezarat@mehrilaw.com ایمیلی با طرح موضوع ارسال نماید.

طرف اول                                                                                                              طرف دوم

آیا کارشناسان و کارشناسان ارشد حقوق می‌توانند به عنوان کارمند مشاور حقوقی استخدام شوند؟

تقریبا بیشترِ مردم می‌دانند تحصیل‌کردگان حقوق، وارد یکی از مشاغل وکالت، قضاوت یا سردفتری می‌شوند؛ ولی شاید کمتر کسی اطلاع داشته باشد که این افراد می‌توانند به‌عنوان مشاور حقوقی نیز به فعالیت بپردازند.

نقش مشاور حقوقی در سازمان‌ها و موسسات چیست؟

برای هر مدیر در یک سازمان نیاز است تا با کمک و مشورت با یک مشاور مسائل مختلفی را که در زمینه های حقوقی، جزایی، کیفری و انتظامی ایجاد می شود را بررسی کرده و در نهایت بهترین تصمیم ممکن را اتخاذ نماید.

مشاوران  در مورد مسائل حقوقی سازمان، قرارداد های خرید و فروشی که سازمان با سایر سازمان ها یا شرکت های داخلی و خارجی منعقد می کند و مفاد آن، تفاهم نامه های مختلف بین سازمان ها و … تصمیمات لازم را می گیرند و تمامی این موارد را از جنبه های مختلف حقوقی زیر نظر خواهند داشت.

در سازمان های کوچک معمولا از مشورت یک مشاور حقوقی استفاده می شود که همزمان برای چند سازمان یا شرکت کوچک دیگر نیز کار می کند اما سازمان های بزرگ معمولا این طور عمل نمی کنند و یک گروه از مشاوران حقوقی را مورد استفاد قرار می دهند.

دادگاه انقلاب

مشاوران حقوقی در دفاتر وکلا و موسسات چه نقشی ایفا می‌نمایند؟

مشاوران حقوقی برای وکیل مدافع به عنوان یک حامی در یک دفتر وکالت حضور پیدا می کند. مشاور با کمک تحقیق، تهیه پیش نویس اسناد قانونی، مصاحبه با شاهدان و تهیه نمایشگاه ها، آن ها را برای آزمایش ها، جلسه های دادرسی و سایر اقدامات قانونی آماده می کند. گاهی اوقات این مشاوران به عنوان دستیارهای قانونی  نیز شناخته می‌شوند

مشاوره حقوقی موسسه حقوقی مهر پارسیان

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

اگر نیاز به خدمات مشاوره حقوقی و داوری در مباحث خدمات مشاوره حقوقی و سایر موارد دارید جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری در خصوص موضوعات کیفری، حقوقی، ملکی، خانواده، مطالبه مهریه، نفقه،  و …مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

گروه وکلای مهر 

[/stextbox]
امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *