هزینه‌های زندگی در آلمان

هزینه‌های زندگی در آلمان

هزینه‌های زندگی در آلمان


امروز با موضوع هزینه‌های زندگی در آلمان با شما خواهیم بود.

آلمان پس از ایالات متحده آمریکا، دومین مقصد مهاجرت در دنیاست. همچنین در میان کشورهای اروپایی نیز، آلمان جزو اولین مقصدهای مهاجرت می‌باشد؛ تقریباً حدود 14 درصد جمعیت آلمان را مهاجران تشکیل می‌دهند.

دلایل مهم مهاجرت به آلمان مواردی چون سطح بالای رفاه اجتماعی و کیفیت زندگی، برابری اجتماعی، امنیت و اقتصاد ثروتمند این کشور می‌باشد؛ لذا در پی تقاضای بسیار مهاجرت به آلمان، برای آشنایی شما عزیزان با شرایط زندگی در آلمان، بر آن شدیم که مختصری در رابطه با هزینه‌های زندگی در آلمان توضیح دهیم.

نکات مهم و توضیحات کامل در خصوص هزینه‌های زندگی در آلمان

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

هزینه‌های زندگی در آلمان شامل چه مواردی است؟

هزینه اجاره خانه در شهرهای آلمان چه میزان است؟

آیا داشتن ماشین شخصی در آلمان مقرون به صرفه است؟

آیا داشتن بیمه درمانی در آلمان لازم است؟

[/stextbox]

 

 هزینه‌های زندگی در آلمان

بر طبق آمار و اطلاعات ارایه‌شده از سوی اداره آمار فدرال، هزینه‌های خانوار در آلمان به طور متوسط 859 یورو در ماه است و تقریباً 36 درصد بودجه به مسکن و انرژی اختصاص داده می‌شود.

هزینه زندگی در مونیخ یکی از بالاترین‌هاست، و پس از آن فرانکفورت، دوسلدورف و همچنین مناطق معروفی مثل هایدلبرگ قرار دارد.

نکته‌ی جالب در خصوص هزینه‌های زندگی در آلمان این است که، هزینه‌های زندگی در برلین، با وجود اینکه پایتخت این کشور است، کمتر از سایر شهرهای بزرگ این کشور است.

هزینه مسکن در آلمان

یکی از مهمترین هزینه‌های زندگی، هزینه‌ مسکن است. در خصوص هزینه مسکن در آلمان باید گفت که، از آنجاییکه اکثر آپارتمان‌ها برای اجاره در آلمان غیرمبله هستند و اگرچه این خود سبب کاهش هزینه اجاره مسکن در آلمان می‌گردد؛ ولی شما برای اجاره مسکن در آلمان، باید جهت تجهیز وسایل زندگی نیز هزینه‌ی جداگانه‌ای در نظر بگیرید.

وکیل در ونک

از گران‌ترین شهرها برای اجاره خانه در آلمان، می‌توان به مونیخ، فرانکفورت، دوسلدورف و هامبورگ اشاره داشت؛ چیزی در حدود 15 یورو برای هر مترمربع. اگرچه با توجه به افزایش تقاضاها هزینه اجاره در برلین نیز افزایش خواهد داشت ولی در حال حاضر چیزی در حدود 10 تا 12 یورو برای هر مترمربع می‌باشد.

از ارزان‌ترین اجاره خانه‌ها در آلمان برمن و لایپزینگ است که هزینه‌ای حدود 6 تا 8 یورو بر مترمربع می‌باشد. بنابر این توضیحات، اجاره ماهیانه برخی از شهرهای آلمان به صورت زیر می‌باشد:

  • برلین: 600 تا 1300 یورو
  • مونیخ، دوسلدورف و فرانکفورت: 675 تا 1350 یورو
  • کلن: 670 تا 1300 یورو
  • هامبورگ: 500 تا 1300 یورو
  • هایدلبرگ: 1500 تا 2000 یورو

هزینه خدمات انرژی

آلمانی‌ها بابت هر کیلو وات انرژی، تقریباً دو برابر آمریکایی‌ها هزینه پرداخت می‌کنند؛ با این حال، به دلیل استفاده از لوازم خانگی کم‌‌مصرف و تاکتیک‌های دیگری که برای کاهش مصرف برق و گاز در آلمان رایج است، در نهایت مبلغ کمتری برای قبوض پرداخت می‌نمایند.

قبوض انرژی‌ هر 3 ماه مطابق با نرخ بازار، ارسال می‌گردد؛ با این حال میانگین هزینه‌های انرژی در آلمان برای یک نفر در یک خانه‌ی 45 مترمربعی حدود 95 تا 120 یورو خواهد بود. درواقع می‌توان گفت هزینه انرژی به طور تقربی، بر اساس2.50 یورو به ازای هر مترمربع محاسبه می‌گردد. با این حال میانگین مبالغ سالانه قبوض برق، گاز و آب در شهرهای آلمان به شرح زیر می‌باشد:

  • مونیخ، فرانکفورت و دوسلدورف: 2900 تا 3100 یورو
  • برلین: 2800 تا 3000 یورو
  • هامبورگ: 3280 تا 3330 یورو
  • کلن: 2600 تا 2700 یورو
IRSAFAM

هزینه حمل و نقل عمومی در آلمان

سیستم حمل و نقل آلمان در عین دارا بودن استاندارهای بسیار بالا، هزینه‌ی معقولی را نیز در ازای ارایه خدمات نسبت به سایر کشورهای اروپایی، دریافت می‌نماید.

هزینه حمل و نقل عمومی در آلمان بسته به شهر انتخابی چیزی در حدود 60 تا 90 یورو خواهد بود.

به طور میانگین قیمت بلیط یک‌طرفه در مناطق تحت پوشش، حدود 2.70 تا 4 یورو است.

گاهی برخی سیستم‌های حمل و نقل تخفیف‌های ویژه‌ای ارایه می‌دهند ولی به طور کلی در صورتی که هزینه بلیط را نپردازید: مبلغی حدود 40 تا 60 یورو جریمه خواهید شد.

داشتن ماشین شخصی در آلمان بسیار گران است، همچنین مهاجرانی که در شهرهای برلین، مونیخ، هامبورگ و فرانکفورت زندگی می‌کنند اساساً برای راحتی خودشان احتیاجی به ماشین شخصی نخواهند داشت.

تعرفه تاکسی‌ها بسته به مسافت متغیر خواهد بود ولی از 3.20 تا 3.60 شروع خواهد شد؛ که البته در شهرهای مختلف آلمان متفاوت خواهد بود.

نرخ شروع تعرفه تاکسی در شهرهای مختلف آلمان به شرح زیر می‌باشد:

  • برلین: از 3.90 یورو
  • هامبورگ: 3.20 یورو
  • فرانکفورت، دورتموند و کلن: 3.50 یورو
  • مونیخ: 3.60 یورو

هزینه بیمه در آلمان

زندگی در آلمان مستلزم داشتن بیمه سلامت است. هزینه بیمه در آلمان بسته به سن، میزان پوشش بیمه و شرکت بیمه درمانی شما متفاوت خواهد بود. به طور کلی بیمه اولیه برای دانشجویان از مبلغ 80 یورو شروع می‌شود و برای پوشش‌دهی بیشتر حدوداً بین مبالغ 160 تا 400 یورو متفاوت خواهد بود.

مشاوره حقوقی جهت مهاجرت به آلمان

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری و حضور گروه وکلای مهر، با همکاری وکلا و موسسات مهاجرتی بین‌المللی در سراسر دنیا، آماده ارایه مشاوره تخصصی و حقوقی در زمینه مهاجرت به آلمان از طریق اخذ ویزای تحصیلی، ویزای کار یا جستجوی کار و دیگر امور مهاجرتی به هموطنان عزیز در سراسر ایران و سایر کشورها می‌باشد.

بهترین کشور برای مهاجرت سرمایه‌گذاری

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای دریافت مشاوره حقوقی مهاجرت با کارشناسان ارشد حقوق بین‌الملل و عضو گروه وکلای مهر، همه روزه از ساعت‌های 9 الی 19 و پنجشنبه‌ها 9 الی 15 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

دپارتمان مهاجرت و حقوق بین‌الملل طلیعه عدالت و مهر پارسیان

[/stextbox]

 

 

 

5/5 - (22 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *