وکیل تصادفات رانندگی تهران

وکیل تصادفات رانندگی تهران

وکیل تصادفات رانندگی تهران


امروز با موضوع وکیل تصادفات رانندگی تهران با شما همراه هستیم.

از آنجایی که تصادفات جادهای سی درصد کل حوادث کشور را به خود اختصاص داده و طبق آمار سازمان بهداشت جهانی کشور ایران از نظر وقوع تصادفات رانندگی مقام پنجم را در جهان احراز کرده است و بخش قابل توجهی از تصادفات ترافیکی نیز به دلیل اشتباهات انسانی است هر تلاشی که بتواند در زمینه تغییر رفتار و بهبود رانندگی موثر باشد به نجات تعداد زیادی از انسان‌ها و کاهش هزینه بسیار درمان و تعمیر و نوسازی وسایل نقلیه منجر خواهد شد.

در پدید آمدن تصادف‌های رانندگی چهار عامل انسان،جاده، وسیله نقلیه و محیط موثرند در این بین عامل انسانی نقش برجسته‌تری در تصادف‌های رانندگی ایران داشته است.

همچنین از میان عوامل موثر بر تصادفات رانندگی باور رایج به تاثیر عوامل انسانی تاکید دارد.عدم تمرکز در اثر مسایل هیجانی یکی از عواملی است که افراد به میزان متفاوتی از آن رنج می برند.برخی بسیار هیجان طلبند و برخی بسیار کم و تعدادی در میان این دو گروه قرار می‌گیرند.

امور مربوط به رانندگی از آن جهت که اموری غیر قابل پیش بینی بوده که دایما اتفاق می افتند و امور خطرناکی را شامل می شوند.

نکات مهم  وکیل تصادفات رانندگی تهران

  • چند نوع کروکی وجود دارد؟
  • در چه شرایطی نیاز به دریافت کروکی نیست؟
  • چگونه به نظر کارشناس دادگاه اعتراض کنیم؟

در تصادفات رانندگی چند نوع کروکی وجود دارد؟

کروکی همان گزارش پلیس از صحنه تصادف است. در کروکی مکان، تاریخ، زمان دقیق و جزییات محل حادثه و از همه مهمتر علت تامه تصادف و نظر کارشناس تصادف در آن ثبت می‌شود.ارائه کروکی برای دریافت خسارت از شرکت‌های بیمه در برخی تصادفات لازم نیست ولی در مواردی ضروری است که توضیح داده خواهد شد .

مجازات تقصیر پزشک

کروکی سازشی: کروکی است که در یک صفحه تنظیم شده و تمام اطلاعات و مشخصات طرفین حادثه و شرح حادثه در آن نوشته می‌شود.

کروکی غیر سازشی (شورا): کروکی است که دارای دو صفحه بوده و در صفحه اول آن اطلاعات و مشخصات طرفین حادثه، حالت خودروها یا عابران و چگونگی وقوع تصادف شرح داده می‌شود.

در صفحه دوم نیز مشخصات افسر راهور ناجا، جزییات و علت‌های وقوع حادثه نوشته می‌شود.

شرایط دریافت کروکی سازشی چیست؟

۱- در صورتی که خسارت وارده به یکی از طرفین تصادف بیش از مبلغ ۷میلیون و پانصد هزار تومان باشد.

۲- در صورتی که خسارت وارده از سقف تعهدات مالی بیمه نامه بیشتر نباشد.

۳- طرفین تصادف نسبت به تقصیر خود معترض نباشند.

شرایط دریافت کروکی غیر سازشی چیست؟

۱- در صورتی که خسارت وارده از سقف تعهدات مالی بیمه نامه بیشتر باشد.

۲- یکی از طرفین تصادف یا هر دو آنها فاقد گواهینامه معتبر باشند.

۳- یکی از طرفین تصادف یا هر دو فاقد بیمه نامه شخص ثالث معتبر باشند.

۴- یکی از طرفین تصادف نسبت به تقصیر خود معترض باشد.

۵- در صورتی که تصادف جرحی یا فوتی باشد.

۶- طرفین تصادف بخواهند اقدام قضایی انجام دهند (افت قیمت و..)

در چه شرایطی نیاز به دریافت کروکی نیست؟

برابر توافقات مابین پلیس راهور و بیمه مرکزی در حال حاضر برای تصادفات با خسارت تا سقف ۷میلیون و هفتصد هزار تومان نیازی به ترسیم کروکی نیست و با نظر کارشناس پلیس راهور و مشخص شدن مقصر و غیر مقصر و تبادل مدارک و با مراجعه هر دو خودرو (مقصر و غیر مقصر) به شرکت‌های بیمه خسارت پرداخت می‌گردد.

دادسرای ناحیه 5 صادقیه تهران

اعتراض به نظر کارشناس در تصادفات چگونه است؟

در بعضی از تصادفات مراجع قضایی ممکن است راسا یا با درخواست اصحاب دعوی قرار ارجاع به امر کارشناسی را  صادر کند. به عنوان مثال در موضوع تصادف اگر به نظریه کارشناس اولیه اعتراضی صورت گیرد در مرحله اول هیئت سه نفره کارشناسان تصادف تعیین و به موضوع رسیدگی خواهد شد و چنانچه باز هم مورد اعتراض قرار گیرد بنا به تشخیص مقامات قضایی، هیئت‌های بعدی تعیین خواهند شد.

باتوجه به ماده ۲۵۸ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب ۱۳۷۹، کارشناسان باید مورد وثوق بوده و دارای صلاحیت در رشته مربوط به موضوع باشند و در صورت تعدد آنها به قید قرعه انتخاب شده و عده منتخبین باید فرد باشد تا در صورت اختلاف نظر، نظر اکثریت ملاک عمل قرار گیرد. این مورد در زمانی اتفاق می‌افتد که یکی از طرفین تصادف به نظر کارشناس اولیه اعتراض دارد.

لذا بعد از ترسیم کروکی به دادگاه مراجعه و اقدام به اعتراض به نظر کارشناس تصادف می‌کنند و یا اینکه قاضی بررسی‌کننده پرونده تصادف نظر کارشناس تصادفات را مطابق واقع نداند و از نظر کارشناسان بدوی برای اعلام نظریه دعوت می‌کند.

معرفی وکیل تصادفات رانندگی تهران

برای دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی،  همه روزه از ساعت‌های 19 الی 9 و پنجشنبه‌ها 15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راههای ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

  • 021-88795408
  • 021-88796143

شماره های همراه

  • 09120067661
  • 09120067662
  • 09120067663
  • 09120067664
  • 09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

شرایط رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی

09120067669

دفتر وکالت و مشاوره مهاجرت محمدرضا مهری

3/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *