وکیل زبده دیوان عالی کشور

وکیل زبده دیوان عالی کشور

وکیل زبده دیوان عالی کشور


با بررسی موضوع  وکیل زبده در دیوان عالی کشور با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

قبل از هر چیز، اگر درگیر پرونده و دعاوی حقوقی مانند: دعاوی ملکی یا دعوای کیفری مانند کلاهبرداری و غیره هستید، جهت دسترسی به بهترین وکلای پایه یک دادگستری از طریق شماره تماس های درج شده در این نوشتار با ما در تماس باشید.

دیوان عالی کشور در کنار مراجع عمومی، مراجع استثنایی و دادسرا، یکی از مراجع قضایی کشور است که عهده‌ دار نظارت بر فعالیت دادگاه‌ ها است.

همچنین وظیفه کنترل دقیق عمل­کرد و طرز کار محاکم به عهده این نهاد قضائی است.

چنانچه در جریان رسیدگی‌ های محاکم قبلی قواعد و قوانین مربوط به محتوا (ماهوی) یا ساختار (شکلی) رعایت نشده است، حکم را نقض و برای رسیدگی صحیح و مطابق قانون، پرونده را به دادگاه‌ هم عرض دادگاه قبلی ارجاع می‌ دهد.

اگرحکم یا قرار صادره را موافق قوانین دریابد و تخلفی از قواعد و مقررات ماهوی یا شکلی ملاحظه نکند، آن را تائید (ابرام) نموده و جهت اجرای حکم یا قرار صادره به مرجع صادر کننده آن ارسال می‌ نماید.

دیوان عالی کشور، بالاترین مرجع دادرسی کشور است که در راس همه دادگاه‌ ها و مراجع دادرسی قرار دارد.

جهت دریافت مشاوره از وکیل زبده دیوان عالی کشور با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

 

وکیل زبده دیوان عالی کشور

سوالات مهمی که وکیل زبده در دیوان عالی کشور در این مقاله بررسی می‌ نماید:

1) وکیل تضمینی دیوان عالی کشور باید واجد چه ویژگی‌ هایی باشد؟

نمونه قولنامه ماشین

2) دیوان عالی کشور دارای چه بخش‌ هایی است؟

3) چه پرونده‌ هایی قابلیت طرح شدن در دیوان عالی کشور را دارند؟

4) مدت زمان رسیدگی به یک پرونده در دیوان عالی کشور چقدر است؟

برای پاسخ به سوال‌ های فوق در ابتدا باید گفت که دیوان عالی کشور دارای دو بخش شعب و هیات‌ های عمومی است.

الف) شعب دیوان عالی کشور

دیوان در حال حاضر ۴۰ شعبه دایر دارد و تعداد قضات هر یک از شعب دیوان دو نفر است که یکی از آن ­ها رئیس و دیگری قاضی مستشار است.

هر دو عنصر شعبه باید به تشخیص ریاست قوه قضائیه مجتهد بوده و یا ده سال تمام در درس خارج شرکت نموده و یا دارای ۱۰ سال سابقه کار قضایی و یا وکالت بوده و کاملاً به قوانین مدون (نوشته شده) اسلامی آشنا باشند.

دیوان عالی کشور در تهران تشکیل می‌ شود مگر اینکه رئیس قوه قضائیه مصلحت بداند در شهرستان دیگری نیز تشکیل شود. رئیس شعبه یک، رئیس دیوان عالی کشور نیز است.

قسمت شعب در دیوان عالی کشور، معمول‌ ترین وظیفه دیوان که رسیدگی به درخواست‌ های فرجام واصله نسبت به آراء صادره از محاکم در امور حقوقی یا تجدیدنظر در امور کیفری است را به عهده‌ دارد.

ب: شعب تشخیص

این شعب از ۵ نفر قضات دیوان عالی کشور به انتخاب رئیس قوه قضائیه تشکیل می‌ گردد.

شعب تشخیص مرجع رسیدگی به تجدید نظرخواهی از آراء قطعی می‌ باشد.

جهت دریافت مشاوره از وکیل زبده دیوان عالی کشور با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

وکیل زبده دیوان عالی کشور

وظایف اصلی دیوان عالی کشور چیست؟

1) نظارت بر اجرای صحیح قوانین در محاکم

خطرات مشارکت در ساخت

این وظیفه از طریق نقض و ابرام (تائید) آراء صادره از محاکم انجام و اعمال می‌ شود.

2) ایجاد وحدت رویه قضایی

به منظور ایجاد وحدت رویه قضایی، هیات عمومی دیوان عالی کشور با ترکیب کامل (حداقل سه چهارم روسا و مستشاران و اعضای معاونان تمامی شعب) به ریاست رئیس دیوان عالی کشور یا معاون وی و با حضور دادستان کل کشور یا نماینده او تشکیل شده و اقدام به صدور رای وحدت رویه می‌ نماید که این رای برای همه شعب دیوان عالی کشور و دادگاه‌ ها لازم الاتباع است.

رسیدگی دیوان عالی کشور به صورت شکلی است.

یعنی احکام دادگاه‌ ها از نظر انطباق یا عدم انطباق با مقررات شرعی و قانونی مورد بررسی می‌ شود.

اگر منطبق با شرع یا قانون تشخیص داده شد، تائید و در غیر این صورت، پس از نقض پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه دیگری از دادگاه ها جهت رسیدگی ارجاع می‌ شود.

همینطور اگر رسیدگی دادگاه را از نظر تحقیقات ناقص تشخیص دادند، رای را نقض و پرونده را جهت تکمیل تحقیقات و صدور رای مجدد به همان دادگاه صادر کننده رای قبلی اعاده (باز گرداندن) می‌ دهند.

شعب دیوان عالی کشور اقدام به صدور حکم به صورت ماهیتی نمی‌ کنند یعنی به نحوی که در دادگاه ها اتخاذ تصمیم می شود (مانند: محکومیت، برائت، رد دعوی و ….)، حکم نمی‌ دهند.

هرچند ممکن است نتیحه نظرات و ارشادات دیوان عالی کشور در دادگاه‌ ها منتج به محکومیت یا برائت (بی‌ گناهی) شود.

 

وکیل زبده دیوان عالی کشور

جهت دریافت مشاوره از وکیل زبده دیوان عالی کشور با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

قبول وکالت در پرونده های مربوط به دیوان عالی کشور توسط وکیل زبده 

مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، توسط وکلای متخصص امکان پذیر است.

وکیل دیوان عالی کشور

جهت هماهنگی و دریافت مشاوره از وکلای متخصص موسسه حقوقی مهر پارسیان با مدیریت دکتر محمدرضا مهری متانکلائی، وکیل پایه یک دادگستری، با شماره‌ های زیر تماس بگیرید.

شماره تلفن دفتر وکیل زبده دیوان عالی کشور

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

شماره همراه وکیل زبده دیوان عالی کشور

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با دفتر حقوقی محمدرضا مهری متانکلائی از طریق شماره موبایل های اعلامی امکان پذیر است.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

5/5 - (61 امتیاز)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!