وکیل خانواده مشهد

وکیل خانواده مشهد

وکیل خانواده مشهد


امروز با موضوع معرفی وکیل خانواده مشهد با شما هستیم.

تحکیم بنیان خانواده تاثیر بسزایی در نظم عمومی هر جامعه‌ای خواهد داشت. همین موضوع اهمیت حقوق خانواده را دو چندان می‌نماید.

حقوق و تکالیف روابط زناشویی به قدری اهمیت دارد که قانونگذار دادگاهی اختصاصی برای حل و فصل اختلافات خانوادگی اختصاص داده است. در شهر مشهد که از کلان‌شهرهای ایران محسوب می‌شود، آمار دعاوی خانوادگی به مراتب بیش از دیگر شهرستان‌ها است. وکیل خانواده مشهد جهت اطلاع از حقوق و تکالیف همشهریان عزیز مشهدی، این نوشتار را تهیه و تنظیم نموده است.

سوالات متداول درباره معرفی وکیل خانواده مشهد

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

بهترین وکیل خانواده مشهد کیست؟

وکیل خانواده مشهد چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

جستجوی وکیل خانواده متخصص در مشهد چگونه انجام می‌شود؟

آیا امکان مشاوره رایگان تلفنی با وکیل خانواده مشهد وجود دارد؟

جهت طرح دعاوی خانوادگی مشهد به چه مرجعی می بایست رجوع کرد؟

[/stextbox]

 

دعاوی خانوادگی

دعاوی که مربوط به روابط خانوادگی، حقوق و تکالیف زوجین نسبت به یکدیگر می‌باشد، دعاوی خانوادگی محسوب می‌شوند. دعاوی مانند: نکاح، طلاق، فسخ نکاح، مهریه، مطالبه نفقه، حضانت طفل، ثبت ازدواج دایم، ثبت ازدواج موقت در موارد مصرحه قانونی، الزام به تمکین و ازدواج مجدد از مهمترین دعاوی خانوادگی محسوب می‌شوند.

وکیل اثبات زنای زن شوهردار

حیطه فعالیت وکیل خانواده مشهد

وکیل خانواده مشهد جهت وکالت در دعاوی خانوادگی باید دارای پروانه وکالت دادگستری باشد چراکه دادگاه خانواده به عنوان دادگاهی اختصاصی است و مطابق قوانین، وکالت در دادگاه و مراجع قضایی نیازمند دارا بودن پروانه وکالت دادگستری است و صرفاً با وکالت محضری یا وکالت دفترخانه‌ای نمی‌توان در مراجع قضایی اعلام وکالت نمود. جهت استعلام پروانه وکالت دادگستری می‌توان به کانون وکلا مراجعه نمود.

مرجع صالح به رسیدگی به دعاوی خانواده در مشهد

مطابق قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۹۱، قانونگذار مرجع رسیدگی به دعاوی خانواده هر شهرستان را دادگاه خانواده شهرستان مورد نظر قرار داده است.

البته به غیر از دعاوی خانوادگی، قانونگذار برخی از امور حسبی را نیز در صلاحیت دادگاه خانواده قرار داده است، که در ذیل به آنها اشاره می‌نماییم:

نامزدی و خسارات ناشی از برهم خوردن نامزدی، نکاح دایم.

نکاح موقت، اذن در نکاح برای دختران باکره‌ای که پدر یا جد پدری مخالف ازدواج او می‌باشند.

دعاوی در خصوص شروط ضمن عقد نکاح. به عنوان مثال در ضمن عقد نکاح، شرط تنصیف شده باشد و پس از نکاح در این مورد بین زوجین ایجاد اختلاف شده باشد.

ازدواج مجدد از جانب زوج؛ لازم به توضیح است که زوج تحت شرایطی می‌تواند از دادگاه خانواده، درخواست ازدواج مجدد بنماید. یکی از این موارد این است که زوجه تمکین ننماید و زوج با اثبات عدم تمکین بتواند مجوز ازدواج مجدد اخذ نماید.

دعاوی در خصوص جهیزیه و استرداد جهیزیه در صلاحیت دادگاه خانواده است.

دعوای مطالبه مهریه نیز در صلاحیت دادگاه خانواده است. البته زوجه می‌تواند مهریه را از دوایر اجرای ثبت نیز مطالبه کند. در خصوص مطالبه مهریه حتما با وکیل موسسه تماس حاصل فرمایید.

به اجرا گذاشتن مهریه بعد از مرگ شوهر

مطالبه نفقه زوجه و اجرت‌المثل ایام زوجیت در صلاحیت دادگاه خانواده است. لازم به توضیح است که چنانچه زوجه بخواهد دعاوی مهریه، جهیزیه و نفقه را به صورت مستقل طرح نماید و مبلغ قابل مطالبه ۲۰ میلیون تومان و کمتر باشد می‌تواند ازطریق شورای حل اختلاف نیز اقدام نماید.

دعوای اثبات عدم تمکین و الزام به تمکین در دادگاه خانواده مشهد

دعاوی مهمی همچون دعوای تمکین و دعوای نشوز در صلاحیت دادگاه خانواده است. توضیح اینکه چنانچه زوجه از تمکین خودداری نماید، ناشزه محسوب شده و زوج می‌تواند الزام به تمکین را از دادگاه خانواده بخواهد. اگر زوج عدم تمکین زوجه را اثبات نماید، تحت شرایطی می‌تواند مجوز ازدواج مجدد خود را از دادگاه خانواده اخذ نماید.

امور حسبی مربوط به دادگاه خانواده مشهد

قانونگذار در قانون حمایت از خانواده برخی از امور حسبی را در صلاحیت دادگاه خانواده قرار داده است. مهمترین امور حسبی که در صلاحیت دادگاه خانواده است عبارتند از:

حکم رشد، حجر و رفع حجر

امور مربوط به ولایت قهری، نصب قیم، عزل قیم، امور مربوط به ناظر و امین اموال محجوران، وصایت در امور محجوران

آدرس دادگاه خانواده مشهد

شهروندان عزیز مشهدی می‌توانند جهت طرح دعاوی خانواده در مشهد به مجتمع‌های ذیل مراجعه نمایند:

مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد واقع در بلوار وحدت ابتدای رضاییه.

مجتمع قضایی شهید مطهری مشهد واقع در بلوار شفا، نبش خیابان شفا ۳۰

خدمات گروه وکلای مهر در خصوص معرفی وکیل خانواده مشهد

به دلیل اهمیت دعاوی خانوادگی جهت طرح دعوا در دادگاه خانواده مشهد حتما با وکیل حانواده مشهد مشورت نمایید. موسسه طلیعه عدالت و مهر پارسیان با بهره مندی از گروه وکلای مهر که همگی از وکلای با‌تجربه و متخصص در دعاوی خانواده می‌باشند به شما عزیزان مشاوره حقوقی ارایه داده و قبول وکالت می‌نمایند.

وکیل پایه یک در کردستان
[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

شما عزیزان می‌توانید برای معرفی وکیل خانواده مشهد با موسسه مهر پارسیان با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان

[/stextbox]

 

۵/۵ - (۳۱ امتیاز)

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *