وکیل ملکی شمال تهران

وکیل ملکی شمال تهران

وکیل ملکی شمال تهران


امروز با معرفی وکیل ملکی شمال تهران همراهتان هستیم.

دعاوی کیفری و حقوقی ملکی با توجه به شرایط جدید قیمت‌ها در نقاط مختلف تهران، حجم قابل توجه‌ای از پرونده‌های قضایی را به خود اختصاص داده است.

یکی از تخصصی‌ترین موسسات حقوقی و وکالت شمال تهران، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری، وکیل پایه یک دادگستری با سابقه قضایی، امکان مشاوره حقوقی ملکی، قبول وکالت در پرونده‌های ملکی و همچنین مشاوره حقوقی قراردادهای ملکی را هدایت خواهد نمود.

نکات مهم در معرفی وکیل ملکی شمال تهران

  • برای تنظیم قراردادهای ملکی به چه نکاتی باید توجه کرد؟
  • آیا امکان خرید ملکی که در رهن (وثیقه، ضمانت) بانک است وجود دارد؟
  • در صورت خرید ملک از محجور (غیررشید) و صدور حکم حجر (عدم رشد) پس از معامله، چه عاقبتی در انتظار خریدار است؟

خرید ملکی که در رهن بانک است

هر چند که به واسطه در رهن گذاشتن سند ملک، مالکیت مالک منتفی نخواهد شد و امکان معامله برای مالک وجود دارد.

اما در صورتی که مالک به تعهد مالی خود عمل ننموده و امکان انتقال سند رسمی توسط وی وجود نداشته باشد، چه سرنوشتی در انتظار خریدار و فروشنده خواهد بود؟

در صورتی که اثبات شود در این معامله سوء نیتی وجود داشته است، ممکن است به اتهام تبانی برای بردن مال غیر و یا انتقال مال غیر، متعاملین تحت تعقیب قرار گیرند.

اما برای خرید یا فروش ملکی که در رهن (وثیقه و ضمانت) است، رضایت مرتهن (رهن گیرنده) که معمولا بانک است، از ضروریات به نظر می رسد.

کسب اطلاع از میزان بدهی قطعی فروشنده و کسر این مبلغ از ثمن (مبلغ) معامله نیز راهکار دیگری برای حل مشکل خواهد بود.

وکیل ملکی اختیاریه | وکیل در اختیاریه

هر چند به هیچ وجه معامله بر ملک رهنی مورد تأیید وکیل ملک شمال تهران، دکتر محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی نیست، اما می توان با مشاوره حقوقی جهت برون رفت از این مشکل و تنظیم دقیق قرارداد با ذکر همه جزییات خطر اینگونه معاملات را کاهش داد.

معامله ملکی با محجور

گاهی ممکن است ظاهر فرد محجور (غیررشید، نابالغ)، مشخص نبوده و در هنگام معامله، ندانیم که طرف مقابل قرارداد محجور است.

در این گونه موارد، می‌توان از اداره امور سرپرستی صغار (صغیر، غیررشید) و محجورین استعلام به عمل آورد تا تبعات بعدی مانند ابطال معامله و سند مالکیت مواجه نشویم.

در صورتی که نیاز به همراهی و مشاوره با وکیل متخصص ملکی شمال تهران در اینگونه موضوعات را دارید، با ما در گروه وکلای مهر پارسیان تماس بگیرید.

حقوق و وظایف موجر (اجاره دهنده) در برابر مستأجر چیست؟

موجر موظف است عین (مال اجاره‌ای) مستأجره را، جهت انتفاع (استفاده) مستاجر به او تسلیم (تحویل) کند.

در صورت امتناع موجر، مستاجر می‌تواند الزام او را بر تسلیم عین مستأجره از دادگاه درخواست نماید.

در صورتی که اجاره موجر به تسلیم مورد اجاره، ممکن نباشد مستاجر خیار فسخ (اختیار به هم زدن قرارداد) را خواهد داشت.

در صورتی که عقد را فسخ نکند می‌تواند اجرت‌المثل عین مستأجره را نسبت به مدت تصرف موجر از او درخواست کند.

اجرت‌المثل قیمتی است که توسط کارشناس تعیین می‌شود.

موجر (مالک) باید عین مستاجره (مورد اجاره) را در وضعیتی به تصرف مستاجر بدهد که مستأجر بتواند استفاده مقرر را از عین مستأجر ببرد. ( ماده 477 قانون مدنی)

وکیل ابطال سند مالكيت معارض

کلیه تعمیرات و مخارجی که برای امکان انتفاع (استفاده) مستأجر در عین مستاجره لازم است، برعهده مالک می‌باشد مگر اینکه شرط خلاف شده باشد، یا آنکه عرف اقتضای امر دیگری را داشته باشد.

موجر می‌تواند پس از عقد اجاره، عین مستاجره را به دیگری منتقل کند.

یعنی نه انتقال عین مستاجره سبب بطلان عقد اجاره خواهد شد و نه وجود عقد اجاره مانع از انتقال عین مستاجره بوسیله مالک به دیگری می‌شود.

ماده 498 قانون مدنی در این قسمت اعلام می‌کند:

اگر عین مستاجره به دیگری منتقل شود، اجاره به حال خود باقی می‌ماند، مگر اینکه موجر حق فسخ عقد را در صورت انتقال آن، برای خود شرط کرده باشد.

مانند اینکه شخصی خانه‌ای را به مدت یک سال اجاره دهد و ضمن قرارداد بر مستاجر شرط کند که هرگاه پس از یک سال خواست خانه را بفروشد بتواند عقد اجاره را در مدت معین فسخ نماید.

ماده 487 قانون مدنی مقرر می دارد:

هرگاه مستاجر در عین مستاجره تعدی و تفریط (استفاده نا متعارف) کند و موجر نتواند او را از این عمل منع کند موجر حق فسخ اجاره را خواهد داشت.

مانند این که مستاجر هرشب اتاق‌های خانه مورد اجاره را بدون اذن (اجازه) مالک و بر خلاف قرارداد در اختیار مسافران قرار دهد.

موجر حق ندارد مادام که عقد اجاره باقی است، در عین مستأجره تغییراتی ایجاد کند، به طوری که مانع از استفاده مستأجر باشد یا امکان استفاده مستأجر را دشوار نماید.

دفتر وکیل ملکی شمال تهران

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، با موسسه حقوقی مهر پارسیان، جهت دریافت مشاور حقوقی تماس بگیرید.

وکیل ملکی خوب در تهران

شماره های تماس با دفتر محمدرضا مهری

021-88795408

021-88796143

شماره های همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

5/5 - (50 امتیاز)

10 دیدگاه

  • ملکی حدود 20 سال پیش فروخته شده و ملک دارای سند رسمی بوده و شخص ثالثی در ملک مشاع بوده که بدون اطلاع ایشان معامله شده است. اگر در زمان حال شخص ثالث طرح دعوی نماید آیا فروشنامه باطل می‌شود ؟ اگر باطل شود ملک و هزینه آن به چه صورت خواهد بود ؟ آیا به نرخ روز ملک قیمت گذاری و عودت داده میشود یا همان مبلغ فروخته شده؟

    • سلام وقت به خیر
      برای رسیدن به پاسخ درست سوالاتتون ختما با وکیل تخصصی ملک وقت مشاوره بگیرید و در زمان مشاوره با ارائه اسناد و مدارک ومستندات مراجعه بفرمائید.

  • با سلام. قطعه زمین قولنامه ای سال ۹5خریداری کردم شخصی مدعی می‌باشد که این زمین متعلق به من می‌باشد و. برای. ادعای خودش یک. عدد کپی صلح. نامه. ویک عدد تقسیم نامه. بدون امضا می‌باشد را دارد. و طبق این مدارک. مدعی مالکیت زمین می باشد من چه شکایتی می توانم مطرح کنم

    • با سلام چنانچه ایشان ملک شما را تصرف کرده شما با ارائه مدارک و مستندات دال بر اثبات ماکیت خود می‌توانید تحت عنوان تصرف عدوانی طرح شکایت نمایید

  • سلام. من و خواهرم در یک ملک باهم شریک بودیم و دارای سند رسمی بود، بعد از گذشت چندین سال تازه متوجه فروش ملک توسط خواهرم شدم. اگر شکایت کنم هزینه اش به چه شکل محاسبه میشود و اصلا فروشش باطل میشود؟

    • باسلام.
      هزینه مطابق نرخ روز بررسی و محاسبه می‌گردد و در صورتی‌که خواهر شما، فقط نسبت به سهم خود، اقدام به فروش کرده باشد، مشکلی در فروختن آن نیست و باطل نمی‌گردد، اما اگر هر دو سهم را فروخته باشد، معامله باطل می‌گردد.

  • سلام ما یک قرار داد ساخت برج داریم در یکی از کوچه های  خیابان رشید یاسمی و برای تنظیم قرارددادمشارکت ساخت به اختلاف خوردیم و میخوایم به اتفاق شرکا جلسه مشاوره‌ای با وکیل متخصص این امر داشته باشیم

  • با سلام، پدر بنده در یک ملک با چند نفر شریک می باشد. یکی از مغازه های این ملک متعلق به یک نفر بوده است که فوت شده است. حالا وارثان این مغازه (که مشخص نیست سرقفلی است یا حق پیشه، چون مرحوم از 70 سال قبل آنجا بوده است) قصد فروش دارند ولی شرکای ملک ما راضی به خرید نیستن، آیا پدر بنده بدون هماهنگی و اطلاع شرکای خود میتواند نسبت به خرید این مغازه اقدام کند؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله میتواند ملک را بخرد و اگر تعداد شرکا بیشتر از دو شریک باشند حق شفعه نیز ایجاد نخواهد شد. ولی بهتر است که بعد از تنظیم قرارداد، شرکا قرارداد را امضا نمایند. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور ملکی با شماره 09120067664 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *