وکیل تضمینی تصادفات رانندگی

وکیل تضمینی تصادفات رانندگی

وکیل تضمینی تصادفات رانندگی


امروز با موضوع معرفی وکیل تضمینی تصادفات رانندگی با شما همراه خواهیم بود.

در بحث تصادفات با سه موضوع تصادفات خسارتی و تصادفات جرحی و فوتی روبه رو هستیم. خیلی از شهروندان در رانندگی به علت بی اطلاعی از قوانین، بعد از وقوع تصادف دچار سردرگمی می‌شوند.

در این نوشتار سعی بر آن است که مراحل بعد از تصادف را مرور کنیم. این‌که مقصر را در تصادفات رانندگی تشخیص دهیم در هر موردی متفاوت است و نیازمند کارشناسی است اما در بسیاری از مواقع، رانندگان در زمان وقوع تصادف به خاطر نداشتن اطلاعات درست و کافی از قوانین، اقداماتی را انجام می‌دهند که درست نبوده و در مراحل بعدی رسیدگی افراد دچار دردسرهایی می‌شوند.

زمانی که تصادفی رخ می‌دهد در مرحله اول مسبب وقوع این تصادف و به عبارتی مقصر باید مشخص شود. اولین قدم در حین تصادف رانندگی تماس با 110 و دادن گزارش تصادف می‌باشد. بعد از اعلام آدرس محل وقوع تصادف مامور راهنمایی و رانندگی به محل اعزام می‌شود.

در صورت نیاز و عدم اطلاع از مراحل قانونی بعد از تصادف می‌توانید با وکیل متخصص دز این زمینه که بصورت تضمینی بعد از اخذ دیه و یا خسارات مربوطه حق الوکاله را دیافت می‌کند ارتباط برقرار کرده و از ایشان بهره ببرید.

نکات مهم در زمینه وکیل تضمینی تصادفات رانندگی

  • مراحل تصادف از نوع خساراتی به چه شکل می‌باشد؟
  • روند رسیدگی به پرونده تصادف جرحی به چه صورت می‌باشد؟
  • در تصادف منجر به فوت اقدامات قانونی به چه صورتی می‌باشد؟
  • مراحل گرفتن دیه در تصادفات چه می‌باشد؟
  • در چه مواردی برخورد با عابر پیاده دیه تعلق نمی‌گیرد؟
ماجرای FATA، به زبان ساده

تصادفات خسارتی

در تصادفات خسارتی، با توجه به محل وقوع در مناطق درون شهری پلیس راهور و در مناطق برون شهری پلیس راه اختصاصا کار رسیدگی به این تصادفات را بر عهده دارند.

پلیس به محض رسیدن کروکی را تنظیم کرده و مقصر را مشخص می‌کند که خود کروکی بر دو نوع کروکی سازش و کروکی عدم سازش می‌باشد.

در کروکی سازش دو طرف حادثه قبول دارند که چه کسی مقصر است. و در مواردی که کروکی سازش مورد پذیرش نبوده و در موارد غیر از تصادف خسارتی و برخورد به اشیا و موانع برای دریافت خسارت از بیمه کروکی عدم سازش ترسیم می‌شود.

در کروکی عدم سازش در مواقع عدم سازش طرفین و یا در مواردی از قبیل عدم قبول نظریه افسر، عدم تکمیل مدارک مربوط به رانندگی و یا خسارات بالای تعهد ترسیم می‌شود.

در صورت مقدار زیان بیشتر از سقف تعهد بیمه عدم پرداخت توسط مقصر باید به مراجع قضایی شکایت کرد. که با توجه به میزان خسارت این مرجع می‌تواند شورای حل اختلاف و یا دادگاه حقوقی باشد.

روند رسیدگی به پرونده تصادفی جرحی

در این نوع از تصادفات علاوه بر افسر راهنمایی و رانندگی، افسر نیروی انتظامی نیز باید در صحنه حضور داشته و نسبت به تنظیم گزارش اقدام کند. در این نوع تصادف کروکی عدم سازش ترسیم می‌شود و خودرو مربوط به تصادف به پارکینگ منتقل می‌شود. جهت انجام مراحل قانونی و مراجعه به پزشک قانونی و ترخیص خودرو باید به مراجع قضایی مربوطه مراجعه و کسب دستور کنند.

در مرجع قضایی که ابتدا در دادسرا می‌باشد بعد از انجام تحقیقات و نظر کارشناسی و اعلام نظر پزشکی قانونی، پرونده تکمیل و قراره مربوطه صادر و به دادگاه کیفری ارسال می‌شود ودادگاه حکم را صادر ودر صورت محکومیت مقصر به پرداخت دیه حکم می‌دهد.

وکیل در ونک

نکته قابل توجه این است که تصادفات جرحی می‌تواند مجازات حبس را نیز به همراه داشته باشد. در مواردی از قبیل مست بودن و نداشتن پروانه و یا سرعت غیر مجاز و … مجازات مقرر در قانون تشدید می‌شود  و دادگاه در مواردی اختیار دارد که به مدت 5 سال از حق رانندگی مقصر را محروم کند.

تصادفات فوتی

در این تصادفات که آثار سو بیشتری دارد گاهی ابتدا بصورت تصادف جرحی بوده و بعد از انتقال مجروح فوت کرده که نوع تصادف تغییر ماهییت داده و از جرحی به فوتی تغییر می‌یابد.

فوت ناشی از تخلفات رانندگی که ناشی از بی‌مبالاتی و یا عدم رعایت نظامات دولتی یا عدم مهارت می‌باشد را می‌توان در شمار قتل‌های غیر عمدی آورد. در تصادفات منجر به فوت که راننده مقصر گواهینامه نداشته باشد ماهیت قتل را تغییر نمی‌دهد و آن را به عمد تبدیل نمی‌کند و یا در مورد سرعت غیر مجاز و یا سبقت ممنوعه مورد از موارد قتل غیر عمد است.

مجازات در تصادفات رانندگی منجر به فوت مرتکب طبق قانون به شش ماه تا سه سال حبس و پرداخت دیه در صورت مطالبه از ناحیه اولیای دم محکوم می‌شود.

مراحل گرفتن دیه در تصادفات

در تصادفات منجر به جرح یا فوت برای گرفتن دیه مراحلی وجود دارد از جمله:

-داشتن کروکی راهور

-گزارش اورژانس 115

-شکایت فرد از مقصر در مراجع قضایی

-طی مراحل بیمه نامه معتبر مقصر

-طی مراحل بیمه شخص مقصر

تصادف با عابر پیاده

در تصادف با عابر پیاده اکثر ما حق را به عابر می‌دهیم و راننده را مقصر اصلی حادثه میدانیم. در بعضی موارد تخلفات عابران پیاده منجر به تصادفات رانندگی شده که این موارد تخلف از قبیل: بی‌توجهی به خط‌کشی عابران، استفاده نکردن از پل عابر پیاده، بی‌توجهی به چراغ قرمز خیابان، ورود ناگهانی به سطح سواره رو می‌توان نام برد.

مجازات قتل موبایل فروش اسلامشهری

با بررسی کارشناسان تصادف راهور ناجا و مشخص کردن سهم تقصیر و در برخی از تصادفات، عابر پیاده مقصر 100 درصد حادثه شناخته شده و راننده هیج جرمی مرتکب نشده باشد مانند زمانی که عابر پیاده از چراغ قرمز عبور می‌کند.

وکیل متخصص در زمینه تصادفات رانندگی

شما عزیزان در تصادفات تا رسیدن پلیس و اورژانس چنانچه نیاز به مشاوره دارید و برای اطلاع از قوانین و حقوق خود و برای بهره بردند از وکیل دادگستری برای تصادفات رانندگی و دیه که در احقاق حق شما در تصادفات رانندگی و شکایت کیفری علیه مقصر حادثه و مطالبه دیه فوت و جراحات و درخواست افت قیمت خودرو و تامین دلیل خودروی تصادفی و موارد دیگر مرتبط با تصادفات و استفاده از مشاوره حقوقی در مورد تصادفات برای مشاوه و کسب اطلاعات لازم در این زمینه با مشاوران حقوقی و وکلای متخصص مشورت و مشاوره داشته باشید.

برای مشاوره دراین زمینه، با گروه وکلای مهر همکار موسسه طلیعه عدالت و مهر پارسیان تماس بگیرید. برای انتخاب وکیل دادگستری و مشاور حقوقی، همه روزه از ساعت‌های 9 الی 19 و پنجشنبه‌ها 9 الی 15 با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

راههای ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

  • 021-88795408
  • 021-88796143

شماره های همراه

  • 09121281014
  • 09120067665

موسسه حقوقی مهر پارسیان

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *