وکیل خود باشید

وکیل خود باشید

اصطلاح وکیل خود باشید، چند سالی است جهت فروش کتاب های کم محتوای حقوقی، مانند کتاب های انتشار یافته تحت عنوان وکیل خود باشید و یا با آگاهی از قوانین وکیل خود باشید، تا چه اندازه در واقعیت، می‌تواند کمک به حل و فصل مشکل حقوقی نماید، را باید در عمل مشاهده نمود. اطلاع از قوانین، برای هر شهروندی در هر کشوری، لازمه زندگی اجتماعی است. در مواردی، اشخاص با استناد به جهل به قانون، خواهان رفع مسوولیت از خودشان هستند، اما جهل به قانون، هیچ گاه، رافع مسوولیت نبوده و نیست. اگر بنا بر این است که با اطلاع از قوانین، وکیل خود باشید، در نتیجه وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی، اصولا حرفه و صنف زایدی به نظر می‌رسد و بساط کانون وکلا در همه کشورها، باید برچیده شود. آشنایی با تمامی جزییات جراحی مغز و یا آموختن روش چگونگی جراحی قلب، هیچ گاه نمی‌تواند جراح مغز یا پزشک تولید کند و بتوانیم قلب خودمان را عمل کنیم. تبلیغات مسموم، جهت فروش کتب حقوقی، طرح پرونده بدون قدرت انطباق قانون با موضوع خاص، نداشتن تجربه کافی در چگونگی تنظیم لوایح و دادخواست های حقوقی، موجبات ایجاد اطاله دادرسی و معطلی در راهروهای  دادگستری می‌شود.

  • آیا واقعا می توان از طریق آشنایی با قوانین، وکیل خود باشیم؟
  • وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی، نیاز به تخصص، تحصیلات و تجربه حقوقی ندارد؟
  • اصطلاح وکیل خود باشید تا چه حد علمی است؟
  • وکیل خود باشید و یا پزشک خود باشید، جنبه پیشگیری دارند و یا درمان هم برای ان متصور است؟
  • کتابهای وکیل خود باشید، تا چه حد علمی است و آیا می توان کتاب وکیل خود باشید را مرجعی برای دفاع پرونده در نظر گرفت؟
راهنمای خرید ملک برای پزشکان

به سوالات درباره وکیل خود باشید و راه‌های اطلاع از قوانین و پیشگیری از تخلفات و جرایم، مشاورین گروه وکلای مهر، با مشاوره محمدرضا مهری، وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی، پاسخ خواهند داد.

ارزیابی اصطلاح وکیل خود باشید

مطالعه قوانین و کتاب های حقوقی در شرح قوانین کیفری، مدنی، تجاری و خانواده، آگاهی از قوانین مصوب و تغییرات قوانین در طول سالها، برای آگاهی از حقوق شهروندی و پیشگیری از ارتکاب جرم و همچنین عدم تجاوز به حقوق سایر شهروندان، امری کاملا پسندیده است. اما قطعا هر شخصی که کتب مختلف پزشکی، آثار و علایم بیماریها و نحوه درمان بیماریها را می داند، لزوما پزشک نیست و نمی‌تواند خودش را درمان کند. حتی گاهی جراح متخصص مغز هم ممکن است نیاز به جراحی مغز داشته باشد. در این حالت، تصور اینکه که جراح متخصص مغز خود را جراحی کند هم قابل تصور نیست. وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی، با اصطلاح وکیل خود باشید، به وجود نخواهد آمد، بلکه سالها تحصیل در رشته حقوق و تشریح همه وضعیت های حقوقی و فروض متصوره، قبولی در آزمون سخت کانون وکلا، طی دوره کارآموزی وکالت و در نهایت شرکت در آزمون اختبار پس از تایید وکیل سرپرست، امکان دریافت پروانه وکالت پایه یک دادگستری را به وکیل می‌دهد. حال پس از ده سال سابقه وکالت، وکیل پایه یک دادگستری، امکان استفاده از عنوان مشاور حقوقی را خواهد یافت. در پس این زحمات، تجاربی خواهد اندوخت تا بتواند سره را از ناسره تشخیص دهد. پس چگونه می توانید با آگاهی از قوانین، وکیل خود باشید؟ مسلما این موضوع با عقل سلیم متفاوت است و اقدام حقوقی یا طرح شکایت و دعوای خاص حقوقی، تنظیم اظهارنامه و پاسخ به اظهارنامه، و در مجموع هر سخن یا اقدام حقوقی، می‌تواند آثار مهمی در پی داشته باشد.

مطالبه دیه از کارفرما

نحوه مراجعه به وکیل پایه یک دادگستری

هر ساله کانون های وکلای دادگستری، با برقراری آزمون وکالت و تعیین ظرفیت محدودی برای هر شهر، اقدام به صدور پروانه وکالت برای افرادی که بیشترین امتیاز را کسب نموده اند، می کنند. امکان انتخاب وکیل پایه یک دادگستری، از بین وکلای معرفی شده از سوی کانون وکلای دادگستری مرکز و سایر کانون های وکلا وجود دارد. بدون اعتماد به واژه وکیل خود باشید، امور حقوقی خود را حتما با مشاوره وکیل پایه یک دادگستری انجام دهید. در بسیاری از مواقع، جهت حفظ شان اجتماعی، عدم ورود اصحاب دعوا به دادگاه و همچنین داشتن آرامش در رفتار وکیل، با توجه به اینکه تابع هیجانات و احساسات شخصی در پرونده‌ها قرار نخواهد گرفت، دلیل محکمی در چرایی سپردن کامل امور حقوقی به وکیل پایه یک دادگستری می‌باشد. نگارنده به جرات مدعی است که درج عبارت وکیل خود باشید، بر روی کتب حقوقی، صرفا جهت جلب توجه مخاطب و فروش کتاب می‌باشد.

نحوه دفاع در دادگاه

حضور در دادگاه جهت دفاع از پرونده مطرح شده و یا دفاع از اتهام وارده، به خودی خود ممکن است نگرانی هایی برای شخص ایجاد کند. اما اطلاع کامل از حقوق دفاعی شاکی و متهم و حقوق خواهان و

خوانده، می‌تواند آرامش نسبی برای طرفین دعوا داشته باشد. حضور وکیل پایه یک دادگستری در مقام وکیل هر کدام از طرفین، می‌تواند پاسخگوی نیاز انی شخص در، نحوه دفاع در دادگاه، می‌باشد.

خدمات وکیل پایه یک دادگستری

مشاوره حقوقی درباره کلیه موضوعات خانواده، نظارت و تنظیم قراردادها، مشاوره خانواده، تهیه و تنظیم لوایح حقوقی، تهیه و تنظیم دادخواست، تهیه و تنظیم شکایت کیفری، همگی از خدمات وکیل پایه یک دادگستری می‌باشد. در صورتی که وکیل، با قبول پرونده، اقدام به انجام پرونده نماید، مبلغ حق المشاوره از حق الوکاله کسر می گردد. بنابراین با تبلیغات واهی وکیل خود باشید، به ضرر خود اقدام نفرمایید.

ادعای حیثیت در دادگاه

گروه وکلای مهر

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی مهر پارسیان، با گردآوری تعدادی از وکلای پایه یک دادگستری و متخصص حوزه های مختلف حقوقی، سعی در اصلاح رفتارهای حقوقی افراد جامعه دارد. قدر مسلم این است که مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری و متخصص در مشاوره حقوقی، می‌تواند راهگشای مناسبی جهت حل و فصل مشکلات حقوقی داشته باشد. در تمامی طول مسیر تهیه و تنظیم قراردادها، موافقت نامه های ازدواج و طلاق توافقی و همچنین پیگیری پرونده‌ها در مجتمع های قضایی تهران  و سراسر ایران، می توانید از خدمات حقوقی گروه وکلای مهر، استفاده فرمایید.

۵/۵ - (۴۳ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *