اقامت در ترکیه با اجاره خانه

اقامت در ترکیه با اجاره خانه

اقامت در ترکیه با اجاره خانه


امروز با موضوع اقامت در ترکیه با اجاره خانه با شما خواهیم بود.

کشور ترکیه در سال‌های اخیر توانسته است با جذب سرمایه‌گذاران در بخش صنعت ساخت و ساز ساختمان و معماری اقتصاد خود را رونق بخشد.

بدین جهت، برای جذب سرمایه‌گذاران برنامه‌هایی تبیین شده است که از این میان می‌توان به برنامه اقامت در ترکیه با اجاره خانه اشاره نمود.

متاسفانه همچنان عده‌‌ای بر این امر واقف نشده‌اند که قوانین مربوط به اعطای اقامت ترکیه با اجاره خانه در ماه سپتامبر 2018 تغییر یافته و به عبارتی لغو شده است.

بدین معنی که دیگر با اجاره خانه به متقاضیان اقامت موقت توریستی یکساله اعطا نمی‌گردد.

گروه کارشناسان ارشد حقوق بین‌الملل مهر پارسیان، لازم دانستند تا همچون همیشه جدیدترین قوانین و این بار پیرامون تغییرات قوانین اقامت در ترکیه با اجاره خانه را اطلاع رسانی نمایند.

نکات مهم و توضیحات کامل در خصوص اقامت در ترکیه با اجاره خانه

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

شرایط و قوانین اقامت در ترکیه با اجاره خانه چیست؟

قوانین اخذ اقامت ترکیه از طریق اجاره ملک چه تغییری کرده است؟

روش جایگزین اجاره ملک برای اخذ اقامت ترکیه چیست؟

راه حل پیشگیری از کلاهبرداری در خرید و اجاره ملک در ترکیه چیست؟

[/stextbox]

 

اجاره ملک در ترکیه و اخذ اقامت

پیش از ماه سپتامبر 2018، افراد با اجاره ملک در ترکیه می‌توانستند اقامت موقت یکساله ترکیه را کسب نمایند. از این تاریخ به بعد این قانون لغو گردیده است و صرفاً از طریق خرید ملک در ترکیه می‌توان اقامت این کشور را اخذ نمود.

تحصیل در آلمان

در مجموع سال 2018 سال تغییرات قوانین مهاجرتی در ترکیه بوده است؛ به نحوی که ابتدا قانون اعطای اقامت در ترکیه با خرید ملک در تاریخ 10 آورریل 2018 تغییر یافت (اعطای اقامت موقت یکساله به جای اقامت موقت دوساله) و سپس قانون اقامت در ترکیه با اجاره خانه لغو گردید.

این تغییری بزرگ و پر سر و صدا در قوانین اعطای پاسپورت ترکیه بوده است؛ بدین ترتیب که مبلغ ملکی که با آن بتوان پاسپورت ترکیه را اخذ نمود از 1 میلیون دلار آمریکا به 250 هزار دلار آمریکا رسید.

راه حل جایگزین اجاره خانه برای اخذ اقامت در ترکیه

خرید ملک در ترکیهاین روش می‌تواند منجر به اقامت ترکیه گردد، شما با خرید ملک با هر ارزشی که دارد، ابتدا اقامت موقت یک ساله طبق قانون حمایت بین‌الملل و خارجیان شماره 6458 و سپس با تمدید سالیانه و بعد از 5 سال اقامت دایم ترکیه را اخذ می‌نمایید.

اگرچه محدودیت ارزش ملک تعیین نشده است، اما تجربه نشان می‌دهد که بهتر است حداقل ارزش ملک 200 هزار لیر ترکیه باشد. در برخی شهرها مانند آنتالیا این مبلغ افزایش یافته و به 400 هزار لیر نیز می‌رسد.

کار در ترکیهیکی از راه‌های اخذ اقامت در ترکیه، کار در ترکیه است، بدین ترتیب کارفرمای مجاز در ترکیه با شما قرارداد کاری عقد کرده و سپس با مراجعه به کنسولگری ترکیه در ایران، درخواست ویزای کار نموده و یا مستقیماً به اداره کار و تامین اجتماعی ترکیه مراجعه نموده و اقامت کاری ترکیه را دریافت می‌نمایید.

مدت اقامتی که به شما تعلق می‌گیرد، بستگی به مهلت قرارداد کاری شما با کارفرما دارد.

اقامت با ثبت اختراع

تا زمانی که شما پیوند کاری با یک کارفرمای مجاز در ترکیه با ارایه قرارداد کاری رسمی و معتبر داشته باشید، اقامت شما قابل تمدید است. در اکثر مواقع، اقامت دایم نیز بعد از حداقل 5 سال به متقاضی ارایه می‌گردد.

ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری در ترکیهاز دیگر راه‌های اخذ اقامت در ترکیه به عنوان جایگزین روش اجاره ملک در ترکیه، ثبت شرکت و راه‌اندازی کسب و کار است.

بدین ترتیب متقاضیان با اختصاص حداقل سرمایه به ارزش 5 هزار لیر شرکت با مسئولیت محدود و با اختصاص 50 هزار لیر شرکت سهامی در ترکیه ثبت نموده و اقامت موقت دو ساله دریافت می‌نمایند.

نکات مهم در خصوص اقامت در ترکیه با اجاره خانه

حال سوال بر این است که تکلیف وضعیت اقامت افرادی که پیش از تاریخ سپتامبر 2018 اقدام به اجاره خانه در ترکیه و اقامت موقت ترکیه نموده‌اند چیست؟ آیا امکان تمدید اقامت این افراد همچنان با وجود لغو قانون وجود دارد؟

طبق قانون پاسخ این سوال خیر است. یعنی افرادی که پیش از تاریخ تغییر قوانین ملکی اجاره و اقامت موقت یکساله را اخذ کرده باشند، دیگر قادر به تمدید اقامت نخواهند بود. اما در عمل مواردی بوده‌اند که موفق به تمدید اقامت، با ارایه گردش حساب بانکی معتبر با ارزش حداقل 6 هزار دلار شده‌اند.

دفتر وکیل اجاره و خرید ملک در ترکیه

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت برقراری ارتباط با دفتر وکیل اجاره و خرید ملک در ترکیه، مشاوره آنلاین با وکیل مهاجرت، معرفی بهترین وکیل مهاجرت به کانادا، استرالیا، آمریکا و اروپا از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

کارهای بدون سرمایه‌گذاری در بوسنی

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

گروه وکلای مهر- دپارتمان حقوق مهاجرت و بین‌الملل

 

[/stextbox]

 

5/5 - (11 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *