وکیل امنیت اخلاقی شیراز

وکیل امنیت اخلاقی شیراز

وکیل امنیت اخلاقی شیراز


با معرفی وکیل امنیت اخلاقی شیراز همراه شما هستیم.

برخی از جرایم در دادسرای امنیت اخلاقی رسیدگی می‌شوند. به موجب بعضی از قوانین خاص ارتکاب جرایم منافی عفت و حیثیت عمومی یا خصوصی در زمره این اتهامات قرار گرفته اند.

دایر کردن یا اداره کردن یا فراهم کردن مراکز فساد و فحشا، تشویق و ترغیب به فساد و فحشا در فضای مجازی یا حقیقی، شرب خمر (مصرف الکل)، رانندگی در حالت مستی و سایر جرایم مرتبط با مشروبات الکلی.

جرائم منافی عفت، مزاحمت برای اطفال و نوجوانان، قمار و جرایم مرتبط با آن و قاچاق انسان، جرایمی هستند که در دادسرای امنیت اخلاقی به آنها رسیدگی می‌شود.

وکالت در دادسراها و دادگاه‌ها با توجه به گستردگی عناوین کیفری در قوانین ایران به لحاظ جرم انگاری بعضی رفتارها که در بسیاری کشورها جرم نیست، نیاز به تخصص حقوقی بالایی دارد.

موسسه حقوقی بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با این رویکرد که امکان دسترسی به وکلای متخصص برای همه اقشار جامعه فراهم شود، گروه وکلای مهر پارسیان را گرد هم آورده است.

اعلام وکالت در پرونده های تخصصی جرائم امنیت اخلاقی از این گونه است. در ادامه به بعضی از مصادیق جرم علیه عفت و اخلاق عمومی خواهیم پرداخت.

تروریسم سایبری

جرایم در حکم زنای به عنف و مجازات آنها

۱- زنای (رابطه جنسی) مردی با زنی که راضی به زنای با او نباشد.
۲- زنا در حال بیهوشی و مستی و خواب
۳- زنا از طریق اغفال و فریب دادن دختر نابالغ
۴- زنا از طریق ربایش تهدید و یا ترساندن زن هرچند موجب تسلیم شدن وی شود

حکم مجازات: چه در زنای به عنف (زور) و چه در حکم آن در صورتی که زن باکره باشد مرتکب علاوه بر مجازات مقرر به پرداخت ارش البکاره و مهرالمثل محکوم میشود‌ و اگر باکره نباشد همه موارد موصوف به جز پرداخت ارش البکاره محکوم می‌شود.

قانون مجازات اسلامی مصوب ١٣٩٢

بخش دوم – جرائم موجب حد

تعریف زنا و اقسام آن در قانون

ماده ۲۲۱- زنا عبارت است از جماع مرد و زنی که علقه (رابطه) زوجیت (ازدواج) بین آنها نبوده و از موارد وطی به شبهه نیز نباشد.

تبصره ۱- جماع با دخول اندام تناسلی مرد به اندازه ختنه گاه در قُبُل یا دُبُر زن محقق می شود.

تبصره ۲- هرگاه طرفین یا یکی از آنها نابالغ باشد، زنا محقق است. لکن نابالغ مجازات نمی شود و حسب مورد به اقدامات تأمینی و تربیتی مقرر در کتاب اول این قانون محکوم می گردد.

ماده ۲۲۲- جماع با میت، زنا است. مگر جماع زوج با زوجه متوفای خود که زنا نیست. لکن موجب سی و یک تا هفتاد وچهار ضربه شلاق تعزیری درجه شش می شود.

ماده ۲۲۳- هرگاه متهم به زنا، مدعی زوجیت یا وطی به شبهه باشد، ادعای وی بدون بینه یا سوگند پذیرفته می‌شود مگر آنکه خلاف آن با حجت شرعی لازم ثابت شود.

وکیل متخصص کیفری

در کدام موارد زنا مرتکب اعدام می شود؟

ماده ۲۲۴- حد (مجازات) زنا در موارد زیر اعدام است:

الف- زنا با محارم نسبی
ب- زنا با زن پدر که موجب اعدام زانی است.
پ- زنای مرد غیر مسلمان با زن مسلمان که موجب اعدام زانی است.
ت- زنای به عنف یا اکراه از سوی زانی که موجب اعدام زانی است.

تبصره ۱- مجازات زانیه در بندهای(ب) و(پ) حسب مورد، تابع سایر احکام مربوط به زنا است.

تبصره ۲- هرگاه کسی با زنی که راضی به زنای با او نباشد در حال بیهوشی، خواب یا مستی زنا کند رفتار او در حکم زنای به عنف است.

در زنا از طریق اغفال و فریب دادن دختر نابالغ یا از طریق ربایش، تهدید و یا ترساندن زن اگرچه موجب تسلیم شدن او شود نیز حکم فوق جاری است.

ماده ۲۲۵ – حد (مجازات) زنا برای زانی محصن (دارای همسر) و زانیه محصنه رجم است. درصورت عدم امکان اجرای رجم با پیشنهاد دادگاه صادرکننده حکم قطعی و موافقت رئیس قوه قضائیه چنانچه جرم با بینه ثابت شده باشد، موجب اعدام زانی محصن و زانیه محصنه است و در غیر اینصورت موجب صد ضربه شلاق برای هر یک می باشد.

زنای محصن و محصنه چیست و چه مجازاتی دارد؟

ماده ۲۲۶ – احصان در هریک از مرد و زن به نحو زیر محقق می شود:

الف ـ احصان مرد عبارت است از آنکه دارای همسر دائمی و بالغ باشد و در حالی که بالغ و عاقل بوده از طریق قُبُل با وی در حال بلوغ جماع کرده باشد و هر وقت بخواهد امکان جماع از طریق قُبُل را با وی داشته باشد.

خرید ملک وقفی

ب ـ احصان زن عبارت است از آنکه دارای همسر دائمی و بالغ باشد. و در حالی که بالغ وعاقل بوده، با او از طریق قُبُل جماع کرده باشد و امکان جماع از طریق قُبُل را با شوهر داشته باشد.

اموری از قبیل مسافرت، حبس، حیض، نفاس، بیماری مانع از مقاربت یا بیماری که موجب خطر برای طرف مقابل می گردد مانند ایدز و سفلیس، زوجین را از احصان خارج می کند.

مواد مهم جرائم امنیت اخلاقی در قانون مجازات اسلامی

در زنا با محارم نسبی و زنای محصنه، چنانچه زانیه بالغ و زانی نابالغ باشد مجازات زانیه فقط صد ضربه شلاق است.
مردی که همسر دائم دارد، هرگاه قبل از دخول، مرتکب زنا شود حد وی صد ضربه شلاق، تراشیدن موی سر و تبعید به مدت یک سال قمری است.
حد زنا در مواردی که مرتکب غیر محصن باشد، صد ضربه شلاق است.

در موارد زنای به عنف و در حکم آن، در صورتی که زن باکره باشد مرتکب علاوه بر مجازات مقرر به پرداخت ارش البکاره و مهرالمثل نیز محکوم می شود و درصورتی که باکره نباشد، فقط به مجازات و پرداخت مهرالمثل محکوم می گردد.

ماده ۲۳۲- هرگاه مرد یا زنی کمتر از چهار بار اقرار به زنا نماید به سی و یک تا هفتاد و چهار ضربه شلاق تعزیری درجه شش محکوم می شود. حکم این ماده در مورد لواط، تفخیذ و مساحقه نیز جاری است

پرسش و پاسخ درباره جرائم منافی عفت

به تازگی متوجه خیانت همسرم شدم، ایشون ماساژور هستند. قبلا در استخر خانمها را ماساژ می دادند. اما با دیدن گوشی  متوجه شدم که به تازگی آقایان را ماساژ می دهد و به من خیانت می کند. چگونه می توانم بابت رابطه نامشروع شکایت کنم؟

وکیل خوب در بلوار کشاورز

پاسخ وکیل امنیت اخلاقی شیراز

در رابطه نامشروع هرگاه زن و مردی که بین آنها زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عملی از قبیل بوسیدن یا همبستری و همخوابگی شوند به شلاق تا ۹۹ ضربه محکوم می شوند و اگر عمل با عنف و اکراه باشد فقط اکراه کننده تعزیر می شود(مجازات شلاق تعزیری معمولا ۷۵ ضربه شلاق است). در ضمن از مکالمات و چت ها در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام می توان به عنوان مدرک برای دادگاه استفاده کرد.

البته در موضوع شما، باید مستندی داشته باشین که این رابطه وجود دارد. میتونین از طریق گزارش به پلیس امنیت اخلاقی اقدام کنید. مجوزی برای ماساژ مردان توسط بانوان از هیچ مرجعی صادر نمیشه. قطعا مرکزی که این خدمات رو میده غیر مجاز هست.

وکیل امنیت اخلاقی شیراز

دادسرای امنیت اخلاقی به چه جرایمی رسیدگی می‌کند؟

جرایم منافی عفت از قبیل دایر کردن و فراهم نمودن مرکز فساد و فحشا، جرایم مرتبط با مشروبات الکلی، روابط نامشروع، قاچاق انسان، قمار، مزاحمت برای اطفال و نوجوانان.

جرم منافی عفت چیست؟

منافی به معنی مغایرت و تناقض داشتن و عفت به معنی پاکدامنی است بنابراین جرایم منافی عفت در اصطلاح جرایمی هستند که برخلاف عفت و پاکدامنی باشند و مصادیق آن با توجه به زمان ممکن است تغییر یابد.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک ۱۴- طبقه ۴- واحد ۹ و ۱۰

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف ۱۲ ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

۵/۵ - (۲۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *