وکیل مالیاتی جنوب تهران

وکیل مالیاتی جنوب تهران

وکیل مالیاتی جنوب تهران


امروز با موضوع وکیل مالیاتی جنوب تهران با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

در حوالی پایانه مسافربری جنوب تهران ساختمانی با تابلویی بزرگ به نام اداره مالیات جنوب تهران(ساختمان بعثت ) خودنمایی می‌کند.

این ساختمان واقع در نشانی اتوبان بعثت پشت ترمینال جنوب خیابان خزانه بخارائی جنب مسجد قدس می باشد.

اگر گذر شما به امور مالیات در جنوب تهران افتاد می‌توانید با وکیل مالیاتی جنوب تهران مشاوره انجام داده و پیگیری پرونده مالیاتی خویش را وکیل مالیاتی جنوب تهران بسپارید.

نکات مهم وکیل مالیاتی جنوب تهران

  • مواعد و مهلت های قانونی در ابلاغ ها و رسیدگی مالیاتی چگونه محاسبه می‌شود
  • آخر مواعد مهلت های قانونی در رسیدگی های مالیاتی چگونه محاسبه می‌شود؟
  • کدام دسته از آرا هیئت های مالیاتی قابل اعتراض است؟
جرم قاچاق اعضای انسان

آیا محاسبه مواعد در دادرسی مالیاتی از قانون آیین دادرسی مدنی دادگاه عمومی و انقلاب در امور مدنی تبعیت می‌کند؟

بر اساس بخشنامه: ۳۰/۴/۹۸۸۸/۳۳۰۸۲ ؛اداره کل مالیات برشرکت‌ها درخصوص رعایت مقررات آیین دادرسی دادگاه عمومی و انقلاب مدنی راجع به مواعد ابلاغ، که به تجویز ماده ۲۰۹قانون مالیات‌های مستقیم مصوب اسفندماه ۱۳۶۶ درمورد ابلاغ اوراق مالیاتی لازم الرعایه می‌باشد

اگر روز اخر مصادف با تعطیلی باشد چگونه باید اقدام کرد؟

هرگاه روز آخر موعد مصادف شود باروز تعطیل ادارات ، آنروز که تعطیل است بحساب نمی آید و روزآخرموعد روزی خواهد بود که ادارات بعدازتعطیل باز می‌شوند

مواعد چگونه در دادرسی مالیاتی لحاظ می‌شود؟

مواعدی که ابتدای آن تاریخ ابلاغ یا اعلام است روز ابلاغ و اعلام و همچنین روز اقدام جزء مدت محسوب نمی‌شود.

جهت درک صحیح مطالب فوق مبادرت به ذکر مثال‌های زیر می‌گردد:

الف: بموجب تبصره ماده ۲۳۹قانون مالیات‌های مستقیم

مودی میتواند ظرف ۳۰ روزازتاریخ ابلاغ برگ تشخیص مالیات، درصورت عدم مراجعه به ممیزکل در مدت مزبور کتبا اعتراض خود راتسلیم نماید.

حال چنانچه برگ تشخیص در تاریخ ۱۵ مهرماه به وی ابلاغ شده باشد مودی می‌تواند حداکثر تا آخر وقت اداری روز ۱۶ آبانماه اعتراض خود را کتبا” تسلیم کند.

زیرا روز ۱۵ مهرماه و ۱۶ آبانماه که روزهای ابلاغ به مودی و اقدام از طرف وی می‌باشد جزء مدت محسوب نمی‌شود.

درصورتیکه روز ۱۶ آبان مصادف با تعطیل ادارات باشد و روز ۱۷ آبان ادارات باز شوند وی می‌تواند تا پایان وقت اداری آنروز اعتراض کتبی خود را تسلیم نماید.

ب: بموجب بند ۱ ماده ۲۴۷و ۲۵۱ماده ۲۵۱ قانون مالیاتهای مستقیم

مدت یکماه جهت اعتراض به رای هیئت حل اختلاف بدوی و یا شکایت از رای هیئت حل اختلاف تجدید نظر به شورایعالی مالیاتی پیش بینی گردیده است.

وکیل امور بانکی متخصص و با تجربه

بر این مبنا با توجه باینکه طبق ماده ۶۱۲ قانون آئین دادرسی مدنی، ماه مطابق با ماه شمسی است، هرگاه رای هیئت حل اختلاف تجدید نظر در تاریخ  ۱۴ خردادماه ابلاغ شده باشد با در نظر گرفتن مراتب مذکور در بند الف فوق تا آخر وقت روز ۱۵ تیرماه شاکی می‌تواند شکواییه خود را به شورای‌عالی مالیاتی تسلیم کند همچنین است اگر رای مزبور روز ۲۰ شهریور ماه و یا ۲۵ اسفندماه ابلاغ شده باشد مهلت تسلیم شکوائیه به شورای یاد شده بترتیب تا آخر وقت اداری روزهای ۲۱ مهر و ۲۶ فروردین ماه سال بعد خواهد بود.

ضمنا” در مواردیکه درمقررات مالیاتی برای انجام امری موعد تعیین شده و مبداء آن باابلاغ واعلام مشخص نشده باشد مانند پرداخت مالیات حقوق موضوع ماده ۸۵ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب اسفند ماه ۱۳۶۶ روز پرداخت حقوق جزء موعد محسوب خواهد شد.

با این بیان که اگر روز ۲۰ اردیبهشت حقوق پرداخت شده باشد، پرداخت کننده تا آخر وقت اداری روز ۱۸ خردادماه جهت پرداخت مالیات مکسوره به حوزه ذیربط مهلت خواهد داشت و در اینگونه موارد چنانچه روز آخر مصادف با تعطیل ادارات باشد اولین روز اداری بعد از تعطیل آخرین مهلت جهت انجام تکالیف مقررخواهد بود.

آیا ممیز کل مامور تشخیص است؟

وفق بخشنامه: ۳۰/۵/۴۵۷ اداره کل مالیات برشرکتها بازگشت بنامه شماره ۳۷/۴۲۳۱ مورخ ۱۳/۲/۱۳۷۳ و بنابصراحت بند۲ ماده ۲۴۷ مبنی براینکه مامورتشخیص مالیات مربوط میتواند درموعد مقرر اعتراض نمایدونیز بادرنظرگرفتن ماده ۲۳۶و ماده ۲۳۷و ماده ۲۳۸و ماده ۲۵۰و ماده ۲۵۱ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب اسفند ماه ۱۳۶۶ مجلس شورای اسلامی واصلاحیه آن وسایرموارد مربوط ، منظور از مامور تشخیص مالیات مربوط ممیز یا سر ممیز مالیاتی ذیربط بوده و ممیزکل مالیاتی راشامل نخواهد بود.

وکیل حقوق بانکی غرب تهران

آیا آرا هیت های مالیاتی قابل طرح در مراحل بعدی است؟

درباره آراء موضوع قسمت اخیر ماده ۶۲ و ماده ۹۰و تبصره ۱ ماده۱۸۷ باید گفت:

راجع به مواردیکه اختلافات حاصله از اجرای ماده ۶۲ و ماده۹۰و تبصره ۱ ماده ۱۸۷ قانون مالیات‌های مستقیم به هیئت حل اختلاف مالیاتی احاله و منجر به صدور رأی آن مرجع می گردد، رأی مذکور به استناد ماده ۲۴۷ و با رعایت مقررات موضوع این ماده و سایر مقررات مربوط منجمله حسب مورد توجه به لزوم رسیدگی خارج از نوبت، قابل ارجاع به هیئت حل اختلاف مالیاتی تجدید نظر و متعاقب آن موضوع قابل شکایت به شورای عالی مالیاتی است.

همچنین  درباره آراء موضوع ماده ۲۱۶ باید گفت:

که اولاً  چنانچه رأی هیئت حل اختلاف مالیاتی مربوط به رسیدگی به شکایات ناشی از اقدامات اجرائی به شرح متن ماده ۲۱۶ و همچنین شکایات اجرائی طبق تبصره ۲ آن بوده باشد، رأی صادره قطعی و لازم الاجراست.

پرونده امر قابل رسیدگی مجدد در هیئت حل اختلاف مالیاتی تجدید نظر موضوع ماده ۲۴۷ قانون مورد نظر نمی باشد اما حسب ماده ۲۵۱ از این آراء می توان ظرف مهلت مقرر به شورای عالی مالیاتی شکایت نمود.

ثانیاً اگر شکایت بر اساس تبصره ۱ ماده ۲۱۶ حاکی از این باشد که وصول مالیات قبل از قطعیت به موقع اجراء گذارده شده است.

در این حالت هیئت حل اختلاف مالیاتی در صورت وارد بودن شکایت رأی بر بطلان اجرائیه و قرار رسیدگی و اقدام لازم صادر و یا برحسب مراحلی که پرونده مالیاتی مربوط طی نموده است در مقام هیئت حل اختلاف مالیاتی بدوی یا تجدید نظر نسبت به درآمد مشمول مالیات مودی رسیدگی و النهایه مبادرت به صدور رأی می نماید.

وکیل ملک در پردیس

حال در صورتیکه موضوع اختلاف قبلا” مورد رسیدگی و صدور رأی هیئت حل اختلاف بدوی قرار گرفته و بی آنکه مانعی برای احاله به هیئت تجدید نظر در میان باشد، اقدامات اجرائی را درباره آن معمول داشته اند، این هیئت نقش هیئت حل اختلاف مالیاتی تجدید نظر را ایفاء خواهد نمود.

مودی یا ممیز کل مالیاتی مربوط می توانند از رأی آن مرجع، برابر مفاد ماده ۲۵۱ به شورای عالی مالیاتی شکایت کنند.

چنانچه بدون دلیل قانونی به طور کلی قبلا  از ارسال پرونده به هیئت حل اختلاف بدوی خودداری شده و به این ترتیب پیش از رفع اختلاف عملیات اجرائی شروع گردیده باشد، در این صورت هیئت موضوع ماده ۲۱۶ فوق الاشعار در رسیدگی جایگزین هیئت بدوی بوده بالطبع رأی صادره ازسوی آن با رعایت مقررات مذکور در ماده ۲۴۷ قابل طرح و رسیدگی در هیئت تجدید نظر هم خواهد بود.

اگر بنا به تشخیص و و رأی هیئت مورد بحث ادعای مودی دایر بر انجام عملیات اجرائی قبل از قطعیت مردود شناخته شود، و چنین رأیی غیر قابل تجدید نظر است اما ظرف مهلت مقرر قابل شکایت به شورای عالی مالیاتی می باشد.

مضاف بر موارد فوق درباره آرای موضوع ماده ۲۴۳ باید گفت که رسیدگی هیئت حل اختلاف مالیاتی نسبت به موضوع درخواست استرداد مودی منحصر به یک مرحله می باشد و آراء صادره در این مورد تنها قابل شکایت به شورای عالی مالیاتی است

وکیل دعاوی مالیاتی جنوب تهران

موسسه حقوقی مهرپارسیان به صورت تخصصی با گسترده‌ترین کارگروه مشترک در زمینه دعاوی مالیاتی با حضور مبرزترین وکلا، حسابداران و حسابرسان مالیاتی آماده ارایه خدمات مشاوره حقوقی و قبول پرونده در زمینه مالیاتی است.

تایید و اثبات رجوع

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری در خصوص موضوعات مالیاتی و …مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

راه‌های ارتباطی با دفتر وکیل محمد رضا مهری

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

شماره های همراه مشاوره حقوقی مالیاتی جنوب تهران

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق شماره های اعلامی امکان پذیر است.

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

امتیاز دهی به مقاله

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *