وکیل تصادف رانندگی

وکیل تصادف رانندگی

وکیل تصادف رانندگی


با معرفی وکیل تصادف رانندگی همراهتان هستیم.

در بحث تصادفات رانندگی و متواری شدن مقصران حادثه همواره سوالات زیادی توسط کاربران محترم ما مطرح شده است.

در این مقاله قصد داریم به بررسی یک پرونده که مقصر حادثه از صحنه فرار کرده و شناسایی نشده است، به شما مخاطبان گرامی بگوییم همچنین خواهیم گفت چگونه می‌توانید در این موارد خسارات خود را از صندوق تامین خسارات جانی و مالی پیش‌بینی شده در قانون مطالبه کنید.

در پرونده مورد بررسی، براساس ادعای شاکی، ایشان در میدان درحال تردد بوده است که ناگهان یک دستگاه موتور سیکلت با سه نفر سرنشین از عقب به موتور وی برخورد کرده  و سپس موتورسواران متواری شدند. صرف نظر از صحت این ادعا به نظر کنترل معابر با دوربین های مداربسته و … می‌تواند مانع از طرح ادعای بی‌اساس اشخاص گردد که ظاهرا در منطقه حادثه دوربینی مستقر نبوده است.

صندوق تامین خسارت‌های بدنی

نکته تاسف‌واری که می‌تواند با آگاهی دادن حقوقی به مردم حل گردد، اقدامات پس از سرقت وسیله نقلیه یا پلاک است.

همان‌گونه که در پرونده حاضر مشاهده می‌کنیم عوامل گشتی موتور را پیدا کردند. اما نحوه کشف موتور سیکلت نیز گزارش نشده است. این می‌تواند ضعف در تحقیق ضابط (مامور دادگستری) را نشان دهد. چرا که گشت به طور معمول وسایل سرقتی را بدون ملاحظه به شکایت کشف می‌نماید و بعدا تعیین تکلیف می‌گردد، در تحقیقات مشخص می‌گردد که پلاک موتور سیکلت برای فردی و خود موتور نیز برای فرد دیگری است.

وکیل تصادفات رانندگی

قاضی شعبه با هوشمندی و دقت لازم دستور را  برای ارجاع به کلانتری جهت بازبینی دوربین‌های مشرف به صحنه تصادف صادر نموده است.
در خصوص ترسیم کروکی فرضی تصادف و بازگرداندن پلاک و موتور سیکلت به مالکان به درستی دستورات شایسته صادر شده است.
تصادفی بودن هر دو موتور نشانه‌ای بر درست بودن ادعای شاکی قرار داده شده است.

انتقال و فروش مال غیر

کارشناس، تصادف را برخورد از جلو به عقب دانسته و با آن‌که  آثار و علائمی در صحنه موجود نبوده اما براساس قرائن و اوضاع و احوال در نتیجه برخورد را محرز دانسته‌اند.
با توجه به فراری بودن و شناسایی نشدن موتورسواران که احتمال زیاد سارق نیز بوده‌اند متهمی در پرونده یافت نشده است. لذا به درستی کیفرخواست صادر نگردیده است.
وکیل تصادف رانندگی

تصادف با موتورسیکلت پلاک سرقتی

استناد شاکی به مسئولیت صندوق تامین خسارات بدنی کاملا صحیح است. لیکن دفاعیات نماینده صندوق تامین خسارات بدنی این بوده است که می‌بایست در خصوص بیمه‌نامه شخص ثالث وسیله نقلیه استعلام به عمل آید و چنانچه دارای بیمه‌نامه باشد، موضوع از شمولیت صندوق خسارات بدنی خارج می‌گردد. لذا به درستی درخواست استعلام بیمه‌نامه شخص ثالث وسیله نقلیه‌ای که سبب حادثه شده است را نموده است.

با گروه وکلای مهر پارسیان همراه باشید تا سری به این پرونده و وقایع آن بزنیم.

نکات مهم در معرفی وکیل تصادف رانندگی

دفتر وکیل تصادف رانندگی چگونه قابل جستجو است؟
آیا مطالبه دیه از صندوق خسارت‌های بدنی مستلزم تقدیم دادخواست است؟
چه جوری از صندوق تامین خسارات دیه بگیریم؟
چه جوری از راننده مقصر فراری شکایت کنیم؟

نمونه شکایت تصادف رانندگی

شاکی (ها)
آقای علی – آقای خلیل

نام متهم (متهمین)
شناسایی نشده است.

موضوع پرونده

ایراد صدمه بدنی غیر عمدی بر اثر تصادف و سرقت مستوجب تعزیر

شرح شکواییه

اینجانب علی راننده موتور سیکلت به شماره*** در میدان در حال عبور بودم که ناگهان یک دستگاه موتور سیکلت با سه نفر سرنشین از عقب به موتور اینجانب برخورد نموده و متواری شدند. از چند ناحیه دچار مصدومیت شدم  و تقاضای رسیدگی را می‌نمایم.

تحقیقات دادسرا

از کلانتری به پزشکی قانونی جهت معاینه و اعلام نظر در خصوص خسارات وارده به اعضای بدن، ارسال شد.

نتیجه‌ی پزشکی قانونی به شرح ذیل اعلام گردید: سائیدگی (حارصه) و تورم زانوی چپ، جراحت (حارصه) در ثلث فوقانی خلفی ساعد راست، شکستگی استخوان کف پایی پنجم راست.

وکیل جرایم اقتصادی

پرداخت خسارت از صندوق تامین خسارتهای بدنی

عوامل گشتی موتور را پیدا کردند و طی استعلام مشخص شد پلاک موتور سرقتی می باشد.

احضاریه برای مالک پلاک آقای خلیل صادر شد. اظهار نمود که حدود 5 ماه قبل موتور سیکلت وی از داخل پارکینگ ربوده شده و محل مجهز به دوربین نمی‌باشد. بعد از بررسی، موتور سیکلت به  آقای خلیل رسید و مشخص شد فقط پلاک موتور سیکلت برای وی می‌باشد.

در همین زمان، فردی به نام حسین اعلام سرقت موتور خود را نمود. وی را احضار و از او تحقیق به عمل آمد. مشخص شد موتور سیکلت تصادفی متعلق به وی می‌باشد که پلاک آن متعلق به آقای خلیل است.

با مراجعه به محل سرقت موتور و تحقیق از ساکنین آپارتمان ادعای آقای حسین ثابت شد.
وکیل تصادف رانندگی

نحوه رسیدگی دادسرا به پرونده تصادفات رانندگی

آز آقای علی مجددا معاینه به عمل آمد و به شرح ذیل اعلام گردید: صدمات وی در حد قابل قبول التیام یافته و خسارت تورم زانوی چپ به میزان دو دهم درصد دیه کامل و خسارت شکستگی استخوان کف پایی پنجم راست به میزان دو درصد دیه کامل تعیین گردید.

قاضی دستور بازبینی دوربین‌های مشرف به صحنه تصادف را صادر گردید.
همچنین قاضی شعبه دستور ترسیم کروکی فرضی تصادف و پس دادن پلاک و موتور سیکلت را به مالکان آن صادر نمود.
کلانتری درگزارش نهایی اعلام نمود که بعد از بررسی‌های به عمل آمده، راننده مورد شناسایی قرار نگرفته است.

نامه کلانتری با موضوع معرفی کارشناس تصادف و دریافت نظر کارشناس با این محتوا که هر دو موتور سیکلت در مسیر جداگانه در حال حرکت بوده‌اند- هر دو موتور دچار خسارت گردیده که  تعیین میزان خسارت موکول به بازدید در تعمیرگاه مجاز می‌باشد- تصادف برخورد از جلو به عقب است – آثار و علائمی در صحنه موجود نیست و در نتیجه برخورد محرز است.

جلوگیری از ملاقات فرزند

وکیل تصادف جرحی تهران

قرار جلب به دادرسی

احتراما در خصوص شکایت خلیل علیه  شخص ناشناس درخصوص سرقت موتور سیکلت با عنایت به تحقیقات صورت گرفته با لحاظ نبودن دلایل کافی جهت انتساب جرم به متهم به استناد مواد 92-264-265 آیین دادرسی کیفری با اصلاحات بعدی، قرار منع تعقیب صادر و اعلام می‌گردد.

در خصوص شکایت علی، علیه فرد ناشناس مبنی بر جرم صدمه بدنی شبه‌عمدی (یعنی از روی قصد نباشد) ناشی از بی‌احتیاطی در امر رانندگی با توجه به محتویات پرونده و اظهارات شهود و گواهی پزشکی قانونی و نظریه افسر تصادفات، وقوع حادثه و تقصیر راننده ناشناس مشخص است ولی تاکنون با توجه به تحقیقات صورت گرفته، متهم شناسایی نشده است لذا پرونده جهت صدور حکم به پرداخت دیه در راستای مواد 21-31-32 قانون بیمه اجباری شخص ثالث و ماده 85 قانون آیین دادرسی کیفری به دادگاه ارسال خواهد شد.

دادیار محترم نیز با قرار منع تعقیب و تصمیم اتخاذ شده در خصوص پرداخت دیه از طریق بیمه موافقت نمودند.

کیفر خواست تصادف رانندگی با فرد ناشناس

با توجه به ناشناس بودن مقصر حادثه علی‌رغم تحقیقات صورت گرفته، کیفر خواستی صادر نشده است.
جلسه دادرسی (اظهارات نمایده دادستان و متهم،شاکی (مدعی خصوصی)) و وکلای آن‌ها
جلسه دادگاه در وقت مقرر تشکیل شد و اظهارات شاکی شنیده شد و وی تقاضای پرداخت دیه از محل صندوق تامین خسارات بدنی را نمود.

نماینده صندوق تامین خسارات بدنی ضمن اعلام سمت، بیان کرد که صندوق، رویکرد کاملا حمایتی داشته و فلسفه وجودی صندوق تامین خسارات بدنی بر اساس ماده 21 قانون بیمه اجباری است. در پرونده، با توجه به این‌که وسیله مسبب حادثه وجود دارد و در دسترس می‌باشد، می‌بایست در خصوص بیمه‌نامه شخص ثالث وسیله نقلیه استعلام به عمل آید و چنانچه دارای بیمه‌نامه باشد، موضوع از شمولیت صندوق خارج می‌گردد. لذا درخواست استعلام بیمه‌نامه شخص ثالث وسیله نقلیه مسبب حادثه (موتور) را نمود.
وکیل تصادف رانندگی

وکیل تخصصی پرونده جعل اسناد

رای دادگاه برای پرونده تصادفات رانندگی

در خصوص درخواست آقای علی مبنی بر پرداخت دیه صدمات وارده به وی در اثر حوادث ناشی از وسیله نقلیه، از محل صندوق تامین خسارت‌های بدنی، با این توضیح که بر اساس اعلام شاکی در تاریخ 3/9/97 یک دستگاه موتور سیکلت به رانندگی فردی ناشناس با وی تصادف و منجر به مصدومیت شده است. افسر کارشناس تصادفات راننده متواری را به جهت توجه ننمودن به جلو، مقصر در وقوع تصادف اعلام نموده است.

دادگاه با توجه به مراتب فوق و با توجه به تحقیقات مرجع انتظامی و نظر افسر کارشناس تصادفات و گواهی‌های پزشکی قانونی شاکی که حکایت از مصدومیت وی در اثر بی احتیاطی در امر رانندگی دارد.

وکیل تصادفات خیابان پاسداران

و با توجه به این‌که تحقیقات دادسرا در جهت شناسایی راننده متواری نتیجه‌ای در پی نداشته است و نیز با توجه به درخواست دیه از ناحیه شاکی لذا به استناد ماده 21 قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب 1395 و مواد 17،291،448،450،559،709،715 از قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 حکم به محکومیت صندوق تامین خسارت‌های بدنی به پرداخت دیه صدمه وارد شده، صادر شده است.

که عبارت است از:1)  یک صدم دیه کامل بابت دیه جراحت حارصه زانوی چپ و 2) دو دهم درصد دیه کامل بابت ارش تورم زانوی چپ و 3) یک صدم دیه کامل بابت دیه جراحت حارصه ثلث فوقانی خلفی ساعد راست و 4) دو صدم دیه کامل بابت ارش شکستگی استخوان کف پایی پنجم راست، در حق شاکی، صادر و اعلام می‌نماید. رای صادره ظرف مهلت 20 روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم محترم تجدیدنظر استان سمنان می‌باشد.

وکیل تضمینی تصادفات رانندگی

وکیل تصادف رانندگی
برای دفاع در پرونده تصادف رانندگی به وکیل نیاز دارید؟
مهلت بیمه برای پرداخت خسارت و دیه چند سال است؟
آیا بیمه حق دارد مبلغ دیه را با کسر فرانشیز ( مبلغی که بیمه‌گذار باید بپردازد) پرداخت کند؟

با دفتر وکالت محمد رضا مهری وکیل تخصصی تصادفات رانندگی همراه باشید.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

4.8/5 - (6 امتیاز)

6 دیدگاه

  • سلام وقتتون بخیر، من چند روز پیش موقع رانندگی با عابر پیاده‌ای تصادف کرده‌ام که در اثر تصادف فوت کرده است، من واقع سرعتم هم مجاز بوده می‌خواستم بدانم مجازات آن چیست؟

    • سلام. مطابق ماده 504 قانون مجازات اسلامی، هرگاه راننده‌اي كه با داشتن مهارت و سرعت مجاز و مطمئن و رعايت ساير مقررات در حال حركت است در حالي ‌كه قادر به كنترل وسيله نباشد و به كسي ‌كه حضورش در آن محل مجاز نيست، بدون تقصير برخورد نمايد، ضمان منتفي و در‌ غير ‌اين ‌صورت راننده ضامن است.
      جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید از گروه وکلای مهر پارسیان مشاوره دریافت نمایید.
      09120067663

  • با سلام و عرض ادب . بنده چند شب پیش درخیابان ولنجک تهران به دلیل شرایط بد آب و هوایی و لغزنده بودن زمین کنترل ماشین از دستم خارج و با اتومبیلی که در کنار خیلبان پارک بود و در حال فروش چای و قهوه بود تصادف کردم . متاسفانه یکی از عابران (مشتری شخص) صدمه جانی دید . متاسفانه گواهینامه بنده هنوز صادر نشده و فقط در امتحان راهنمایی و رانندگی قبول شده ام . میخواستم بدانم که با وجود نداشتن گواهینامه خسارت و دیه شخص عابر ،شامل بیمه ی شخص ثالث میشود یا خیر ؟

    • با سلام و احترام . هماهنطور که میدانید بیمه شخص ثالث ، خسارت وارد شده به اشخاص ثالث در حوادث رانندگی را جبران می‌کند اما با توجه به شرایط و توضیحات شما این بیمه خسارت‌های وارد شده به راننده مقصری که گواهینامه معتبر و مرتبط با وسیله نقلیه نداشته باشد را پوشش نمی‌دهد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید از گروه وکلای مهر پارسیان مشاوره دریافت نمایید.

  • سلام،برادرمن درتصادف در بزرگراه ی در شرق تهران تصادف با خودرو متواری وشناسایی نشده کرده،وبعداز انتقال به بیمارستان اورژانس ،چندروزبعد فوت میکند،توکلانتری به من میگن باید کروکی فرضی کشیده شود،ما ازکروکی ونتیجه آن بیخبر بودیم ،ظاهرا بازپرس طبق نظر کارشناس ،حکم پنجاه پنجاه داده، ما بعداز ابلاغ به دادسرا رفتیم و درخواست اعتراض داشتیم ،دفتردار گفت یه درخواست بنویسید،درخواست اعتراض نوشتیم و تحویل دادیم ،ولی نتیجه ای ابلاغ نشد و پرونده به دادگاه رفت،اونجا طبق همین نظر کارشناس براساس ،ماده ۲۱۵راهنمایی رانندگی ،نصف دیه رو از صندوق پرداخت خسارات ،حکم صادرکرده،اولا چرابه درخواست ما رسیدگی نشده،واصلا چرا نظر کارشناسی به رویت ما نرسید ، وضمنا درهمین قانون ۲۱۵,نوشته عدم رعایت انتظامات ،مانع دریافت دیه نمیباشد. حالا ما چجوری اعتراض بکنیم به رای، در محل پل هوایی هم نبوده وشب بوده و راننده شناسایی نشده

    • سلام لزومی نداره که حتما نظریه به رویت شما برسه چون برادر متوفی سمتی در پرونده نداره و باید اولیا دم دخالت می کردند. ضمن اینکه اعتراض به نظریه کارشناسی نیاز به دلیل قابل قبول از نظر بازپرس داره. در هر صورت برای اطلاع کامل از روند پرونده و تهیه لایحه دفاعیه بهتره با وکیل تخصصی این موضوع مشاوره داشته باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *